kohdunkaulan pituus

ael

Pitäisikö olla huolissaan kun kaksosraskaudessa viikolla 18 todettiin että kohdunkaulanpituus on vain 1,7cm? Tutkimus tehtiin ihan käsipelillä eli ei siis ultralla saatu mitta tuo 1,7. Lääkäri kielsi kauppakassia raskaamman kantelun ja nostamisen.

3

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dublemama

      Älä ole huolissasi, mutta ole varovainen ;) Onnittelut pienistä aarteista :) !

    • Kaksoset 2008

      Minulla kaksosraskaudessa myös kohdunkaula oli lyhentynyt. Olin viikosta 23 sairaalalevossa ja viikolla 25 kohdunkaulaa ei ollut lainkaan. Lähdin kuitenkin sairaalasta kotiin lääkärin vastusteluista kuolimatta kun 2 vuotiaalla pojalla ei ollut hoitajaa ja miehen oli pakko lähteä työmatkalle. Löysin lehti-ilmoituksella uutta perhettä etsivän au pair tytön väliaikaiseksi avuksi ja sain jatkaa lepoa kotona. N. rv 30 kyllästyin makoiluun ja aloin tehdä kotitöitä. Kunto kasvoi ja tein parin viikon lihasten uudestaan kasvattelun jälkeen myös siivous ja pihatöitä. Kaksoset syntyivät sitten rv. 38 4. En tiedä miten llisi käynyt jos lääkäri ei olisi määrännyt tuota pakkolepoa, mutta sinnittelin tosiaan 0 mm. kohdunkaulalla liikkuen 8 vk. Minulla ei ollut supisteluja ja paikat olivat täysin kiinni vielä muutama päivä ennen synnytystä. Onnea ja monikkopalstalla on paljon monikkokeskustelijoita.

    • ael

      kiitos vastauksista, oli huojentavaa kuulla että mahdollisuudet on että kaikki menis hyvin. Itsellä tämä viides raskaus ja nuorin lapsemme on tällä hetkellä 8kk... Että tosi pienellä ikäerolla tulee. Aivan täysi yllätysraskaus ja vielä suurempi yllätys oli kaksosraskaus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe