En saa siskoa

Hei kaikki! Olen 11.v tyttö. Elikkäs olen toivonut koko ikäni siskoa. Mulla on 3 veljee, 1 isoveli ja 2pikkuveljee, mutta ei siskoja. Siskottomuus on kamalaa! Te ette ehkä ymmärrä tätä, mutta se vain tuntuu hirveältä. Kun olin n. 5-v, äitini odotti kolmatta lastaan. Kun äiti oli sairaalassa, toivoin siskoa, ihan vaan ärsyttääkseni isoveljeäni että hänellä olisi vain siskoja, eli silloin se oli vielä "heikkoa" siskohalua. Kun olin n.8-v, äiti odotti neljättä lastaan. "Siskottomuustunne" oli jo vähän kasvanut, mutta ei sillä silleen ollut niin väliä kun olin niin pieni vielä, silti halusin tytön kun oli jo 2 poikaa. Äiti synnytti ehkä viimeisen perheen lapsen, Nuutin. Olen huomannut, että kun olen kasvanut, niin siskohalu on myös koko ajan vaan kasvanut vuosi vuodelta, kun olen nähnyt kun kaverini kaverin jälkeen saa vaan siskoja. Lähipäivinä taas kuulin, että eräs mun parhaista kavereista, joka on ollut myös monta vuotta ilman siskoa, saa joulukuussa pikkusiskon. Oloni on kamala. Olen sanonut äidille, että hartain toiveeni on sisko, mutta se ei usko, miten paljon sitä haluan! Hänelle kuulemma riittää jo 4 lasta. Kukaan ei voi ymmärtää mua! Olen itkenyt joka ilta melkein. :( Haluan siskon.. Enkä sitä varmaan tuu koskaan saamaan! :( :'(

20

3114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.S. Onko kellään samoja kokemuksia? :( Ja tätä ei tarttee tulla haukkuun tänne..Tää on mun eka kirjotus tänne, ja tämä tietenkin tuntuu vähän oudolta kirjoitukselta, mutta oli pakko päästä kirjoittamaan tunteistani johonkin, kun kuulin parhaan kaverini siskontulosta :( (Tietenkin olen onnellinen kamuni puolesta)

      • Siskoton2

        No olen 13v TYttö ja olen toivonut siskoa koko ikäni. olen ainoa lapsi perheessä ja en pysty elämään ilman siskoa ja äitini sanoi ettei halua toista lasta eikä se varmaan edes voisi saada kun on 43v ja isäni täyttää tänä vuonna 53v.. itken päivittäin koska kaikilla minun kavereilla on sisko ja haluaisin siskon mutta se jää vaan ikuiseksi unelmaksi :'(


    • .-.

      Mullakaan ei oo siskoja :( Ei oo ees serkkuja jotka olis tyttöjä. :( Paitsi yks pikkuserkku, mut sen kaa en voi tehä yhtikäs mitään ku se on mua 10,9v nuorempi. Jee. Mä oon 11v, niinku säkin.

    • tyttönen

      Mulla on isosisko ja pikkuveli :) olen läheisempi siskoni kanssa teemme aina kaikkea tyttöjen juttuja keskenään ja en koskaan vaihtaisi mun siskoa mihinkään ja olen onnellinen että mä oon saanu tollasen ihanan isosiskon joka huolehtii minusta ja kuuntelee jos on murheita.

      Tsemppiä sinulle voin uskoa miltä susta tuntuu kun ei ole sisko jonka kanssa viettää aikka tyttöjen kesken :s

    • veljeä toivova

      Minulla on itseäni kaksi vuotta nuorempi sisko ja meillä ob tosi läheiset välit. En vaihtaisi häntä mihinkään ja olen ikionnellinen siitä, että minulla tuollainen sisko on. Sen sijaan isoveljeä olen aina halunnut, en mitenkään kovasti, mutta olisi aivan ihanaa jos minulla olisi isoveli. Miespuolisia serkkuja mulla on ja paljon ystäväpoikia on pitkin elämää kohdattu ja heidän kanssaan on voinut jutella kaikesta, mutta hetkuttäin toivoisin kovasti veljeä.

    • Siskoton!

      Kiitos kaikki! Nyt tajusin etten ole ainoa maailmassa..:D

    • Minäjollaeiolesiskoa

      Kiitos kaikille,jotka lähettivät tähän viestin! (: Nyt tajuun etten ole ainoa maailmassa, jolla ei ole siskoa/veljeä

    • girlie_girl99

      No, ikävä kyllä jos vahempasi eivät hanki siskoa et voi saada sellaista :(
      Vaikka se tuntuu surulliselta, siihen tottuu. Älä sure vain (koita) olla iloinen veljistäsi vaikka se välillä vaikeaa onkin :D :)
      Meidän koulussa on sellasta isosisko-pikkusisko toimintaa, itse en ole siinä mukana.
      oon 13 v ja mulla on 4 isoveljeä.

    • Minäjollaeiolesiskoa

      Niin, pitää vain koittaa tottua siskottomuuteen :( Onko itselläsi siskoa?

      • Iloinen Veljistä

        Oon pahoillani sun puolesta. Oon myös 11-vuotias.

        Tosin ei mullakaan oo siskoo vaikka sellaista joskus toivoinkin.
        Mulla on sen sijaan 3 veljee, ja oon aika iloinen niistä kaikista. 1 pikkuveli ja 2 isoveljee siis. Oon ilonen niistä siks, koska kun olin pieni, niin ne silleen "muokkas" mua poikamaisemmaks. On ihan kivaa olla poikamaisempi tyttö :)
        Rakastan nyrkkeilyä, luonne on härski ja tykkään yli kaiken muiden poikien seurasta


    • dfsg

      Voi kuule kyllä niitä poikiakin tarvitaan, eihän sukunimi muuten säilyis..

      • terthyytyjuyytedeyrh

        Aijaa? Koska miehet on ruvennu tulee raskaaksi?


    • Kiitollinen veljistään

      Mä oon 12-vuotias tytsy, mul on isoveli ja pikkuveli. Isoveli on 3 vuotta vanhempi, pikkuveli 2 vuotta nuorempi. Oon ylpee että saan olla perheen ainut tytär! Tässä muutama perustelu
      -En voi olla kateellinen koska siskoni on kauniimpi kuin minä
      -Ei tarvi käyttää isosiskon vanhoja vaatteita vaan saa uudet
      -Mä vaan rakastan mun veljiä

    • Siskoton )':

      Kiitos viesteistä!
      Olen tietenkin kiitollinen veljistäni, mutta kaverilleni juuri syntyi pikkusisko ):
      Hänkin OLI ainut tytär perheessä, mutta ny kun kaverini sai siskon..
      Yritän olla iloinen hänen puolestaan, mutta kateutta on myös paljon.
      Se kamu muutti juuri pois täältä, ja olen tavallaan kiitollinen siitä.
      En kestä katsella sen naamaa enää! Olen liian kateellinen!
      Se juttelee mulle vielä facess, kuinka ihana sen systeri on, ja mitä nimiehdotuksii sille on...jne..):

    • Tuttu :D

      Ittelläni on 2 isosiskoa, ois ihan kiva saada veli mut ei oo kyllä mikään niin tärkee asia mut kai mulla jotain edes pientä ymmärrystä on, tää on kyllä vähän toinen asia mut eikö sen vois adoptoida? 13v poika

    • Sijais.sisko

      Toimi jonkun toisen lapsen isosisiskona!
      Eli tarkoitan sitä et esim kun mun kaverin kaverilla on pikkusisko ja se mun kaverin kaveri (eli sen isosisko) se ei tykkää siit yhtää ja kiusaa sitä niin sit mun kamu toimii sen "isosiskona". :) Ja sil mun kamullakaan ei oo omaa pikkusiskoo tai isosiskoo vaan yks pikkuveli ja kaks isoveljee. Ja oon ittekki 11 ja mul on yks pikkuveli. Mut toivottavasti oli apua :)

      • Lisäätietoo

        Ja aina ei tarvii ryhtyy mitenkään mistän sossun kautta voi vaan ryhtyy jos sopii sun vsnhemmille ja sen toisen.lapsen vanhemmille


    • Maastokamu

      Tuota no hei! Olen itse 12 v. Olen itse kanssa toivonut siskoa mut sellaista en ole saanut! Kaksi pikkuveljeä mulla kumminkin on! Onhanne joskus kyllä aika ärsyttäviä mut mie rakastan niitä silti tosi paljon! En vaihtaisi niitä mihinkään! Niitten ansiosta mäki oon vähän poikamaisempi, harrastan maastopyöräilyä ja oon aika haka siinä! Mulla on myös tosi tosi tosi hyviä ystäviä, ja ajattelen et ne ois mun siskoja! Tsemppii sulle elämääsi ja koita jaksella!

    • J.E.V.H

      Saat multa 2 pikkusiskoo 😁 toinen 13v ja toinen 7v en tarvi niitä. Velikin olisi parempi koska voisin olla sen kanssa ite ja myös pelata koneella sen kanssa siis oon 14v ja muutenkin siskot on täyttä paskaa...

    • Siskoolen

      Mä taas haluisin niin paljon pikkuveljen- tai siskon. Oon 13v. Oon toivonut sitä niin pitkään kun muistan, ja vieläkin. Toivon että tulis vahinko ku mun vanhemmat on jo 40v eikä isä halua kolmatta lasta mut äiti haluais. Ja mulla on siis 10v pikkusisko, se on niin vitun rasittava mut silti niin ihana! Mun siskokin on aina toivonut pikkusisarusta kun hän on perheen nuorin. Olis maailman parasta jos tulis vahinko ku ei muutenkaa voi vaikka se veis yöunet ja joutuisin hoitaa sitä ja se itkis ja huutais kokoajan!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe