Lestadiolaiset pariutuvat yhteiskunnan varoilla!

tavallinen kansalain

Moni tavallinen tallaaja varmaan ihmettelee että millä lestat juhlivat joka kesä ja muulloinkin suuria häitä. No ihmekkös tuo kun sosiaalihuolto maksaa niille häätkin. Kuulin tästä eräältä tuttavalta joka toimii kunnallisissa ja kirkollisissa luottamustehtävissä. Täytyy kyllä sanoa että on todella röyhkeää ja edesvastuutonta tällainen että yhteiskunnan varoja käytetään näin häikäilemättömästi hyväksi! Toiset elävät köyhyysrajan alapuolella jotuvat joka päivä laskemaan mistä saisi rahat ruokaan ja asuntoon, että saa edes itsensä pidettyä hengissä, niin samaan aikaan lestat juhlivat yhteiskunnan varoilla suuria luxushäitään.

16

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

Tuollainen väite ei ole totta , ai niin enhän mää tiedä kuin Es/Lessut
      Heillä ei ole kukaan edes pyytänyt ..

Kovinpa heitti piston , olen kyllä kuullut mustalisista , ja pakolaistulokkaista
      mm. islamilaiset , mutten usko että sosiali tantat meille järkkisi e:oakaan .

tavallinen kansalianen ", viittaa örvelöön , en tiedä tulivain mieleen..

• tavallinen kansalain

En todellakaan ole mikään örvelö, alkohoolia en käytä tippaakaan enkä polta tupakkaa. Tarkoitan tavallisella kansalaisella sitä että elätän itseni rehellisellä työllä ja kaikki virkistystoimintani sun muut huvittelut maksan itse, ja jos ei ole varaa niin sitten jään kotiin. Kyllä se ihan totta on että lessut ovat hakeneet sossusta avustusta häiden juhlimiseen, tuskin kunnallisissa luottamustehtävissä olevat henkilöt sellaista valehtelisi. Ja kyllä se on vain sillä tavalla että kun kaikki eivät mene naimisiin koskaan, niin sellaistenkin verorahoilla yhteiskunta kustantaa lestoille kalliita häitä niin se ei ole oikeen. Ja kun lessuilla on aina niin kiire hautaan ettei joudeta edes nuoruutta viettämään, vaan heti kun opitaan kävelemään niin kauhea kiire vihille.

• teu.

En todellakaan aikonut sinua mitenkään loukata ?
        mutta sinä et lainkaan halunut vasta siihen kysymykseen
        että mikä niistä 18 poppoosta oli kyse , tiedän että ei
        Es/Lestat , kai sinäkin tiedät , että on vaikka mitä vipeltäjää ..

• tavallinen kansalain

Et sinä ole loukannut minua. Mutta kun en nyt oikeen ymmärrä tuota kysymystäsi. Esimerkiksi mistä 18 poppoosta puhut? Ja mitä tarkoitat nuilla Es/Lestoilla?

• teu.

No selitä jos osaan Ensin kaikki on lestaadiuksia , kuten VL:t ,,EL:t , Rs:t
        näissä piireissä on yli 95 % kaikista , mutta koska VL:t erosi meistä 1901 .
        emme ole käyneet toisissamme kovin mielellään sen jälkeen tuskin lainkaan
        ensimmäinen poppoo , joka heistä erosi oli UUsheränneet jotka vaikuttaa
        kittilän seudulla , on muuallakin jopa espoossa ,

Sitten Rahan sanalaiset erosi VL:stä n.1934 he asustelevat pohjanmaan ran-
        tamilla , luoto ja kolby , me Esikoiset olemme ainoat jotka on lähes kautta maan .
        utsjoelta - hankoon ja porista - joensuuhun lieksaan ,lappeenrantaan , meitä on
        n. 14'700 henkilöä ..sitten pieniä ,joissa on toimintaa on vielä 14. Tosin suomessa
        yhteensä 10.. Siis vaikka kaikki on Lestaadiolaisia "sukunimeltä " kaikki ei ole
        etunimeltä samoja , eikä voi mitään sille että hajaannuksia on ollut monta..

Toivon että ymmärrät..

• tavallinen kansalain

No nyt selkis. Elikkä tuo aloitustekstini tarkoittaa vain ja ainoastaan vanhoillis lestadiolaisia. Joten siinä tapauksessa teidän porukkanne ovat siihen täysin syyttömiä. Joo olen tietoinen siitä että lestadiolaisuus on hajonnut neljään osaan. Itse olen ihan peruskristitty joten en kuulu mihinkään lahkoon. Mutta mitä olen perehtynyt tuohon lestadiolaisuuteen niin lestadiolaisiksihhan ei nykyään oikeestaan luokitella muita kuin vanhoilliset. Itse asun sellaisella alueella jossa on kaikkein eniten vanhoillisia mutta täällä on myös jonkuverran uusheränneitä. Joten vanhollisia käytän näistä neljästä sellaisena vertauskuvana. Ja olen ymmärtänyt että ainakin uusheränneet ja rauhan sanalaiset ovat paljon vapaamielisempiä kuin vanhoilliset, mutta esikoiset on kaikkein tuntemattomin ryhmä minulle. Joten miten esikoiset eroavat vanhoillisista? Ja onko teillä vastaavia sääntöjä kuten tv tanssi sekä kilpaurheilu kielto?

• teu.

Kiitos ja ylistys !
        Voi veikkonen meillä on paljon enemmän kaiken laisia vaatimuksia ..
        Mutta niitä on vain niiden joukoissa jotka "ovat tiukkiksia " heillä se
        on tullut lain kautta vaatimiseksi , mitä se on ? se on omavanhurskautta
        no mitä se on ? Lakihenkinenvanhurskaus , joka onkaukana siitä minkä
        Jumala opetti Aabrahamille joka sai Lahja vanhurkauden. Raamatun
        mukaan Aben USKO ,KATSOTTIIN VANHURSKAUDEKSI . .

Siihen jolla hän pääsi isiensä luo . joka tarkoitti että uskova seuraa uskovaa,
        Terah oli Aben isä , ja hän lähti Aben matkaan , mutta sairastui Harranissa .
        Jossa , Abe hoiti häntä ja jonkin ajan jälkeen hän kuoli , ja he pitivät hauta-
        jaiset , Terah= 205 vuotta vanha , ja hänestä ei sanota että pääsi isien tykö
        mutta minneppä hän olisi muualle mennyt koska siihen aikaan oli kaikki sielut
        tuonelassa , siihen asti kunnes Jeesus haki kaikki paratiisiin ..

Kun oli aika kulunut Harrannissa , ja Abe odotti uutta käskyä , jatkaakseen
        keskeytynyttä matkaa .. Se Kalden Ur , jossa Abe oli syntynyt , oli jonkin
        matkaa Araratin vuorelta , Mesopotaniaan päin . Olihan veden paisumisen
        jälkeen Nooa kuollut 3049. eKr. ja Abe. oli s.2167 eKr. Ja tämä matka alkoi kun
        Abe oli 65. Hänen matkansa oli Kaananiin , Jonka Jumala oli luvannut hänelle ja
        hänen perillisilleen joita tulisi olemaan kuin hiekkaa Meren rannalla tahi TÄHTIÄ
        taivaalla .

Olen kirjoittanut tästä asiasta , noin 225.viestisen artikkelin , mutta vanha sefu
        poistatti sen .. Sitten on eräs jo vanhasta eli n.2005 kirjoitettu ketju siitä
        mikä on VL:n // Esikoisten ero , jos tahdot sen lukea voin sen palauttaa ..
        siinä on myös noin 235 viestiä , ja siihen n.kk sitten tehtiin lisäyksiä..

VL:n Oli noin 120:000 henkilä joidenkin laskelmien mukaan , Mutta tämä suuri
        ja paha maailma ja saa ta na pudottivat , pedo ym asioissa pois , että he nyt
        ilmoittavat n. 90'000 henkilöä vahvuudeksi ..
        Esikoisia ..n.14'700 ,
        RS. ...........n... 7100.
        Uusheränneet , Harvenee eivät ole ilmoittaneet uusia lukuja .

• teu. kirjoitti:

Kiitos ja ylistys !

hänen perillisilleen joita tulisi olemaan kuin hiekkaa Meren rannalla tahi TÄHTIÄ
        taivaalla .

Olen kirjoittanut tästä asiasta , noin 225.viestisen artikkelin , mutta vanha sefu

Esikoisia ..n.14'700 ,

"Olen kirjoittanut tästä asiasta , noin 225.viestisen artikkelin , mutta vanha sefu
        poistatti sen"

Oliko sekin kopioitu jostakin, kuten kaikki ymmärrettävät tekstisi?

• teu.
        teu. kirjoitti:

Kiitos ja ylistys !

taivaalla .

Esikoisia ..n.14'700 ,

Eli , haluaako joku Ketjun jossa on tekstejä ES:n ja VL:n eroista ,
        ellei älä ilmoita ,jos niin ilmoitat.. tämä sen tähden että täällä
        melko ihmeellisiä kannan ottoja , vaikka selvästi kysytään
        ja sitten jos vastataan , niin melkein kirotaan ei ihan ..

• teu.

No tietenkin RAAMATUSTA. mistäpä sitä voisikaan muulta .

• teuta

On se kertakaikkiaan kumma . Ensin tehdään pienikysymys , sitten ei
        viitsitä enää vastata on ymmärrettä niin , että kiinnostus loppui vain
        vaiko sitä ettei sitä ollutkaan ...

• su savosta

teu on oikeassa. ei lestadiolaiset ole yhteikunnan varoja haaskaamassa jos ei oteta huomioon suuria lapsilisämääriä suurperheisiin, mutta kyllä he tarvitsevat apua elantoonsa jos ei vanhemmat ole maanviljelijöitä tai muita liikemiehiä ja vakavaraiseessa asemassa olevia johttajia ja vastaavia.

... mutta nämä sisään imaistut siirtolaiset, pakolliset pakolaiset, pakottomat pakolaiset, virolaiset ja venäläiset huijarit.......nämä ovat mätämunia jotka on otettu suomalaisten "terve" munien joukkoo samaan koriin.Nämä rasittaa suomalaista yhteiskuntaa moraaleillaa, kulttuureillaan, uskonnoillaan.
      Varsinkin kun on näille osinkohuijareille
      petataan suurempia voittoja yhtiöissä, jotka siirtävät toimensa halpoihin kehitysmaihin.
      Se tuo työttömyyttä, ja sen mukana sekaan laiskistuneita, ei joka työtä vastaan ottajien ja peräkamarin poikien ruokkimiseen. Toisaalta rehellinen työmieskin on työtön.
      Joku älypää sanoo hallituksessa, että tarvitaan lisää työvoimaa. Kehitys jatkuu, automatisoituu. Firmat muuttaa pois. Minne sitä työvoimaa tarvitaan.
      Nyt tarvitaan vain lisää velkaa valtiolle, että pudotaan sinne velallisten valtioiden alakastiin. Sitten joku Kiina ostaa meidät orjikseen riisipelloille ja kultakaivoksiinsa. Aamen. Uhg, olen puhunut!

• teu,

Oletko huomannut on sielläkin yks asia joka voi pysyä samana ,
        Rukous , sielläkin voi Rukoilla , ja se mitä tapahtuu on Herran asia
        toteuttaa toiveet , kun ehtii sitähän ei voi odottaa , ei Jumala ole
        meitä unohtanut , päin vastoin hän on se joka kaiken toteuttaa..

Noista työ asioista olen samaa mieltä , kaikkein pahin minuta oli laskeminen
        joku vuosi sitten n.200 yritystä kiinaan , aivan selvästi herrat ei näe siitä
        johtuvaa haittaa Suomelle , vain sen pienen halvan työvoima tekijän
        Kaiken muun he luulevat voittaneensa sellaisella tekijöillä kuin

Otan yhden esimerkin , kun -53 tuli veroja tavallisten lisäksi aivan uusi ,
        Lvv. tai jotain sellaista ajallisesti , muistan , kun Isäni sanoi , joulukuun
        palkka riittää veroihin ,, -55. meni jo marras -Joulukuu, palkka sitä
        rataa on noussut kun äitimme kuoli -58. meni veroihin jo loka ,marras , Joulukuu.
        sitä rataa verot on nousseet niin , että viimekeväänä ilmoitettiin veroihin menevä
        osuus 1. kesäkuusta alkaen ,,ja 1-5 kk jää palkan saajalle , valitan ..

• tavallinen kansalain

No kyllä se on nyt vain sillä tavalla että jos ihminen meinaa avioitua ja juhlistaa vielä sitä suurilla luxushäillä, niin kyllä se täytyy itse maksaa. Ja jos ei maksukykyä ole niin silloin täytyy siirtää naimisiin menoa muutamalla vuodella ja juhlia sitten kun on siihen varaa, tai sitten maistraattiin 2 todistajaa paikalle niille kahvit ja sillä selvä! Ja mitä tulee perheitten elättämiseen niin sekään ei ole oikeen että yhteiskunnan varoilla elätetään lestaperheitä. Jos eivät pärjää omillaan niin silloin ei tarvitse perhettä perustaa. Siinä vaiheessa kun perhe perustetaan niin silloin täytyy olla vakituinen työ oma talo/asunto jo maksettuna, ja muutenkin iän tuomaa elämän kokemusta että pystyy ja kykenee perheensä itse elättämään. Siksi ehdottaisinkin että ainakin kaikilta alle 25 vuotiailta vanhemmilta lapsilisät kokonaan pois, ja alle 30 vuotiaidenkin vanhempien lapsilisistä leikattaisiin 50%. Niin jospa se sitten pistäisi ajattelemaan kannattaako perhettä vielä pentuna perustaa. Ja pysyisivät muutenkin poissa yhteiskunnan kukkarolta.

• teuta
        tavallinen kansalain kirjoitti:

No kyllä se on nyt vain sillä tavalla että jos ihminen meinaa avioitua ja juhlistaa vielä sitä suurilla luxushäillä, niin kyllä se täytyy itse maksaa. Ja jos ei maksukykyä ole niin silloin täytyy siirtää naimisiin menoa muutamalla vuodella ja juhlia sitten kun on siihen varaa, tai sitten maistraattiin 2 todistajaa paikalle niille kahvit ja sillä selvä! Ja mitä tulee perheitten elättämiseen niin sekään ei ole oikeen että yhteiskunnan varoilla elätetään lestaperheitä. Jos eivät pärjää omillaan niin silloin ei tarvitse perhettä perustaa. Siinä vaiheessa kun perhe perustetaan niin silloin täytyy olla vakituinen työ oma talo/asunto jo maksettuna, ja muutenkin iän tuomaa elämän kokemusta että pystyy ja kykenee perheensä itse elättämään. Siksi ehdottaisinkin että ainakin kaikilta alle 25 vuotiailta vanhemmilta lapsilisät kokonaan pois, ja alle 30 vuotiaidenkin vanhempien lapsilisistä leikattaisiin 50%. Niin jospa se sitten pistäisi ajattelemaan kannattaako perhettä vielä pentuna perustaa. Ja pysyisivät muutenkin poissa yhteiskunnan kukkarolta.

Ei tommosia kirjoita kuin ihmisvihaaja , Lapsilisät on ok , ne on saavutettu
        etu jota ei missäänimessä pidä mennä ronkkimaan , paitsi siihen kohtaan
        että kaikki pitäisi saada naimiisiin meno lupa heti kun lapsilisä poppuu ,
        Sellaisiin kylmiin välivuosiin ei meillä ole varaa .
        Sitten vielä vähän tuosta lestaadiolaisesta kuka se on osaatko sanoa
        nimittäin ellei ole etu merkkejä ,kukaan ei tiedä mistä populaatiosta on
        kyse , nyt kun olen tivannut sitä on selvinnut että aloituksessa oli
        käynnissä , VL:t . Siitä olen samaamieltä , jokainen maksakoon panosa .

• tavallinen kansalain

En ole ihmisvihaaja, mutta peräänkuulutan vastuuntuntoa. Ja jos ihmiset eivät itse sitä tajua niin valtion täytyy puuttua siihen säätämällä tietty laki. Ei esimerkiksi 20 vuotiaat ole vielä mitään lapsenkasvattajia. On 2 eri asiaa hoitaa pikkusiskoja tai veljiä muutama tunti kuin kasvattaa omaa lasta 18 vuotta. Ihmisen elämä koostuu neljästä ajasta, lapsuus, nuoruus, keski-ikä ja vanhuus. Ja kyllä ihmisen täytyy elää ne kaikki, ja perheen perustaminen kuuluu vasta varhais keski-ikään. Liian nuorena solmitut avioliitot päätyvät useimmiten eroon. Ja toiseksi kun hankitaan lapsia liian nuorena niin yleensä ne jäävät isovanhempien vastuulle. Ja lapsista tulee monesti rikollisia ja ties mitä kun ei kyetä asettamaan niille rajoja eikä muutenkaan tarpeeksi huolehtimaan niistä kun ollaan itsekkin vielä melkein lapsia. Ja kun te aina julistatte sitä maailman täyttämistä, niin ajatelkaapa vähän mitä siitä seuraisi jos kaikki ihmiset perustaisivat perheen? Mehän hukuttaisiin täällä ihmismasaan, ja siitä seuraisi taas se että ruokaa ja työtä ei riittäisi kaikille. Joten nälänhätä työttömyys ja sitäkautta myös rikollisuus lisääntyisi maailmassa. Onneksi on ikuisia sinkkuja, ja toiseksi sitä varten jumala on luonut myös homoseksualismin jotta voidaan hillitä maailman ylikansoittumista. Joo VL :llää tarkoitin tuolla aloituksella, ja hyvä että ollaan edes siitä samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3556
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      74
      3323
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      104
      2794
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2707
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2144
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1978
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      1836
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1599
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      59
      1165
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1095
    Aihe