Olemme kahden vuoden sisällä muuttamassa USA:n.(äiti 4v lapsi) Onko kokemuksia fiancee/spose visasta? Mikä edullisin tapa lähettää tavaroits usa:n?
kokemuksia USA:n muutosta!
3
667
Vastaukset
- Antti
Muutettiin kuukausi sitten Atlantaan. Olen suuren suomalaisen firman palveluksessa täällä ja yllätyksekseni kuulin että viisumini koodi S2 tarkoittaa sijoittajaviisumia.
Vaimolla on sama koodi, mutta työpaikka puuttuu. Tuolla koodilla vaimo voi kuitenkin hakea ja saada työluvan. Sitten kun on lupa ja työpaikka niin tämän jälkeen voi saada myös sosiaaliturvatunnuksen.
Suoraan tuolla S2 viisumilla ei voi kuitenkaan töitä hakea. Myös 3 vuotiaalla tyttärelläni on tuo sijoittajaviisumi.
Sosiaaliturvatunnusta kysytään täällä melkeen joka paikassa. Ajokorttiin tarvitsee sosiaaliturvatunnuksen tai ainakin "denying letterin" joka todistaa että on hakenut sotua -mutta ei ole sitä voinut saada kun ei ole työpaikkaa. - Antti
Kodin irtaimiston lähettäminen 25 kuution kontissa Suomesta Atlantaan sisältäen tavaroiden pakkaamisen, purkamisen, rahdit, vakuutukset, tullit... maksoi reilut 8000 euroa suuntaansa.
Varmaan pääsee huomattavasti halvemmalla jos pakkaa ja purkaa itse. Rahti kestää n. 5 viikkoa ja tullaus viikon tai kaksi.
Kannattaa kysellä esim Viktor Ek nimiseltä firmalta tarjousta.
Helsingin KTK:n kautta voi kanssa kysellä jotain Magic Moversia (vaimon muistelun mukaan)- Kokenut
Jos päädyt kontin vuokraamiseen ja kontissa on tilaa, laita ilmoitus lehteen jossa vuokraat konttitilaa muillekin halukkaille. Monilla on esim. huonekaluja, äänite- tai kirjakokoelmia, tai perintötavaroita, jotka mielellään haluaisi Suomesta luokseen, mutta järkevää tapaa hoitaa kuljetusta ei ole.
Itse aikanani tein juuri noin ja sain maksatettua muuttorahtini muilla jollen aivan kokonaan niin ainakin lähes kokonaan. Melkoinen junailu, organisointi ja stressikin siinä tosin oli (muistaakseni 3-4 osakasta itseni lisäksi), mutta ainakin omasta mielestäni se kannatti :)
Katso kuitenkin kenet otat osakkaaksi ja varmistu siitä, että konttiin lastatut tavarat eivät aiheuta hankaluuksia itsellesi. Tuskinpa kukaan rahtaa kontissasi esim. aseita tai huumeita, tai veroja ja tulleja kierääkseen, mutta kohtuullinen varovaisuus ei kuitenkaan ole pahaksi. Kontti kuitenkin loppujen lopuksi menee maahan sinun nimissäsi. Vaadi siis kaikki selvitykset (tavaraluettelot jne) osakkailtasi kirjallisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82022Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101383Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201165Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861054Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661005Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8190902Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67775- 76740
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73622Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36612