Kokemuksia Giuliettasta?

Pettynyt..

Sattumusten kautta tuli aikoinaan ostettua 156 Alfa Romeo. Hetken mietti että mitähän sitä on nyt tullut tehtyä mutta vaan hetken. On aivan upea auto! Aina tuntui että matka loppui liian aikaisin koska autolla ajaminen oli niin hienoa. lisäksi auto pelasi teknisestiki aivan mainiosti! Alfa Romeolle oli menettänyt sydämensä!
Näistä hyvistä kokemuksista johtuen emme empineet yhtään kun aika tuli vaihtaa autoa. Yksi asia oli helppoa. Merkki oli Alfa Romeo! Ostimme helmikuussa uuden Giuliettan.
Jotenki auto on vaan tuottanut pettymyksen. Siksi kysyisin muiltaki k.o. auton omistavilta että onko huomanneet samoja vikoja vai onko ne mahdollisesti vain meidän auton vikoja.. Takuu hommia.
Nimittäin autoon kuuluu rengasmelu sisälle todella häiritsevästi. Kesä renkailla melu vastaa suurinpiirtein samaa tasoa kuin muilla autoilla talvirenkailla. Nyt kun on vaihdettu talvirenkaat on meteli jo todella häiritsevää. Puhuessa on ääntä korotettava huomattavasti että pääsee rengasmelun yläpuolelle.
Kuuluuko tämän olla tosiaan näin kova ääninen? Tampereen Autokeskukses vaivautuivat paremmin vaan naureskelemaan. No se ei ole mikään ihmeellinen asia.. Sääli vaan kun Alfan myynti meni sinne. Mutta sille ei voi mitään. mutta voiko tällekään ongelmalle muutakuin vaihtaa autoa.. Muuten auto on mukava ajaa. Mutta jotenki koko Alfan henki puuttuu. Tuntuu vain autolta..

12

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ultra green

      Ei muuta kuin vaimentamaan autoa. Pitää vain hiukka purkaa, sen jälkeen mattoa liimailemaan.
      Takuu varma konsti,mutta hiukka työläs. Kannattaa kysyä tarjouksia!

    • jtd140

      En ole huomannut että meidän Giuliettamme olisi mitenkään poikkeuksellisen "meluinen" esim. verrattuna edelliseen Seat Alteaan joka meillä oli. En osaa äkkisälteen sanoa onko diesel ja bensaversiolla eroa?

      Takuuvikaa on jonkin verran ollut, mutta siitä on turha merkkiä syyttää - ei esim. Turbo ole Alfan valmistetta.

      Autokeskuksen myynnin toiminnan olen kyllä pannut merkille ja se voi olla tekjiä joka pitää valitettavasti huolen siitä että seuraavasta autosta puuttuu sielu ja se on vain tavallinen kasa rautaa

    • läskien lätinää

      Ei ole Giulietta kokoluokkansa hiljaisimpia, muttei toisaalta ihan pahinkaan melutoosa ainakaan lehtien dB-mittausten perusteella – ehkä kuitenkin himpun verran keskiarvoa heikommalla puolella, kun verrataan saman hintaluokan kilpailijoihin.

      Että jotta mielipide riippuu vertailukohdasta ynnä alle osuneesta rengastuksesta. Moottorin äänet yms. on dempattu vähän turhankin hyvin, joten (puuduttava) rengasmelu hallitsee & määrää suupielten asennon.

      Itsellänikin suupielet osoitti alaspäin alkukesän karkeaksi jyrsityllä asvaltilla & 17" Bridgestoneilla, joita ei todellakaan voi hiljaisiksi kehua. Loppukesää kohti helpotti hieman, mutta varsinainen riemu alkoi, kun alle vaihtui 16" kitkat. Nyt hiljaisuus hellii korvia. Toki asvalttiakaan ei vielä ole keritty kovin pahaan kuntoon jyrsimään, joten tilanne tulee heikkenemään kevättä kohti.

      Ei siis ole kirkossa kuulutettua, että kesärenkaiden pitäisi olla hiljaisemmat. Ei edes verrattaessa nastarenkaisiin! Nastoista toki lähtee ropinaa, mutta korkeiden äänten vaimentaminen on paljon helpompaa kuin karkean asvaltin tuottaman matalataajuisen jyminän vaimentaminen. Viimeksi kun tuli nastoja käytettyä, oli aikalailla tasoissa metelit 15-16" kesä&talvirenkain = aina sai pettyä, kun keväällä kuvitteli melun vaimenevan heti, kun saa kesärenkaat alle.

    • Kamalatekele

      Kävin tänää koittaa 170hv diisselin ja eipä tarvinnut autolla ajaa kun pikku lenkki. Siinä taas pääsi näkemään että kaunis ulkokuori ei kerro mitään autosta kun sillä lähtee ajamaan. Kauheet epämukavat penkit, helvetinmoinen melu, huono viimeistely...muoviset ratin osat ja vaihdekepin kahva...radiokin oli kun ysikyt luvulta. Alfa on ulkosesti siis yksi hienoimmista mutta kun lähdet ajamaan niin hvetti ja stressi pääsee irti. Ajan työssäni paljon autoa ja voi hvetti olen kaikkea nähnyt toyotasa-mersuun ja lanndroveriin...tämä oli kyllä kaiken huippu. En voi suositella kuin 18kundille jonka mielestä on vtun hienoa ku on lippis niskassa ja autossa siistit vanteet sekä kauheet pörinät:)

      • Asiantuntia

        Höpö höpö!
        Et tiedä autoista mitään! Vertaappa muihin saman hintaluokan ja ajo-ominaisuuksiin omaaviin.

        Oletko ylimielinen juntti ?


      • Axwell

        170 hp Bensa business (sportspack 2), on 18 tuuman Pirellin P zero rossot, meteliähän ne pitää vanhalla suomalaisella päällysteellä niinkuin kaikki muutkin autot, mennään uudelle päällysteelle niin ei kuulu mitään.

        Kitinästäsi päätellen Alfa vähän kiinnostaa, suosittelen pysymään kaukana - siihen kun kerran sorrut niin takaisin ei ole paluuta, älä edes koske enää.


      • tyytyväinen

        Olen nyt ajannut diesel 170 hp Giulietallani n. 650000km myös Lapin pakkasissa
        ja pitää rehellisesti sanoa, että on yllättävän luotettava ja mukava ajettava.
        Ajo lappiin Helsingistä ja takasin minulle penkit sopivat hyvin. Ei sitten minkäänlaista stressiä!
        Ihmettelen tuota kritiikkiä. Minulla ollut mersut,toyotat,peogeotit jne , en voi sanoa mitään pahaa Alfasta.. Toki jos vertaa edustusautoihin ei enää olla samassa hintaluokassakaan..Missä muuten on ne kauheat pörnät? Missä huono viimeistely?Juuri koeajon jälkeen tuli päätös ostaa Giulietta. Jos rengasmeteliä 17" tuumaiset renkaat tässä mielessä eivät sovi, liian kovat ja leveät!


    • Alfa fani -57

      Ostin Giuliettan maaliskuussa 2011.Bensakone 1,4 multiair 170 hv.Auto on pelannut meillä moitteetta.On totta ,että auto on hiljaisempi nyt kun alla on conti-nentalin kitkat.Suvikummit on Pirellin citurato.Täällä Vaasassa ei häiritse muukuin
      se,että lähin merkkihuolto on Seinäjoella ( 75km ) tai Kokkolassa (120 km).Meillä ei tule paljon ajettua,nyt on mittarissa 26000 km.Minä olen nauttinut jokaisesta ajetusta kilometristä.

    • Disainia

      Mitä sinä puhut kovasta äänestä ?! Hiljaisin mitä minulla on ollut ,niistä 10:stä muusta merkistä. Jos kaipaat hiljaisuutta, osta sitten sadantuhannen Mersu tai Audi.Minulla sentään on hyvä kuulo. Älä odota liikoja alle 50000:n Autosta

      Terveisin: Alffisti

    • ölkjhjljjklgfjh

      Käy teetättämässä siihen alustamassaus ja iso osa äänistä katoaa.

      Rengasmelu on myös paljon kiinni niistä renkaista.

      Oma diesel Giulietta on sport1 -paketilla eli kesärenkaat on 17" Pirelli P7:ät.
      Oikeasti olisin halunnut yhdistelmän 16" renkaat ja sport paketin muut kamat, mutta se ei vaan onnistunut millään...

      Rengasmelu oli alunperin kesärenkailla karhealla pinnalla kuuluva, mutta ei sävyltään kovinkaan häiritsevä. Hiljeni paljon kun laittoi lattioille paksut kumimatot (jotka olisi pitänyt laittaa kumminkin, samoin kuin kumimatto tavaratilan pohjalle).

      Alustan ja lokasuojien sisäpuolen massaus auttoi sitten vielä paljon, eikä varmaan muutenkaan ole haitaksi.

      ISO yllätys oli talven tullessa kun vaihdoin alle 16" ja 55-profiiliset Hakkapelitta seiskat, ja oletin että nastarenkailla melu pahenee. Ei pahentunut, vaan auto on hämmästyttävän hiljainen, kyydissä olleet kaverit on mumisseet että "sulla on kitkat vai?".

      Kaikkeista jännintä oli se että kapeampi rengastus myös pudotti kulutusta selvästi.

      Itse olen ollut Giuliettaan todella tyytyväinen, n. 25000 on nyt matkamittarissa ja ei ole ollut yhtään, siis ei yhtään ongelmaa, ja auto on toiminut hyvin myös kovilla pakkasilla, lämpöäkin on riittänyt ja ikkunat pysyneet sulina.

    • Giuliettakuski

      Oma Giuliettani ei ainakaan pörise lainkaan. En ole liioin 18v. enkä aja koskaan autolla lippalakki päässä. Eikös nuo lippismiehet (pojat) aja lähinnä BMW:llä?

    • alfisti

      Minulla jo toinen Giuliettaa. Olen perheeni mukaan lukien hyvin tyytyväisiä laatuun ,luotettavuuteen , talviominaisuuksiin jne.. .Rengasmelu Nokian nastarenkailla on normaali j(ei tietenkään edustusauto luokkaa)a kesänrenkailla 16X205 on myös
      siedettävä (poistin käytöstä 17" tuumaiset renkaat melun ja kovuuden takia)
      Olen käytössä todennut, että tienpinta , renkaan paine vaikuttavatmeluun olennaisesti..
      Karkea asfaltti pitää meteliä enemmän mutta kun olen vertaillut muihin vastaaviin autoihin ei ole mitään eroa. Siis käyttöön 16" renkaat ja paine n. 2,3-4.
      Auto on mukava ajaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe