Rehellinen poliitikko... arvostan!

expimot

En arvosta ajatusmaailmaa, mutta rehellisestä avautumisesta pisteet. Näin ajattelevia poliitikkoja Suomessakin paljon, mutta äänien menettämisen pelko estää heitä sanomasta sitä ääneen. Tätä kaveria ei pelottanut.

Kokoomusnuorten varapuheenjohtaja Saul Schubak:
"Lapsilisät pitäisi ehdottomasti poistaa. On järjenvastaista että tuemme heikomman aineksen lisääntymistä ja sitten ihmettelemme miksi täällä on huumeriippuvaisina syntyviä lapsia ja huostaanottoja alkoholistivanhemmilta"

ps. Ei tainnutkaan olla rohkeutta vaan pikku lipsahdus, kun alkoi jälkikäteen selitellä... : (

54

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rutsaaja.

Yleensähän varakkaitten geeniperimä on
      kapealla pohjalla. Kuin myös kaikkien suo-
      malaistan. Kuninkaallisillahan tuo ilmeni
      verenvuototautina. Suomenkin varakkailla
      on suvuissa sairauksia, joiden katsotaan
      tulleen sukurutsasta.

• ...

Joops.

Aiheesta ollut reilut meiskaukset tuolla 60 puolella.

Mä ehkä toistan aina itseäni, mutta lapsilisät pitää poistaa kaikilta, sitten tarveharkinnan mukaan soskusta lisää fyrkkaa, jos itellä ei perce kestä lapsien kasvattamista.

Ihan sama eläkkeissä. Hittoako noille arurinkorannoilla makaaville loispummeille pitää muka eläkettäkin maksaa?

Noin aloitukseen. Tyyppi otti kyllä reilusti kantaa asiaan. Harvempi edes uskaltaa sanoa tollasta ääneen. Ongelmaksi tuli kai puoluekoneisto. Se ois todennäköisesti erotettu puolueesta ja ois ollut ikuisessa pannassa, jos ei ois suostunut selittelemään. Mun mielestä puolueissa ei ole suuria eroja, koneistö jyllää, äänimääriä laskeskellen. Kaikki samaa mieltä kaikesta. Lapsia pitää hyyssätä, vanhuksille saada enenpi vaipanvaihtajia, autoteitten pitäis olla hyviä, suomalaisille töitä, plaaplaaplaa

Se kun on, ei yksi mies, ei yksi puolue, ei oikein kukaan saa mitään aikaiseksi, kun suomalainen tuulipukukansa äänestää "demokraattisesti" kansanedustajat.

Tilanne muuten tulee kärjistymään eläkeläisasiassa. Suuria ikäluokkia paljon, siis paljon ääniä. Ongelmana, ei kukaan haluaisi kiinnittää niitten ääniin mitään huomiota :D

Mun ehdotus, äänioikeus vain työssäkäyville siis yläikäraja, kuten on alaikärajakin. Jo alkas maassa asiat muuttumaan.

=DW=

• Jossain määrin samaa mieltä lapsilisistä. Aina puhutaan lapsiperheiden ahdingosta. Toki on lapsiperheitä, joilla ei ole riittävää toimeentuloa, mutta on yhteisten, vähien varojen tuhlausta maksaa lapsilisää automaattisesti kaikille niillekkin, jotka eivät sitä tarvitse. Miksei saman tien makseta asumistukea kaikille.

Eläkkeet on sitten asia ihan erikseen.

• expimot

Tarkoitatko että työssäkäymättömät (työttömät, eläkeläiset, sairaat jne.) ovat äänestämisillään saaneet aikaan nykyiset epäkohdat?

• ...

Mietis.

Joka ikisellä on aina oma suu lähempänä, kuin naapurin suu. Suomen huoltosuhde karmea. Todellisuus muuten pahempi kuin tilastot. Tilastoissa tuijotetaan ikärakenteita. Järjestelmällisesti jätetty huomiotta opiskelijat, työttömät, sairaat, eläkeläiset - Tuijotetaan vain teoriassa työikäisten määrää muuhun väestöön verrattuna. Hyvin harva todellisuudessa käy töissä, suurin osa loispummeja. Ja kaikki täysikäiset äänestävät, nekin, jotka olleet kymmeniä vuosia dementoituneena sairaalan vuodeosastolla ja kai kuvittelevat, että tasavallan presidentti on paasikivi tai kekkonen..

=DW=

• expimot
        ... kirjoitti:

Mietis.

Joka ikisellä on aina oma suu lähempänä, kuin naapurin suu. Suomen huoltosuhde karmea. Todellisuus muuten pahempi kuin tilastot. Tilastoissa tuijotetaan ikärakenteita. Järjestelmällisesti jätetty huomiotta opiskelijat, työttömät, sairaat, eläkeläiset - Tuijotetaan vain teoriassa työikäisten määrää muuhun väestöön verrattuna. Hyvin harva todellisuudessa käy töissä, suurin osa loispummeja. Ja kaikki täysikäiset äänestävät, nekin, jotka olleet kymmeniä vuosia dementoituneena sairaalan vuodeosastolla ja kai kuvittelevat, että tasavallan presidentti on paasikivi tai kekkonen..

=DW=

Mietin mutta ei aukene edes sinun lisäselvitykselläkään.

Siis jos ne työssäkäymättömät jotka tähän asti ovat äänestäneet, jättävät jatkossa äänestämättä, niin asiat kohenevat yhteiskunnassamme?

• ...
        expimot kirjoitti:

Mietin mutta ei aukene edes sinun lisäselvitykselläkään.

Siis jos ne työssäkäymättömät jotka tähän asti ovat äänestäneet, jättävät jatkossa äänestämättä, niin asiat kohenevat yhteiskunnassamme?

Siten.

Että ne, jotka tekee töitä yhteiskunnan hyväksi ja maksavat kaikki viulut, pääsisivät omalla painoarvollaan itse päättämään rahojensa käytöstä. Nyt niistä päättää loispummit.

=DW=

• Totuudenpuhumisen estää se, kun äänestysprosentti on noin huono.
      Jos totuuksia aletaan ennen vaaleja puhua, niin jos nukkuvienpuolueesta 10 tai 20 % onnistutaan suututtamaan, että ne lähtee äänestämään, niin seurauset on arvaamattomat.
      Tiedonvälitys on nyt niin nopeaa, että vähänkin johonkin puolueeseen liittyvä kielteinen asia tulee julkiseksi heti.
      Tämäkin on aika pieni tekijä kokoomuspuolueessakin, ja heti möläyksen jälkeen sai valtavan huomion. Vastaava sanonta puolueen puheenjohtajalta olisi poliittinen itsemurha.
      Jos tämä Saul Scubak nousee ministeriksi, niin hän saa selitellä tätä sanomistaan kymmenen vuoden päästäkin.

• ...

Mainitaan.

Kunnallisvaaleissa asia kärjistyy. Yks syy jo sekin, että ei äänestäjät tunne ehdokkaita oikein mitenkään. Joku kunta oli, että gallupin mukaan yli puolet kuntalaisista ei tienneet edes kenenkään ehdokkaan nimiä :D

Valtiollisissa vaaleissa ja pressan vaaleissa ehdokas helpompi löytää.

Itellä kokemusta asiasta, en äänestä kunnallisvaaleissa, ole äänestänyt moneen kymmeneen vuoteen. Syynä, se just, että ei tiedä pöläystäkään ehdokkaista. Muuttoja sinne sun tänne, nopealla aikataululla, kuka jaksaa kiinnostua jonkin suomalaisen pikkukaupungis kunnallsipolitiikasta, kunei edes ole ehtinyt oppia kulkureittejäkään?

Nuorena tiesin suunnilleen puolet tämän takahikiän, siis syntymäkuntani ehdokkaista, edes näöltä. Kerran vaan kävi niin, että vaalitoimitsijana oli joku SMP;n ukko, joka ei millään meinannut päästää mua äänestämään. Valtavan polemiikin läpi päästivät sitten koppiin. KAttelin ehdokkaat läpi ja tulin tulokseen, idiootteja kaikki. Äänestin tyhjää.Olivat kuulemma kunnantalolla laskeneet ääniä ja vertailleet äänioikeutetujen listoja pitkälle aamuun asti, kai historian ensimmäinen tyhjä-ääni tuppukylän historiassa :D

Scubakista mainitakseni, kyllä se tais tehdä tolla lausunnolla poliittisen itsemurhan jo nyt. Tollasia asioita ihmiset ei unohda. Eikäpä niitä taida kokoomuksestakaan kauaksi aikaa hommia löytyä muutenkaan. Ikinähän ennustaminen ei kannata, mulla vaan kutina, tyypistä ei ikinä tule ministeriä. Jos nyt ei loikkaa perrussuihin ja kerää sitä kautta tarpeeksi kannattajia.

=DW=

• expimot

Ei Scubak mielestäni ihan pieni tekijä ole. Kuuluu kuitenkin tulevien päättäjien puheenjohtajistoon.

• ...
        expimot kirjoitti:

Ei Scubak mielestäni ihan pieni tekijä ole. Kuuluu kuitenkin tulevien päättäjien puheenjohtajistoon.

Epäilen, ei kuulu.

"Koti, uskonto, Isänmaa", sehän se on Kokoomuksen slogan. Joku, jo uran luonut poliitkikko saattaa töpeksiäkin, kuten vaikkapa Ilkka Kanerva. Sekin sai sitten lopulta potkut melkein kaikesta, rivikansanedustaja ja paikallispoliitikko nykyään. Kannatus riittää just ton verran. Tämä Scupäkki on nuori kundi, sille käy samalla tavalla kuin kävi Matti Ahteen pojalle, joka sekoili kokaiineissaan videolla. Siihen loppui sen tyypin julkinen ura. Kukaan ei tunnu tietävän, mitä se nykyään hommailee, liekö diilaamassa huumeita tsadissa :D

=DW=

• musta paita, yäk
        expimot kirjoitti:

Tämä arjalainen mokasi mahdollisuutensa tuolla möläytyksellä.

Mikäli tämä herrakansan edustaja joskus asettuu ehdolle esim. kansanedustajaksi, tuo aivopieru kyllä muistetaan.

• ... kirjoitti:

Mainitaan.

Kunnallisvaaleissa asia kärjistyy. Yks syy jo sekin, että ei äänestäjät tunne ehdokkaita oikein mitenkään. Joku kunta oli, että gallupin mukaan yli puolet kuntalaisista ei tienneet edes kenenkään ehdokkaan nimiä :D

Valtiollisissa vaaleissa ja pressan vaaleissa ehdokas helpompi löytää.

Itellä kokemusta asiasta, en äänestä kunnallisvaaleissa, ole äänestänyt moneen kymmeneen vuoteen. Syynä, se just, että ei tiedä pöläystäkään ehdokkaista. Muuttoja sinne sun tänne, nopealla aikataululla, kuka jaksaa kiinnostua jonkin suomalaisen pikkukaupungis kunnallsipolitiikasta, kunei edes ole ehtinyt oppia kulkureittejäkään?

Nuorena tiesin suunnilleen puolet tämän takahikiän, siis syntymäkuntani ehdokkaista, edes näöltä. Kerran vaan kävi niin, että vaalitoimitsijana oli joku SMP;n ukko, joka ei millään meinannut päästää mua äänestämään. Valtavan polemiikin läpi päästivät sitten koppiin. KAttelin ehdokkaat läpi ja tulin tulokseen, idiootteja kaikki. Äänestin tyhjää.Olivat kuulemma kunnantalolla laskeneet ääniä ja vertailleet äänioikeutetujen listoja pitkälle aamuun asti, kai historian ensimmäinen tyhjä-ääni tuppukylän historiassa :D

Scubakista mainitakseni, kyllä se tais tehdä tolla lausunnolla poliittisen itsemurhan jo nyt. Tollasia asioita ihmiset ei unohda. Eikäpä niitä taida kokoomuksestakaan kauaksi aikaa hommia löytyä muutenkaan. Ikinähän ennustaminen ei kannata, mulla vaan kutina, tyypistä ei ikinä tule ministeriä. Jos nyt ei loikkaa perrussuihin ja kerää sitä kautta tarpeeksi kannattajia.

=DW=

Tunteeko äänestäjät eduskuntavaaleissakaan ehdokkaita, muuta mitä julkisuudeenkautta.
        Kyllä kai minä tämän kunnan ehdokkaista varmaan yli puolet tunnen ainakin näöltä.
        Ennen, joskus 50-60-luvulla on kielenkäyttö politiikassa ollut paljon värikkäämpää.
        Lehtiä on tullut, mitä on tullut ja radiossa on sanomiset suodatettu.
        Onko tämä sitten parempi, kun ei kukaan uskalla sanoa mitään.
        Vaaleja on turhan usein, se jumittaa päätöksentekoa vielä lisää.

• ...
        musta paita, yäk kirjoitti:

Tämä arjalainen mokasi mahdollisuutensa tuolla möläytyksellä.

Mikäli tämä herrakansan edustaja joskus asettuu ehdolle esim. kansanedustajaksi, tuo aivopieru kyllä muistetaan.

Tota.

Mun käsittääkseni kyseessä ei ollut ollenkaan "aivopieru". Hyvin ajateltu asia ja kerrankin suoraan sanottuna. Se vaan, kuten aloituksessakin annetaan ymmärtää, politiikassa ei välttämättä oikein pärjää.

Mulla muuten aina mustapaita päällä, nytkin :D

• ...
        k-kotton kirjoitti:

Tunteeko äänestäjät eduskuntavaaleissakaan ehdokkaita, muuta mitä julkisuudeenkautta.
        Kyllä kai minä tämän kunnan ehdokkaista varmaan yli puolet tunnen ainakin näöltä.
        Ennen, joskus 50-60-luvulla on kielenkäyttö politiikassa ollut paljon värikkäämpää.
        Lehtiä on tullut, mitä on tullut ja radiossa on sanomiset suodatettu.
        Onko tämä sitten parempi, kun ei kukaan uskalla sanoa mitään.
        Vaaleja on turhan usein, se jumittaa päätöksentekoa vielä lisää.

Niinpä.

Pikkupaikoissa niitä ehdokkaita voi tosiaan jopa tunteakin. Edes jotenkuten. Isommissa paikoissa oikeastaan vain median kautta. Pitääpi ottaa huomioon, suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa.

Ja noin mediasta. Mä nyt olen alalla, mutta sen tiedän, että kaikkea sekään ei voi ohjata. Aikanaan tsadissa sattui naapuri vastaan. Mä ettäs moro. Se alkoi jotain paasaamaan. Mä että mitä? " Eks sä seuraa mediaa?". Mä että juu. Kaveri kuvitteli olevansa kovakin luu, kun osoittautui, että melkein koko tsadi oli tapetoitu sen naamalla. Se kun oli ehdokkaana tsadin kunnallisvaaleissa. Niin, en nyt ole ihan varma, mutta pienin äänimäärä kokoomuksen ehdokkaista, muutti sittemmin tietojeni mukaan tallinnaan.

Ois yks toinen ja kai melkokin montaa muuta juttua, mutta niitä en kerro. Tosiasia kuitenkin on, media antaa näkyvyyttä, mutta se on helpolla vaarallisempi ja tuhoisa ase, kuin olla vaan hiljakseen. Nytkinhän oli kyse mediasta, siis kohu, joka lipsahti julkisuuteen ajattelemattomasta naamakirjakirjoituksesta. Siitä ei voi syyttää mediaväkeä, itsepähän oli sen kirjoittanut.

Siitä olen kyllä vähän samaa mieltä, vaaleja on paljon. Se kuuluu demokratian ydin sisältöön.

Kannattas muuten muistaa, mitenkäs se muinaisilla roomalaisilla olikaan. "Äänioikeus on jokaisella aikuisella ja vapaalla miehellä". Jotenkin noin se meni. Tää nyt oli ihan sivuheitto tolle yhdelle jankuttajalle :D

=DW=

• ... kirjoitti:

Niinpä.

Pikkupaikoissa niitä ehdokkaita voi tosiaan jopa tunteakin. Edes jotenkuten. Isommissa paikoissa oikeastaan vain median kautta. Pitääpi ottaa huomioon, suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa.

Ja noin mediasta. Mä nyt olen alalla, mutta sen tiedän, että kaikkea sekään ei voi ohjata. Aikanaan tsadissa sattui naapuri vastaan. Mä ettäs moro. Se alkoi jotain paasaamaan. Mä että mitä? " Eks sä seuraa mediaa?". Mä että juu. Kaveri kuvitteli olevansa kovakin luu, kun osoittautui, että melkein koko tsadi oli tapetoitu sen naamalla. Se kun oli ehdokkaana tsadin kunnallisvaaleissa. Niin, en nyt ole ihan varma, mutta pienin äänimäärä kokoomuksen ehdokkaista, muutti sittemmin tietojeni mukaan tallinnaan.

Ois yks toinen ja kai melkokin montaa muuta juttua, mutta niitä en kerro. Tosiasia kuitenkin on, media antaa näkyvyyttä, mutta se on helpolla vaarallisempi ja tuhoisa ase, kuin olla vaan hiljakseen. Nytkinhän oli kyse mediasta, siis kohu, joka lipsahti julkisuuteen ajattelemattomasta naamakirjakirjoituksesta. Siitä ei voi syyttää mediaväkeä, itsepähän oli sen kirjoittanut.

Siitä olen kyllä vähän samaa mieltä, vaaleja on paljon. Se kuuluu demokratian ydin sisältöön.

Kannattas muuten muistaa, mitenkäs se muinaisilla roomalaisilla olikaan. "Äänioikeus on jokaisella aikuisella ja vapaalla miehellä". Jotenkin noin se meni. Tää nyt oli ihan sivuheitto tolle yhdelle jankuttajalle :D

=DW=

Kansanäänestyksistä pututaa, ja toivotaan lisää lähidemokratiaa.
        Mitä hullua, asiat on niin monimutkaisia, että on järjenköyhyyttä ajatella ihmisten pystyvän muodostamaan muuta kun tunneperäisiä valintoja, tyyliin "jatketaan vaan entiseenmalliin, vaikka maailma kuinka paljon muuttuu.

• expimot
        k-kotton kirjoitti:

Kansanäänestyksistä pututaa, ja toivotaan lisää lähidemokratiaa.
        Mitä hullua, asiat on niin monimutkaisia, että on järjenköyhyyttä ajatella ihmisten pystyvän muodostamaan muuta kun tunneperäisiä valintoja, tyyliin "jatketaan vaan entiseenmalliin, vaikka maailma kuinka paljon muuttuu.

Juice Leskinen sanoi aikoinaan inhoavansa sanaa demokratia, en silloin ymmärtänyt miksi. Nyt olen sitä mieltä että demokratia on hieno systeemi teoriassa, ihan niin kuin esim. sosialismi ja kapitalismikin. Ihminen ei vain kykene noudattamaan mitään niistä sortamatta ja alistamatta toisiaan.

• expimot kirjoitti:

Juice Leskinen sanoi aikoinaan inhoavansa sanaa demokratia, en silloin ymmärtänyt miksi. Nyt olen sitä mieltä että demokratia on hieno systeemi teoriassa, ihan niin kuin esim. sosialismi ja kapitalismikin. Ihminen ei vain kykene noudattamaan mitään niistä sortamatta ja alistamatta toisiaan.

Tiedotusvälineet pilaa demokratian keskittymällä pieniin asioihin.
        Johtuu varmaan siitä, ettei toimittajista hallitse isompia asioita kun pieni osa.

• sitroen.
        ... kirjoitti:

Niinpä.

=DW=

Täältä pikkukaupungista muutaman vaaliehdokkaan tunsin ja siksipä en heitä äänestänytkään vaan aivan tuntematonta, joka oli osannut valehdella vaalikoneeseen minun mieleiseni mielipiteet eli valeet.

• kömmähdys;))

...oli vielä liian nuori polittiinen broileri;)) nuorisopolitiikoille noita mokia sattuu. Hän ei ymmärtänyt sitä että, meillä kuitenkin on itsenäisen valtion kansalaisina ns. jokinlaiset yhteneväiset ja suomen lain säädäntöön perustuvat periaatteelliset yhdenvertaisuuden oikeudet ja periaatteet olemassa. jotka koskevat sosiaalilainsäädäntöämme ja sen alaisia lakeja. Joita Valtiovaltamme ylin johto haluaa edelleenkin noudattaa (jos, ei ihan siihen pystytä niin moraalisella tasolla kuitenkin niin yritetään vielä uskoa; näin yhä tapahtuvan)) Joilla näitä lakeja sitten säädetään. Suomessa harvoin näihin edes puututaan jälkikäteen....oli siis virhe mennä lausumaan: jotain näin lapsellista ja rajoittaa ihmisten lisääntymisoikeutta ja perheenperustamisoikeutta ja moralisoida ikäänkuin ihmiset kastijakoihin sen perusteella mikä on ihmisten sosiaali-ekonominen asema kulloinkin yhteiskunnassa sehän voi periaatteessa myös vaihtua toiseksi;))...noin innokkaille nuorille sattuu. Hän unohti että, Suomessa ei ole kastijakoa kuten esim. Intiassa vielä toistaiseksi voimassa;)))....kyllä hän katkaisi oman poliittisen nousujohtoisen uransa. Tällä lausunnollaan;)) medialla on hyvä muisti. Ei ihme että, Tujunen otti asiaan kantaa heti;))

• expimot

Pointtini oli tarkoitus olla se, että näitä "parempia" ihmisiä joita ei kiinnosta heikommat, "alemman tason" ihmiset ollenkaan, on päättäjissämme paljon.

Yleensä älyävät olla sanomatta sitä ääneen ettei maine ja äänestäjät kaikkoa. Tämä nuori kolli ei innoissaan kyennyt siihen.

• Siellähän jossain luki ettei taaskaan ollut tarkoitettu yleiseen jakoon sitä.

Niinhän ne aina sanoo kun se negatiivinen julkisuus sitten alkaa.
        Onko se edes puolustus, minusta ei.
        Ja onko se yleensä tottakaan, luulen että ei.

• ...

No.

Kaveri siis oikeasti oli kirjoittanut hyvin mietittyä ja oikeaa asiaa. Tosiasia kun on, jos turhat tukijaiset lopetetaan, tässä tapauksessa lapsilisät, heikompiosaisille pitäis teoriassa jäädä enemmän annettavaa. Mitä hittoja miljoonan vuodessa tienaava tyyppi, tekee yhden lapsen lapsilisillä, jollekin työttömälle tai pienituloiselle muutamakin lisäropo olisi suuri asia.

Niettä edelleen, mun mielipide, lapsilisät ja eläkkeet harkinnanvaraisiksi.

Ja kaveri tokikin tyri kirjoituksessaan. Ei asiassa, vaan kokemattomana erehtyi sanomaan ääneen, mitä ajattelee. Mutta se tulee kyllä yleistymään laajemminkin, poliittinen koneisto, etenkin puolueet ovat sen verran homehtuneita, että asiaa puhuvien määrä tulee kasvamaan jatkossakin.

En ole erityisesti Soini-fani, mutta se on tehnyt suomalaista poliittist historiaa kertomalla mielpipiteensä julkisesti, suunnaton suosio. Edellisen kerran saman teki muistaakseni Väyrynen, pitämällä muutaman viikon maratonipuheita EU:n liittymistä vastaa.

Nopeasti en muista paljoa enenpää esimerkkejä. Äkikseltään tuli mieleen Veikko Vennamo, Soinin oppi-isä. Se aikanaan kannettiin vaksien voimin ulos istuntosalista. Ei kyllä mitään muistikuvaa, mistä lie ärissyt, miten tai kenelle, ulos se kuitenkin kannettiin ;DDD

Mutta Vennamo, Väyrynen tai Soini, ne on kokeneita ammattipolitiikkoja kaikki. Tää kokoomuksen heebo oli vähän liian aloittelija tollasiin, sinällään tosiaan täysin oikeisiin lausuntoihin.

=DW=

• Kyllä minäkin ihmettelen miksi joku narkkari tahtoisi lapsen tai lapsia kun ei kykene hoitamaan edes itseään. Mutta heikko aineshan ei kohdistu heihin, se kohdistuu rahattomiin, siitä on hänen puheessaan kyse.Huumeriippuvuus on myös rikkaiden vaiva.Että sillä tavalla ei mielestäni kovin rehellistä puhetta, tai sanotaanko tietoon perustuvaa.
      Tosin toki avasi sanojan luonteenlaadun meille.
      Jos tahdotaan maailman pelastuvan tuholta niin sen pitäisi olla erilainen kuin mitä se nyt on ja herääkin kysymys ketkä hallitsevat tätä maailmaa tänä päivänä?
      Sillä tuntuisi siltä että tällä hetkellä on vallassa täysin väärät ihmiset.

• mitäkä mies

Ihmettelet miksi joku narkkari tahtoisi lapsia..? Onko juolahtanut mieleen että hekin ovat ihmisiä,vaikka koukussa olevia mutta ihmisiä kuitenkin ja jokaisella tämän pahan maailman asukeilla on isä ja äiti.
        Huumeriippuvuus ei todellakaan katso rikkautta tai köyhyyttä,sillä kaikki rahoitetaan rikoksella ja uhkailulla sekä koukussa olevien hyväksi käyttö on toimiva systeemi.

Olet oikeassa siinä että raha on ainoa joka hallitsee tätä maailmaa,maata,poiitikkoja.
        Hyvänä,pahana kakkosena tulee rikollisuus.

Nyt päivitellään että nuoriso työttömyys on korkea..Ei ne kaks kymppiset narkkarit ja alkoholistit pysty töihin! Sille saralle pitäis työntää rahaa,eikä jakaa pillereitä masennukseen syrjäytyneille..

• N - E

Ei kyllä lähde ollenkaan edes miettimään natsi-ideologian hyviä ja huonoja puolia, se on kyllä nähty jo.

Kaikista viisaiten Kok. tekisi jos erottaisi tämän tyypin puolueesta, perustakoon vaikka mustapaitojen puolueen uudestaan, eli IKL:n joka kuihtuisi kyllä pois kuten aikoinaankin kävi.

Eikös juuri tullut uutinen että SuPo ottaa tiukemman otteen mm. oikeistoradikalismista ?.

• Niin siinä sitten kävikin että kenkäähän sitä tuli, koska hän kerkisi pyytää televisiossa anteeksi sanomisiaan, mutta silti lähtö tuli varapuheenjohtajan hommista.
        Eli perinteinen irtisanominen tyyliin: Irtisano itsesi tai sinut irtisanotaan näytti tapahtuvan.

Jatko näyttää meneekö tulevaisuuskin aikaisemman kaavion mukaan?
        Etusivullahan jo spekuloidaan Kokoomuksen hajoamisella mutta ans kattoo nyt ?

• Pöllöttäjä 50+

Äärioikeistolaisuus ja suoranainen ihmisviha on työntänyt lonkeroitaan perinteisiinkin maltillisiin puolueisiin. Merkillisen moni näistä porvarillis-kristillisiin arvoihin vannovista kuuluu siihen porukkaan, joka havittelee taivaspaikkaa. Ja silti osoitetaan kaikkea muuta kuin myötätuntoa, nöyryydestä ja oman vajavaisuuden tunnustamisesta puhumattakaan! Se malka siellä omassa silmässä, vai pitäisikö sanoa pääkopassa, jää huomaamatta.
      Tämän Schubakin vakaumusta en tiedä, mutta Kokoomus-puoluehan on ollut aika evankelis-luterilaisilla linjoilla, vaikka ihan kaikkea raamatusta ei tosissaan otetakaan. Rahanvaihtajien pöytiä ei kaadeta eikä sitä toista ihokasta tarvitsevalle taatusti anneta.
      Jos vanhemmissa porvareissa muutama inhimillinen olisikin, niin nuori polvi kääntää linjan ja taistelee tosissaan perussuomalaisten äänistä. Veikkaanpa että meillä on kohta politiikassa joukko, jonka rinnalla perussuomalaiset ovat kuin kukkaiskansaa.

• Olisihan se tuollainen "rehellisyys" tietty hyvä asia, ei menisi äänet niin helposti väärään osoitteeseen.

• .................

Neuvo kaikille Schubakeille ja muille Ajatusten Tenaville: Ei kaikista kännissä tai syntymätyhmyyden aiheuttamista välähdyksistään tarvitsisi avautua. Niistä avautumisista voi tulla rasite jossain vaiheessa, sukurasituksen lisäksi.

• expimot

Olisikohan kaveri suunnitellut koko "vahinko möläytyksen"?

En ollut koskaan kuullutkaan miehestä ja nyt olen jo googlannutkin hänet, kuten varmaan tuhannet muutkin. Sai kerralla nimensä tunnetuksi.

• ...

Mahdollista.

En tiedä, kuinka todennäköistä. Some on hankala laji, etusivun juttu muuttuu hetkessä eilispäivän otsikoksi. Mutta se totta, nimi on nyt tuttu monille. Ite en viitsinyt kooklata, ikinä ennen en ollut kuullutkaan, mutta ainakin sivusilmällä tulee varmaankin seurattua, mitä jatkossa tulee.

Mua vähän epäilyttää, että vahinko se oli. Toinen mahdollisuus on, se halusi pois kokoomuksesta. Vaikkapa tulevaisuudessa Hakkaraiseksi Hakkaraisen paikalle percsuomalaisiin. Hakkarainen kun nopealla aikataululla noussut koko kansan julkisuuteen, mutta samalla vauhdilla siirtyy pois sieltä. Jos nyt ei ala styylailemaan tuksun kanssa, siis Artoksi Arton paikalle. Tää on tätä, nykyaikana.

Tolla kokoomuksen nuorella sällillä vaihtoehdot kuitenkin jokatapauksessa rajatut. Jos sattuu julkisuuteen, tahalllaan tai vahingossa, sieltä mahdoton päästä pois. Eri asia, miten jatkumo hoidellaan, sen näkee varmasti tässä vuosien vieriessä.

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

Mahdollista.

En tiedä, kuinka todennäköistä. Some on hankala laji, etusivun juttu muuttuu hetkessä eilispäivän otsikoksi. Mutta se totta, nimi on nyt tuttu monille. Ite en viitsinyt kooklata, ikinä ennen en ollut kuullutkaan, mutta ainakin sivusilmällä tulee varmaankin seurattua, mitä jatkossa tulee.

Mua vähän epäilyttää, että vahinko se oli. Toinen mahdollisuus on, se halusi pois kokoomuksesta. Vaikkapa tulevaisuudessa Hakkaraiseksi Hakkaraisen paikalle percsuomalaisiin. Hakkarainen kun nopealla aikataululla noussut koko kansan julkisuuteen, mutta samalla vauhdilla siirtyy pois sieltä. Jos nyt ei ala styylailemaan tuksun kanssa, siis Artoksi Arton paikalle. Tää on tätä, nykyaikana.

Tolla kokoomuksen nuorella sällillä vaihtoehdot kuitenkin jokatapauksessa rajatut. Jos sattuu julkisuuteen, tahalllaan tai vahingossa, sieltä mahdoton päästä pois. Eri asia, miten jatkumo hoidellaan, sen näkee varmasti tässä vuosien vieriessä.

=DW=

Hitsi.

Alkoi epäilyttämään, saattoi olla suunniteltu ja järjestetty homma. Isompien keikausten peittämiseksi. En jaksa heti kirjoittaa samasta asiasta uudelleen toisintoa. Kiistelen tuolla 60 palstalla eläkemummojen kanssa aiheesta nyt.

Linkki sinne:

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

Hitsi.

Alkoi epäilyttämään, saattoi olla suunniteltu ja järjestetty homma. Isompien keikausten peittämiseksi. En jaksa heti kirjoittaa samasta asiasta uudelleen toisintoa. Kiistelen tuolla 60 palstalla eläkemummojen kanssa aiheesta nyt.

Linkki sinne:

=DW=

Hiton linkki, kokeilen uudestaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11028968

=DW=

• Rehellisyys kaukana tällaisesta lausunnosta; enemmän kyse "reppanasta", joka luulee tietävänsä. Nuorena on hyvä kommentoida ja varmana uskoo olevansa oikeassa. En tiedä onko tilastoja kuinka lapsilisät jakautuu, mutta enpä usko lausunnon pitävän paikkaansa. Yhtä hyvin voisi osoittaa tiettyjä uskonlahkoja jotka ei hyväksy ehkäisyä ja lapsia syntyy. Lapsilisä siis tukisi heitä enemmän ;) Lapset saa hyvän kasvatuksen ym joten suu suppuun :)

• ...

Pashat saa "hyvän kasvatuksen".

Niitä on laumoittain, ei niitä vanhemmat kasvata, eikä kakarat edes käy kouluja. Johtuu siitä, että kakaroitten toinen vanhempi on vaan synnytyslaitoksella tai pyykillä ja äijä kärrää kottikärryillä tukiaisia kunnan sosiaalitoimistosta osulaan, että saa ostetuksi laatikollisen punaista maito, sata lenkkimakkaraa, sekä viis kartonkia tupakkaa.

Siis kundi on oikeassa, lapsilisät pitäs muuttaa tarveharkintaisiksi. Jos niin joskus saatais tehtyä, joittenkin lestaatien määrä laskisi olematttomiin muutamassa vuodessa. Ja jäis sitä rahaa asialliseenkin toimintaan. Ja niille, jotka oikeasti tarvii rahaa. Lestaatit ja muutama muukin lahko elää pelkästään pirttiviljelyllä tällä hetkellä yhteiskunnan loispummeina.

Siitä kyse.

=DW=

• Mielestäni myös ei niin rehellistä sillä täytyy senikäisen jo tietää että narkkareita on joka "piireissä", itsekin oletan että paljasti vain viha-asenteensa köyhyyteen joka johtaa riippuvuuteenkin avuista usein, mutta tuo avuntarvehan on vain seurausta järjestelmän mädännäisyydestä mielestäni.
        Esim.mies joka osaa rakentaa talon alusta loppuun tosi taitavasti mutta jolle ei makseta arvoistansa palkkaa mutta jonka rakentamasta talosta vaaditaan valtaisa hinta sen korkealle arvostuksen kautta ja työnantaja on näin nyhtänyt voitot taskuunsa eikä tuolla työntekijäparalla ole itsellään koskaan varaa omaan taloon vaan ehkä hakee asumistukea pärjätäkseen...
        Mistä sitten nämä rahakkaat rahoittajat ovat alkupääomansa hankkineet?

• ...
        vantaannainen kirjoitti:

Mielestäni myös ei niin rehellistä sillä täytyy senikäisen jo tietää että narkkareita on joka "piireissä", itsekin oletan että paljasti vain viha-asenteensa köyhyyteen joka johtaa riippuvuuteenkin avuista usein, mutta tuo avuntarvehan on vain seurausta järjestelmän mädännäisyydestä mielestäni.
        Esim.mies joka osaa rakentaa talon alusta loppuun tosi taitavasti mutta jolle ei makseta arvoistansa palkkaa mutta jonka rakentamasta talosta vaaditaan valtaisa hinta sen korkealle arvostuksen kautta ja työnantaja on näin nyhtänyt voitot taskuunsa eikä tuolla työntekijäparalla ole itsellään koskaan varaa omaan taloon vaan ehkä hakee asumistukea pärjätäkseen...
        Mistä sitten nämä rahakkaat rahoittajat ovat alkupääomansa hankkineet?

Sotket asioita.

Ei kukaan voi vihata köyhiä, sääliä kyllä. Se siinä oli pointtina. Alimmat sosiaaliluokat, tarkoittaa siis köyhimpiä, on erittäin lisääntymiskykyisiä ja kun aikaa on, lisääntyvät rajusti. Taustalla useitakin asioita, mutta yks on toi, net ei käy kouluja juurikaan, ehkä joku ammattikoulu, mitä juhlitään koko suvun voimin. Ne siirtyy nuorena työelämään tai työttömiksiloispummeiksi. Niillä äly on, mitä lie, mutta hormoonit hyrrää kyllä. Ja kun hormoonit hyrrää, sukupuolielimiä levitellään minne tahansa hanakasti. Kakaroita pukkaa, muija äitiyslomalla, äijä pahimmillaan työttömänä. Ja sitten taas on aikaa tehdä lisää lapsia. Ja rahaa syytää tilille joka luukusta.

Nykyään monien pakko opiskella vanhemmalle iälle, että pääsis töihin. Noh nuoruus menee opiskeluhommissa, sitten kun valmistuu, pitää maksaa opintolainoja. Sitten kun ois sopiva aika lisääntyä, tilanne saattaa olla jo ohi. Ei välttämättä ole puoliskoa, ei ole hedelmällisimmässä iässä, rahaa ei ole, eikä ole kovin paljon aikaa, milloin voisi lisääntyä.

Sitten, kun keski-ikäisenä saa kakaran tai useammankin, hokaa, että naapurin työtön lestaati ajelee tila-autolla ja asuu omakotitalossa. Ite koittaa selvitä opintolainoistaan, maksaa velkaista asuntoaan, huolestunut terveydestään ja työpaikastaan. Mutta sama lapsilisä on, kuin loispummillakin, paitsi että saahan se loispummi enemmän, koska sillä on useampia lapsia, asumistuet jne.

Mainitussa kirjoituksessa ei ollut kyse vihapuheesta, täyttä totta se on. Alemmat luokat ja kehnommilla geeneillä varustetut sosiaalipummit oimppaa rahat ja lisääntyy älyttömästi. Samaan aikaan ahkerat, yrittelijäät ja älykkkäät ihmiset taistelee toimeentulostaan.

Degeneraatio haittaa jokapaikssa, ihmismateriaali kehnonee, koska kehnoimmat yksilöt lisääntyy eniten.

Taloja rakentelee amiksen käyneet "ammattimiehet", jotka on oppineet, miten päin vasaraa pitää pitää kädessä.

Mistä olet saanut päähäsi, että rahoittajat on rahakkaita? Hommaa rahoittavat se pienehkö osa väestöstä, jotka tekee töitä. Järjestelmä tosiaan on mätä, loispummien elättämiseen menee parhaan kansanosan työn saavutukset.

Näitä asioita pitäis aatella järjellä. ei poliittisten kannatusten, tunteiden tai vaikkapa oman mielipiteensä kautta. Ja taskulaskin, tilastojen tutkiminen, sen sellainen auttaa asiassa. Nykysysteemi on täysin järjetön. Mitä ihmettä miljonääri tekee lapsilisällä? Jos homma laitettaisiin tarveharkintaiseksi, eikä automaatiksi, huonoimmissa asemissa olevat, saisi paremmin apua. Ja mainiten, kai tiesit, että suomessa on ongelmia nimenomaan akateemisten ja muitten korkkeammin koulutettujen toimeentulossa, ei ole töitä. Vaipanvaihtajille ja siivoojille on kyllä hyvin töitä. Että varsinaisesti heikoimmassa asemassa on just ne jotka yrittävät jotain, ei ne, jotka vaan lisääntyy ja huutavat tukiaisia muilta kansalaisilta.

Kokolailla sama sopii eläkeläisiin. Monet ei tarvitsisi mitään eläkkeitä, rahaa piisaapi. Mutta duunarina pienellä palkalla ollut, saa kaikki mahdolliset tuet ja on aina peeaa- Paitsi, lomaosake pitää olla epsanjassa ja kesämökki sekä kaupungin vuokra-asunto suomessa. Tarveharkinta ehtottomasti kaikkiin tukiaisiin. Jos haluat lapsilisää tai eläkettä, kirjanpito ja tositteet mukaan ja soskuun.

=DW=

• ... kirjoitti:

Sotket asioita.

Ei kukaan voi vihata köyhiä, sääliä kyllä. Se siinä oli pointtina. Alimmat sosiaaliluokat, tarkoittaa siis köyhimpiä, on erittäin lisääntymiskykyisiä ja kun aikaa on, lisääntyvät rajusti. Taustalla useitakin asioita, mutta yks on toi, net ei käy kouluja juurikaan, ehkä joku ammattikoulu, mitä juhlitään koko suvun voimin. Ne siirtyy nuorena työelämään tai työttömiksiloispummeiksi. Niillä äly on, mitä lie, mutta hormoonit hyrrää kyllä. Ja kun hormoonit hyrrää, sukupuolielimiä levitellään minne tahansa hanakasti. Kakaroita pukkaa, muija äitiyslomalla, äijä pahimmillaan työttömänä. Ja sitten taas on aikaa tehdä lisää lapsia. Ja rahaa syytää tilille joka luukusta.

Nykyään monien pakko opiskella vanhemmalle iälle, että pääsis töihin. Noh nuoruus menee opiskeluhommissa, sitten kun valmistuu, pitää maksaa opintolainoja. Sitten kun ois sopiva aika lisääntyä, tilanne saattaa olla jo ohi. Ei välttämättä ole puoliskoa, ei ole hedelmällisimmässä iässä, rahaa ei ole, eikä ole kovin paljon aikaa, milloin voisi lisääntyä.

Sitten, kun keski-ikäisenä saa kakaran tai useammankin, hokaa, että naapurin työtön lestaati ajelee tila-autolla ja asuu omakotitalossa. Ite koittaa selvitä opintolainoistaan, maksaa velkaista asuntoaan, huolestunut terveydestään ja työpaikastaan. Mutta sama lapsilisä on, kuin loispummillakin, paitsi että saahan se loispummi enemmän, koska sillä on useampia lapsia, asumistuet jne.

Mainitussa kirjoituksessa ei ollut kyse vihapuheesta, täyttä totta se on. Alemmat luokat ja kehnommilla geeneillä varustetut sosiaalipummit oimppaa rahat ja lisääntyy älyttömästi. Samaan aikaan ahkerat, yrittelijäät ja älykkkäät ihmiset taistelee toimeentulostaan.

Degeneraatio haittaa jokapaikssa, ihmismateriaali kehnonee, koska kehnoimmat yksilöt lisääntyy eniten.

Taloja rakentelee amiksen käyneet "ammattimiehet", jotka on oppineet, miten päin vasaraa pitää pitää kädessä.

Mistä olet saanut päähäsi, että rahoittajat on rahakkaita? Hommaa rahoittavat se pienehkö osa väestöstä, jotka tekee töitä. Järjestelmä tosiaan on mätä, loispummien elättämiseen menee parhaan kansanosan työn saavutukset.

Näitä asioita pitäis aatella järjellä. ei poliittisten kannatusten, tunteiden tai vaikkapa oman mielipiteensä kautta. Ja taskulaskin, tilastojen tutkiminen, sen sellainen auttaa asiassa. Nykysysteemi on täysin järjetön. Mitä ihmettä miljonääri tekee lapsilisällä? Jos homma laitettaisiin tarveharkintaiseksi, eikä automaatiksi, huonoimmissa asemissa olevat, saisi paremmin apua. Ja mainiten, kai tiesit, että suomessa on ongelmia nimenomaan akateemisten ja muitten korkkeammin koulutettujen toimeentulossa, ei ole töitä. Vaipanvaihtajille ja siivoojille on kyllä hyvin töitä. Että varsinaisesti heikoimmassa asemassa on just ne jotka yrittävät jotain, ei ne, jotka vaan lisääntyy ja huutavat tukiaisia muilta kansalaisilta.

Kokolailla sama sopii eläkeläisiin. Monet ei tarvitsisi mitään eläkkeitä, rahaa piisaapi. Mutta duunarina pienellä palkalla ollut, saa kaikki mahdolliset tuet ja on aina peeaa- Paitsi, lomaosake pitää olla epsanjassa ja kesämökki sekä kaupungin vuokra-asunto suomessa. Tarveharkinta ehtottomasti kaikkiin tukiaisiin. Jos haluat lapsilisää tai eläkettä, kirjanpito ja tositteet mukaan ja soskuun.

=DW=

Kestää kommentoida. Jos ihminen säälii jotain hän yleensä osoittaa sen antamalla säälitylle jotain eikä yrittämällä ottaa pois .
        Suomessa ei kaiketikaan voida puhua valtaisasta asukasluvusta tai valtaisista lapsiperheistä, niitä on aika harvassa. Mutta tännehän tuodaankin asukkeja muualta maailmasta. En tiedä mikä olisi tilanne näissä köyhimmissä maissa jos niiden elämään ei olisi puututtu koskaan, vaikeissa elinoloissa ovat monet.
        Tuossa kun jatkat jutusteluasi mielikuvastasi köyhempien perheistä, tuossa tulee esille sinun näkökantasi ja suhtautumisesi köyhiin ja köyhyyden syihin, niissä näkemyksemme eroaa tosi paljon.
        Tainnut lestaati tienata talonsa lahjoituksilla kun on taivaspaikkaa hankittu?
        Rahoittajan on oltava rahakas eihän se voi muuten mitään rahoittaa eli siis kustantaa tai perustaa. Oman mielipiteesi kautta se sinunkin kirjoitus tulee, onneksi :) Ja ihminen on poliittinen, sillä on tunteet ja paljon mielipiteitä, tietenkin.
        Minunkin mielestäni nykysysteemi on järjetön, mutta me näemme erilaisen järjettömyyden siinä.
        Olisi hienoa löytää rakentavia ratkaisuja selviämiselle.

• Tätä kaveria pelottaa vielä monesti noin typerä sanominen.

• Niin köyhyys kuin rikkauskin äärimmilleen vietynä voi aiheuttaa paljon vahinkoa ympäristöön.

• Tuota, että perhe elää pelkillä lapsilisillä ja että ne pitäisi poistaa köyhiltä jotka tekevät työkseen vain lapsia, kuuli joskus omassa lapsuudessa viitisen vuosikymmentä sitten. Nyt sitä kuulee taas pakolaisperheisiin viitaten. Ei se ole pelkkien uusliberaalien puhetta...

• lumikin sisko

Rehellinen poliitikko = satuolento, kuten esim. joulupukki

• expimot

Tässä kohukommentissa on jo hieman rodunjalostukseen vivahtava sivumaku. Sitähän yritti se Böömiläinen korpraalikin aikanaan, mutta kiville karahti.

Ei ole keinotekoinen rodunjalostus lienee koskaan onnistunut, ei edes eläimiin kohdistettu. Koirilla ainakin alkaa olla melkoisesti jalostuksen aiheuttamia vikoja ja sairauksia. En tiedä onko maatalouseläinten puolella onnistuttu paremmin?

• Saattaahan siitä sellainen sivumakukin äkkiä löytyä. En kyllä ole lainkaan varma, että sellaisesta olisi kyse. Olisiko pikemminkin kyse jonkinlaisesta todellisuuden ymmärryksen puutteesta. Hän nyt vain luulee, että asiat ovat niin, kuin ne välttämättä eivät todellisuudessa ole.

Jos nyt uskallan lainata tähän pätkän hänen sanomisistaan. Minusta tuo kertoo aika paljon.
        "Lähtökohta on se, että sellaiset ihmiset, jotka ovat suunnitelleet lasten hankinnan ovat säästäneet ja hankkineet tulotason, jolla pystyy ylläpitämään lasta. Ne ovat sellaiset ainekset, jotka ovat osoittaneet, että pystyvät todennäköisesti huolehtimaan siitä isosta vastuusta, että lähtee kasvattamaan lapsia."

• expimot
        mies-vm56 kirjoitti:

Saattaahan siitä sellainen sivumakukin äkkiä löytyä. En kyllä ole lainkaan varma, että sellaisesta olisi kyse. Olisiko pikemminkin kyse jonkinlaisesta todellisuuden ymmärryksen puutteesta. Hän nyt vain luulee, että asiat ovat niin, kuin ne välttämättä eivät todellisuudessa ole.

Jos nyt uskallan lainata tähän pätkän hänen sanomisistaan. Minusta tuo kertoo aika paljon.
        "Lähtökohta on se, että sellaiset ihmiset, jotka ovat suunnitelleet lasten hankinnan ovat säästäneet ja hankkineet tulotason, jolla pystyy ylläpitämään lasta. Ne ovat sellaiset ainekset, jotka ovat osoittaneet, että pystyvät todennäköisesti huolehtimaan siitä isosta vastuusta, että lähtee kasvattamaan lapsia."

Voihan tuosta aistia sellaisen sanoman, että ei pidä auttaa heikompaa ainesta lasten hankkimisessa ja kun niitä lapsia ei enää synny niin tämä "aines" pikkuhiljaa kuihtuu pois tasokkaampien elämää häiritsemästä.

• expimot
        expimot kirjoitti:

Voihan tuosta aistia sellaisen sanoman, että ei pidä auttaa heikompaa ainesta lasten hankkimisessa ja kun niitä lapsia ei enää synny niin tämä "aines" pikkuhiljaa kuihtuu pois tasokkaampien elämää häiritsemästä.

En näköjään ole aivan yksin aistimukseni kanssa. Tämän päivän Iltasanomien pääkirjoituksesta sitaatti:

"Jos Schubakin tavoin keskustellaan siitä, millaisen kansanaineksen on suotavaa lisääntyä ja millaisen kohdata sukupuutto, liikutaan kavahduttavan lähellä niitä ihmisjalostusoppeja, joiden luultiin hautautuneen Berliinin raunioihin 1945."

• totuus2

Rehellinen poliitikko ajattelee vain omaa taloutta.

• expimot

Rehellinen poliitikko ei välttämättä ole sama asia kuin hyvä poliitikko. Esim. persujen Hakkarainen on varmasti rehellinen ilmaistessaan mielipiteensä ulkomaalaisista.

• apua saavat

Saahan sitä selitellä, mutta jos lapsilisät poistetaan, niin apua he tulevat saamaan tavalla tai toisella, mikäli ei säädetä lakia pakko steriloinista, jota toki ennen käytettiin ns. vajaaälyisiin.

• Itse vaatisin että jos maailmantilanteeseen päätetään puuttua väkiluvun kasvamisen estämiseksi, niin sen on koskettava kaikkia tasapuolisesti.
        Kun ruoka alkaa loppua ja saasteet kuormittaa liikaa, on inhimillisin tapa varmaan juuri tuo syntyvyyden säännöstely .
        Eli sterilaatio tietyn lapsimäärän jälkeen.
        Mikä sitten on mittari jolla mittaamme ihmisen arvon jos aletaan puhua kenellä on oikeus elämään? En pidä sellaisesta ajatuksesta.En näe sille mittaria, luonto on paras mittari.
        Täällä on rikkaita, köyhiä, sairaita,terveitä,sympaattisia,aggressiivisia,eri ihonvärin omaavia, pitkiä, lyhyitä, tummia ja vaaleita....
        Siis taitaa kummuta esiin suurperheiden vastustus, kertokaapa tilastollisesti kuinka paljon niitä maassamme on? Ja missä ryhmissä? Itse kun en tiedä vielä kun en ole tutkinut asiaa, koetan etsiä ja palaan asiaan että minkälaisesta yhteiskuntaluoksasta tulevat suurperheet.

• apua saavat
        vantaannainen kirjoitti:

Itse vaatisin että jos maailmantilanteeseen päätetään puuttua väkiluvun kasvamisen estämiseksi, niin sen on koskettava kaikkia tasapuolisesti.
        Kun ruoka alkaa loppua ja saasteet kuormittaa liikaa, on inhimillisin tapa varmaan juuri tuo syntyvyyden säännöstely .
        Eli sterilaatio tietyn lapsimäärän jälkeen.
        Mikä sitten on mittari jolla mittaamme ihmisen arvon jos aletaan puhua kenellä on oikeus elämään? En pidä sellaisesta ajatuksesta.En näe sille mittaria, luonto on paras mittari.
        Täällä on rikkaita, köyhiä, sairaita,terveitä,sympaattisia,aggressiivisia,eri ihonvärin omaavia, pitkiä, lyhyitä, tummia ja vaaleita....
        Siis taitaa kummuta esiin suurperheiden vastustus, kertokaapa tilastollisesti kuinka paljon niitä maassamme on? Ja missä ryhmissä? Itse kun en tiedä vielä kun en ole tutkinut asiaa, koetan etsiä ja palaan asiaan että minkälaisesta yhteiskuntaluoksasta tulevat suurperheet.

vantaannanainen

Järkytys oli kuulla aamulla puheradiosta pieni pätkä, kuinka pääkaupunkiseudulla ovat lisääntyneet huostaan otot!!!???

Nyt otetaan ilmeisesti lapset huostaan, kun mielestäni olisi parempi, että ainakin äidille tarjottaisiin turvallinen elinympäristö lasten kanssa.

Voinhan olla jo vanhana fossiilina utopisissa säfääreissä, että äidit kuitenkin haluaisivat lastensa parasta!!!

Kyllä he haluavatkin, mutta jos viina ja huumeet sekoittavat elämän, niin siihen pitäisi saada joku "pakohoito", jossa äiti saisi olla lasten kanssa, mutta suljettu yhteisö esim. turvakoti.

Ja miten Suomea työllistetään??? Miljoonan paikka olisi yrittäjille, jotka sopuhintaan alkaisivat huolehtia vanhuksista, mutta tarjoavaisit esim. meille mummeleille koteja, joissa tarvitaan tilapäistä lastenhoitoa, tai kodin pyykkien silitystä.

Piikomistahan se on, kuten olen jostain lukenut, että nykyisin ei tarvitse alentua moiseen. Minä menin "piikomaan" ja opin kodinhoidon ja lasten kasvatuksen tietenkin emäntäni suosiolla.

• apua saavat kirjoitti:

vantaannanainen

Järkytys oli kuulla aamulla puheradiosta pieni pätkä, kuinka pääkaupunkiseudulla ovat lisääntyneet huostaan otot!!!???

Nyt otetaan ilmeisesti lapset huostaan, kun mielestäni olisi parempi, että ainakin äidille tarjottaisiin turvallinen elinympäristö lasten kanssa.

Voinhan olla jo vanhana fossiilina utopisissa säfääreissä, että äidit kuitenkin haluaisivat lastensa parasta!!!

Kyllä he haluavatkin, mutta jos viina ja huumeet sekoittavat elämän, niin siihen pitäisi saada joku "pakohoito", jossa äiti saisi olla lasten kanssa, mutta suljettu yhteisö esim. turvakoti.

Ja miten Suomea työllistetään??? Miljoonan paikka olisi yrittäjille, jotka sopuhintaan alkaisivat huolehtia vanhuksista, mutta tarjoavaisit esim. meille mummeleille koteja, joissa tarvitaan tilapäistä lastenhoitoa, tai kodin pyykkien silitystä.

Piikomistahan se on, kuten olen jostain lukenut, että nykyisin ei tarvitse alentua moiseen. Minä menin "piikomaan" ja opin kodinhoidon ja lasten kasvatuksen tietenkin emäntäni suosiolla.

Niin, verorahoja kerätään yhteiseen hyvään, nyt kai sitten on riitaa mihin se käytetään kun kaikkeen sitä' ei voi käyttää.
        Siinä tulee heti esiin se "arvomaailmakin" että mihin kenenkin mielestä kuuluisi sitä rahaa laittaa.
        Halutaan pitää Suomi kaksikielisenä, joukkoliikenteeseen ei haluta satsata enempää, kulttuuria pidetään tärkeänä....
        Kyllä sitä tahtoo ja toivoo koko sydämestään että äiti ja isä rakastaisivat lastaan ja kykenisivät rakastamaan niin että sen lapsikin tajuaa ja kokee olonsa turvalliseksi.
        On vain niin surullista miten kuitenkin toisten lasten elämä menee raiteiltaan vanhempien takia, heidän elämänsä kehitys saattaa joutua niin suureen vaaraan että jotain on tehtävä.
        Toivon sydämestäni että kaikki huostaanotot ovat aiheellisia jottei tapahdu vielä vakavampaa traumaa lapselle, vastuu huostaanotosta on valtava,yhden ihmiselämän arvoinen asia.
        En tiedä mitä lapset ajattelevat itse siitä mikä olisi heille parasta kun äiti ja isä ovat jo vaarallisia heille. Ei ole mukavaa lukea sitäkään lehdistä kun lapset on tapettu jomman kumman vanhemman toimesta.
        Siinä on mietittävää mitä meille tehdään kun eläkeikä tulee, missä ovat ne meiltä verona otetut rahat eläkkeeseen..
        Tuo työllistämisjuttu onkin sellainen että minulla on niskavillat pystyssä kun ajattelen tämän päivän työllistämiskeinoja ja vuokrausta ja ja... palkkoja...palkkaeroja... arvostusta...
        Pitäisikö taas lyhentää hieman työaikaa vai mitä?
        Olisi hyvä keksiä toimiva ja mielekäs ratkaisu edes joihinkin ongelmiin.
        Kun nyt edes jotenkin osaisimme luoda ja levittää parempaa ajatusmaailmaa suhteestamme elämään ja elävään.

• mitäkä mies

Termos!
      Pitkä ketju ja karmeaa luettavaa..

Hyvin on kokoomuksen edustaja tuonut julki perimmäisen mielipiteensä,mikä on rohkeata ja tyhmää mikäli aikoo jatkaa poliittista uraansa..Ei suomalainen mies sano edes kännissä noin tyhmästi äänestävälle työläis enemmistölle ja tarkoitan työläisenemmistöä heillä jotka ei vain ole vielä ymmärtäneet etteivät kuulu kokoomuksen kannattajiin työnsä ja asemansa puolesta.

Ei ole ihan riittävä kriteeri se että asuu suurkaupugin keskustassa tai on sairaanhoito alalla ja puoliso on tohtori..

Jos yksikään normaalia palkkaa "nauttiva"( 2-4 tonnia kuussa ansaitseva)Äänestää kokoomusta,ei ole kaikki inkkarit kanootissa..Mut on se hienoo olla kok..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      27
      7752
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7311
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3600
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      64
      3372
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      590
      3081
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      71
      2871
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2568
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2434
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1973
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1524
    Aihe