vaikka onkin motti palsta, kysynkin sittenkin:mikä pirskattiralaa siinä on, että jo mun toisesssa autossakin kävi samoin:rumpujarrut eivät ilmeisesti "yllä/siirry"riittävän lähelle rumpua, koskapa polin menee alemmaksi kuin ennen ja jos käsijarrulla vähän vetää kenkiä lähemmäs, avot kaikki korjaantuu(polin hyvät, jarrutehot hyvät). Kaikki hiluvitkuttimet(katso:kaikki tilpehöörit vanhoista kengistä oikein siirretty uusiin kenkiin).Vika on molemmissa pyörissä ollut ja molemmissa autoissa , ja jäsijärrun esikiristyksellä kaikki joituu. Itse käsijarru toimii hyvin. Kataksuksissa ei mitää ongelmaa kummassakaa autossa.Vaikka ilmeisesti jarrutehot oikein(katastus), on se epämielyttävää?Tässä uudemmssa on bentiks palat ja takajarrupaineen säädin on sylinterin sisällä. Mikä neuvoksi??????
rumpujarru
3
503
Vastaukset
- Uwatti
Säätöä vailla. Jarrurummussa tai jarrukilvessä(missä ne kaikki helavitkuttimet on kiinni) on reikä, josta voi, vaikka ruuvimeisselillä säätää jarruliinoja lähemmäs rumpua. Jarrusylinterissä on toisessa päässä pykäliä joita nitkuttamalla saat liinoja lähemmäs.Säädä niin, että rumpu ei enää kunnolla pyöri ja sitten löysää niin, että pyörittäessä kuuluu kahinaa. Polkaise jarruja ja pyöritä rumpua, jos kahisee löysää hieman ja polkaise jarrua jne.jne.Molemmin puolin sama homma. Käsijarru pois päältä.
Bendix on tietääkseni starttimoottorissa ;)- toope
bendix merkkiset saa mun Saxoon mm. Kai Nuuttila oy (Hertsikka)20 e.Niis ei oo mainitsemaasi ruuvarisäätöä(vaikka kaipaankin sitä).Kuulin,että niissä on itsesäätömekanismissa hammassektorit, hampaisto siirtyy keskenään uuteen kohtaan kun jarrupinta kuluu.(näin sitä teorisoidaan). Mä varmaan mokaan,kun supistan kenkäpakettia tunkiessani sen päälle jarrurumpua.Ilmeisesti tuossa vaiheessa itsesäätömekanismi jotenkin vinksahtaa paikoiltaa? Oisko muilla vinkkejä?????
- Janne69
Automaattisäätimet jättävät kengät liian kauaksi. Joko osissa on liikaa kulumaa tai sitten uusissa kengissä ovat säätimiin vaikuttavat kolot liian isot. Vääntele peltiliuska sopivaan kohtaan täytteeksi, niin eiköhän se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2785819Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432627"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni124847Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10798