Olen rakentamassa takkaa vanhaan 1920-luvulla rakennettuun taloon ja etsin tyyliin sopivia vanhoja tiiliä. Siis sellaisia hieman kirjavia ja käsilyödyn näköisiä kuten siihen aikaan on ollut. Mistä sellaisia löytyisi tai olisiko jollain vanhoja purkutiiliä nurkissa?
mistä vanhoja tiiliä?
29
15431
Vastaukset
- Emily
Itse löysimme vanhan tehtaan purkutyömaalta eli siis jos sellainen sattuu lähistöllä olemaan. Nyt voimme ylpeillä (?) sillä, että meilläpä on Finlaysonin tiilistä tehty takka :-)
- Mikko
Kiitos vinkistä. Olen itsekin Tampereelta ja ajatuksesi kuulostaa mahtavalta. Vieläköhän niitä mahtaisi siellä olla? Kenen kanssa sovitte tiilien noutamisesta / ostamisesta?
- Emily
Mikko kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Olen itsekin Tampereelta ja ajatuksesi kuulostaa mahtavalta. Vieläköhän niitä mahtaisi siellä olla? Kenen kanssa sovitte tiilien noutamisesta / ostamisesta?
Siitä on kyllä jo vuosi, kun itse tiilet haimme. Mieheni ajeli Tampellan alueella, kun jotain rakennusta purettiin ja kyseli miehiltä paikan päällä. Ihan luvan kanssa sai käydä hakemassa. En tiedä vieläkö siellä olisi. Mutta mieleen tulee Epilän nahkatehtaan alue - siellä ainakin vanha konttorirakennus on purkutuomion alla, käypä ajelemassa...
- Tiilet
Hei Mikko, Minulla on paljon vanhoja sekä tulen kestävää tiiltä. Jos olet kiinnostunut ota yhteyttä 050-563 4546.
- mtll
Tälläkin yksi vailla vanhoja tiiliä, mielellään jostain Joensuun läheltä. Onko kellään ideoita ?
- Michela
vailla ollaan. Eli, jos joltakulta löytyy vanhoja seinätiiliä taikka on tietoa mistä sellaisia saa, olisin hyvin kiinnostunut.
- Pikisilmä1
kyllä. Kysymyksesi on kuukauden takaa, mutta jos tarvetta vielä on, olisi syytä tietää kuinka paljon ja minkä tyyppiseen käyttöön tiiliä etsit. Minulla on varastossa jonkin verran käsin lyötyjä tiiliä kahta eri kokoa sadan cuoden takaa.
- Michela
Pikisilmä1 kirjoitti:
kyllä. Kysymyksesi on kuukauden takaa, mutta jos tarvetta vielä on, olisi syytä tietää kuinka paljon ja minkä tyyppiseen käyttöön tiiliä etsit. Minulla on varastossa jonkin verran käsin lyötyjä tiiliä kahta eri kokoa sadan cuoden takaa.
tehdä vanhoista seinätiilistä (tai itseasiassa halkaistu vanha tiili) uusi "pinnoite" mökin keittion seinään. Pinnoitettavia neliöitä on noin 20-25.
- ernest1201
Pikisilmä1 kirjoitti:
Moikka tarvitsisin vanhoja tiilä n.350-400kpl:tta rakentelen muuria grillin suojaksi
050-5986622 Jyrki [email protected]
Huom. asun espoossa voin hakea
- tiilenmyyjä
minulla olisi jonkun verran vanhoja tiiliä oisko 3000 kappaletta etelä-pohjanmaalla savella muurattuja joten helppoja puhdistaa
- Samtiili
Tarvitsisimme n. 1 000 kpl vanhaa käsinlyötyä tiiltä Turun lähistölle. Sellaista kirjavaa ja ei säännöllisen muotoista, aitoa tavaraa. Löytyisikö vielä keneltäkään? Miten näihin aiemmin ilmoittaneisiin saanee yhteyttä?
Ystävällisin terveisin,
Sam, Turku - sk9
Samtiili kirjoitti:
Tarvitsisimme n. 1 000 kpl vanhaa käsinlyötyä tiiltä Turun lähistölle. Sellaista kirjavaa ja ei säännöllisen muotoista, aitoa tavaraa. Löytyisikö vielä keneltäkään? Miten näihin aiemmin ilmoittaneisiin saanee yhteyttä?
Ystävällisin terveisin,
Sam, TurkuHei, vähän samalla asialla olen kun edelliset. Tarvitsisin tosin vaan hyvin pienen määrän (noin 30kpl) vanhoja punaisia tiiliä. Tarkoituksena olisi tehdä parvekkeelle näistä pieni kukkahylly lautojen kanssa. Mikäli jollain vinkkiä mistä (pk seudulla) näitä voisi löytää niin kiitän kovasti etukäteen!
- löytyisi
sk9 kirjoitti:
Hei, vähän samalla asialla olen kun edelliset. Tarvitsisin tosin vaan hyvin pienen määrän (noin 30kpl) vanhoja punaisia tiiliä. Tarkoituksena olisi tehdä parvekkeelle näistä pieni kukkahylly lautojen kanssa. Mikäli jollain vinkkiä mistä (pk seudulla) näitä voisi löytää niin kiitän kovasti etukäteen!
Urjalasta 1000 kpl.
27x14x7cm.
P. 04578405616 - tiilenmyyjä
Samtiili kirjoitti:
Ystävällisin terveisin,
Sam, Turkujos olet kiinnostunut tiilistä soita nro 040-7082680
- lazuu
tarvitsisin vanhoja tiiliä noin 1000-1500 kappaletta. jos sinulta löytyy ota yhteyttä [email protected]
- tiiletön
Ja edelleen kannattaa tänne ilmoitella, jos on tiiliä, tarvitsijoita on jatkuvasti.
- torpan akka
tiiletön kirjoitti:
Ja edelleen kannattaa tänne ilmoitella, jos on tiiliä, tarvitsijoita on jatkuvasti.
Itä-Uudellamaalla kaivataan!
Vanhankorjaus ja remontointi alkamassa, joten jos lähialueilta löytyy niin ilmoitelkaa yhteystietoja tänne.
Iloisin terveisin
Torpan akka - Remppa-Noora
torpan akka kirjoitti:
Vanhankorjaus ja remontointi alkamassa, joten jos lähialueilta löytyy niin ilmoitelkaa yhteystietoja tänne.
Iloisin terveisin
Torpan akkaLöytyisikö kellään pientä määrää vanhaa punatiiltä. Tarvitsisin vain noin neliön verran (keittiön seinään). Maksan mielelläni;) Ja noudan heti. Ole kiltti, ja vinkkaa heti, niin ilo on täälä ylimmillään! [email protected]
- etakala
Remppa-Noora kirjoitti:
Löytyisikö kellään pientä määrää vanhaa punatiiltä. Tarvitsisin vain noin neliön verran (keittiön seinään). Maksan mielelläni;) Ja noudan heti. Ole kiltti, ja vinkkaa heti, niin ilo on täälä ylimmillään! [email protected]
Meiltä jäisi ylimääräiseksi jonkin verran purkutiiliä kesäkuussa. Puramme keittiön väliseinästä 50-luvun tiiliä (luultavasti punaisia). Purkuajankohta on ehkä viikolla 24. Myymme ne edullisesti hakijalle, joka vie kaikki tiilet pois. Emme takaa sitä, että tiilet säilyvät ehjinä purkamisessa. Jos kiinnostaa, ota pikaisesti yhteyttä [email protected].
- palanutta
etakala kirjoitti:
Meiltä jäisi ylimääräiseksi jonkin verran purkutiiliä kesäkuussa. Puramme keittiön väliseinästä 50-luvun tiiliä (luultavasti punaisia). Purkuajankohta on ehkä viikolla 24. Myymme ne edullisesti hakijalle, joka vie kaikki tiilet pois. Emme takaa sitä, että tiilet säilyvät ehjinä purkamisessa. Jos kiinnostaa, ota pikaisesti yhteyttä [email protected].
Ostimme Potilantiilitehtaalta toimii Hämeenkyrössä vanhan näköisiä tiiliä. Ovat siis 2 laadun kamaa hiukan kieroja ja palaneita tai siis kirjavia ja jokainen varmasti erilainen. Hinta oli matala ja lähistölle vielä halpakuljetus. Sieltä sai myös käsinlyötyä mutta oli kalliimpaa toki.
- JSA2010
palanutta kirjoitti:
Ostimme Potilantiilitehtaalta toimii Hämeenkyrössä vanhan näköisiä tiiliä. Ovat siis 2 laadun kamaa hiukan kieroja ja palaneita tai siis kirjavia ja jokainen varmasti erilainen. Hinta oli matala ja lähistölle vielä halpakuljetus. Sieltä sai myös käsinlyötyä mutta oli kalliimpaa toki.
Oulussa olisi 100 vuotta vanhoja savitiiliä n270-280x120x130x70-75mm ja pienempiä n.200x100x50mm. Tiilet on kohtalaisen hyvin putsattuja, mutta olleet ulkona. Piipusta ja uunista purettuja. Isompia noin kuutiometri arviolta 350kpl ja pieniä n.50kpl. Osa tiilistää kippuroita ja tummaksi poltettuja. puh. 040-5365 315
- SR
torpan akka kirjoitti:
Iloisin terveisin
Torpan akkaVantaalla olisi pieni kasa (n. 200-300 kpl ) ruskehtavia vanhoja tiiliä -piipusta purettuja. Tule ja hae pois ! [email protected]
- vvvvvvvvvvvvv29
SR kirjoitti:
Vantaalla olisi pieni kasa (n. 200-300 kpl ) ruskehtavia vanhoja tiiliä -piipusta purettuja. Tule ja hae pois ! [email protected]
Tiiliä kaipaillaan n.300 kpl Espooseen. Ilmoittele, jos sinulta löytyy, niin haemme pois. [email protected]
- Sirppu111
vvvvvvvvvvvvv29 kirjoitti:
Tiiliä kaipaillaan n.300 kpl Espooseen. Ilmoittele, jos sinulta löytyy, niin haemme pois. [email protected]
Hei!
Tarvitsisin 300-500 kappaletta vanhoja punatiiliä. Huonokuntoisetkin käy! Hinnasta voidaan sopia! [email protected]
- lorentso
www.firomet.fi
Tuolta voi myös kysellä. - Tyttitiitii
Moikka,
Käytettyjä punatiiliä tarvittaisiin niin paljon kuin mahdollista saaha. Jos tietoja niin laita s-postia: [email protected]
Kiitos! - viivit
Hei! Minullakin olisi kova tarve saada n. 200-250 kpl punertavia/harmaita käytettyjä tiiliä/tiililaattoja seinää varten. Jos tiedät mistä löytäisin tai itseltäsi löytyy, ota yhteyttä, [email protected]. Pääkaupunkiseudulla!
- JoonasM
Terve.
Nyt ois kevään aikana Varsinais-suomen alueelta, ja lähemmin salosta tarvetta purkutiilille tai irtotiilille. Laadulla ja sementin määrällä ei ole väliä, kunhan ovat ehjiä. tarve noin 300 kpl
--> [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197