Paras ikkuna

Valintaa tekevä

Kertokaa kokemuksia seuraavista ikkunavalmistajista. Fenestra, Lammi, Eskopuu ja Skaala. Kysyin tarjouksen kyseisiltä firmoilta puu-alumiini ikkunoista ja hinta oli kaikilla n. 10% sisällä. Mikä kannattaa valita.

21

10932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sippo

      kopio alempaa tähänkin kun kysymys koskee myös lammin ikkunaa:

      lammin ikkunaa tullut tilattua kahteen otteeseen.

      - erinomaiset ikkunat, hyvä palvelu, täsmällinen toimitus ja vielä edullisin hinta (viidestä, tosin erot melko pieniä, tiivi kallein).

      Ikkunat olen asentanut itse.

      Rupesin arvostamaan tätä laatua kun tuli 3 ovea ouluxilta, jo oli yhdessä ovessa vääränläinen lasi ja ristikko puuttui ...

      • Targus

        Minulla on kokemuksia sekä Domus että Lammin ikkunoista. Enpä moiti kumpaakaan. Lammilla on vain avautuvia malleja ja Domukselta otin kiinteälasiset mallit. Voin hyvin suositella Lammin ikkunoita - toimituksessa ei mitään ongelmia.


      • pettynyt
        Targus kirjoitti:

        Minulla on kokemuksia sekä Domus että Lammin ikkunoista. Enpä moiti kumpaakaan. Lammilla on vain avautuvia malleja ja Domukselta otin kiinteälasiset mallit. Voin hyvin suositella Lammin ikkunoita - toimituksessa ei mitään ongelmia.

        Niin no, meidän
        muutaman vuoden vanhoista ikkunoista maalit ropisevat ulkopinnoista pois ja se on ikkunatehtaan mielestä ihan normaalia kulumista, jota ei korjata takuuseen. Moniko kalliiden energia ikkunoiden ostaja on varautunut siihen että ikkunoita pitää maalata/kitata kolmen vuoden välein ?

        Tämä kertoo jo aika paljon Lammin ikkunoiden maalausprosessin epäonnistumisesta ja vielä pahempaa tehtaan asenteesta ... tuolla tyylillä ei kyllä pitkälle pötkitä.


      • Puualumiini ?
        pettynyt kirjoitti:

        Niin no, meidän
        muutaman vuoden vanhoista ikkunoista maalit ropisevat ulkopinnoista pois ja se on ikkunatehtaan mielestä ihan normaalia kulumista, jota ei korjata takuuseen. Moniko kalliiden energia ikkunoiden ostaja on varautunut siihen että ikkunoita pitää maalata/kitata kolmen vuoden välein ?

        Tämä kertoo jo aika paljon Lammin ikkunoiden maalausprosessin epäonnistumisesta ja vielä pahempaa tehtaan asenteesta ... tuolla tyylillä ei kyllä pitkälle pötkitä.

        Mitä ihmettä ? Onko sinulla Lammin puuikkunat ?
        Vai voiko alumiinistakin maali irrota ?


      • pettynyt
        Puualumiini ? kirjoitti:

        Mitä ihmettä ? Onko sinulla Lammin puuikkunat ?
        Vai voiko alumiinistakin maali irrota ?

        MSEL Puuikkunat. Mutta onhan näitä puuikkunoita ollut suomessa jo vuosisatoja. Ei nyt 3 vuoden perästä pitäisi olla tarvetta maalata uusiksia lähes kaikkia ikkunoita ... Maali lohkeilee kaikissa samasta paikasta, puitteiden liitoksesta. On vissiin unohtunut tehtaalla maalata puitteiden päät ennen liitosta. Takuu 2 vuotta eli nyt eivät suostu korvaamaan mitään -perkele. Eli tämmöistä "Laatua" ja "Tuotevastuuta" Lammin Ikkunatehtaalla.


    • rakentanut

      Hämeenkyrön ikkuna tehtaalta. Itse otin sieltä ja hinta oli aika paljon edullisempi kuin näillä "merkkituotteilla".
      Laatu on hyvä ja myös toimitukset pelasi.

      • rakentanut

      • olen

        Tein markkian tutkimuksen. Ikkunat ja ovet olivat hämeenkyrössä huom. halvempia kuin ns isoilla tehtailla ja laatu oli erittäin hyvä


      • Mika

        Kun kyselin ikkunatarjouksia, niin kaikille muille tuntui hinnan kertominen olevan hirveän vaikeaa paitsi Iiläisille. Heiltä myös sain edullisimman tarjouksen, eikä laadussakaan ole valittamista.

        http://www.ii-ikkunatjaovet.com/


    • IIn ikkunat

      Oliko isokin ero Iin ikkunatarjouksessa verrattuna muihin ?

      • Mika

        muilla meni msea tarjoukset karvan yli 3000 euron kun Iistä ne lähti 2600, eli mitä tuosta nyt tulee 13% edullisempi jos oikein laskin.


    • Tyytyväinen

      Vaihdoin Lammin ikkunat ja ovet. Olen todella tyytyväinen. Naapuri teki samoin ja on myös tosi tyytyväinen. Nyt ei enää vedä, eikä kuulu sisään kaikki melut. Voin todella suositella Lammin ikkunoita ja ovia. Asentajat tekivät todella kaikki työt siististi ja veivät kaikki roskatkin mennessään.

      • tyytyväinen 2

        v-97 vaihdettu lammin ikkunat, uutta vastaavassa kunnossa, ei hilseile maalit,
        eikä vedä eikä työnnä. Kohtuu hintaiset, asennuksen suoritti msk asennus
        taisi olla tervakoskelainen, tiedä onko vielä elossa, veljekset teki asnnukset
        kahdestaan.


    • ei laatua

      2004 aloitettu keskustelu.
      2013 heräsi ikkunatehtaan edustaja kehumaan edustamiaan ikkunoita.

      Ostajan näkökulmasta, maassamme ei vain valmisteta edelleenkään laadukkaita ikkuna- ja ovituotteita.

    • sal.dir.

      Omien tuotteiden kehuminen tällä palstalla on "markkinointia"...

      No, kohta se kevään kauppa käynnistyy muutenkin :)

    • paskat mittää osta

      Vittu, kun näitä juttuja lukee niin ruppee ostohalut kaikkoamaan... En taida uskaltaa ostaa mitään ikkunoita !! Hajen kymppitonnislla kossua ja wiskie alkosta, taitaa lämmittää enämpi ja ei mee hermot huonosti asennetuista ikkunoista piiiiitkään aikaan..... Näi on poijaat..

    • Ei Fenestraa

      Ota mitä otat, mutta Fenestrasta pysyisin mahdollisimman kaukana. Jos et siis halua, että ikkunat ovat ehjät kun saapuvat tontille, asennus tapahtuu oikein ja tuotteita ei rikota lisää kun korjataan pieleen mennyttä asennusta tai että reklamaation käsittely ei kestä 8 kuukautta... Myös asennuksen korjausta korjattiin vielä kaksi kertaa tämän jälkeen.

      Kadun lopun elämääni sitä päivää, kun Fenestran tuotteita tilasin. Fenestra on synonyymi pas*alle.

      • moon tottunu

        moon kyll tuttunu ett tän alan pasha tuloo härmäästä


    • Hintavertailu

      Ikkunateollisuus luottaa siihen, että yli 95 % ostajista ei ymmärrä ikkunoista sen hölväsen pöläystä. Hintavertailu on heidän ainoa tieto ikkunoista tai ovista.
      Loputkin alle 5 % rutisevat lähinnä epäolennaisista pikku asioista.
      Vain harva epäolennaisista asioista valittavista, viitsii edes vaatia korjaustoimia.

      Tuotteen laadusta tai puutteista on vaikea saada tosiasioihin perustuvaa lausuntoa tai oikeudellista apua..
      Maamme viralliset koulutusohjelmat eivät tunne koko ikkuna-alaa.
      Meillä ei ole ikkuna-alalle täsmäkoulutettuja kuntoarvioitsijoita, työselitysten laatijoita tai ikkunoiden huoltohenkilöitä.

    • ei valmisteta

      Parasta ikkunaa ei valmista kukaan.
      Sinun on tyydyttävä olemassa oleviin tuotteisiin.

    • Anonyymi

      Meidän rivitaloyhtiöön vaihdettiin ikkunat. Saimme 5 tarjousta ja kilpailun tuloksena Liperin ikkuna oli oleellisesti edullisin. Asennuksen teki paikallinen urakoitsija. Lopputuloksena kaikki taloyhtiön asukkaat olivat tyytyväisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe