kone savuttaa ja syö öljyä (2-t). Malli on sellainen että sekottaa pumpussa öljyn ja bensiinin. Säätömahdollisuutta ei kuulemma ole.
Voiko öljynsyöttö jäädä täysille ja siten hiljaa ajettaessa työntää liikaa öljyä ? Kalvosarjaa ei kuulemma saa ja uuden pumpun hinta on 550 eur.
Evinrude VRO 90, vm 89
3
1201
Vastaukset
- Janne
Savuaako enemmän kuin mitä on pidettävä normaalina ? Koneen pitääkin syödä öljyä, varsinaiset huolet alkavat sitten kun lakkaa syömästä. Kuluuko enemmän kuin about 2% seoksella pitäisi ?
Oireet voivat johtua muusta kuin itse VRO-yksiköstä. Ilmavuotoja letkuissa/liittimissä tai viallinen "pulse limiter" eli se kampikammiossa oleva messinkinen nippa josta tulee letku VRO:lle. Tai siten jotain muuta, esmeks käy huonosti/liian kylmänä/liian rikkaalla jne. Vanhasta VRO:sta hieman tietoa http://www.marinemechanic.com/new-images/vro1.html
Omaani (175 hv, 1991) sai kyllä Telvalta VRO:n tarvitsemat osat, eli veikkaan että sunkin koneeseen saa osia kunhan tietää tilata oikein.
Jos pumpun bensapuoli edelleen toimii kuten pitääkin ja kone muutoin on kunnossa voit ohittaa öljypumpun ja sekoittaa itse öljyt bensan sekaan. Tulppaat pumpusta öljyn tulopuolen (ilmatiiviisti) ja irrotat ja eristät mahdolliset öljyn hälyt. Syytät sitten vain itseäsi jos öljy unohtuu tankatessa...
www.rusetti.com- Eemeli
Kone imee öljyä tosi kovasti koska 40 l bensaan meni n. 4 l öljyä (10 %) ja summeri rupesi taas varoittelemaan alhaisesta öljyn pinnasta säiliössä.
- Janne
Eemeli kirjoitti:
Kone imee öljyä tosi kovasti koska 40 l bensaan meni n. 4 l öljyä (10 %) ja summeri rupesi taas varoittelemaan alhaisesta öljyn pinnasta säiliössä.
Moisesta koskaan kuullutkaan, ihmettelen että kone yleensä pystyy käymään noilla seoksilla. En ajaisi koneella ennenkuin on vika korjattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501