Ketä uskoa ?

Jäsen vielä ?

Suomi24-keskustelupalstalla on jälleen levitetty yhdistystämme koskevaa disinformaatiota antaen ymmärtää, että ns. maallikkoyhdistyksen varsin kliininen, mutta myös peruskouluttamattomille tarjottava opetus olisi saanut jonkinlaisen hyväksynnän, ja että tällaista käytäntöä olisi sovellettu aiemminkin
Se, että tällaisten yhdistysten ohjelmia ei sähköpostitse mitenkään kommentoida, ei merkitse hyväksyntää eikä yhdistyksemme linjan muutosta. Tieteellinen Hypnoosi ry on kansainvälisen alan kattojärjestön linjalla siinä, että hypnoosikoulutusta ei tule antaa henkilöille, joilla ei ole soveltuvaa terveydenhuollon ammattia ja varmennettua taustaa.
Yhdistys suosittelee kriittistä suhtautumista kaikkiin keskustelupalstoilla esitettyihin väitteisiin, ja aivan erityisesti niihin, jotka esitetään nimimerkillä. Yhdistyksen toimintaa koskevat kysymykset voi osoittaa puheenjohtajalle, varapuheenjohtajalle tai sihteerille.

Teksti kopioitu Tiet.hyp. sivulta.

Mielenkiintoiseksi tekee se olettamus, että syksyn koulutus olisi tarkistettu tiet.hypnoosin kautta, kuten eräs hl:n jäsen täällä mainitsi, mutta ylläoleva teksti kertoo toista.
Siis oliko tämä °Moilasen" heitto vain satua ja näin haluttiin antaa ruusuinen ja ammatillinen kuva liiton toiminnasta. Mitä muita satuja on kerrottu ?

7

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohtija poloinen

      Minulla ei ole asiasta tietoa lainkaan, mutta tässä vain ihmettelen synnytettyä "kohua". (Kohu taitaa olla vähän liian iso sana tälle.) Jos kerran Tieteellinen hypnoosi ry tai sen edustajat tarttuvat jatkuvasti esimerkiksi Hypnoosiliiton toimintaan tai toimitapaan julkisuudessakin, niin eikö oman koulutusohjelman tai koulutuspäivän ohjelman lähettäminen etukäteen kommentoitavaksi (HUOM! ei ole sama kuin hyväksyttäväksi!) ole lähinnä kädenojennus ja sovitteluyritys Hypnoosiliitolta? Jotta vältyttäisiin JÄLKIPUHEILTA ja asioihin voitaisiin tarttua tarvittaessa jo etukäteen, jos jollakin on huomautettavaa asiasta esimerkiksi siltä osin, että siinä olisi eettisesti jotain arveluttavaa? Kommunikaatiosta kieltäytyminen ei minusta mitenkään nosta Tieteellisen hypnoosin profiilia. Mutta se on ennenkin julkiuudessa esiintynyt melko ylemmyydentuntoisesti kuten lääkärit usein tekevät.

      Ymmärsin tuon "Moilasen" kirjoituksesta, että hän on ilmeisesti lähettänyt kommentoitavaksi sähköpostitse ohjelman tai esiintyjät tms. ja laittanut perään ehkä toiveen kommenteista. Jos niitä ei ole tullut, hän on olettanut asian olevan ok. Asianosaisen olisi tullut laittaa yllä oleva viesti siis "Moilaselle" eikä oman yhdistyksensä sivuille.

      Minä en ymmärrä Tieteellisen hypnoosin tahallista väärinymmärrystä tässä asiassa. Asiasta tehdään isompi kuin se on aivan tahallisesti. Kuka kissan hännän nostaa ellei kissa itse?

      En tiedä, mutta näin olen täällä olleista kirjoituksista käsittänyt. Ja olen täysin liittoutumaton ulkopuolinen.

    • Hoilanen

      Pointi on vain se, että "Moilanen" antoi liiton nimissä väärää tietoa kansalle.
      Siis että oikein tieteellinen yhdistys siunaa liiton koulutukset.
      Mikään liito ei ole pitkään uskottava, jos jatkuvasti annetaan valheellista tietoa. Nyt hyp.liitton nimissä satuillaan mennen tullen.
      Tämä härdelli kuuluu samaan kastiin, kuin hyvin muistissa oleva poliisisembalot..

      Muttaa sekoilkaa vain rauhassa ja kertokaa satuja. Ken uskoo, minä en enää.
      Kiitos kuuluu "Moilaselle"

      • Pohtija poloinen

        Sinä siis jatkat tuota väärinymmärryksen liioittelua?


      • :-]
        Pohtija poloinen kirjoitti:

        Sinä siis jatkat tuota väärinymmärryksen liioittelua?

        Juu.. Siis jos joku ei vastaa sähköpostiin, se merkitsee Kyllä.
        Näin liiton miehet ajattelevat
        Hahhhaaaaa


      • Pohtija poloinen
        :-] kirjoitti:

        Juu.. Siis jos joku ei vastaa sähköpostiin, se merkitsee Kyllä.
        Näin liiton miehet ajattelevat
        Hahhhaaaaa

        No, tämähän on arvelua.
        Mutta jos minä kirjoitan, että jos ei palautetta tule, niin oletan asian olevan ok, niin oletan sen olevan. Oletan, että niin toisen sanaan kuin tekoon voi luottaa. Emme tietystikään voi tietää onko kyse sähköpostista ja onko postiin tullut lukukuittaus, kaikki on vain oletusta. Mutta ennen kuin syytät, sinun tulisi ottaa selvää!


    • :-)

      Ottaa siis selvää näistä venkuloista. Kirjoittavat, mitä kirjoittavat ja sepittävät kaiken maailman juttuja, jotka ovat muka totta.
      Hahhhhaaaaaaaa

      • Kyselee hän

        Entä sinä sitten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe