Television ääni

iihop

Taulutelevision ääni on melko surkea. Miten olette parantaneet sitä? Stereoihin kytkemällä tietenkin saa paremman äänen, mutta on melko kömpelö ratkaisu.
Saako esimerkiksi aktiivikaiuttimet/stereot aukeamaan samalla, kun aukaisee television? Miksiköhän televisioissa ei ole suoraan kaiutinllitöntöjä? En ymmärrä
oikein näitä nykytelevisioiden suunnittelijoita.

26

6877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+9

      "En ymmärrä
      oikein näitä nykytelevisioiden suunnittelijoita."

      Ei niitä kukaan muukaan ymmärrä. Itse katselin Helsingin Stockmannilla televisioita runsaat kolme vuotta sitten ostaakseni sellaisen. Myyjä kehui yhden ääntä hyväksi. Tv oli kiinitetty tolppaan - ja ihan totta: kun menin television TAAKSE, sen ääni olikin aika kelvollinen. Edestä kuunneltuna se oli mitätön.

      Kuuntelin muutaman telkkarin ääntä ja ostin lopulta sellaisen, jonka ääni kuulosti parhaalta. Ei senkään ääni tosin ollut yhtä hyvä kuin seitsemän vuotta vanhan puukoteloisen Finluxini ääni.

    • jotain asetuksista

      A/V-vahvistin on kyllä hyvä ratkaisu. Tavalliset stereot eivät. Käytän A/V-vahvaria elokuvissa ja musiikkiohjelmissa. Muihin kelpaa tv:ni omat kaiuttimet. Tv:ni ei ole ohut LCD-taustavaloinen vaan vähän paksumpi, joten siinä on tilaa jonkinlaisille kaiuttimillekin. Ne on kylläkin suunnattu alaspäin, mutta kuuluu kuitenkin kohtalaisesti.

      Telkkareissa on valintoja, joilla voi vaikuttaa jonkin verran: Musiikki / Puhe/..., ja sitten kumpaankin basso ja diskantti, joissakin enemmänkin.
      Joissakin on valinta, jota voi käyttää jos telkkari on seinällä: Kaiuttimen etäisyys seinästä, yli tai alle 30 cm. Jos tämä on asennossa alle 30 cm mutta tv on tv-tasolla, jäävät bassot puuttumaan, koska sillä asetuksella on tarkoitus saada basson kumina pois seinällä olevasta telkkarista.
      Siis asetukset kannattaa tarkistaa ja jos on väärin, esim. Puhe tai etäisyys seinästä alle 30 cm, niin eipä kuulu edes sitä, mitä voisi kuulua.

      Jos ei ole mahdollisuutta A/V-vahvistimeen (audio/video), niin kuulokkeilla saa hyvät äänet, tosin vain yhdelle...

      • jotain asetuksista

        > Tv:ni ei ole ohut LCD-taustavaloinen

        Siis LCD-tv:ni ei ole ohut LED-taustavaloinen...

        pitäisi oikolukea ajatuksella... :)


    • xcf4r5t

      Mulla menee piuhat kuulokeliitännästä vahvariin, ja sitten on master/slave toiminen jatkoroikka johon telkkari on master ja vahvari slave. Näin kytkettynä molemmat, telkkari ja vahvari lähtevät päälle kun avaa telkkarin, ja äänen voimakkuus hoituu myös. Vahvarin kaukkarin voi laittaa komeroon.

    • Soundbar.
    • Jytinää

      Itselläni on ruotsalaisen Audio Pron aktiivikaiuttimet ja subwoofer ja niillä kyllä löytyy bassotehoakin taulutelevisioon riittävästi.Omassani joutuu kytkemään subbarinn takaa virrat päälle ja pois, mutta uudemmassa näkyy olevan jonkinlainen kaukosäädin mukana.Kytkentä on helppo eli mukana tuleva 3.5 mm:n plugi kytketään televison kuulokepistokkeeseen.
      http://audiopro.fi/tuotteet/addon-four/

    • aantatelkkarista

      Television äänentoistoa voi parantaa melko pienelläkin budjetilla. Yksi vaihtoehto on hankkia edulliset aktiivimonitorit, jotka maksavat muutaman sata euroa per pari. Erinomainen vaihtoehto on esimerkiksi ESI:n nEar -sarja.

      http://musatekniikka.blogspot.fi/2012/09/kohtuuhintaiset-aktiivikaiuttimet-esi.html

      Kaiuttimet on hyvä kytkeä television kuulokeliitäntään. Yleensä kuulokeliitännän äänentasoa voi säätää suoraan kaukosäätimestä, joten näin ollen erillisiä laitteita äänensäätöön ei tarvita.

      Toinen vaihtoehto on hankkia esimerkiksi Creativen tai Logitechin edullinen stereokaiutinpaketti tai 2.1 -kaiutinsarja ja kytkeä nämä televisioon.

      http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/02/vinkki-tietokonekaiuttimet-dvd.html

      Kolmas vaihtoehto, joka on hyvällä tuurilla edullisi ja paras, on hankkia edullinen stereosarja tai vahvistin kaiuttimet -setti esimerkiksi Huuto.netistä tai kirpputorilta. Itse pelastin kaatopaikalle lähdössä olleen 90-luvun loppupuolelta olevan minihifisarjan elokuvien ja pelien äänentoistoa tukevoittamaan kytkemällä sarjan AUX IN -liitännän projektorin yhteyteen. Yllätyin sarjan laadusta varsin positiivisesti, vaikka se ei kaiken hifein ratkaisu olekaan.

      Silti stereopaketti tuo ääneen todella reilusti lisäpotkua, huomattavasti kirkkaampi ja tukevampi ääni kuin esimerkiksi edullisissa tietokonekaiuttimissa.

      http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/06/vanha-laite-uusiokayttoon-philips.html

    • ParasHankintani

      Kuulokeliitäntään kytkettävä kaiutin, joka toimii tv:n omalla kaukosäätimellä.
      Kaiuttimessa on "auki/kiinni"-kytkin, jos haluat sammuttaa sen yöksi.
      Tosin tv:n sammuttaminen yöksi riittää.

      Merkin alkukirjain M, myyjäliike esim G.

      • IkävätäPiisaa

        Televisioni mahtuu juuri ja juuri kirjahyllyn välikköön niin, että yläpuolellakin on lippa. Äänet kuuluvat paljon kovempana kirjahyllyn päätytiloissa kuin telkkarin edessä. Rapussa kulkeva kuulee kait saman kuin minäkin.

        @ParasHankintani
        """Merkin alkukirjain M, myyjäliike esim G. """

        Mitä pelleilyä tämä on? Pelkäätkö joutuvasi teloitusryhmän eteen?


      • U.S.Marshall

    • Soundplate

      Sonyn uusissa televisioissa on älykäs hdmi-liitäntä, johon voi liittää Sonyn itse valmistaman soundplaten, kuten Sony sitä kutsuu. Tämä aktiivikaiutin tai äänentoistolaatikko sijoitetaan television alle, ja se käynnistyy automaattisesti, kun televisio avataan. Äänenvoimakkuutta voi säätää joko television tai soundplaten kaukosäätimellä. Laite tietysti myös sammuu, kun televisio sammutetaan. Äänenlaatu on erittäin hyvä. Laitteeseeni voi kytkeä myös bluetooth-systeemillä muita vempaimia, esimerkiksi tabletin.

      Kokonaan toinen juttu on, että Sony laskee markkinoille beta-tasoisia televisioita, joissa on lukuisia bugeja. Omani on vuoden ikäinen, ja siihen on tullut kahdeksan ohjelmistopäivitystä. Vieläkään se ei tosin toimi täysin virheettömästi, mutta ei enää lukkiudu täysin toimimattomaksi, eikä sitä enää tarvitse irrottaa sähköverkosta kerran viikossa.

      Kuva on erinomainen, ja niin on nykyinen äänikin. Tekstitelevisio on surkein tapaamani. Se vaihtaa alasivuja, kun haluaa, ei silloin kun minä haluan. Android-järjestelmän toiminnot ovat hitaanpuoleisia. Live football -toiminto ei aina ole käytettävissä. Syytä ei tienne kukaan.

      • IkävätäPiisaa

        @Soundplate
        """Sonyn uusissa televisioissa on älykäs hdmi-liitäntä, johon voi liittää Sonyn itse valmistaman soundplaten, kuten Sony sitä kutsuu."""

        Minulla on nelisen vuotta vanha Sonyn kdl32 bx-400. Mainitsit älykkään hdmi-liitännän. Olisiko tässä televisiossa tuo?
        Sonyn sivut ovat nyt down, joten en saa teknisä tietoja esiin.
        http://www.sony.fi/support/fi/content/cnt-specs/KDL-32BX400/list

        Tuo soundplate korottaa kokonaisuutta 8 senttiä ja vie ilmavälin ylhäältä. Kätevämpi olisi, jos kaiutin olisi modifioitu niin, että se korvaisi jalustan, jolloin korkeus ei nouse.

        Tämä on halvin malli 200 eukkua
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45878/fndvx/Sony-HT-XT100-2-1-Soundbase-aanijarjestelma
        Tiedoissa ei mainita sitä, mutta tiedätkö saako tuolla telkan omat takakaiuttimet pois päältä?

        Sanoit Sonyn teksti-tv:tä surkeaksi. Toinen surkeus on ohjelmaopas - kamala.


      • IkävätäPiisaa
        IkävätäPiisaa kirjoitti:

        @Soundplate
        """Sonyn uusissa televisioissa on älykäs hdmi-liitäntä, johon voi liittää Sonyn itse valmistaman soundplaten, kuten Sony sitä kutsuu."""

        Minulla on nelisen vuotta vanha Sonyn kdl32 bx-400. Mainitsit älykkään hdmi-liitännän. Olisiko tässä televisiossa tuo?
        Sonyn sivut ovat nyt down, joten en saa teknisä tietoja esiin.
        http://www.sony.fi/support/fi/content/cnt-specs/KDL-32BX400/list

        Tuo soundplate korottaa kokonaisuutta 8 senttiä ja vie ilmavälin ylhäältä. Kätevämpi olisi, jos kaiutin olisi modifioitu niin, että se korvaisi jalustan, jolloin korkeus ei nouse.

        Tämä on halvin malli 200 eukkua
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45878/fndvx/Sony-HT-XT100-2-1-Soundbase-aanijarjestelma
        Tiedoissa ei mainita sitä, mutta tiedätkö saako tuolla telkan omat takakaiuttimet pois päältä?

        Sanoit Sonyn teksti-tv:tä surkeaksi. Toinen surkeus on ohjelmaopas - kamala.

        Ps. minulla ei ole ollut mitään noita bugeja ja lukkiutumisia, joita mainitsit.


      • Soundplate
        IkävätäPiisaa kirjoitti:

        @Soundplate
        """Sonyn uusissa televisioissa on älykäs hdmi-liitäntä, johon voi liittää Sonyn itse valmistaman soundplaten, kuten Sony sitä kutsuu."""

        Minulla on nelisen vuotta vanha Sonyn kdl32 bx-400. Mainitsit älykkään hdmi-liitännän. Olisiko tässä televisiossa tuo?
        Sonyn sivut ovat nyt down, joten en saa teknisä tietoja esiin.
        http://www.sony.fi/support/fi/content/cnt-specs/KDL-32BX400/list

        Tuo soundplate korottaa kokonaisuutta 8 senttiä ja vie ilmavälin ylhäältä. Kätevämpi olisi, jos kaiutin olisi modifioitu niin, että se korvaisi jalustan, jolloin korkeus ei nouse.

        Tämä on halvin malli 200 eukkua
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45878/fndvx/Sony-HT-XT100-2-1-Soundbase-aanijarjestelma
        Tiedoissa ei mainita sitä, mutta tiedätkö saako tuolla telkan omat takakaiuttimet pois päältä?

        Sanoit Sonyn teksti-tv:tä surkeaksi. Toinen surkeus on ohjelmaopas - kamala.

        "Sonyn kdl32 bx-400"

        Mistäpä minä tietäisin Sonyn kaikkien televisioiden tekniset tiedot. Manuaalista selvinnee.

        Yksi ärsyttävä bugi omassa Sonyssani oli, että kaukosäätimen vasemmalle valintaa siirtävä navinäppäin toimi miten sattui. Joskus siirto onnistui ensimmäisellä painalluksella, joskus piti painaa kymmenen kertaa — valehtelematta. Maaliskuussa ilmoitin tästä Sonyn asiakaspalveluun/huoltoon sähköpostilla ja sain vastauksen, että vikaan on tulossa ohjelmistokorjaus, mutta ei ollut tietoa ajankohdasta.

        Olin aivan varma, että näppäimen huono toiminta johtui jostakin muusta, että joko kaukosäätimessä oli vika, tai televisiossa esimerkiksi jokin osa oli viallinen. Näin varsinkin siksi, että DVD Plaza -foorumilla ei kukaan muu maininnut tuota häiriötä. Ehdin jo vaihtaa kaukosäätimenkin viime kesänä. Se ei auttanut.

        Sitten viime lokakuussa, eli 10 kuukautta sen jälkeen, kun olin ostanut televisioni, ohjelmistopäivitys yllättäen korjasi vian. Jäljellä on enää pari merkitykseltään mitätöntä bugia. Näin minun tapauksessani. Voi tietysti olla, että jotkut, jotka käyttävät eri toimintoja televisioissaan kuin minä, yhä kärsivät bugeista, joita minä en ole huomannut.


      • Hyvä_se_Sonykin_on
        IkävätäPiisaa kirjoitti:

        @Soundplate
        """Sonyn uusissa televisioissa on älykäs hdmi-liitäntä, johon voi liittää Sonyn itse valmistaman soundplaten, kuten Sony sitä kutsuu."""

        Minulla on nelisen vuotta vanha Sonyn kdl32 bx-400. Mainitsit älykkään hdmi-liitännän. Olisiko tässä televisiossa tuo?
        Sonyn sivut ovat nyt down, joten en saa teknisä tietoja esiin.
        http://www.sony.fi/support/fi/content/cnt-specs/KDL-32BX400/list

        Tuo soundplate korottaa kokonaisuutta 8 senttiä ja vie ilmavälin ylhäältä. Kätevämpi olisi, jos kaiutin olisi modifioitu niin, että se korvaisi jalustan, jolloin korkeus ei nouse.

        Tämä on halvin malli 200 eukkua
        https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45878/fndvx/Sony-HT-XT100-2-1-Soundbase-aanijarjestelma
        Tiedoissa ei mainita sitä, mutta tiedätkö saako tuolla telkan omat takakaiuttimet pois päältä?

        Sanoit Sonyn teksti-tv:tä surkeaksi. Toinen surkeus on ohjelmaopas - kamala.

        Olettekohan ymmärtäneet teksti-tv:n toiminnan oikein? Teksti-tv tulee bittivirtana siten, että alasivut latautuvat vähitellen tv:n muistiin, josta niitä voi sitten selailla ajan kanssa. Kun alasivut lasketaan mukaan, niin esim. Ylellä on n. 1600 sivua teksti-tv:ssä, joten niiden latautumiseen menee aikaa. http://yle.fi/uutiset/3-9213557

        Kun jollekin sivulle mennään, niin se näyttää rullaavan version eli sen alasivun, joka viimeksi tuli. Kun vasempaan yläkulmaan tulee vihreät nuolet, niin silloin voidaan aloittaa alasivujen selaus vase-oikea painikkeilla. Ylellä alasivujen latausväli on 10-20 sekunnin luokkaa ja siellä on jonkin verran priorisointia: Joitakin sivuja ladataan tiheämmin ja tietenkin tekstityssivut (333, 334 ja 336) päivitetään ohjelman etenemisen tahdissa reaaliaikaisena.

        Mitä ohjelmaoppaaseen tulee, niin kyllä sillä toimeen tulee ja OPTIONS -valikolla voi muokata jonkin verran sen sisältöä. DNA taitaa olla ainoa kaapeli-tv operaattori, joka lähettää EPG-tiedot yhtenä suurena pakettina. Ainakin osa digibokseista ei pystynyt sitä kunnolla käsittelemään muistinsa vähyyden takia. DNA kuittasi tämän ongelman siten, että sanoi digiboksien olevan vanhentuneita ja kehotti narisevia asiakkaitaan hankkimaan uudet (joilla sattui olemaan myös omat ongelmansa EPG:n kanssa;).

        Itse olen Soneran kaapeliverkossa ja siellä EPG-tiedot lähetetään kanavanipuittain => jos haluaa nähdä tiettyjen kanavien ohjelmatiedot, niin kannattaa käydä ko. kanavilla hakemassa tiedot. Kyse ei siis ole tv:n ominaisuuksista, vaan operaattorin käyttämästä lähetysjärjestelmästä.

        KDL-32BX400: Viimeisin softapäivitys on M8.727. (08/11/2011) ja tämän voi tarkistaa menun järjestelmätiedoista. http://download.sony-europe.com/pub/manuals/swt/Z012/Z012220111.pdf ohjekirjassa on lähinnä vain asennuksen turvallisuuteen ja tv:n käyttöönottoon liittyviä asioita. Tarkemmat ohjeet löytyy TV:n sisäisestä i-Manualista. HDMI IN 1 on parhaiten varusteltu (ARC, jne.) ja siinä nuo ohjaukset toimivat parhaiten.


      • Soundplate

        "Olettekohan ymmärtäneet teksti-tv:n toiminnan oikein?"

        Ihan varmasti. Sinä sen sijaan et valitettavasti ole ymmärtänyt, mitä kirjoitin Sony-televisioni tekstitelevisiosta. Kun menen jollekin sivulle, esimerkiksi Helsingin lentokentän saapuvat koneet, näkyviin tulee jokin neljästä alasivusta. Hyvässä tekstitelevisiossa, kuten seitsemän vuotta vanhassa Philipsissäni, tuo sivu PYSYY NÄKYVISSÄ niin kauan kuin haluan. Kun olen tarpeeksi kauan katsellut sivua, siirryn Philipsissä nuolinäppäimillä haluamaani suuntaan ja katselen muita kolmea sivua siinä järjestyksessä kuin haluan. Televisio ei itse koskaan vaihda sivua omasta aloitteestaan.

        Sony sen sijaan luulee tietävänsä, että olen katsellut sivua tarpeeksi kauan ja vaihtaa aina minulta kysymättä automaattisesti seuraavan alasivun näkyviin. Niinpä joudun usein painelemaan kaukosäädintä päästäkseni takaisin sivulle, jolla olin ja jolta en vielä halunnut poistua.


      • Philipsin_äänensäätö

        Philipsin mielestä varmaan hienokin keksintö ettei kaukosäätimen voluumisäätö vaikuta kuulokelähtöön lainkaan vaan se pitää nerokkaasti käydä erikseen säätämässä sieltä valikoiden viidakosta kiva jos pitäisi ääntä saada äkkiä pienemmälle se jää huutamaan kaiuttimista


      • jatomatic
        Philipsin_äänensäätö kirjoitti:

        Philipsin mielestä varmaan hienokin keksintö ettei kaukosäätimen voluumisäätö vaikuta kuulokelähtöön lainkaan vaan se pitää nerokkaasti käydä erikseen säätämässä sieltä valikoiden viidakosta kiva jos pitäisi ääntä saada äkkiä pienemmälle se jää huutamaan kaiuttimista

        Mulla on Phlipsin 38" taulu tv ja ei oikein ole hyvä ääni kuullokeliitännässä kuuluu aila kohin ja en saa ääntä kovinkaan voimakkaalle ettei kohina lisääntyisi !


    • IkävätäPiisaa

      @Soundplate

      Teksti-tv:n avaus->425 lennot. Teksti-tv kiinni.
      20 sekunnin odotus.
      Teksti-tv auki->425 lennot.
      Hki-Vantaa Lähtevät sivu 1/4 pysyi ½ tuntia, jolloin kyllästyin.
      Vaihto sivulle 2/4. Sain taas kyllästyä ½ tunnin päästä

      Sonyssa sivut lataantuvat tv:lle ilmeisesti paljon hitaammin kuin Philipsissä.
      Sonyssani toiminnot on muutenkin veteliä. UK-Sony-Foorumin mukaan hitaus tuli viime päivityksessä.

      @Hyvä_se_Sonykin_on

      ”Kun vasempaan yläkulmaan tulee vihreät nuolet, niin silloin voidaan aloittaa alasivujen selaus vase-oikea painikkeilla.”
      Sonyssa ei ole.

      ”Mitä ohjelmaoppaaseen tulee, niin kyllä sillä toimeen tulee ja OPTIONS -valikolla voi muokata jonkin verran sen sisältöä.”
      OPTIONS ei vaihda muuta kuin radio-ohjelman ja televisio-ohjelman välillä.
      DNA Kaapelissani Topparin boxi antaa OPTIONS monia säätöjä ja toimii älyttömän hyvin.

      Laitoit Käyttöoppaan, joka on pelkkä monikielinen Aloitusopas. TV:ssä oleva käyttöopas i-manual on lähinnä naurettava miinus.
      Sonylla kummallisesti rakennetut ohjeet. Tarkat tekniset tiedot löytyvät Aloitusoppaasta, mutta ei laajassa Käyttöoppaassa.
      Tämä on laaja vain suomenkielinen Sonyn sivulta oleva Käyttöopas
      http://pdf.crse.com/manuals/ADP5100131.pdf

      ”HDMI IN 1 on parhaiten varusteltu (ARC, jne.) ja siinä nuo ohjaukset toimivat parhaiten.”

      http://positiivista.blogspot.fi/2011/09/hdmi-arc-cec.html

      https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45878/fndvx/Sony-HT-XT100-2-1-Soundbase-aanijarjestelma

      En saanut itselleni selväksi toimiiko ylläoleva soundplate omassani. Menee yli hilseen.

      Teknisistä ei löydy ARC tai Audio Return Chanel. Omassani löytyy vain:
      ”Analoginen ääniliitäntä (miniliitäntä) (vain HDMI1)”

      Luultavimmin on kysyttävä Sony Electronics asiakastuki: 09 69379450

      • Soundplate

        "En saanut itselleni selväksi toimiiko ylläoleva soundplate omassani."

        Kaikki Sonyn soundplatet toimivat kaikissa televisioissa, joissa on hdmi-sisäänmeno, mutta joutunet käyttämään laitetta sen omalla kaukosäätimellä. Toisin sanoen soundplate ei avaudu automaattisesti, kun avaat television, eikä sen äänenvoimakkuutta voi säätää television kaukosäätimellä.


      • IkävätäPiisaa
        Soundplate kirjoitti:

        "En saanut itselleni selväksi toimiiko ylläoleva soundplate omassani."

        Kaikki Sonyn soundplatet toimivat kaikissa televisioissa, joissa on hdmi-sisäänmeno, mutta joutunet käyttämään laitetta sen omalla kaukosäätimellä. Toisin sanoen soundplate ei avaudu automaattisesti, kun avaat television, eikä sen äänenvoimakkuutta voi säätää television kaukosäätimellä.

        No, olisit heti sanonut, että riittää HDMI eikä puhua "älykkäästä" HDMIstä.

        "eikä sen äänenvoimakkuutta voi säätää television kaukosäätimellä."
        Kyllä elämä nyt muuttuu ihan s*tnaksi. Kuinkakohan monta kertaa illan aikana joutuu ääntä säätämään...


      • Soundplate

        "No, olisit heti sanonut, että riittää HDMI eikä puhua "älykkäästä" HDMIstä.

        Tarkoitukseni oli korostaa, että soundplaten omaa kaukosäädintä ei normaalikäytössä tarvita, kun televisiossa on tämä liitäntä. Jokainen tietysti tietää kysymättäkin, että jos soundplatessa on hdmi-liitäntä, sen voi liittää televisioon, jossa on hdmi-liitäntä. Mihin ihmeeseen liitäntää muuten käytettäisiin? Koristeenako?

        "Kuinkakohan monta kertaa illan aikana joutuu ääntä säätämään... "

        En osaa sanoa. Itse joudun säätämään aika usein, mikä johtuu siitä, että eri kanavien antama äänen voimakkuuden taso vaihtelee. Monilla maksukanavilla ääni tulee huomattavasti kovempaa kuin Ylellä. Lisäksi vielä monien kanavien mainosten ääni on kovempi kuin kanavan muu ääni.


      • IkävätäPiisaa
        Soundplate kirjoitti:

        "No, olisit heti sanonut, että riittää HDMI eikä puhua "älykkäästä" HDMIstä.

        Tarkoitukseni oli korostaa, että soundplaten omaa kaukosäädintä ei normaalikäytössä tarvita, kun televisiossa on tämä liitäntä. Jokainen tietysti tietää kysymättäkin, että jos soundplatessa on hdmi-liitäntä, sen voi liittää televisioon, jossa on hdmi-liitäntä. Mihin ihmeeseen liitäntää muuten käytettäisiin? Koristeenako?

        "Kuinkakohan monta kertaa illan aikana joutuu ääntä säätämään... "

        En osaa sanoa. Itse joudun säätämään aika usein, mikä johtuu siitä, että eri kanavien antama äänen voimakkuuden taso vaihtelee. Monilla maksukanavilla ääni tulee huomattavasti kovempaa kuin Ylellä. Lisäksi vielä monien kanavien mainosten ääni on kovempi kuin kanavan muu ääni.

        Ymmärtämättömyytesi häikäisee.

        On totta, että varsinkin mainokset ovat joskus silkkaa mekkalaa. Katson hyvin vähän kaupallisia kanavia.
        Kokeile ääniasetuksista Automaattinen tasosäätö. Minä en käytä sitä, kun en tarvitse.

        Ylellä on jokin äänenvoimakkuuden automaattisäätö, joka vaimentaa voimakkaita.
        Olen ollut huomaavinani äärimmäisen tieteellisessä tutkimuksessani, että tuo säätö myös koventaa ääntä. Sohvalle päiväunille mennessä säädän ajastimen ja äänen aivan hiljaiselle. 10-15 min kuluttua huomaan äänen voimistuneen selvästi.


      • IkävätäPiisaa
        IkävätäPiisaa kirjoitti:

        Ymmärtämättömyytesi häikäisee.

        On totta, että varsinkin mainokset ovat joskus silkkaa mekkalaa. Katson hyvin vähän kaupallisia kanavia.
        Kokeile ääniasetuksista Automaattinen tasosäätö. Minä en käytä sitä, kun en tarvitse.

        Ylellä on jokin äänenvoimakkuuden automaattisäätö, joka vaimentaa voimakkaita.
        Olen ollut huomaavinani äärimmäisen tieteellisessä tutkimuksessani, että tuo säätö myös koventaa ääntä. Sohvalle päiväunille mennessä säädän ajastimen ja äänen aivan hiljaiselle. 10-15 min kuluttua huomaan äänen voimistuneen selvästi.

        Ja niin, katson lähes kaiken boxin tallenteelta, jossa jumppaan mainosten yli.


      • Soundplate

        "Kokeile ääniasetuksista Automaattinen tasosäätö."

        Häikäisevä on sinunkin tietotasosi. Kyseisen toiminnon voi valita vain, kun ääni tulee television omista kaiuttimista. Toki minäkin hypin boksille tallennetuissa ohjelmissa mainosten yli, mutta käytössäni on runsaat 20 urheilukanavaa, eikä futis- tai lätkämatsia viitsi katsella sen jälkeen, kun tuloksen tietää. :o)


    • Nannanko

      Mikä siinä on kömpelöä? Minulla on TV, PC ja erillinen DVD-soitin liitettynä stereoihin. Ja PC myös televisioon (YouTube, Netflix yms.). Ei tarvitse tietokonekaiuttimia eikä mitään TV:n aktiivijuttuja, vaan kaikki saadaan samoista pöntöistä.
      TV:n omia kaiuttimia voi kuunnella hiljaisempaan vuorokaudenaikaan (kerrostalo).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe