Moroo.
Mulla on tuossa pihassa iso Syyshortensia, kukinnot ylettyy yli 2metrin korkeuteen, siinä on kaksi vartta jotka on noin ranteen vahvuisia ja olen joutunut joka kevät kiertämään uuden kasvun ympäri narun ettei ne katkea vesisateessa, olen katkonut ohjeitten mukaan joka kasvukausi latvoja.
Nyt sitten tämä toinen varsi ei tehnyt yhtään kukkaa eikä kasvua ja toinen varsi kasvaa naapurin puolelle tosin hyvässä yhteisymmärryksessä naapurin kanssa.
Mielestäni viimmekesänä alkoi varsiin ilmestyä myös samanlaisia kääpiä kuin puissakin.
Mitenkäs tuollaisen leikkaus onnistuis jatkokasvua ajatellen jos sen pistäis tyvestä poikki ja milloin se olis paras tehdä? sieltä on nyt kasvanut yksi tämänkesän varsi, noin 1m.
Syyshortensian raju leikkaus
1
679
Vastaukset
- puuta heinää
Syyshortensia ei innostu alasleikkauksesta, ei ainakaan yleensä. Eli jos pätkäiset vanhat, paksut versot tyveltä poikki, ei uutta kasvua kantoihin tule. Mutta koskapa pensaasi on tänä kesänä kasvattanut tuon yhden uuden verson, saattaa pensaan uudistaminen onnistuakin. Katkaise vaikkapa vain toinen vanhoista versoista ja anna tilaa uudelle versolle. Jos se intoutuu kasvamaan, niin vuoden tai parin päästä voi katkaista sen toisenkin vanhuksen. Paras leikkausajankohta on kevät, heti lumien sulettua.
Toisaalta, kasveillakin on rajatut elinvuodet, joskus ne tulee täyteen ja on aika istuttaa uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3193762Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322068- 1001713
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461685Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101440- 1451225
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041176- 821133
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104984Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74914