Jeesus on Jumalan ainoa poika, mutta tietääkö kukaan, onko Jumalalla lisäksi tyttäriä?
Jumalan tyttäret
12
137
Vastaukset
- riina
No tällä foorumilla ainakin moderaattoreina, koska yhdenkään miespuolisen papin vastaukseen tai kommenttiin en ole täällä törmännyt. Olen tosin silmäillyt vain näitä nopeasti läpi, mutta kysyn nyt että miksi näin on vai?
Ainoa poika. Onko?
Keitä siis olivat ensimmäisessä Mooseksen kirjassa mainitut jumalan pojat, jotka kävivät purkamassa sukupuoli viettejään ihmisten tyttäriin?- riina
Ne "Jumalan pojat" olivat langenneita enkeleitä, ja heidän loppusijoitus paikkansa tiedetään. Ei jumalalla ole kuin anokainen poikansa jonka kaikki tiedämme. Laitoin vain tuohon syötiksi oman kommenttini että jos joku pappi olisi vastannut miksi täällä huitelee vain naispapit linjoilla.
perheasiat
On. 50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.
Löytyy Matteuksen evankeliumista. Muunmuassa. Eli löytyy muualtakin.
Ja ihan varmiistaakseni, jos et ymmärtänyt.. Jos on Jeesuksen veli, tai sisko, on Jumalan poika tai tytär.- ristiriitaista
Kirkko siis puijaa sanoessaan Jeesusta Jumalan ainoaksi pojaksi.
Poikia on vaikka kuinka paljon.
En enää luota kirkkoon. ristiriitaista kirjoitti:
Kirkko siis puijaa sanoessaan Jeesusta Jumalan ainoaksi pojaksi.
Poikia on vaikka kuinka paljon.
En enää luota kirkkoon.ristiriitaista
Ei kirkko puijaa siinä. Syövät vaan sanat luineeen ja nahkoineen Paavalilta. Jo VT:ssä puhuttiin Jumalan pojista.Tuossa on samasta asiasta vähän eri näkökulma.
4 Hän on turvamme, kalliomme, teoissaan
täydellinen.
Kaikki hänen tiensä ovat oikeat.
Hän on uskollinen Jumala, ei hän vääryyttä tee.
Hän on vanhurskas, tuomioissaan oikea.
5 Kelvottomasti rikkoi häntä vastaan
tämä kiero ja katala sukupolvi,
ne, jotka eivät enää ole hänen lapsiaan
vaan kansansa häpeätahra.
6 Näinkö sinä palkitset Herran, sinä tyhmä ja ymmärtämätön kansa? Eikö hän ole sinun isäsi ja luojasi? Hän sinut teki ja rakensi.serubaabel kirjoitti:
ristiriitaista
Ei kirkko puijaa siinä. Syövät vaan sanat luineeen ja nahkoineen Paavalilta. Jo VT:ssä puhuttiin Jumalan pojista.Tuossa on samasta asiasta vähän eri näkökulma.
4 Hän on turvamme, kalliomme, teoissaan
täydellinen.
Kaikki hänen tiensä ovat oikeat.
Hän on uskollinen Jumala, ei hän vääryyttä tee.
Hän on vanhurskas, tuomioissaan oikea.
5 Kelvottomasti rikkoi häntä vastaan
tämä kiero ja katala sukupolvi,
ne, jotka eivät enää ole hänen lapsiaan
vaan kansansa häpeätahra.
6 Näinkö sinä palkitset Herran, sinä tyhmä ja ymmärtämätön kansa? Eikö hän ole sinun isäsi ja luojasi? Hän sinut teki ja rakensi.19 Kun Herra näki Israelin teot,
hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä
ja hylkäsi heidät.
20 Hän sanoi:
"Minä käännän kasvoni heistä pois
ja katson, miten heidän lopulta käy.
He ovat kapinoiva sukupolvi,
lapsia, joihin ei voi luottaa.
21 He ovat ärsyttäneet minua väärillä jumalillaan,
vihastuttaneet minut joutavilla patsaillaan.
Siksi minä panen heidän kiusakseen
kansan, joka ei kansalta näytä,
typerysten heimolla minä vihastutan heidät.
22 Minun vihani on syttynyt,
sen liekki yltää syvyyksiin saakka.
Se kärventää maan ja sen sadon,
kalvaa vuorten perustukset.
23 Minä kasaan heille
onnettomuuksia onnettomuuksien päälle,
kulutan heihin kaikki nuoleni.
24 He nääntyvät nälkään, he menehtyvät ruttoon,
kulkutauti korjaa heidät.
Minä lähetän heidän kimppuunsa
raatelevia petoja ja myrkkykäärmeitä.
25 Ulkona heidän lapsensa tappaa miekka ja kodeissa kauhu. Kuolema vie niin nuorukaisen kuin neidon, niin sylilapsen kuin vanhuksen.serubaabel kirjoitti:
19 Kun Herra näki Israelin teot,
hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä
ja hylkäsi heidät.
20 Hän sanoi:
"Minä käännän kasvoni heistä pois
ja katson, miten heidän lopulta käy.
He ovat kapinoiva sukupolvi,
lapsia, joihin ei voi luottaa.
21 He ovat ärsyttäneet minua väärillä jumalillaan,
vihastuttaneet minut joutavilla patsaillaan.
Siksi minä panen heidän kiusakseen
kansan, joka ei kansalta näytä,
typerysten heimolla minä vihastutan heidät.
22 Minun vihani on syttynyt,
sen liekki yltää syvyyksiin saakka.
Se kärventää maan ja sen sadon,
kalvaa vuorten perustukset.
23 Minä kasaan heille
onnettomuuksia onnettomuuksien päälle,
kulutan heihin kaikki nuoleni.
24 He nääntyvät nälkään, he menehtyvät ruttoon,
kulkutauti korjaa heidät.
Minä lähetän heidän kimppuunsa
raatelevia petoja ja myrkkykäärmeitä.
25 Ulkona heidän lapsensa tappaa miekka ja kodeissa kauhu. Kuolema vie niin nuorukaisen kuin neidon, niin sylilapsen kuin vanhuksen.Ja sama UT:sta Johanneksen evankeliumista.
1 Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen, ja hänen lapsiaan me myös olemme. Tästä syystä maailma ei meitä tunne, eihän se tunne häntäkään. 2 Rakkaat ystävät, jo nyt me olemme Jumalan lapsia, mutta vielä ei ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Sen me tiedämme, että kun se käy ilmi, meistä tulee hänen kaltaisiaan, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on. 3 Jokainen, joka näin panee toivonsa häneen, pitää itsensä puhtaana, niin kuin hän on puhdas ja pyhä.
Hei, perheasiat
Itselleni nimitys "Jumalan tyttäret" on vieraampi eikä sitä löydy Raamatustakaan. Sen sijaan jumalanpalveluksissa on yleinen tervehdys: Veljet ja Sisaret Jeesuksessa Kristuksessa.
Joulurukouksessa rukoilemme näin:
Taivaallinen Isä.
Kiitämme sinua joulun lahjasta.
Sinä annoit Poikasi Jeesuksen veljeksemme.
Näin teet meistä lapsiasi.
Sinulle olkoon kiitos
nyt ja aina.
t. Maarit-pappi- ei aninut poika
Jeesus ei ole Jumalan ainoa poika, vaan Jumalalla on VT:n puolella muitakin poikia.
1. Moos. 6:2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. [2. Piet. 2:4; Juud. 1:6]
1. Moos. 6:4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit. [4. Moos. 13:33; Bar. 3:26]- müsli-mies
Eikä pidä unohtaa monikkoa: "jumalien". Eli jos on useita poikia niin on niitä jumaliakin useampia.
Jumalat olivat miehiä, joten se voi olla selitys pojille. Mutta se ettei ollut tyttäriä, niin kuvastaa sitä maailman aikaa. Naisia ei pidetty juuri minään, vain miehet olivat jotain. Siksi ei ollut Jumalan arvovallalle sopivaa kertoa hänellä olleen tyttöjäkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998626Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1682971- 151343
- 761028
- 67990
- 25946
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61923- 55913
- 64862
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73854