HUS vuodeosasto

pelokasminski

Onko jollain kokemusta ympärivuorokautisesta osastosta (psykiatriakeskus syömishäiriöklinikka) bulimikkona? Siellähän on vaan muutama paikka eikä jaksot oo kovin pitkiä, mutta ootteko huomannu et olis ollu apua? Onko teillä tullu sellanen ulkopuolinen olo tai ite pelkään et ahdistus kasvaa huippuun ku ite oon normaalipainonen... ja miten ruokailut, jos ei oo painonnosto tavotetta? Jokaisellahan on tietty omat ateriasuunnitelmansa ja painontavotteensa, mut onko siellä kaikilla ihan samat säännöt? oikeestaan haluaisin tietää kaiken mahollisen... :s

1

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Donitsityttö

      Minulla on!

      Ahdistus kasvoi ensin aika huimasti, mutta alkoi jo muutaman päivän jälkeen helpottaa :) muut potilaat olivat mukavia eivätkä syrjineet minua painoni vuoksi (bmi oli silloin 27).

      Ateriasuunnitelmaa säädettiin minulla niin, että paino ei noussut koska siihen ei ollut tarvetta. Muistaakseni minulla oli alussa startti, sitten perusruokavalio. Paino alkoi kuitenkin nousemaan joten startti vaihdettiin takaisin. Minulla oli myös vaikeuksia syödä jäätelöä, koska se oli minulle leimautunut ruuaksi, joka piti poikkeuksetta oksentaa. Välillä sitä oli välipalalla tai jälkiruokana, ja kun olin selittänyt asian lääkärilleni ja omahoitajalle, he joustivat sen verran että sain sen tilalle jotain muuta. Hoidon lopussa uskalsin syödä jo tuutin! :)

      Olin hoidossa viitisen viikkoa ja olin todella tyytyväinen tuloksiin! Mielialani nousi, näläntunne normalisoitui, aloin taas nauttia elämästä. Jos vain jälkihoito omalla paikkakunnalla olisi ollut tiiviimpi, en olisi varmaan repsahtanut uudelleen. Päätin puolittaa kalorit ja nyt bmi 22.

      Jos sinulla on mahdollisuus saada lähete sinne, suosittelen lämpimästi :) itse olin vain kuukauden jonossa. Paikka on mukava, viihtyisä ja henkilökunta osaavaa.

      Paljon tsemppiä!

      austthu.blogspot.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe