Kertokaa kummit!

Äiti

Ajattelin tänä vuonna alkaa hyvissä ajoin askartelemaan muksujen kanssa joululahjoja kummeille.. Onko jotain ideoita mitä tehtäisiin? Lapset ovat 3 ja 1v.. Ajattelin jos kortiin tekisi pienemmän kämmenen tai jalkapohjan kuvan.. (?) Kuulostaako ihan typerältä.. Mutta mitä lahjaksi? Jotain mitä lapset voisi tehdä..Viime vuonna koristelimme valokuvakehykset joihin laitettiin kuva lapsesta ja kummista..

8

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

      Olisikohan ihan hullu idea ostaa esim joku vaatekappale ja siihen painaa lapsen käden kuvia? Minä itse voisin ainakin pitää vaikka yöpaitaa johon lapsi on piirtänyt tai painanut kuvia. Voi tietysti olla että tämä ei ainakaan nuoremmalta ihan vielä kyllä onnistu.

    • Kummitustäti

      Mä sain yhtenä jouluna kummipojalta ihanan joulukortin. Punaiselle pahville oli painettu mustalla sormivärillä 2 vuotiaan kummipojan jalka ja molemmille puolille kädet, jalan yläpuolelle. Sitten siihen jalkapohjaan oli piirretty silmät ja suu niin siitä tuli HIRVI =) Kädet ja sormet siis olivat mahtavat sarvet ja jalanpohja pää =)
      Aivan ihana persoonallinen kortti!! Ja siitä muistaa kuinka pieni tuo poikakin on joskus ollut

      • Äiti

        Täytyykin heti kokeilla.. Ja ei kun sormiväri ostoksille.. kiitos!


    • kumitäti

      Tässä vinkki mitä emme halua:
      jostain syystä mua suorastaan kammottavat joidenkin (postimyynti)firmojen kauppaamat SEINÄ-KALENTERIT johon voi itse valita kuvat. Siis omista valokuvistaan. Joka joulu odotan kammolla että moisen saan, koristettuna lasten sotku-naama kuvilla (siis näitä "söin yksin suklaata ja mustikoita"kuvia mitä) jotka ovat toinen kammon kohteeni. En välttämättä halua koko vuodeksi paraati-paikalle muiden lasten kuvia...

      TÄMÄ taas kelpais:
      (käsi)PYYHKEISIIN vois kanssa painaa käsillä kuvia, ainakin Sinooperi myy sellasia kestäviä kangasvärejä. Sellaset pyyhkeet vois olla aika hauskat.

      • Äiti

        Olis muuten varmaan aika mageita käsipyyhkeitä.. Kiitos ideasta! Tosta kalenterista tuli mieleen, et miten joku kahvikuppi johon lapsi on jotain töhertänyt.. annettiin sellainen meinaan vaarille synttärilahjaksi :)


      • Kumitäti
        Äiti kirjoitti:

        Olis muuten varmaan aika mageita käsipyyhkeitä.. Kiitos ideasta! Tosta kalenterista tuli mieleen, et miten joku kahvikuppi johon lapsi on jotain töhertänyt.. annettiin sellainen meinaan vaarille synttärilahjaksi :)

        Kyllä sellanen kuppikin kelpais!
        Ja toi kortti idea ylempänä oli kiva kanssa. En todellakaan kaipaa mitään hienoa ja kallista, pelkkä itse tehty kortti on aivan riittävä lahja!!! Liiasta tavarasta yritän muutenkin eroon, joten pois turhat paineet! Vanha fraasi "ajatus on tärkein" pitää NIIN paikkaansa!

        En tosiaan tiedä mikä ihmeen angsti mulla on niiden kalentereiden suhteen... Johtuu varmaan siitä et oon ollu aina tarkka siitä mitä seinillä riippuu-->Mitä vähemmän sen parempi... Kummallisuutensa kullakin:)


      • ihmettelen vaan
        Kumitäti kirjoitti:

        Kyllä sellanen kuppikin kelpais!
        Ja toi kortti idea ylempänä oli kiva kanssa. En todellakaan kaipaa mitään hienoa ja kallista, pelkkä itse tehty kortti on aivan riittävä lahja!!! Liiasta tavarasta yritän muutenkin eroon, joten pois turhat paineet! Vanha fraasi "ajatus on tärkein" pitää NIIN paikkaansa!

        En tosiaan tiedä mikä ihmeen angsti mulla on niiden kalentereiden suhteen... Johtuu varmaan siitä et oon ollu aina tarkka siitä mitä seinillä riippuu-->Mitä vähemmän sen parempi... Kummallisuutensa kullakin:)

        Pitääks kummeille antaa lahjoja? Itse olen kolmen lapsen kummi, enkä ole keltään saanut "kummiuden" takia lahjoja. Itse olen kyllä muistanut lapsia.


    • tarja

      nyt viikonloppuna illalla,hämärissä jos suinkin sää sallii,laittaa pihalle kynttilöitä ja lapset sinne sekaan tonttuhatut päässä ja ottaa valokuvia kummeille ja mummoille jouluksi.Erilaisia tonttuja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe