Pakko lääkintä

Pakkolääkittyt...

Onko oikein että ihminen voidaan pakottaa injectiolla ottamaan lääke, vaikka sillä on olemassa sivuvaikutuksia. Miksei täysi-ikäinen ihminen saa itse päättää ottaakko lääke vai ei?

Siis näin 2000-luvulla suomessa.. USKOMATONTA!!!!

17

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvostovenäjä

      Sama se on muuallakin maailmassa.

      • k5846i8bo

        Jep. Tämä natsismi on maailmanlaajuista eikä kadonnut 40-luvun puolessa välissä mihinkään.


    • kjdhfkj

      Eikä muuten sitten "hoidetakaan"... Olen antanut palautetta läheistäni hoitaneille lääkäreille. Sittenkö ollaan tyytyväisiä, kun potilas kyllä rauhoittuu, muttei jaksa nousta sängystä ylös? Ei mitenkään kannusteta elämään terveellisesti tai järjestetä terapiaa, vaikka toinen sitä selvästikin tarvitsisi. Ei kokeilla toisenlaisia hoitokeinoja, esim. E-EPAa. Kumma, että lapsen täytyy ottaa selvää muista mahdollisista hoitokeinoista. Työkseen hoitoalalla olevat eivät sitä taida osata.

    • tuntematon potilas

      Itse olen ainakin kiitollinen, että minua pakkolääkittiin, kun menin psykoosiin. Silloin,kun ei tunne olevansa sairas, eikä siksi osaa hakeutua itse hoitoon. Lääkitys tehosi ja nyt olen ollut jo vuosia oireettomana.

      • kjdhfkj

        Joo, kyllä silloin kun on psykoosissa niin on hyvä vaikka sitten pakkolääkitä, mutta sitä en ymmärrä kun sitä jatketaan vuosia siitä eteenpäin eikä mietitä muita hoitokeinoja....


    • hoitsu-

      Ei sitä itse tiedä kuinka kauan psykoosi kestää. Vain psykiatri tietää sen.
      Joillakin voi olla psykoosi päällä lääkityksestä huolimatta jopa 10 vuotta.

    • "psykoosi" päällä

      Nuku sinä lammas vaan untasi vapaasta yhteiskunnasta. Olen nähnyt totuuden tämän harhatodellisuuden takana ja se riittää minulle vakuudeksi.

      Psykoosin hoito pelkillä lääkkeillä on täysin sairasta, tosin osassa tapauksia ymmärrettävää, mutta tuolloinkin pitäisi saada enemmän puheapua.

    • ei lääkettä = kuollu

      Miten ihmeessä puheapu auttaa jos kyse on kemiallisesta epätasapainosta?
      Oletko tosiaan niin TYHMÄ?

      • kjdhfkj

        Psykoosin voi laukaista jokin henkinen, traumaattinen kokemus, joten KYLLÄ silloin on hyvä saada puhua siitä asiasta!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olen jutellut läheiseni kanssa terapiasta ja hän on sanonut toivovansa, että pääsisi terapiaan. Tuntee itsensä hyvin yksinäiseksi ja hänellä on lapsuudessa koettu kamalia asioita, mutta hänelle ei järjestetä minkäänlaista terapiaa. Tyhmää touhua!


    • Mun mielestä vois laittaa kunnon kännit ensiavuksi,siitä seurais sammuminen ja nukkuminen ja sitten vähän tasoittavaa rauhoitavaa esim. opamoxilla vielä pidentää unia ja sitten kattohtais miten potilas voi ,kun on ensin purkanut paineita kännissä ja sitten nukkunut ja vähän saanut euforiaa opamoxeista.Siitä sitten katottais mikä on tilanne?Että tarviiko vetää toiset kännit!!??
      Musta on väärin,että psykiatreisella ei saa ikinä alkoholia.Ne potilaat,jos jotkut tarvis vbähän hömpsyä.

    • todista tämä

      " Miten ihmeessä puheapu auttaa jos kyse on kemiallisesta epätasapainosta?"

      En usko pelkkiä teorioita, kaipaan tieteellistä faktaa asioista että uskon ne tosiksi.

    • saarasutinen
    • voitätämaailmanmenoa

      Minä en ynmärrä sitä, että jos ihminen on mielellisesti sairas, hänelle työnnetään suuhun niin paljon pillereitä minkä ehtii ja laitetaan jonnekkin kaameaan sairaalahuoneeseen! Mielestäni näiden ihmisten kanssa pitäisi jutella syvällisesti, kysyä kuka näitä ääniä puhuu ja miksi. Minä myös uskon siihen, että kirkko voisi auttaa asiassa. Nykyään tämäkin on niin poissuljettu ja naurettava hoitokeino. Onko se sitten luonnollisempaa, että laitetaan neljän seinän sisään syömään pillereitä? En toki tarkoita, että näitä ihmisiä pitäisi laittaa yksin elämään tai autonrattiin, vaan sitä, että näillekkin ihmisille annettaisiin ymmärrystä ja sympatiaa sekä laitettaisiin heidät tekemään jotain luovaa. Annettaisiin rakkautta ja käytäisiin yhdessä kirkossa. Mihin tämä maailma on oikeasti menossa?...

    • dfg5

      Ei ole koskaan oikein.

    • Nikoantti
      • Perusasiat_haltuun_ensin

        Huonohko aloite. Ensinnäkin kaikki pakottaminen tulisi kieltää. Toiseksi. Asialle on hyvä hakea ensiksi enemmän tukea ennne kuin lähtee tekemään aloitteita, jotka aiheen vierauden vuoksi ei kanna tuolla kanavalla. Ensin pitää opettaa kansalle perusasiat psykiatriasta ja saada heidät ymmärtämään, että toisten ihmisten alistaminen on väärin vaikka se tehtäisiin auttamisen nimissä. Tällaiset yhteiskunnalliset muutokset vaativat aikaa. Mustien orjuuskaan ei kaatunut ihan muutamassa kymmenessä vuodessa. Ei kaadu psykiatrinen orjuuskaan. Koska kannatat ainoastaan myrkyttämisen (aka pakkolääkinnän) kieltämistä, antaa se kuvan, että kannatat muuta psykiatrista pakottamista. Onko näin?


    • fdsdfgsd

      Psykiatrian alan hoitokäytännöt perustuvat hataraan tutkimustietoon ja vääristyneeseen kliinikon harhaan perustuvaan kokemusperäiseen ymmärrykseen siitä, miten psykooseja tulee hoitaa. Koko lääketiedettä hallitsevat lähinnä lääketeollisuuden intressit. Onkin huvittavaa lukea erityisesti psykiatriasta käsin näiden puoskarien mielipiteitä siitä, kuinka esimerkiksi omega3 -rasvapahappojen teho ns. skitsofreniaan perustuu täysin kaupallisesti vääristyneille "tieteellisille" tutkimuksille, kun samaan aikaan lääkeyhtiöt ovat päävastuussa esimerkiksi neuroleptien tehoon liittyvästä tutkimuksesta ja he rahoittavat massiivisesti tutkijoita ja asiantuntijoita kaikkialla maailmassa, myös suomalaisia Käypä hoito -suosituksia tekeviä "asiantuntijoita" , joita tuskin todellisuudessa kiinnostaa pätkän vertaa mikään psykoosipotilaan hoito. Kunhan fyrkkaa tulee tilille ja oma asema säilyy, he ovat tyytyväisiä. Psykiatrian alan käypä hoito -suositusten suosittelemia lääkehoitoja voi verrata mihin tahansa uskomushoitoon erotuksena siitä, että uskomushoidot ovat keskimäärin paljon vaarattomampia kuin psykiatrien käyttämät voimakkaat lääkkeet. Ei mitenkään ihme, että psykoosipotilaiden kuolleisuus on suuri, kun he joutuvat puoliväkisin syömään lääkkeitä, joiden "teho" eli sedatiivinen vaikutus on todistettu kahden kuukauden vieroituskokeissa, joissa lääkeriippuvuuden vieroitusoireista kärsivät ovat tietenkin aina keskimäärin vähän epävakaampia kuin lääkkeellä olevat. Tuntuu, että psykoosilääkkeiden tutkimuksessa tarkoituksenmukaisesti suositaan tutkimuksia, jotka käyttävät tällaista tutkimusastelmaa. Esimerkiksi skitsofrenian Käypä hoito -suosituksissa ei näy muita pitkäaikaistutkimuksia kuin Tiihosen ja muiden tutkimukset, joissa verrataan kuukausittain reseptilääkkeiden ostamisen ja psykoosin sekä itsemurhien tilastollista yhteyttä. Tällä tavoin saadaan tulokset suosimaan väkisinkin lääkkeitä, jotka ns. "stabiloivat" eli vievät aloitekyvyn ja tunteet ja samalla vähitellen myös ajattelukyvyn. . Neuroleptien pakkosyöttö on ihmisoikeusrikos. Ne eivät edes monien todellisten pitkäaikaistutkimusten mukaan vähennä psykoosin uusiutumisriskiä, vaan neurolepteillä olevat ovat sairaampia, työllistyvät heikommin ja joutuvat useammin psykoosin uusiutumisen takia sairaalahoitoon. Tämä ei takuulla johdu vain sairaampien ihmisten valikoitumisesta naturalistisssa tutkimuksissa lääkkeiden käyttäjiksi, koska pitkäaikaisutkimuksissa samoin kuin lyhyemmän ajan plasebo-kontrolloiduissa tutkimuksissa ei-lääkettä käyttävät psykoosipotilaat voivat huonommin noin kaksi vuotta diagnoosinsa jälkeen. Heidän vointinsa alkaa kohentua vasta muutaman vuoden päästä, jolloin heidän toimintakykynsä kohenee samalla, kun lääkkeitä käyttävien toimintakyky laskee tai pysyy samana. Suurin osa neuroleptitutkimuksista kestää kuitenkin korkeintaan kaksi vuotta, eikä niissä oikeastaan koskaan tutkita potilaita, joille ei ole ehtinyt kehittyä lääkeriippuvuutta. Tällaisten tutkimusten pohjalta ei pitäisi suosittaa väkivaltaisia, vastoin potilaan tahtoa suorittettavia pakkoinjektioita, jotka pahimmillaan tappavat potilaan. Ketään ei vain tunnu kiinnostavan psykoosipotilaiden ihmisoikeudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe