Myynnin ammattitutkinto on täysin turha tutkinto! Työpaikalla on ollut lukuisia ko. tutkinnon opiskelijoita. He suorittavat PALKATONTA, pakollista, opiskeluihin kuuluvaa työharjoittelua kaupoissa. Välillä tehdään ilmaistyötä ja välillä opiskellaan koulussa teoriaa.
Ainuttakaan valmistunutta myynnin ammattitutkinnon suorittanutta ei ole palkattu töihin eikä ole otettu edes sijaiseksi. Miksi kaupan alalle koulutetaan turhaa väkeä, kun kaupoista ei saa koulutusta vastaavaa työtä? Sijaiset ja kausiapulaiset rekrytoidaan kauppoihin umpimetsästä. Vaihtuvuus on hurjaa. Osa jaksaa työssään muutaman kuukauden, vielä harvempi kestää kokonaisen vuoden kaupassa.
Myynnin ammattitutkinto on turha tutkinto!
7
1286
Vastaukset
- koulutuksen puolesta
Eikös myynnin ammattitutkinto kouluta muuallekin kuin sinne kauppaan? Ja kaikkiin koulutusohjelmiin sisältyy palkaton ja opintoihin kuuluva työharjoittelu. Tämä on yksi kurssi ja siitä saa opintotukea. Tästä saa työHARJOITTELUA käytännössä. Ja missähän sinun maalaisjärki kun tuosta koulutuksesta voi mennä muuallekin töihin kuin kaupan alalle? Eihän kaikki sähkömiehet tai autonkorjaajat mene niille aloille koulusta valmistuttuaan.
- yrittäjä myyntialall
Jos myynnin ammattitutkinnon suorittanut on valmis tekemään töitä, niin työpaikka löytyy. Kaupan alalla on kova työtahti ja monet eivät viitsi tehdä töitä.
Myynnin ammattitutkinota suoritavia henkilöitä on minulla ollut harjoittelijana ja lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä että harjoittelijan ei kannata tehdä harjoittelupaikassaan, paljon töitä kun eivät saa palkkaakaan. Mutta palkkahan on työvoimatoimiston tai jonkun muun maksama. Kun asenne on jo harjoittelussa työtä vieroksuva, niin ei varmasti kukaan palkkaa töihinkään. En ainakaan minä.
Kun maksan palkan, edellytän, että myös töitä tehdään. Työntekijän palkkaaminen on yritykselle kalleimpia investointeja, mitä yrityksessä tehdään, joten kyllä työntekijänkin pitää osata siten työnsä ja myös tehdä se. - perus kassa
kyllä ainakin mä olen siitä hyötyny , ennen sai olla pelkkä kassa ja nykyään saa tehdä kaikkia myymäläpäällikön hommia joten kyllä se on kun mikä tahansa koulu saa lisää tietoa ja taitoa ja kokemusta?? ja ainakin itse ylenen heti kun koulun saan loppuun??
- kerro toki
Minkähän tutkinnon kautta saa PALKKAA? Minäkin menen siihen kouluun tai oppisopimuspaikkaan missä maksetaan minulle vaikka en mitään vielä osakkaan ja vasta opettelen. Kerro?!
- asf8a89s7f89as7f89as
Ei myyjä tarvitse koulutusta.
Rahastaja, eli kassatäti ei ole myyjä.
Myymisen taitoa ei opeteta missään.- kaupantäti
Minä olen ollut yli 15 vuotta myyyjänä ja mimike on kassamyyjä. Jos en olisi myyjä, en voisi olla töissä, asiakkaat vaativat kassalta vähän enemmän kuin rahastamisen. ja samaten herraisoherrat eli siis päälliköt keksivät koko ajan lisää hommia kassallekkin. Pitää myydä veikkausta ja lahjakortteja.
Lisäksi meillä ainakin kaikki tekee kaikkea ja asiakkaat kyselevät jopa ruoka-ohjeita!
Osa teistä luulee ettei kaupan työssä tarvii aivoja.. että se on pelkkä liukuhihnaa.. ei todellakaan ole!
Jokaisen ihmisen pitäis olla viikko töissä kaupassa niin ymmärtäis mitä kaikkee siihen kuuluu... - kaupantäi
kaupantäti kirjoitti:
Minä olen ollut yli 15 vuotta myyyjänä ja mimike on kassamyyjä. Jos en olisi myyjä, en voisi olla töissä, asiakkaat vaativat kassalta vähän enemmän kuin rahastamisen. ja samaten herraisoherrat eli siis päälliköt keksivät koko ajan lisää hommia kassallekkin. Pitää myydä veikkausta ja lahjakortteja.
Lisäksi meillä ainakin kaikki tekee kaikkea ja asiakkaat kyselevät jopa ruoka-ohjeita!
Osa teistä luulee ettei kaupan työssä tarvii aivoja.. että se on pelkkä liukuhihnaa.. ei todellakaan ole!
Jokaisen ihmisen pitäis olla viikko töissä kaupassa niin ymmärtäis mitä kaikkee siihen kuuluu...anteeks kirjoitusvirheet... siis nimike on kassamyyjä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391