Kirpputoreja Maarianhaminassa?

Taru Anneli

Hei!
Olemme perheen kanssa tulossa Maarianhaminaan loppuvuodesta ja kysyisinkin nyt, että onko Maarianhaminassa yhtään kirpputoria ja missä ne sijaitsevat?

17

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joonas A

      Muistan jotain kuin unennäköä, että siellä oli kirppis jossain kulmalla Maarianhaminassa, mutta jos menette sen kerjäistä kuvaavan patsaan eli huutolaisukon näköisen kuvatuksen ohitse siellä torinpäässä
      niin te tulette lähelle viinakauppaa. Sen patsaan löydätte helposti kun kuljette satamasta suoraan kohti itää noin puolikilometriä niin patsas on käsiojossa odottamassa teiltä almuja, kuin kerjäläinen pandladesissa.
      Patsaan he on pystyttäneet sitä varten, että me vieraanmaan matkalaiset muistaisimme Manner-Suomessa minne verorahamme täältä oikeastaan menevät.
      Maarianhamina on kesäisin vilkaspaikka ja yöelämä on silloin vilkkaimmillaan
      ja moni köyhä itä-suomalainen mies on hairahtanut ja menettänyt järkensä kauniiten saariston naisten viedessä heidän rahansa. Myös urheilukalastus on
      monen kalastuksesta kiinnostuneen mielipaikka vaikka saaliit ovat monelta
      jääneetkin pelkiksi naistenpesissä munimisiksi. Paikka on monelle viriilille
      miehelle kuin paratiisi sillä kauniita vaaleita ja reheviä pullanmussuttajia on
      ravintelit täynnään ja mikäs sen parempi voisi ollakkaan.

      Täältä Joonas Alkaköyrijä Ylikiiminkistä

      • Maukka ja muu veljet

        Hyvä ja kiitos neuvvoistasi sinulle Joonas Ylikiiminkistä me poijjaat
        täältä Alahärmästä suunnitellaan matkustamista Ålannin tyttölöitä
        katsastamaan ja samalla silmäillään ne kirppikset sieltä saarelta.
        Ollaan vähän antiikkiin seonneita ja ainakii Pekka kerrää vanhoja
        tikkuaskeja ja postimerkkejäkin joskus. Me toiset katsastetaan
        ne paikan ravintelit ja miten siellä on pyllynpyörittäjiä tarjolla ?
        Nyt ollaan suunnittelemassa, että kohta ollaan lähössä ja pakkaillaan
        laukkujamme valmiiksi matkaan. Ollaan myö suunniteltu ostoo
        laivasta jottaa tärpättiä ja likööriä neitosille kun saahaan ne ensin
        huoneisiin kitkuteltua niin sitten aateltiin tarjota vähän liukastetta
        jäseniin. Nyt sanotaan vaan terveisiä ja kohta tullaan ........


    • En itse ole mikään kirpputori-ihminen, joten vastaan vain kuulopuheen mukaan. Klintvägen 9 ssä on Söderby Loppis (luulisin sen olevan ihan hyvä), Stotagatanilla on ainakin ollut (suurin piirtein kirkon kohdalla). Jomalassa on kuuleman mukaan hyvä kirppis, ihan kirkkoa vastapäätä, vanhassa kaupassa.

      • Vilkaisin tuossa Varsianis-Suomen keskusteluja ja sielläkin olit perheinesi tulossa joka kaupunkiin käymään ja kyselit kirpputoreja. Eli ei taida sinua tällä saarella näkyä. Älytöntä kirjoitella samaa juttuja kaikille palstoille! Luulin ihan tosissani olevani avuksi.


      • Ahvenanmaan mies
        ahvennainen kirjoitti:

        Vilkaisin tuossa Varsianis-Suomen keskusteluja ja sielläkin olit perheinesi tulossa joka kaupunkiin käymään ja kyselit kirpputoreja. Eli ei taida sinua tällä saarella näkyä. Älytöntä kirjoitella samaa juttuja kaikille palstoille! Luulin ihan tosissani olevani avuksi.

        Lakkaa rähisemästä!


      • Totuus siinä vain
        ahvennainen kirjoitti:

        Vilkaisin tuossa Varsianis-Suomen keskusteluja ja sielläkin olit perheinesi tulossa joka kaupunkiin käymään ja kyselit kirpputoreja. Eli ei taida sinua tällä saarella näkyä. Älytöntä kirjoitella samaa juttuja kaikille palstoille! Luulin ihan tosissani olevani avuksi.

        Saattaavat vain olla liikkuvaa sorttia, ettei siinä mitään ja ihmisillä on oikeus
        liikkua ainakin viellä vapaasti Manner-Suomessa minne haluavat.
        Suomenruotsalaisuus on vain niin tyypillisen itsekästä ja omahyväistä, että me
        suomalaiset emme sitä oikein enää hyväksy. Nykyisin kansalaisilla on jo tietoa
        ja esimerkiksi suomenruotsalaisuus ja sen ihmisiä eriarvoistava toiminta ei
        ole kovin suosiossa eikä sitä enää hyväksytä ihan noinvain.

        Kannattaisi kuunnella tuo Ylen keskustelu joka alkaa noin 5 min. kohdalla.


        http://areena.yle.fi/radio/1667489


      • Totuus siinä vain kirjoitti:

        Saattaavat vain olla liikkuvaa sorttia, ettei siinä mitään ja ihmisillä on oikeus
        liikkua ainakin viellä vapaasti Manner-Suomessa minne haluavat.
        Suomenruotsalaisuus on vain niin tyypillisen itsekästä ja omahyväistä, että me
        suomalaiset emme sitä oikein enää hyväksy. Nykyisin kansalaisilla on jo tietoa
        ja esimerkiksi suomenruotsalaisuus ja sen ihmisiä eriarvoistava toiminta ei
        ole kovin suosiossa eikä sitä enää hyväksytä ihan noinvain.

        Kannattaisi kuunnella tuo Ylen keskustelu joka alkaa noin 5 min. kohdalla.


        http://areena.yle.fi/radio/1667489

        Ovat tervetulleita Maarianhaminaan milloin tahansa ja tuossa yllä annoin vinkkejä täkäläisistä kirpputoreista, joista varmaan löytävät jotain kotiin vietävää. Mutta ihan tälläisena suomenkielisena tollona(en todellakaan ole suomenruotsalainen) aloin ihmetellä, kun ihan samanlainen viesti (vain eri kaupungin nimellä) löytyi ainakin Turun, Salon, Raision, Kaarinan, Naantalin ja Paimion palstalta.
        Mutta Taru Anneli on perheineen tervetullut Ahvenanmaallle!


      • Kirppisfriikki

        Söderbyn lisäksi suosittelen Emmausta ja itsepalvelukirppistä nimeltään Bettans bod.


    • Parantakaa tuntoja

      Olipas siinä taas vaikeaa kiihkoruotsalaisille, kun tuokin piti poistaa,
      mutta YLE on tunnetusti ruotsalaismielinen, sehän kuuluu ja näkyy.
      Suomenruotsalaisilla on erittäin huono itsetunto ja siksi tuokin Halosen puhe on poistettu, heille liian vaikeana kestää.

      • Että hävettää

        Saa hävettää.

        On siisti ja asiallinen keskustelu mutta mitä TAAS tapahtuu?
        Jollakin ”Parantakaa tuntoja”:lla on niin huono itsetunto, ettei sellaista keskustelu kestänyt.

        Hyi hitto
        Hävettää


      • Oli se ahdasmielinen
        Että hävettää kirjoitti:

        Saa hävettää.

        On siisti ja asiallinen keskustelu mutta mitä TAAS tapahtuu?
        Jollakin ”Parantakaa tuntoja”:lla on niin huono itsetunto, ettei sellaista keskustelu kestänyt.

        Hyi hitto
        Hävettää

        Meitäkin hävettää, että eräs Ahvenanmaalainen ilkeää syyttää aloitajaa
        vilpistä ja valehtelusta. Saahan niitä kirppiksiä kysellä mistä haluaa
        ja Suomi on vapaa kysellä.


      • Oli se ahdasmielinen kirjoitti:

        Meitäkin hävettää, että eräs Ahvenanmaalainen ilkeää syyttää aloitajaa
        vilpistä ja valehtelusta. Saahan niitä kirppiksiä kysellä mistä haluaa
        ja Suomi on vapaa kysellä.

        Tarkoitus ei ollut olla ilkeä, ja tietämistäni kirppiksistäkin kerroin. Mutta nyt olen löytänyt Taru annelin kysymässä kirrppiksiä Varsinais-Suomen lisäksi aiankain Kotkasta ja Sodankylästä. Mutta tervetuloa tänne Ahvenanmaalle vielä kerran. Ihan vain tyhmänä ihmisenä ihmettelen, että joku perhe voi matkustaa ympäri Suomea kirppareita tutkimassa. Mutta kysellä sa ja vastannutkin olen, joten tervetuloa!


    • Kirppis Joosef

      Nimimerkki ei ollut varma mihin matkustaa katsomaan kirppiksiä, mutta
      on hyvä olla tietoinen onko niitä siellä mihin matkustaa joskus.

      • Kyllä joka paikkakunnan viestiin kirjoittaa että on loppuvuodesta tulossa perheineen kyseiselle paikkakunnalle. Ehkä hän on varannut pari kuukautta kotimaan kiertomatkalle ja on kiinnostunut nimenomaan kirppiksistä?


    • Maukka ja ne muut

      Tulossa ollaan ei mitään hätää täällä.
      Terveisiä ystävälliselle ahvennaiselle tuletko näyttämään kirpiksiä
      meille, kun tulemme sinne niin pietään mukava ilta.

      Maukka ja muut veljet

      • ålanderi

        Jag tycker att Maukka och alla ni andra kan knulla varandra i rövhålet :D


    • Totuus Tarua...

      Taru Anneli myös ui ja lentää, sekä suunnittelee viettävänsä aikaansa curlinghalleissa. Ja on saanut mielenkiintoisia (jopa viha- )keskusteluita, aikaan yhden jos toisenkin paikkakunnan sivuistoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe