vetoakselin suojakumi

toiota1

kaverilta meni vajaa vuoden ikäisestä kiasta vetoakselinsuojakumi. meni autokauppaan ja kertoi mikä vika, asentaja sanoi että kumia ei voi vaihtaa vaan täytyy laittaa koko vetoakseli 760€ onneksi takuu pelasti, mutta jatkoa ajatellen kallis auto pitää jos tämmöstä sattuu ja mitä muut tämän lisäksi jossa ei yhtä vaan koko osa uusittava, ei näytä hyvältä.

41

2460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H&K.

Ammattitaidon ja -tiedon puutetta, jos näin olisi.

• Provontorjuntaa

Jos niin olisi. Veikkaan enemmän verhottua provoilua. Kyllä sen joka huoltomies tietää, että suojakumin saa vaihdettua erikseen ja nopeasti.

Eikä muuten mene suojakumi vuoden ikäisenä sellaisen syyn takia, että siihen takuuta tarvittaisiin. Jos joku väittää, että alle vuodessa kulahti takuun piiriin, niin provoilee!

• taxi1
        Provontorjuntaa kirjoitti:

Jos niin olisi. Veikkaan enemmän verhottua provoilua. Kyllä sen joka huoltomies tietää, että suojakumin saa vaihdettua erikseen ja nopeasti.

Eikä muuten mene suojakumi vuoden ikäisenä sellaisen syyn takia, että siihen takuuta tarvittaisiin. Jos joku väittää, että alle vuodessa kulahti takuun piiriin, niin provoilee!

valitettavasti asia on totta..

• Mopolla naisia?
        taxi1 kirjoitti:

valitettavasti asia on totta..

Provoilijan kunniasanalla?

• Vai ei saa, höh

Ompas sitten todella outoa, että cee´diin myydään tarvikeosana tuota vetoakselin suojakumia hintaan 31,37 euroa. Liekkö valmistaja tehnyt myyntiin noita ihan huvikseen....

http://www.skruvat.fi/Paljekumisarja-vetoakseli-P30604.aspx

Ja ulkomailtahan tuon saa tyypilliseen tapaan vielä halvemmalla, halvimmillaan alle kympillä:

http://www.jandrcvjoints.co.uk/kia-ceed-driveshaft-bootkit-boot-kit-gaiter-stretch/

http://seekpart24.com/japanparts/boot-kit-drive-shaft-kb285

Keksi parempi provo, mitä "kaverisi" "vuoden ikäiseen" cee´diin on vaihdettu......

• Ikitojotero

Mulla meni alta vuoden ajetusta Kiasta eturengas. Ekaks ei tahtonu mennä takuuseen. Sitte sanovat, että pitää vaihtaa rengas ja vanne ja pyörännapa ja vetoakseli ja vaihdelaatikko kun ne on kaikki yhtä kappaletta Kiassa. Hinta 7532,27 euroa ja vaihdot päälle. Hirvee hinta. Onneks meni takuuseen.

nimim. Ei ikinä enää Kiaa.

Ajelen nykysin Tojotalla. Ne ei mee ikinä rikki.

Tosi juttu. Ikinä en oo provonnu.

• korealaiset reppanat
        Ikitojotero kirjoitti:

Mulla meni alta vuoden ajetusta Kiasta eturengas. Ekaks ei tahtonu mennä takuuseen. Sitte sanovat, että pitää vaihtaa rengas ja vanne ja pyörännapa ja vetoakseli ja vaihdelaatikko kun ne on kaikki yhtä kappaletta Kiassa. Hinta 7532,27 euroa ja vaihdot päälle. Hirvee hinta. Onneks meni takuuseen.

nimim. Ei ikinä enää Kiaa.

Ajelen nykysin Tojotalla. Ne ei mee ikinä rikki.

Tosi juttu. Ikinä en oo provonnu.

Eihän tuo vielä mitään. Naapurin kaimalla paloi cee´distä repsikanpuoleinen takalamppu ja auto jouduttiin merkkihuollossa katkaisemaan rälläkällä etuovien takaa keskeltä kahtia, kun takalampunpolttimoja ei saa erikseen ostettua vaan pitää hankki ns. puoliautoraakile. Onneksi meni takuuseen, kun täydellinen pohjamaalattu peräpää maksaa 13,500 euroa liittämis ja maalaustyöt päälle ja noita ei saa tarvikkeina. Voi tulla Kia kalliiksi takuuajan jälkeen!!
        Ja tämä ei ole vissisti provo.

Ajelen nykyään Tsi-Golfilla jossa ajonautinnon takaa dsg-laatikko. Ne ei mee ikinä rikki.

• Ninpaljoparempi
        korealaiset reppanat kirjoitti:

Eihän tuo vielä mitään. Naapurin kaimalla paloi cee´distä repsikanpuoleinen takalamppu ja auto jouduttiin merkkihuollossa katkaisemaan rälläkällä etuovien takaa keskeltä kahtia, kun takalampunpolttimoja ei saa erikseen ostettua vaan pitää hankki ns. puoliautoraakile. Onneksi meni takuuseen, kun täydellinen pohjamaalattu peräpää maksaa 13,500 euroa liittämis ja maalaustyöt päälle ja noita ei saa tarvikkeina. Voi tulla Kia kalliiksi takuuajan jälkeen!!
        Ja tämä ei ole vissisti provo.

Ajelen nykyään Tsi-Golfilla jossa ajonautinnon takaa dsg-laatikko. Ne ei mee ikinä rikki.

Mulla ollu aina Tojota. Ei se mee ikinä rikki. Tais sitä kertaa ei lasketa kun siittä levis kartaani ja perä. Mää korjasin ne vaihtamalla etummaisen sytytystulpan. Käytettyyn tiätysti. Ja Tojotan vaihdoi kirkonkylän Essolla heti toisee.

Näin ei onnaa muullakun Tojotalla.

• Kumi-Geijo
        Ninpaljoparempi kirjoitti:

Mulla ollu aina Tojota. Ei se mee ikinä rikki. Tais sitä kertaa ei lasketa kun siittä levis kartaani ja perä. Mää korjasin ne vaihtamalla etummaisen sytytystulpan. Käytettyyn tiätysti. Ja Tojotan vaihdoi kirkonkylän Essolla heti toisee.

Näin ei onnaa muullakun Tojotalla.

Mulla on vanhasta Tohjosta vetoakselin suojakumi vieläkin keittiön pöydän reunalla tuhkakuppina. Oon kyllä lopettanut tupakinpolton. Kumi on viälä hyvä.

Ei mee Tojota ikinä rikki. Mun ikänä ei tartte kumia vaihtaa.

• Kestokumi
        Kumi-Geijo kirjoitti:

Mulla on vanhasta Tohjosta vetoakselin suojakumi vieläkin keittiön pöydän reunalla tuhkakuppina. Oon kyllä lopettanut tupakinpolton. Kumi on viälä hyvä.

Ei mee Tojota ikinä rikki. Mun ikänä ei tartte kumia vaihtaa.

Tuore uutinen aamun lehdistä. Parisenkymmentä tuhatta toijotaa takaisinkutsuttu Suomessa. Korjataan ohjausta. Autot saa viedä korjaamolle suojakumeineen päivineen.

Mutta eihän näistä saa puhua kun ei kerran koskaan mene rikki...

• Ei rikki, ei!
        Kestokumi kirjoitti:

Tuore uutinen aamun lehdistä. Parisenkymmentä tuhatta toijotaa takaisinkutsuttu Suomessa. Korjataan ohjausta. Autot saa viedä korjaamolle suojakumeineen päivineen.

Mutta eihän näistä saa puhua kun ei kerran koskaan mene rikki...

Tämän päivän uutisia samalta merkiltä, että useampia malleja takaisinkutsuttu jonkin alustaongelman takia.

• poijojoijoi

tämä juttu on edelleen totta ja siinä todettiin valmistusvika jne..

• asiat sekaisin

Kummassa se valmistusvika olikaan: siinä kaverin cee´din vetoakselissa vai kumissa. Tarkoitan siinä kumissa, jota isäsi käytti äitisi tavatessaan?

• toi11

haloo se suojakumi meni hundaista olin muistanu merkin väärin, joten ajelkaa kioloillanne rauhassa..

• Pentti_x

Kian omistaja oli niin järkyttynyt kumin repemisestä, että hänen piti pyytää oikein kaveria kirjoittamaan suomi24-palstalle. Niinkö?

• täytin tankin 27000€

Suojakumia vaihdetaan kyllä venytystyökalulla ihan kympeillä... Voihan sitä vaihtaa auton uuteenkin kun suojakumi pettää maksaa vielä enemmän. Vaihdoin suojakumin autooni maksoi 9000€ euroa (välirahaa)

• vahinkolaukaus1

Taisi isältäsi aikoinaan menä "kumi" puhki, jutuista päätellen :)

• toiota1

Siksi äitikin vaihto isää ja mun pikkuveljellä on eri isä kuin mulla.

• vahinkolaukaus2
        toiota1 kirjoitti:

Siksi äitikin vaihto isää ja mun pikkuveljellä on eri isä kuin mulla.

Tupla vahinko siis, jotkut vain ei viisastu ikinä :)

• poijoijoi...

ei..ei sehän olikin kia sittenkin, kyllä tuo näkö jo heittää ja oikein kun muistan niin se oli 4 veto ja takapyörän kumi se hajos, mutta vaihtoivat vahingossa eteen..

• ffghb

Onhan nämä hauskoja tarinoita, aina kun pitää jotain merkkiä haukkua niin kirjoitetaan, että kaverille sattui näin. Tämän ketjun aloittaja kaiken hyvän lisäksi ampui itseään jalkaan kun kertoi korjauksen menneen takuuseen. Vaikka koko juttu olikin keksitty, niin Kian omistajan kannalta se nyt on aivan sama maksaako suojakumi 5 vai 5000€ kun takuu korvaa jokatapauksessa. Ja se takuuhan antaa ihan kivasti mielenrauhaa ja huolettomia kilometrejä.

• kkljklk

Eiköhän tuossa ole käynyt niin, että hajonneen suojakumin takia nivel on vaurioitunut ja siksi koko akseli vaihdettu.

• Provontunnistus
        kkljklk kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole käynyt niin, että hajonneen suojakumin takia nivel on vaurioitunut ja siksi koko akseli vaihdettu.

Teoriassa olisi voinut käydä niin. Asiahan esitettiin kyllä täysin erilaisena ja asenne oli provokatiivinen. Koko asian ilkkuva esittäminen oli jo merkki kirjoittajan asenteesta.

Tottakai etuvetoisesta voi mennä vetoakselin suojakumi. Tarvitsee vain ajaa sopivassa kulmassa jonkin rojun päältä tms. Ja ilman muuta rikkinäinen kumi voi päästää likaa niveleen ja tärvellä sen. Mutta se on tässä teoreettista ja keskustelun aloitus oli tyypillinen provo.

• huuhaa juttuja
        Provontunnistus kirjoitti:

Teoriassa olisi voinut käydä niin. Asiahan esitettiin kyllä täysin erilaisena ja asenne oli provokatiivinen. Koko asian ilkkuva esittäminen oli jo merkki kirjoittajan asenteesta.

Tottakai etuvetoisesta voi mennä vetoakselin suojakumi. Tarvitsee vain ajaa sopivassa kulmassa jonkin rojun päältä tms. Ja ilman muuta rikkinäinen kumi voi päästää likaa niveleen ja tärvellä sen. Mutta se on tässä teoreettista ja keskustelun aloitus oli tyypillinen provo.

Taitaa olla siinä ja siinä, menisikö vetonivel rikki alle vuodessa, vaikka ajettaisiin jopa ilman koko kumeja.

• V.w.

Se suojakumi pitäisi tarkistaa joka huollossa. Laakkosella näin ainakin tehdään volsuhuollossa. Muutenkin pitävät hyvää huolta volsuista ja vikaahan volsuissa ei tietenkään ikinä ole. Se kestää isältä pojalle.

• vw poika

Olet nolo ja tyhmä

• noloja
        vw poika kirjoitti:

Olet nolo ja tyhmä

Volsun saa vetää vessanpöntöstä ales. Niillä ei tee mitään

• Vw myyjä
        noloja kirjoitti:

Volsun saa vetää vessanpöntöstä ales. Niillä ei tee mitään

Käykää ensin koeajamassa uusi Golf. Mielipiteenne voi muuttua

• ominaisuudet hyvät
        Vw myyjä kirjoitti:

Käykää ensin koeajamassa uusi Golf. Mielipiteenne voi muuttua

Golfien ja Vw-tuotteiden ongelma ei ole ominaisuuksissa. Tsi-sarjan kaikki koneet ovat upeita voimanlähteitä, ajettavuus ja laatuvaikutelma kohdallaan, mutta se kestävyys ja vikaherkkyys!! Ei savua ilman tulta, nimittäin olen saanut aiemmin itse kokea konsernin huonon laadun, joten karvaiden kokemusten jälkeen päätin pysyä erossa kyseisistä rakkineista. Sittemmin olen vierestä seurannut lähipiirin pelleilyä VW-autojen kanssa mitä ihmeellisempien vikojen ilmetessä melko uusissa autoissa. Ja rahaa palaa.
        Ja se onneton takuu ei helpota yhtään siirtymistä merkkiin yhdessä sen käsityksen kanssa, mitä olen noiden vikaisuudesta saanut..

• Ei hullumpi muuten
        ominaisuudet hyvät kirjoitti:

Golfien ja Vw-tuotteiden ongelma ei ole ominaisuuksissa. Tsi-sarjan kaikki koneet ovat upeita voimanlähteitä, ajettavuus ja laatuvaikutelma kohdallaan, mutta se kestävyys ja vikaherkkyys!! Ei savua ilman tulta, nimittäin olen saanut aiemmin itse kokea konsernin huonon laadun, joten karvaiden kokemusten jälkeen päätin pysyä erossa kyseisistä rakkineista. Sittemmin olen vierestä seurannut lähipiirin pelleilyä VW-autojen kanssa mitä ihmeellisempien vikojen ilmetessä melko uusissa autoissa. Ja rahaa palaa.
        Ja se onneton takuu ei helpota yhtään siirtymistä merkkiin yhdessä sen käsityksen kanssa, mitä olen noiden vikaisuudesta saanut..

No, jotain toivoa on kun Volsulle tulee nyt uudet moottorit. Volsun ajettavuus ja muut ominaisuudet mainiot, mutta joidenkin mallien kestävyys tosiaan...

• hehee
        Ei hullumpi muuten kirjoitti:

No, jotain toivoa on kun Volsulle tulee nyt uudet moottorit. Volsun ajettavuus ja muut ominaisuudet mainiot, mutta joidenkin mallien kestävyys tosiaan...

Kyllä kia pellet jää valoissakin kun uutukaisella turbogolffilla jyräytän viereen ja lähden kun hauki kaislikosta. Sinne jäi kiapoika huuli väpättävänä.

• Eo helve#
        hehee kirjoitti:

Kyllä kia pellet jää valoissakin kun uutukaisella turbogolffilla jyräytän viereen ja lähden kun hauki kaislikosta. Sinne jäi kiapoika huuli väpättävänä.

Mene nyt vidduun volsu-urvelo

• katiska kiia
        Eo helve# kirjoitti:

Mene nyt vidduun volsu-urvelo

Työnnä se kiia sanonko minne ja osta Volkkari Isolla Veellä.Uusi Golf myyntitilaston ykkönen,rumalla kiialla voi pyyhkiä....

• Golfiin pettynyt
        katiska kiia kirjoitti:

Työnnä se kiia sanonko minne ja osta Volkkari Isolla Veellä.Uusi Golf myyntitilaston ykkönen,rumalla kiialla voi pyyhkiä....

Tarkoitit varmaan uusi 10 vuotta vanhan näköinen Golf.

• 16+10
        katiska kiia kirjoitti:

Joopa joo, esimerkiksi uusi Kia Optima on tosi "ruma".

• =26
        16+10 kirjoitti:

Joopa joo, esimerkiksi uusi Kia Optima on tosi "ruma".

Uusi golf on vielä rumempi.

• Ihan kokeeks
        =26 kirjoitti:

Uusi golf on vielä rumempi.

"Kertomuksia autoista" -palstalla on erillinen rumuuskeskustelu. Jospa koitatte onneanne siellä.

• bassillaujan

tästä näemme , miten suojakumin hajoaminen kauhistuttaa/naurattaa siis

• kumimies

Vw:ssä ei hajoa mitkään saamarin suojakumit.

• 26!
        kumimies kirjoitti:

Vw:ssä ei hajoa mitkään saamarin suojakumit.

Ei niin. Suojakumi onkin viimeinen mikä kestää kun kaikki muu on ympäriltä hajonnu.

• Pirkon parkki
        26! kirjoitti:

Ei niin. Suojakumi onkin viimeinen mikä kestää kun kaikki muu on ympäriltä hajonnu.

Kaikki kestää hyvin, jos seisottaa autoaan parkkiruudussa. Ei ota suojakumien päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe