Koira kakkaa sisälle kun on yksin

emppuus

Koira EI kakkaa sisälle kun olemme kotona , mutta kun jää yksin niin heti tekee , vaikka olisi yksin vain hetken.Mistä johtuu ja mitä pitäisi tehdä?Koira siis melkein puoli vuotias..

8

3476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Epäilen, että sitä vituttaa ja se protestoi, koska alamaiset eivät ottaneet sitä mukaansa. Tästä lähtien huomioitte sitä vain omasta aloitteestanne; ei silloin, kun koira hakee huomiota.

• matkin muita

Keksi oma nimimerkki!

• joobax
        matkin muita kirjoitti:

Keksi oma nimimerkki!

Rekisteröi omasi, jos et halua muiden käyttävän sitä! ;P

• ...

Hakee turvaa hajusta joka on tuttu ja yhdistynyt pentulaatikko aikaan ja emon turvaan.

Mitä tehdä? hoida ahdistus pois, ennekuin jätät yksin, eli oepta olemaan yksin ahdistumatta

• @nskumus

Opeta koiralle tekemällä toistoja, että vaikka lähdet pois niin tule myös takaisin. Oletko huomannut tekeväsi lähtiessäsi paljon jotain "rituaaleja" jotka koira huomaa ja tietää sinun lähtevän ja ahdistuu jo ennen lähtöäsi? Jos on näin, niin yritä karsia nämä rituaalit jotka koirasi huomaa, silloin koira ei ehdi ahdistua niin paljon. Meillä auttoi myös mielekkään tekemisen keksiminen koiralle kun jäi yksin kotiin. (meillä myös esiintyi tuota kakkailua) Jätettiin koiralle lelu missä oli namuja sisällä ja koira sai jäädä pähkäilemään, että kuinka ne herkut sieltä saadaan. Tärkeintä meillä oli kuitenkin opettaa, että vaikka minä lähden pois niin tulen aina myös takaisin.

• koiraongelma

Minun koirani (14kk vanha) tekee sitä että kakkaa kun jää yksin. Mutta ei aina. Se on tottunut että lähden aamulla ja tulen päivällä ja odottaa kiltisti, mutta jos lähden päivällä tai illalla johonkin, vaikka vaan ihan hetkeksi niin se tekee heti kakat. En tiedä mitä tehdä sen kanssa vai tottuisiko ajan kanssa...

• Umpikujassa

Samoin meillä, 15kk narttu kakkaa (joskus myös pissaa) sisälle kun olemme poissa. On rajattuna päivisin keittiö-ruokailutilaan (noin 15 neliöö) vanhemman koiran kanssa. Saa luita, aktivointileluja yms. ajan vietteeksi ja jää niiden kanssa puuhaamaan. Ei vaikuta ahdistuneelta. Kakkaa ja pissaa aina aamuisin ulos ennen yksin jäämistä. Kotona ollessamme on ollut jo kuukausia täysin sisäsiisti ja pyytää ulos tarvittaessa. Myös öisin jopa 10-12 tuntia.
      Aamuisin emme lenkkeile koska se kiihdyttää koiraa kovasti, vaan saa häärätä pihassa jonkin aikaa (eikä aiemmin aamulenkkeily vaikuttanut tähän ongelmaan mitenkään).
      Pitääkö tämä vain hyväksyä?

• ...

Miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä? Ensinnäkin kotonanne on ulostetta, mikä on terveysriski. Toiseksi koira voi pahoin, on ahdistunut, eli rakas mussukkasi kärsii poissaolostasi.

Teet palveluksen teille kaikille, kun hoidat ahdistuksen koiralta pois.

Sanot ettei se vaikuta ahdistuneelta. Sitten sillä on vain kakkahätä. Se korjaantuu oikealla ruokinnalla suhteessa ulkoiluun. Mikään ei kyllä viittaa siihen, jos koira pystyy muuten pidättelemään. Ehkä se ei vaikuta ahdistuneelta silloin kun näet sen, koska sillä ei ole läsnäollessasi mitään syytä olla ahdistunut, eli se kärsii erossa olemisesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe