LASTENRATTAIDEN KESTO

Huolestunut PAPPA

Käydessämme selvittelemässä TURKULAISESSA lastentarbikeliikkessa ( Ozbabyssa) takuuajan ulkopuolella ilmenneessä valmistusvirheestä. muovisesta vanteesta oli irronnut pala, jäljestä huomaa selvästi valuvian. Rattaiden merkki on Carena Douple Swing. Tiedustelin myyjältä mitä valmistaja on ilmoittanut rattaiden kestävän, niin myyjä ilmoitti, että valmistaja on ilmoittanut rattaiden kestoiäksi puolivuotta. Meidän mielestä normaalien rattaiden käyttöikä on huomattavasti pitempi. Samalla halusin tietää maahantuojan numeron, että voisin tiedustella asiaa maahantuojalta. Sekään asia ei oikein meinannut onnistua, vaan sanoivat hoitavan asian itse ja maahantuoja olisi Ruotsissa. Kuitenkin sain numeron joka on Turun suunnalta. Huomenna soitan numeroon. Kysyisin onko jollain muullakin kyseisen liikkeen kanssa ollut jotain. Huomenna olen jonkin verran viisaampi, kun soitan saamaani numeroon. Pointtina on rattaiden kestävyys ja palveluhenkisyys.

6

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei briolla töissä

      Ehkä tavallisen maallikon mielestä on selvästi kyseessä valuvika. Jonkinsortin ammattilainen voisi sanoa, että vanne on törmännyt johonkin ja siksi rikkoutunut.
      Carenahan on Brion "halpsimerkki" ja Brio on todellakin Ruotsissa.

      Puolivuotta varmaankin tulee takuuajasta ja asiassa jokin väärinymmärrys. Takuu ei tarkoita, että tuote ei mene rikki sen aikana, eikä takuu korvaa kaikkia "kohelluksia", joissa tuote voi rikkoutua. Vähän nyt ymmärrystä asenteen lisäksi.

      • Huolestunut PAPPA

        Tänään soitin brion asiakaspalveluun maahatuoja edustajalle ja asia tuli aivan selväksi, että valmistaja on ilmoittanut kyseisen merkin ei tarvitse kestää enemmän. Vaikka kyseessä olisikin halppis, niin kyllä niiden käyttöikä on oltava enemmän kuin puolivuotta. Kyllä myyjänkin olisi ilmoitettava asiakkaalle tuotteen käyttöiän silloin, kun tuotteen ei ylitä takuuta. Ei tavalliselle tule mieleenkään sellainen. Kuluttaja-asiamiehen ohjeissakin lukee, että tavara ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä peruustelusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa. Brion asiakaspalvelu on Raisiossa. Ei tässä tarvitse olla kovinkaan ihmeellistä ammattilaista olla. Kyseistä merkkiä en voi missään suositella.


      • eibriolla töissä
        Huolestunut PAPPA kirjoitti:

        Tänään soitin brion asiakaspalveluun maahatuoja edustajalle ja asia tuli aivan selväksi, että valmistaja on ilmoittanut kyseisen merkin ei tarvitse kestää enemmän. Vaikka kyseessä olisikin halppis, niin kyllä niiden käyttöikä on oltava enemmän kuin puolivuotta. Kyllä myyjänkin olisi ilmoitettava asiakkaalle tuotteen käyttöiän silloin, kun tuotteen ei ylitä takuuta. Ei tavalliselle tule mieleenkään sellainen. Kuluttaja-asiamiehen ohjeissakin lukee, että tavara ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä peruustelusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa. Brion asiakaspalvelu on Raisiossa. Ei tässä tarvitse olla kovinkaan ihmeellistä ammattilaista olla. Kyseistä merkkiä en voi missään suositella.

        Onko tuote nyt sitten käyttökelvoton, vai saako siihen vanteen varaosana? Jos ajaa auton pyörän katukiveen tms., niin ei sekään ole auton vika, vaan on ostettava varaosa. Kyse ei ole tuotteen käyttöiästä. Tyhmempikin ymmärtää tuon, mutta ilmeisesti tällaisten asioiden ymmärrys yhä vain lisääntyy. En suosittel minäkään Rolls Roycea autoksi, kun sillälin voi ajaa kolarin ja se voi rikkoutua.


    • Melkeinpä pistää hymyilyttämään. Olemme omine kärryinemme olleet lähes samassa tilanteessa, paitsi etteivät ne hajonneet, olivat toista merkkiä ja ostopaikka eri. Tuli vaan sellainen olo silloin, että kun p*:aa ostaa niin sitä saa. Ostimme edulliset kärryt kakkosiksi ja aikast pian löysimme itsemme toisia kakkoskärryjä katselemasta. Onnekas olet, jos Carenan kärrysi ovat kestäneet takuuajankin, tutultani posahtivat siinä ajassa kahdet. Tuon tiedon pohjalta, kun itse lähdimme kärrykauppaan ei tullut mieleenkään katsahtaa Carenan suuntaan. Ei olisi pitänyt katsahtaa edes edulliseen...

      Koskaan ei meillä ole tuossa myymälässä mitään ongelmia palvelun suhteen ja mielestäni saamasi palvelussa ei suurempia häiriöitä tunnu olevan. Sait numeron maahantuojalle, toimivan sellaisen. Nuo maahantuojan tiedot olisivat muuten löytyneet ihan netistäkin (carenababy.fi), googlettamalla jos ei muuten.

    • Huolestunut PAPPA

      Kyllähän se kertoo jo jotain liikkeen palveluhenkisyydestäkin. Tässä on kyse periaatteesta. Itselläni ei ole kiinni senttiäkään niissä rattaissa. Vaan toin esille asian, josta voi keskustella. Toivoisinkin niitä nuoria jotka ovat hankkimassa rattaita. Olipa ne kalliit tai halvat, kysyisivät myyjiltä. Ovatko rattaat suunniteltu kestämään enemmän, kuin takuuajan. Nuorten asialla olen tässä asiassa touhunnut. Toivottavasti nämä niinsanotut kolaroijat ymmärtävät eron tahallinen ja tuotevikaisen rikkoutumisen eron. Toivonkin Rolssin omistajalle, että hakeekin kaupasta uuden, mikäli sattuu konevika kesken takuuta tai jokin muu selittämätön vika. EI kaikillä nuorilla ole varaa ostaa kalleimpia merkkejä. Eihä palveluhenkisyys mihinkään katoa silloin, kun kauppoja tehdään. Myyjänä en olisi lähtenyt 20€ takia pahoittamaan nuorien mieltä. Vaan hoitanut asian fiksusti. Mikä olisi mahdollisesti tuonut lisää asiakkaita. Ystävät joille olen kertonut asiasta, ovat myös kummeksuneet myyjän käytöstä. Tuotteeseen saa varaosanan, mutta kun ei ole itse aiheuttama vika. Tilaus aika noin kuukausi tai kaksi. Maahantuoja numeron sain tivaamalla, enkä ensi kysymällä.

    • +++++++++

      Vaikka kuinka tätä ketjua ja sen juttuja mietin, niin en voi uskoa, etä minkään tuotemerkin edustaja tai myyjä sanoisi sanatarkasti, että heidän tuotteensa olisi valmistettu kestämään tarkalleen puoli vuotta eili tässä tapauksessa takuuajan.

      Taitaa olla hiukan väritystä näissä jutuissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3904
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3435
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2851
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2498
    5. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1899
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1859
    7. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1777
    8. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      33
      1735
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1478
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1258
    Aihe