Järkyttävä yskä etenkin öisin, apua?

köhköhköh

Eli minulla on ollut lievää yskää, elämää häiritsemätöntä, jo usean kuukauden (tupakkayskäksi sitä olen ainakin luullut, koska se on ollut minulla yhtä kauan kun olen säännöllisesti tupakoinut), mutta muutama päivä sitten se pahentui erittäin häiritseväksi. Olen heräillyt nämä muutaman yön kauheaan yskänkohtaukseen joka voi kestää tunteja. Yskin niin paljon että meinaan oksentaa. Tuntuu että koko kurkun aluetta kutittaa ja kaivaa ja yskimisen tarve ei vain lähde pois. Aiempina öinä olen jotenkin saanut uudelleen nukahdettua mutta tänään nousin suosiolla ylös. Kello on 8 aamulla, heräsin tunti sitten, makuuasennossa yskin niin paljon etten pysty lainkaan nukkumaan.
Olen yrittänyt nukkua puoli-istualtaan, ei auta. Olen ottanut Codemax-tabletteja, 2 kerralla ja useaan otteeseen päivässä, ei auta. Olen myös lievästi allerginen kissalleni joten olen ottanut allergialääkettä, sekään ei auta.
Mistä voisi olla kyse? Jos tämä ei pian helpotu, menen lääkäriin mutta toivon että saisin tämän kotikonstein hoidettua.

1

5285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosteutta

Mulla sama vaiva jokaisen flunssan jälkeen, viikkoja ja joskus kuukausiakin. Olen huomannut että höyryhengitys auttaa joksikin aikaa. Kuumassa suihkussa viivyttely auttaa myös vähäksi aikaa. Kodemax ei ole auttanut, mutta Codetabs tehoaa paremmin. Syljeneritystä lisäävät apteekin Salivin-tabletit rauhottavat yskää aika hyvin myös, hitaasti mutta pitemmäksikin aikaa.

Viime vuonna kävin tästä lääkärissä, silloin vaihdettiin verenpainelääke toiseen merkkiin ja yskä loppui sillä kertaa siihen. Kuulemma yskää voi aiheuttaa myös närästys, joten se kannattaa hoitaa tableteilla. ja tietysti allergiat ja astma pitäis selvittää myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2482
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      32
      1616
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      21
      1532
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1468
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      347
      1155
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      61
      1037
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1025
    9. 122
      851
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      825
    Aihe