Miksi sudet eivät väistä ihmistä?

eräkuksailija

Olin tuossa viikonloppuna tuota koirani kanssa iltalenkillä, metsältä tulossa ja tuota 4 sutta piiritti minut ja koirani. Taskulampulla tuota yritinpelotella niitä ja ammuin puoliautomaattihaulikollakin maahan aika vimmatusti jotta menisivät kauemmas. Eivät ne pelänneet vaikka irvistelinkin niille ja huusin pelottavalla äänellä. Koirani ne söivät ihan vieressäni. Tein kaikkeni häätääkseni ne mutta eivät ne minua säikähtäneet. Mikä avuksi?

15

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puupää..!!

      Todella idioottimaista väännellä paskaa vakavasta asiasta..!!

    • Apu on lähellä

      Jaa, että mikäkö kuraeksyilijälle avuksi? Joko olet kokeillut psykiatrista hoitoa?

    • dir. valvonta

      Pitäisi kumota petodirektiivi, niin olisit saanut ampua ne. Toinen vaihtoehto on, että kehä kolmosen sisäpuolelta lopetettaisiin direktiivien ylitehokas valvonta. Sudet ovat tottuneet ihmisiin paremmin kuin karhu, koska direktiivi suojelee niitä. Mm. jokamiehenoikeudet vaarantuvat petodirektiivin takia. Muissa EU-maissa huomioidaan ihmisten turvallinen asuminen, mutta viherpiipertäjille pedot ovat tärkeämpiä kuin ihmiset. Voidaan siis sanoa, että me (ihmiset) ruokimme petoja.

      • eräkuksailija

        Olen tuota joutunut usein susien reviirillä katsomaan sutta silmiin muutaman kymmenen metrin päästä. Useinkaan ne eivät ole minua sen kummemmin väistäneet. Olen mm. ampunut satoja laukauksia maahan ja sudet ovat korkeintaan säpsähtäneet ja irvistelleet muristen. Niitä ei kuitenkaan voisi kuvitellakaan ampuvansa. Eikä lakikaan sellaista tuota hyväksyisi. Mutta jonkinmoinen sudenpelätin olisi hyvä kehittää. Ultraäänilaite vaikka.


      • eräkuksailija
        eräkuksailija kirjoitti:

        Olen tuota joutunut usein susien reviirillä katsomaan sutta silmiin muutaman kymmenen metrin päästä. Useinkaan ne eivät ole minua sen kummemmin väistäneet. Olen mm. ampunut satoja laukauksia maahan ja sudet ovat korkeintaan säpsähtäneet ja irvistelleet muristen. Niitä ei kuitenkaan voisi kuvitellakaan ampuvansa. Eikä lakikaan sellaista tuota hyväksyisi. Mutta jonkinmoinen sudenpelätin olisi hyvä kehittää. Ultraäänilaite vaikka.

        Pitäisi tuota löytää ajokoiran pentu susien tappaman tilalle. Kukaan kasvattaja ei ole minulle kuitenkaan tuota luvannut myydä. En ymmärrä. Olen kuitenkin kokenut eräilijä.


      • Herra Armahda
        eräkuksailija kirjoitti:

        Pitäisi tuota löytää ajokoiran pentu susien tappaman tilalle. Kukaan kasvattaja ei ole minulle kuitenkaan tuota luvannut myydä. En ymmärrä. Olen kuitenkin kokenut eräilijä.

        meidät tuollaisilta kylähulluilta. Ettei vaan olisi tu eräkuseksija pissinyt omiin muroihinsa. Kyllä nyt näyttää sen verran mielenvikaisen kirjoitelmilta. Tuohan on vielä kahelompi kuin raumalaisen paikallislehden ympäristötoimittaja. Ja se on jo todella paha juttu.


      • eräkuksailija
        Herra Armahda kirjoitti:

        meidät tuollaisilta kylähulluilta. Ettei vaan olisi tu eräkuseksija pissinyt omiin muroihinsa. Kyllä nyt näyttää sen verran mielenvikaisen kirjoitelmilta. Tuohan on vielä kahelompi kuin raumalaisen paikallislehden ympäristötoimittaja. Ja se on jo todella paha juttu.

        Kannatan tuota vihreitä ja noudatan myös lakia pilkun tarkasti. Minulta on nyt tuota keinot harvassa susien suhteen. Eräilen aika paljon kuitenkin ja noita kohtaamisia susien kanssa on melko usein. Nyt pitäisi löytää ajokoiran pentu pelkästään jänistä ajavasta suvusta. Kettuja en koskaan ammu.


    • EI SUSILLE

      Aikuisen oikeesti, meillä on pihalla mennyt susi. Petoasiantuntija tutki jäljet.
      Pimeällä ne liikkuvat. Koirat on sentään sisällä, niitä ne varmaan hakisivat.
      En olisi uskonut, että niin peltojen keskelle tulisivat, mutta niin se oli pellolla metsästäjääkin yrittänyt. Joku vuosi sitten nähtiin yksinäinen liikkuja, nyt on jo neljän lauma. Tai kaksi laumaa.
      En ymmärrä tätä susien suojelua. Venäjältä niitä tuodaan jatkuvasti eri puolille maata. veisivät Hesaanki:)))

      • Sudet Hesaan!

        Venäjän viherpiipertäjät tyhjentävät susitarhoja päivittäin. Siksi niitä tulee itärajalta jatkuvasti. Tosiaan ne voitaisiin kerätä ansaan Itä-Suomessa ja viedä Korkeasaareen. Siellä ne viihtyvät aivan varmasti. Samoin Mannerheimintiellä niillä olisi yhtä hyvä olo kuin ankoilla ja varpusilla.


    • Keskusta nousee

      Raumanseudun paikkallislehdestä saa useasti lukea punavihreää paatosta susien puolesta. Totuus on aivan jotain toista kuin mitä kirjoituksista saa lukea mm, peurojen ruokinnan vaikutusta susien käyttäytymiseen, pohjois-karjalassa sekä savossa ei ole edes koko valkohäntäpeuraa mitä edes ruokittaisiin ja silti sudet röyhkeästi tappavat koiria ja kotieläimiä talojen pihoille. Tämä suomen punavihreä petopolitiikka on tulemassa tiensä päähän ja susiaktivistit tajuavat tehneensä todella suuren virheen kun arasta metsäpedosta tekivät kesyn koirasuden. Tänään uutisoitiin taas venäjältä kun susi oli yrittänyt tappaa vanhan naisen, niin niin kilttejä ja viattomia.

    • Pois korvesta

      Pääset eroon näistä ongelmista, kun muutat asumaan taajamaan, missä sudet eivät hätyytä ihmisiä. Ihmettelen paikallista väkeä, varsinkin köyliöläisiä lasten vanhempia, jotka kiukuttelevat, kun susia ei ammuta. Miksi he eivät muuta pois niiltä korpikulmiltaan? Jos on halvalla saatu asunto, niin pitääkö sitä maksattaa lapsilla, jotka joutuvat jatkuvasti elämään susipelon vallassa? Aika itsekästä ajattelua. Muutto esim. Euran keskustaan Köyliön takamailta ei maksaisi maltaita ja lapset voisivat elää rauhassa.

    • Poisko kotoansa

      Pääset eroon näistä ongelmista hankkimalla aseen ja sitten sudet eivät hätyytä ihmisiä. Ihmettelen paikallista väkeä, varsinkin köyliöläisiä lasten vanhempia, jotka kiukuttelevat, kun susia ei ammuta. Miksi he eivät itse ammu susia pois niiltä korpikulmiltaan? Jos on itselle muutoin sopiva asunto ja/tai maatila, niin pitääkö sitä lapsineen jatkuvasti elää susipelon vallassa? Aika epäitsekästä ajattelua. Muutto esim. Euran keskustaan Köyliön takamailta edellyttäisi oman elinkeinon hylkäämistä ja siirtymistä Kelan ja sossun asiakkaaksi.

      • Järjenääni

        Susiongelma on E. Hankosen mukaan ratkaistavissa kolistelemalla kattiloita koko kylän voimin pari kertaa vuodessa lähimetsissä. On se hyvä, että susiaktivistit näyttävät julkisesti henkiset lahjansa. Ihmiset saavat arvioida heidän asiantuntemuksensa susiasioissa. Kattilat kun vaihdetaan torrakoihin niin ehkä ongelmatkin vähenisi.


    • Kattilakokki

      Pidettäiskin vaikka koitteeks ja median virkistämiseks ja vaikka pikku tölväisynä aktivistien suuntaan täsä vuoden pimmeempänä aikana "Köyliin kattilapäivä".
      Kokkoonnuttaan taas Vuorenmaan seuraintalolle kauhat ja kattilat mukana, susisopalle...

    • nam

      Oon nähnyt suden pari kolme kertaa vilahtavan pihanperällä
      tai mettätiellä. Pakoon ne luikkivat kun ihmisen näkevät.
      Hävitettävä ne on. Ennen saatiin naapurin äijän kassa peura
      pihasta pakkaseen. Sai siittä mukulatkin vähän paistia jouluks.
      Sudet on ajanut peurat kauvemmaks.Nyt täytys liittyä johonkin
      mettästysporukkaan että sais peuranpaistia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe