Tämä aihe ei varsinaisesti sovi mihinkään oleilla olevaan otsikkoon joten lähinnä kai on lapset 0-12kk...
Onko jollakin kokemusta kissoista ja perheeseen syntyneestä lapsesta?
Olen kuullut että jotkut ovat lopettaneet kissansa, koska se on uhka syntyneelle lapselle.
Onko kissat ja vastasyntynyt lapsi mahdoton yhtälö?
vauva ja lemmikki eläimet
8
571
Vastaukset
- Anu
Meille hankittiin kissa, kun odotin nuorimmaistani. Ei tullut mieleenkään luopua kissasta vauvan synnyttyä. Vauvan kotiin tulo oli kissalle hämmentävää. Se pyöri vauvan sängyn ympärillä ja yritti hypätä hoitopöydälle, söi tuttia ja haisteli vauvaa. Pian kissa kuitenkin tottui uuteen tulokkaaseen ja antoi hänen olla rauhassa. Pitäkää vain huoli, ettei kissa pääse vauvan sänkyyn tai vaunuihin vauvan nukkuessa, ettei vauva vain tukehdu! Sellaistakin on joskus sattunut. Itse emme päästäneet kissaa koskaan edes samaan huoneeseen, missä vauva nukkui.
- Äitix2
Meillä on ollut kissa aivan heti esikoisen syntymästä asti eikä ole mitään ongelmia ollut. Nyt on jo toinenkin vauva ja eipä kissa näytä mitenkään välittävän vauvasta Kiertelee vaan ympärillä jos vauva on lattialla. Ei kyllä minun mielestä kannata ainakaan heti mennä lopettaan kissaa kannattaisko katsoa ensin että minkälaista se elämä sitten on? Ei se välttämättä ole niin kamalaa. :)
- Pikkuäiti
Meillä oli yksi kissa ennen raskauttani ja toinen tuli meille raskauden aikana.Mitään ongelmia ei ole ollut,toinen kyllä pyrki ennen vauvan syntymää hoitopöydälle ja sänkyyn mutta syntymän jälkeen ei enää siitä ole ollut pelkoa... Kissat eivät meillä ole edes oikeastaan noteeranneet vauvaa ollenkaan,paitsi kun vauva karjaisee kissat juoksevat piiloon...Ei edes käynyt mielessä lopettaa kissoja kun olin raskaana,ne ovat perheenjäseniä :)
- Nippe
Meillä on kaksi kissaa ja 2,5kk vauva. Tottakai aluksi kissat olivat ihmeissään uudesta tulokkaasta mutta tottuivat nopeasti. Nykyään me nukutaan kaikki samalla sängyllä päikkäreitä (vauva, minä ja kissat). Kissat hakeutuvat aina minun lähelle, mutta vauvan jättää rauhaan =)
- Äiti ja kissat
Mulla on vauva nyt 8 kk ikäinen. Ja kaksi 10-vuotiasta sisäkissaa ja ne eivät totu vauvaan. Toisaalta ihan hyvä näinkin. Alussa pidin vauvan visusti erossa kissoista juuri sen vuoksi, ettei satu mitään "ikävää", mutta en ole koskaan esim. torunut kissoja, jos ovat käyneet nuuhkaisemassa vauvaa. Paitsi nyt eivät halua olla missään tekemisissä vauvan kanssa. Eivät ole vihaisia, mutta epäluuloisia ja etsivät paikkansa sieltä minne ei konttaava vauva pääse. Toistaiseksi, onneksi, ei mitään allergisia reaktioita ole ollut, mutta kissat kiertävät kaukaa paikat, joissa on vauvan hajua. Olen kuullut myös toisenlaisista tapauksista: kissoistam jotka nimenomaan pissaavat mielenosoituksellisesti vauvan sänkyyn ym. Joten hyvä näin minulla vauvan kannalta. En tiedä miten stressaantuneiksi kissat tuntevat itsensä vauvan takia.
- kyselija
Kiitos näistä tiedoista kaikille :)
- Sari
Ei ole mikään ongelma.Meillä kissat piittaa vauvasta ollenkaan,eivät ole tunkemassa vauvan sänkyynkään.Koiratkaan eivät ole erityisen kiinnostuneita vauvasta,vahtivat kyllä vaunuja kun vauva nukkuu pihalla.Ja sisällä ollessa makailevat vauvan läheisyydessä ja välillä käyvät nuuhkasemassa.
Mielestäni vauva ei ole mikään syys lopettaa tai antaa lemmikki pois ellei kyse ole allergiasta. - VAUVA JA KOIRA
KOIRA VAHTII VAUVAA PÄÄSTÄÄ VAIN ISOSISKOT JA ÄIDIN ISÄN PLUS ISOVANHEMMAT LÄHELLE VÄHÄN VIERAAMPIA VAROITTAA MURINALLA MUTTEI KÄY PÄÄLLE TALON KISSAT EI PÄÄSSE EDES HAJU ETÄISYYDELLE ILMAN KARKOTUSTA. ISOSISKOISTA TOINEN SAA HOITTAA VALVOMATTA KOIRA KAI KAVEERAA SEN KANSSA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875