Sairas mustasukkaisuus vai ei?

Kaarin84

Haluaisin nyt kysyä teiltä kun en itse tiedä vastausta..
Olen 28-vuotias nainen, seurustellut nyt kohta 3 vuotta nykyisen mieheni kanssa.

Mieheni on menevämpää sorttia, eli todella sosiaalinen ja vielä tässä iässä (32v.) käy baareissa lähes joka viikonloppu, aina lähdössä "poikien kanssa reissuun" tai heidän luokseen (kaksi hänen parhaimpia kavereitaan asuvat eri paikkakunnalla kuin me). Aluksi en siitä niin pahastunut, toki joitain riitoja oli kun hän yhtäkkiä perui yhteisen viikonloppumme ystäviensä takia tms. Nyt kuitenkin tilanne on todella paha.

Pikkuhiljaa alkoi paljastua kaikenlaista eri lähteistä, hän jutteli ja tanssi baareissa monien eri naisten kanssa joiden kertoi olevan vanhoja tuttuja, kavereiden entisiä yms. Sen jälkeen facebook tuli kuvioihin, hän ei ikinä käynyt siellä silloinkun olin hänen luonaan tai hän minun luonaan, tai kirjautui ulos heti kun tulin hänen viereensä istumaan. Sitten alkoi erään naisen kanssa tekstiviestittely, joka oli kuulemma hänen hyvä vanha kaverinsa jonka kanssa ei ole pitkään aikaan kuulumisia vaihdellut. Noh, eräänä iltana hänellä sitten oli jäänyt facebook päälle ja vastustelin aikani, kunnes luovutin ja kävin katsomassa hänen viestejään. Hän oli jutellut uskomattoman monelle naiselle ja monet keskusteluista olivat tätä tyyliä "näytit hyvältä eilen baarissa. harmi kun ei keretty jutella pidempään, meidän pitäisi tutustua" yms ja tietenkin silmäniskut perään. Tästä ja siitä "vanhasta kaverista" meillä kehittyi niin iso riita että se päätyi lopulta eroon. Ja arvatkaas kenen kanssa hän rupesi samantein heilasteleen? Tämän vanhan kaverinsa.

Noin puoli vuotta sitten (n.4kk olimme erossa) palasimme kuitenkin takaisin yhteen mutta luottamukseni mieheeni on mennyt täysin. En koskaan ole saanut häntä kiinni pettämisestä enkä oikein uskokaan että hän pettäisi, mutta tuo käytös jatkuu edelleen. Edelleen muille naisille flirttailua netin tai puhelimen välityksellä, on poikien yhteisiä reissuja sekä baarireissuja lähes joka viikonloppu, ja aina viikonloppujen aikaan on myös tälle vanhalle kaverille ja muutamalle muulle soiteltu taikka tekstailtu. Kun hän palaa reissuiltaan, on taas riidat pystyssä kun hän ei suostu mitään myöntämään vaikka näytän hänelle hänen omia viestejään näille naisille ja käskee minun lopettaa "turha epäily kun mitään ei ole tapahtunut". Kyllä, olen lukenut hänen tekstiviestejään, en vain pysty luottamaan ja pelkään että hän vielä pettää ellei ole sitä jo tehnyt, tai jättää minut jonkun toisen takia.

Kun olen näistä asioista hänelle puhunut ja myöntänyt lukeneeni viestejä ja kertonut miltä niiden sisällöt tuntuvat, hän vain alkaa syyttämään liiasta mustasukkaisuudesta ja siitä että minun pitäisi luottaa häneen, ja että minulla ei ole oikeutta puuttua hänen tekemisiin kun hän ei ole minua pettänyt. Missä menee henkisen ja fyysisen pettämisen raja? Onko mieheni vain niin huomionkipeä tai jopa narsisti? Pitäisikö vain lähteä pois ennenkuin pahempaa käy vai olenko todella niin sairas etten sitä itsekkään huomaa?

3

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöpiäni

      tiedät itsekin että sun mustasukkaisuus ei todellakaan oo enää sairasta,tai turhaa.
      toi suhde se taitaa olla sairas ja luulenpa,että sua odottaisi jotain muuta parempaa kun irrottaisit tuon syöpäpesäkkeen itsestäsi.

      tää on vaan mun mielipide.mutta kannattaa vakavasti miettiä miksi ootte yhdessä ja että oletko onnellinen,ja liian riippuvainen väärästä ihmisestä, vai olisitko onnellisempi silloin kun tuntisit itses vahvemmaks ja itsenäiseksi.ettei tarttis pelätä ja ajatella tommosia kokoajan.ikävä kyllä tiedän mistä puhun ja onneks itse uskalsin olla itsenäinen ja irrottautua.

    • Komppaan tyttöpiäniä. Tiedät varmasti itsekin, ettei ole turhaa tuo sinun mustasukkaisuutesi.

      Tämä on vain oma mielipiteeni, mutta minusta pettäminen on jo tapahtunut - on se sitten panoa tai ei. Itse en hyväksy muille naisille flirttailua tai sellaista viestittelyä, minkä voi laskea flirttailuksi. Ja muutenkin raja menee siihen, että minä ei halua minun näkevän on pettämistä henkisesti.

      Jaksatko todella vastaavanlaisessa suhteessa kymmenen vuoden kuluttua? Mitä jos perustaisitte perheen, odottelisitko yksin kotona kun mies menee "miesten reissuille" ja tekstailee muille naisille?

      Lähde lätkimään ja etsi joku, jonka oikeasti ansaitset. Tämän hetkinen seurustelukumppanisi ei ole sellainen.

    • lenune1

      Ilmeisesti ette ole keskustelleet siitä, minkä kumpikin kokee pettämisenä. Itselläni oli exän kanssa aivan samanlainen tilanne, tosin flirttailu tapahtui pääasiassa netin välityksellä. Silloin asia tuntui aivan käsittämättömältä, kuinka joku ei voi tajuta kuinka tuollainen satuttaa, mutta myöhemmin ymmärsin, että meillä vain oli täysin erilainen käsitys siitä mikä on pettämistä tai muuten vain loukkaavaa käytöstä. (Ei sen tarvitse välttämättä olla pettämistä, vaikka se loukkaakin... tätä moni ei tunnu tajuavan.)

      Käytännössä tilannetta on mahdoton ratkaista, koska käsitykset pettämisestä ovat niin kaukana toisistaan ja toisella ei ole halua muuttua tai auttaa toista muuttumaan. Mustasukkainen ihminen kun ei pääse mustasukkaisuudestaan eroon yksin, vaikka kuinka yrittäisi. Siihen tarvitaan toinen ihminen, joka jaksaa kertoa rakastavansa ja jättää muille flirttailun ja poikien illat pois, tai ainakin minimiin. Ja jos poikaystäväsi haluaisikin sinun muuttuvan vähemmän mustasukkaiseksi, hänestä ei tosiaan ole siinä auttamaan, joten tilanne on aikalailla mahdoton. Sinuna jättäisin hänet. Hän tuskin aikoo muuttua koskaan, koska tuollainen käytös tuossa iässä kertoo vain siitä, että kypsymisvaihe jäi läpikääymättä silloin kun se pitäisi käydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe