SFC-alueet kannattanee ohittaa

12+17

Häiritsevä juopottelu on saanut monella niistä sellaiset mittasuhteet, että järjestön puheenjohtajakin paheksuu jo julkisesti asiaa.

16

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SFC-9685

      Miksi täällä kerrot tuon? Mene sinne SFC sivuille jos kerran olet jäsen!

    • alueen juopoin

      Mitä tuo asia puheenjohtajalle kuuluu, ei kuitenkaan ole kaikilla alueilla kyttäämässä.
      Minun havaintojeni mukaan ei ole sellaisia mittasuhteita että olisi nokankoputtamista.

    • pähen män

      Ottakaahan nyt vällein se tämänkin päivän perskänni niin alkaa tuo kielenkannatinkin huutaa.Niin isännät ja koko toimikunta ettäs ehitte vilä hik

    • Kokkooo

      Olen viime kesän aikana vieraillut ainakin kolmenkymmenenviiden eri leirintäalueen matkailuautopaikoilla. Missään ei ole ollut häiritsevää juopottelua, ei edes juhannuksena. Himoksen iskelmäfestareilla oli joillakin mopo hieman karannut käsistä, mutta sellainen meno nyt kuuluukin festareille. Missään ei tarvinut valvoa sen takia, että olisi naapurissa mesottu. Kyllä minusta tässä on kärpäsestä tehty härkänen. Olen viettänyt kymmeniä kesiä sekä mökkeillen että veneellä ja alkoholin käyttö leirintäalueilla ei poikkea mitenkään näistä muista lomanviettotavoista.

    • vaanari akka

      Nyt olis syytä käydä tarkistamassa tuo näkö ja kuulokin vai oletkos itsekkin juuri sellainen niinsanottu normi vaanari joka narautat pullon heti kun asetut paikoillesi. Ei se ole kylläkään mikään pahe jos ei hyvekkään.Minulla on tätä harrastusta takana muutama kymmen mutta olen saanut kyllä äänekkäät juopot hiljaiseksi myös päivälläkin.

    • itsekkinkestävä

      Turhanvalittajat tekee ongelman.
      Oikeasti. Jos järjellä ajattelee niin voiko edes olla täysin hiljaista leirialuetta?
      Eihän ole olemassa täysin hiljaista kerrostaloakaan.

      Eli tarkoitan,että elämän ääniä pitää sietää,oli missä vaan.

      Varsinkin leirialueella,johon ihmiset tulevat rentoutumaan.
      Alkoholia ei voi täysin kieltää vissiin missään joten se on vain kestettävä.

      • Älytönhoi

        Jos hakee täydellistä hiljaisuutta, ei todellakaan kannata mennä leirintäalueelle. Hiljaisuuden retretti olis varmaan sopivampi paikka.


    • entäs sitten?

      Noh eihän tätäkään voida yleistää että joka paikassa kännätään.Ja ei kukaan varmasti häiriinny jos sitä viinoo juuan asiallisesti.Miksi käytöstavat häviää kun pullo avataan oikein kunnolla kaikkien nähen ja huuto alkaa välittömästi niin miksi?Kyllä Haitaritrehveillä on paljon porukkaa ja ei siellä näy eikä kuulu juoppojen örvellystä. Haitari soi ja kaikilla on niin mukavaa.Ja lauluraikaa ja yöt nukutaan.

      • käytösohjausta

        Ehkä 5 %:a juopottelee ja 95 %:a käyttäytyy ihan mukavasti eli aivan samanlaista kuin keskiverto kerrostalossa on käytöstavat. JOs käytöstapoja ei löydy, niin porukka ohjataan portin ulkopuolelle tai lähimmälle parkkipaikalle.
        Voivat selvitä/päihtyä lisää siellä ihan omaan tahtiin.


    • kun otetaan niin ote

      Onkos nämä yhdistysten alueet sitten joittenkin raittiusseurojen omistuksessa.
      Mieleeni ei ole vielä moinen tullut vaikka yleensä otan hapanta reilusti.

      • hyvin sopeutunut

        Alueet omistaa tai ainakin pyörittää yhdistys, mikä omaksuu tietyn linjan yhteisesti sovittujen sääntöjen puitteissa. Joissakin keräännytään raamattupiireihin ja paheksutaan ilonpitoa. Toisissa taas pääasiassa on vapaa-ajanvietto teemalla "laulu, viini ja naiset" Suurin osa alueista on jostakin noiden kahden väliltä. Kullekin tyylinsä mukaan.


    • Trautsi

      Minä ainkin lipitän Larseenia kun menen Purhoon. KJON

      • Rumatikki

        Samoin,mulla on ilmalämmitys Rumatikki.


    • aunesinikka

      SFC-alueilla on mielestäni ollut aika rauhallista ja hiljaisuushan tulee yleensä kymmenen maissa ja hyvin on pitänyt missä on oltu.Juopottelu on siistiytynyt ja kaihan oman vaunun tai auton vierellä voi kuppia ottaa yksin tai ystävien kans ääni varoja voi tietysti vähän säädellä,mutta niinhän se on kerrostalossakin,elä ja anna toistenkin elää,niin pärjäämme eikö.

      • ei-kausipaikkalainen

        Pahimmat tenuttajat yleensä on niitä kausipaikkalaisia, ja heinäkuussa. Korkki ei vaan tuppaa millään pysymään kiinni, kun ei tarvi aamulla lähteä ajamaan. Liikkuvat lapsiperheet harvemmin möykkää aamuyöhön, kun herätys on kumminkin 8lta ja sitte ajellaan taas seuraavaan mestaan...


      • Hyviä kokemuksia
        ei-kausipaikkalainen kirjoitti:

        Pahimmat tenuttajat yleensä on niitä kausipaikkalaisia, ja heinäkuussa. Korkki ei vaan tuppaa millään pysymään kiinni, kun ei tarvi aamulla lähteä ajamaan. Liikkuvat lapsiperheet harvemmin möykkää aamuyöhön, kun herätys on kumminkin 8lta ja sitte ajellaan taas seuraavaan mestaan...

        Tulipa kierrettyä heinäkuussa monia Sfc-leirintäalueita ja myös muita alueita. Yhdelläkään alueella emme sattuneet huomaamaan mitään juopottelu eikä muitakaan häiriöitä. Aikaisempina vuosina on joskus sattunut kuulumaan ääntä myöhäänkin jostakin vaunun katoksesta mutta eipä sekään ole äitynyt häiritseväksi. Ja etenkin Sfc alueilla oli vastaanotto ystävällistä, silti sai olla täysin omissa oloissaan tai esim. saunoa porukoissa hintaan kuuluvalla saunavuorolla iltaa viettäen. Varmasti on eroja alueissa mutta näin tällä kertaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe