Työssä vielä 68 ikävuoden jälkeen.

5 vuotta vielä

En halua jäädä eläkkeelle,nautin työstäni. Kuinkas sinä ?

97

2284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

En minäkään halua jäärä eläkkeelle,minäkin nautin työstäni.
      Hyvä me ,onkos muita työhulluja?

• Kokkolan Pappa

Tein henkilökohtaisen työsopimuksen työnantajani kanssa,.
      Alustavasti jatkan siihen asti kun täytän 75 vuotta, joka on ehdoton takaraja.
      Haluan kuitenkin matkustella sekä nauttia lapsenlapsista ja seurata heidän
      urheiluharrastuksiaan. Myös auton vaihtoa (kerrankin uuden) harkitsen sitten
      kun työnteko aikoinaan loppuu.

• SAS*

Olen 61 vuotias ja ollut pois työelämästä jo yli 4 vuotta. Eläkkeellä en ole vielä, mutta ehkä ensi keväänä.

Työn tekoa en ole lopettanut vieläkään koska nautin siitä. Siitä tuli minulle paha tapa yli 40 vuoden ajalta.

• mielipide...

Kyllä tekemistä riittää eläkkeelläkin.
      Mielestäni kannattaa jättää paikkansa työelämässä nuoremmille eikä sinnitellä hamaan loppuun.
      Elämä on lyhyempi kuin uskoisimme.
      Itse huolehdin äidistäni ja käyn vanhainkodilla syöttämässä vanhoja sukulaisiani.
      Tunnen olevani hyödyksi, mutta en vie nuoremmilta työpaikkaa.
      Kyllä 75 vuotias on vanha työelämään, mutta eihän se minulle kuulu.
      Ahneuttaan ei ainakaan kannata sinnitellä, äkkiä tulee aika että sänky riittää, tai arkku.

• 15€/h

Niin kauan kun pukimiehiä tarvitaan, olen valmis auttamaan.

• DildoApuna

Siis puetko ihmisiä vai, kun kirjoitit että pukimiehiä? Vai oliko tarkoitus olla "pukkimiehiä"? Taitaa tuon pukin sarvi olla jo tosi laho...
        Varo ettei napsahda jänne poikki.

• zz-zz

Jos teillä on mittanauha, vetäkää se auki metrin verran.
      Katsotte, missä sentissä on ikänne, näette eletty aika matkana. Jäljellä olevan voi arvioida, mutta lyhyt se on.

• 1943

Kukin tehköön mitä haluaa. Itse jäin osa-aikaeläkkeelle heti kuin voin eli 56-vuotiaana. Ratkaisu osoittautui oikeaksi, sillä oikeita eläkepäiviä en mieheni kanssa saanutkaan viettää, hän kuoli puolitoista vuotta ennen kuin 63-vuotiaana jäin eläkkeelle oltuani 40 vuotta työelämässä.
      Ei kannata elää sitkun elämää. Itse annoin mahdollisuuden nuoremmalle työtoverilleni täysiaikaiseen työhön. Työtä minulla on niin paljon kuin viitsin tehdä, ei palkkatyötä. Osa-aikaeläke antoi myös mahdollisuuden olla yhden kauden kuntapolitiikassa mukana. Nyt olen aktiivinen järjestötoiminnassa.

• L - L

Ennustamattomuus! Oma isäni oli varoittava esimerkki.

53-vuotisena aloittamani himmentelyn jälkeen jäin kokoaikaisesti kotiin.
        Vaimoni lopetti työnsä parin kuukauden tarkkuudella samaan aikaan.
        Vaimon terveyden osalta silloin tulevaisuus oli epävarma mutta nämä vuodet olemme viettäneet täysipainoista elämää.
        Huomisesta ei tiedä.

Jos olisin roikkunut työelämässä 65.ksi niin olisin ehtinyt elää vajaa 2-vuotta ennen syöpäleikkauksia.
        Nyt elin nuo yli 10-vuotta täysipainoisen tervettä, hyväkuntoisen miehen elämää.

Tosin puukotusten jälkimainingit ovat hiljalleen hiipumassa jota käsitystä vahvistaa tämänpäiväinen tähystys.
        Ei löydöksiä. Seuraava tirkistely 9kk:n kuluttua.

• ärkkimyrkki

Muista sit kans haukkua nuoria työttömiä.

• Työnaika

Lopetin 58 vuotiaana, ei sairauden takia,

Vanhalle työpaikalle kai pääsisin vielä, täytyy kuitenkin nähdä elämä ja sen arvot . Nyt kuitenkin yli 65 vuotiaana aika kulkee nopeasti.

• Kaupunkilainen

Minullakin on kiinnostava työ, mutta olen tehnyt sitä tarpeeksi. Jos minulla olisi ollut siihen varaa, olisin jättäytynyt pois työelämästä viime kesänä täyttäessäni 60. Nyt on pakko sinnitellä vielä pari vuotta, sitten saan eläkevakuutuksesta pientä eläkettä siihen asti, kun virallinen eläkeikäni (64) koittaa.

En kuvittele olevani korvaamaton, minulla on läheisenä kollegana alaa opiskeleva 30-vuotias, joka jo tekee osin samoja töitä kuin minä. Ei tule olemaan mitään vaikeuksia jättää loppujakin tehtäviäni hänelle.

• L - L

Aloitin irrottautumisen 53-vuotisena hyväksyn kehnon tulevan työeläkkeeni mutta laitoimme vaimon kanssa jo aikaisemmin elmänarvomme meitä miellyttävään järjestykseen.

Minulla ei ollut mitään osa-aikaeläkettä, ei sapattivuotta eikä muutakaan vastaavaa vaan yksinkertaisesti kuukausittainen "työtön, työtön" lapun täyttö.

Viimeisten vuosieni työt olivat mielenkiintoisia, vaihtelevia, palkitsevia ja jopa palkittuja.
      Siitä huolimatta mikään työhön liittyvä ei aja oman rajattoman ajankäytön antamien mahdolisuuksien ohi.

Nautin kahden elosta pitkäaikaisen kumppanini kanssa.
      Harrastusmahdollisuuksista ja sosiaalisista suhteista ilman kalenterin tai kellon rajoituksia.

Nautin matkustelusta.

Sinulla varmaan palkkatyö ja harrastus ovat yksi ja sama tai ainakin liittyvät läheisesti toisiinsa?
      Oletko taiteilija tms.?

• ://

Säälin ihmisiä, joilla ei ole muuta kuin työ.

• L - L

Kuin myös, mutta helpottavana tekijänä on, että tuskin he itse sitä huomaavat.

Tuttavani tulkinta: Puhdas ja aatteellinen. Sinänsä lapsellinen sanakäännös mutta minunkin mielestäni kuvaava!

• tyytyväinen eläkkeel

Tuo on totta! Jos ei ole muuta kuin työ, putoaa ihan tyhjän päälle, kun jää eläkkeelle. Tunnen muutamia tapauksia ja he ovat nyt ihan surkeassa jamassa. Eivät työaikana solmineet ihmissuhteita, elivät työlle ja ainoat suhteet oli työtovereihin. Nyt nuoremmat työkaverit ovat jättäneet yhteydenpidon ja eläkeläisten kanssa eivät ole tulleet pitäneeksi yhteyksiä. Molemmat tuntemani henkilöt ovat joutuneet mielenterveysongelmien takia psykiatriseen hoitoon.
        Asianlaita pahenee, jos yrittää sinnitellä töissä hamaan vanhuuteen täyttääkseen tyhjyyttä, joka eläkkeellä olisi odotettavissa ihmisille, joilta elämä jäi elämättä.
        ELÄMÄ ON MUUTAKIN KUIN SUORITTAMISTA.

• kuussa käteen.
        tyytyväinen eläkkeel kirjoitti:

Tuo on totta! Jos ei ole muuta kuin työ, putoaa ihan tyhjän päälle, kun jää eläkkeelle. Tunnen muutamia tapauksia ja he ovat nyt ihan surkeassa jamassa. Eivät työaikana solmineet ihmissuhteita, elivät työlle ja ainoat suhteet oli työtovereihin. Nyt nuoremmat työkaverit ovat jättäneet yhteydenpidon ja eläkeläisten kanssa eivät ole tulleet pitäneeksi yhteyksiä. Molemmat tuntemani henkilöt ovat joutuneet mielenterveysongelmien takia psykiatriseen hoitoon.
        Asianlaita pahenee, jos yrittää sinnitellä töissä hamaan vanhuuteen täyttääkseen tyhjyyttä, joka eläkkeellä olisi odotettavissa ihmisille, joilta elämä jäi elämättä.

Kyllä olet tavallaan oikeassa.

USA:ssa vielä 85 vuotiaatkin kiertävät muttereita liinalla, kun pitää saada rahaa.

Suomessahan on hyvät eläkkeet koska eläke maksut ovat korkeat ja pienet verot.

• työssä 60+

Säälin ihmisiä, jotka eivä osaa nauttia työnteosta ja palkasta, joka mahdollistaa kaikenmoista mukavaa.

• pipi päästä itse
        tyytyväinen eläkkeel kirjoitti:

On kuule meitäkin, jotka ovat olleen psykiatrisessa hoidossa 8siis avohoidossa9 käytännöllisesti katsoen koko elämänsä ja silti tyelämässä. Työ nimittäin on sitä parasta hoitoa.

• ..........
        työssä 60+ kirjoitti:

Säälin ihmisiä, jotka eivä osaa nauttia työnteosta ja palkasta, joka mahdollistaa kaikenmoista mukavaa.

Onni on ollut saada tehdä erittäin miellyttävää ja tyydyttävää työtä.
        Mutta ei työ saa olla elämän kaikki. On oltava muutakin.

Onkohan kaikki työn ilo siitä kiinni, ettei osaa siitä nauttia.

Kaikkiko työ on nautittavaa.
        Epäilen suuresti

• ei työssä 60+
        työssä 60+ kirjoitti:

Minä säälin ihmisiä, jotka eivät osaa nauttia eläkepäivistä ja mahdollistaa nuorten työllistymisen. Että heilläkin olisi kaikenmoista mukavaa.

• työssä 60+
        ei työssä 60+ kirjoitti:

Minä säälin ihmisiä, jotka eivät osaa nauttia eläkepäivistä ja mahdollistaa nuorten työllistymisen. Että heilläkin olisi kaikenmoista mukavaa.

Ei se, että pääsee eläkkeelle, merkitse automaattisesti, että paikka täytetään. Meillä on yhtiössä jäänyt siellä oloni aikana eli vajaan 10 vuoden aikana vanhuuseläkkeelle varmaan kymmeniä ihmisiä, mutta ei heidän tilalleen ole kuin harvoissa tapauksissa otettu ketään. No kyllä uusia ihmisiä on otettu, mutta ihan muille osastoille ja muihin tehtäviin. Ei meillä ole eikä saakaan olla mitään työtehtäväkiintiötä, sehän olisi vähän kuin NL-vainajassa.

Työstä pitäminen on aika paljon itsestä kiinni. Ei kaikki työ ole mitenkään ihanteellista, mutta sitä pitää vain motivoitua ja etsiä ne asiat, jotka ovat hyvin. Itse en esimerkiksi välittäisi siitä yhdessä ja samassa paikassa olemisesta, vaan tykkäisin nopeatempoisemmasta matkatyöstä. Tosin ikää on jo ja saattaisin väsyä.

Ja työstä saatava palkka mahdollistaa matkustelun vapaa-aikana ja muutakin mukavaa. Turha odottaa eläkepäiviä tyyliin "sitten kun...". Elämä on tässä ja nyt.

• zz-zz
        työssä 60+ kirjoitti:

Ei se, että pääsee eläkkeelle, merkitse automaattisesti, että paikka täytetään. Meillä on yhtiössä jäänyt siellä oloni aikana eli vajaan 10 vuoden aikana vanhuuseläkkeelle varmaan kymmeniä ihmisiä, mutta ei heidän tilalleen ole kuin harvoissa tapauksissa otettu ketään. No kyllä uusia ihmisiä on otettu, mutta ihan muille osastoille ja muihin tehtäviin. Ei meillä ole eikä saakaan olla mitään työtehtäväkiintiötä, sehän olisi vähän kuin NL-vainajassa.

Työstä pitäminen on aika paljon itsestä kiinni. Ei kaikki työ ole mitenkään ihanteellista, mutta sitä pitää vain motivoitua ja etsiä ne asiat, jotka ovat hyvin. Itse en esimerkiksi välittäisi siitä yhdessä ja samassa paikassa olemisesta, vaan tykkäisin nopeatempoisemmasta matkatyöstä. Tosin ikää on jo ja saattaisin väsyä.

Ja työstä saatava palkka mahdollistaa matkustelun vapaa-aikana ja muutakin mukavaa. Turha odottaa eläkepäiviä tyyliin "sitten kun...". Elämä on tässä ja nyt.

Jos ei palkata lähtijän tilalle uutta työntekijää, niin eikö tule mieleen, että olit ylimääräinen.
        Kun lähdin pois eräälstä firmasta, niin vuoden päästä joutuivat lopettamaan koko firman.
        Viimeisimmästä työpaikasta lähdettyä joutuivat palkkaamaan kolme uutta työntekijää.

Voi olla niinkin, että ko. tapaukset eivät johtuneet minusta. Mutta näin haluan kertoa.

• joutis 14v
        työssä 60+ kirjoitti:

> työssä 60

Mutta jos on joskus ollut työssä ja saanut palkkaakin ja alkaen 50 , haluaa tehdä kokoaikaisesti kaikenmoista mukavaa?
        Nyt toistakymmentä vuotta.

• joutis 14v
        työssä 60+ kirjoitti:

> työssä 60

Mutta kun lopettaa itse reilusti ennen eläkeikää niin on todennäköisempää, että tilalle täytyy ottaa seuraaja.

Varsinkin ohuen organisation PK-yrityksissä.
        Näin tapahtui kohdallani lähtiessäni viimeisetä vakituisesta työpaikastani.

Samoin lopettaessani pätkätyöt. Tilalleni oli pakko ottaa uusi pätkijä!

Työ rajoittaa ajankäyttöä, myös ja varsinkin matkustelua.
        Lisäksi työssä ollessa yleensä joutuu sopimaan ajankohdasta jonkun tai joidenkin kanssa.
        Joutilaana ainoastaan vaimo on neuvottelukumppani.

Jo pätkätyövuosinani minulla oli mahdollisuus vaimon kanssa tehdä 4 - 5 matkaa / vuosi. Kestoltaan 1 - 4 viikkoa.
        3kk:n työnhakumatkat Espanjaan olivat myös jonkin sortin matkustamista.
        5:n vuoden aikana minulla oli 10 toimeksiantoa. 2pv > 7kk.

Työttömänä kävimme mm. Karibian risteilyllä jatkaen sitä lisäviikolla Playa Platassa, A-I:ssa.
        Kävimme myös Kiinan kiertomatkalla.
        Mainitakseni vain nämä Euroopan ulkopuolisista.
        Ilmoitin työkkäriin ja liiton kassaan poisaoloistani.

Eivät työt haitanneet!

• tyytyväinen eläkkeel kirjoitti:

Minun kohdalla pitää tuo osittain paikkansa, mutta ihan toisista syistä.
        Ennen eläkeikää olin kuusi vuotta hoitanut viikonloppuisin ja lomillani ikääntyneitä vanhempiani 200 kilometrin matkan takana, kävin ainoastaan arkipäivisin kotona nukkumassa, ei siinä ehtinyt paljon solmia ihmissuhteita.
        Äitini kuoli 2006 ja isäni 2011, minulla ei ollut enää muuta kuin työ jäljellä.
        Eläkeikään päästyäni jäin osa-aikaeläkkeelle harjoittelemaan eläkkeellä oloa, olen nyt nauttinut tästä ajasta, neljä peräkkäistä vapaata ja kolme työpäivää.
        Alkuun ne kolme päivää oli täysin kaaosmaisia työn paljouden vuoksi, mutta kun asiakkaani saivat meiliinsä tarpeeksi usein "out of office" vastauksen, oppivat he ottamaan yhteyttä työkavereihini .
        Jos terveyteni jatkuu yhtä hyvänä ja minun työpanostani tarvitaan, jatkan vaikka 68 vuotiaaksi, samahan se on onko sitä kotona tai töissä.
        Enkä koe vieväni nuorilta työpaikkaa, niin monta kertaa pomo on sanonut, että tasapainotan tiimin yhteishenkeä, toiset ovat 21-35 vuotiaita.

• työssä 60+
        joutis 14v kirjoitti:

> työssä 60

Mutta kun lopettaa itse reilusti ennen eläkeikää niin on todennäköisempää, että tilalle täytyy ottaa seuraaja.

Varsinkin ohuen organisation PK-yrityksissä.
        Näin tapahtui kohdallani lähtiessäni viimeisetä vakituisesta työpaikastani.

Samoin lopettaessani pätkätyöt. Tilalleni oli pakko ottaa uusi pätkijä!

Työ rajoittaa ajankäyttöä, myös ja varsinkin matkustelua.
        Lisäksi työssä ollessa yleensä joutuu sopimaan ajankohdasta jonkun tai joidenkin kanssa.
        Joutilaana ainoastaan vaimo on neuvottelukumppani.

Jo pätkätyövuosinani minulla oli mahdollisuus vaimon kanssa tehdä 4 - 5 matkaa / vuosi. Kestoltaan 1 - 4 viikkoa.
        3kk:n työnhakumatkat Espanjaan olivat myös jonkin sortin matkustamista.
        5:n vuoden aikana minulla oli 10 toimeksiantoa. 2pv > 7kk.

Työttömänä kävimme mm. Karibian risteilyllä jatkaen sitä lisäviikolla Playa Platassa, A-I:ssa.
        Kävimme myös Kiinan kiertomatkalla.
        Mainitakseni vain nämä Euroopan ulkopuolisista.
        Ilmoitin työkkäriin ja liiton kassaan poisaoloistani.

Eivät työt haitanneet!

Kun joku lähtee eläkkeelle tai muuttaa työpaikkaa (periaatteessa ihan sama asia) eikä tilalle oteta ketään, niin työt vain jaetaan uudestaan. Sitäpaitsi ei esimerkiksi projektityössä ole aina tasaisesti töitä. Jossain sairaalassa hoitsuilla ja vastaavilla varmaan on eri tilanne ja Lidlin kassalla.

Mitä hyötyä eläkkeellä olosta on, jos eläke on pieni? Ei silloin matkusteta yhtään mihinkään. Kun on keskimääräinen kuukausipalkka, se mahdollistaa matkustamisen. Ei niitä matkoja kuitenkaan tule niin usein tehdyksi, että niiden ajankohdasta sopiminen olisi mikään riesa työssä, ne pitää ajoittaa sellaisiin ajankohtiin, ettei työssä ole mitään hektistä vaihetta. Ei ole ollut ikinä mikään ongelma.

Sitäpaitsi työn uudet haasteet ovat mukavia. Nytkin minulle on omasta aloitteestani johtuen todennäköisesti tarjoilla uudenlaisia tehtäviä ja joku muu tekee nykyisistä töistäni osan, mukavaa vaihtelua. Ei ihmisen pidä olla samassa paikassa liian pitkään, ei myöskään samoissa työtehtävissä. Vaihtelua pitää elämässä olla.

• sitroen.
        työssä 60+ kirjoitti:

Kun joku lähtee eläkkeelle tai muuttaa työpaikkaa (periaatteessa ihan sama asia) eikä tilalle oteta ketään, niin työt vain jaetaan uudestaan. Sitäpaitsi ei esimerkiksi projektityössä ole aina tasaisesti töitä. Jossain sairaalassa hoitsuilla ja vastaavilla varmaan on eri tilanne ja Lidlin kassalla.

Mitä hyötyä eläkkeellä olosta on, jos eläke on pieni? Ei silloin matkusteta yhtään mihinkään. Kun on keskimääräinen kuukausipalkka, se mahdollistaa matkustamisen. Ei niitä matkoja kuitenkaan tule niin usein tehdyksi, että niiden ajankohdasta sopiminen olisi mikään riesa työssä, ne pitää ajoittaa sellaisiin ajankohtiin, ettei työssä ole mitään hektistä vaihetta. Ei ole ollut ikinä mikään ongelma.

Sitäpaitsi työn uudet haasteet ovat mukavia. Nytkin minulle on omasta aloitteestani johtuen todennäköisesti tarjoilla uudenlaisia tehtäviä ja joku muu tekee nykyisistä töistäni osan, mukavaa vaihtelua. Ei ihmisen pidä olla samassa paikassa liian pitkään, ei myöskään samoissa työtehtävissä. Vaihtelua pitää elämässä olla.

Kyllä minulla vain oli vaikeuksia sopia vapaista matkojen takia.
        Olisin esim. kerran lähtenyt Tiibetin matkalle, kun olin tehtävässä, mistä ei töitten puolesta estettä olisi ollut. Esinahka kuitenkin sanoi, että mene sitten kun listassasi on vapaata. Sitten ilmeni, että Tiibetiin ei enää päässytkään ja se matka jäi tekemättä.

Samainen esinahka täytti 60 v ja niinpä vain piti ruinata omalta esinahaltaan parin viikon vapaa. Kyllä teki mieli muistuttaa, mitä sanoi minun Tiibetinmatkastani... Maltoin kyllä sillä kertaa mieleni...

Eläkkeelle jäin heti kun oli mahdollista eli 60 -vuotiaana eikä ole takaisin ikävä ollut. Itse työn puolesta kyllä olisin voinut jatkaakin vaikka vuorotyöhön en koskaan oppinutkaan, mutta yhtiön henkilökemioitten takia jäin pois kuten useimmat muutkin.

• työssä 60+
        sitroen. kirjoitti:

Olisin esim. kerran lähtenyt Tiibetin matkalle, kun olin tehtävässä, mistä ei töitten puolesta estettä olisi ollut. Esinahka kuitenkin sanoi, että mene sitten kun listassasi on vapaata. Sitten ilmeni, että Tiibetiin ei enää päässytkään ja se matka jäi tekemättä.

Samainen esinahka täytti 60 v ja niinpä vain piti ruinata omalta esinahaltaan parin viikon vapaa. Kyllä teki mieli muistuttaa, mitä sanoi minun Tiibetinmatkastani... Maltoin kyllä sillä kertaa mieleni...

Eläkkeelle jäin heti kun oli mahdollista eli 60 -vuotiaana eikä ole takaisin ikävä ollut. Itse työn puolesta kyllä olisin voinut jatkaakin vaikka vuorotyöhön en koskaan oppinutkaan, mutta yhtiön henkilökemioitten takia jäin pois kuten useimmat muutkin.

Henkilökemiaksi nimitetään sitä, ettei osata hoitaa henkilösuhteita. Kyllä se on ihan vain itsestä kiinni, miten työpaikalla pärjää toisten kanssa. Parhaiten se onnistuu, kun ottaa ammatillisen asenteen eikä turhia tunteile. Lähtökohta on, että kaikkien kanssa tullaan toimeen.

En tiedä, mitä tarkoittaa "listasasi on vapaata", mutta eikö matkalle lähdetä silloin kun se töiden puolesta sopii, ei silloin kun itseä sattuu huvittamaan. Jos on hankkeen hektinen vaihe päällä, niin on aika moraalitonta kuvitella lähtevänsä silloin yhtään mihinkään. On myös niin, että kun itse joustaa silloin kun työssä tarvitaan, työnantaja tulee vastaan.

Jotain kertoo jo se, että nimittää esimiestä esinahaksi. Jos ei tuon enempää arvosta toista ihmistä, ei voi itsekään odottaa saavansa arvostusta. Esimies on tänä päivänä enemmän työtoveri kuin jotain mikä on ylhäälläpäin, eismies on työntekijä muiden joukossa. Työssä tarvitaan myös "alaistaitoja".

• Anonyymi
        työssä 60+ kirjoitti:

Ihan niin. Sitä kauemmin mitä on kiinni työelämässä sitä parempi eläke
        Vapaa aikaakin jää ihan tarpeeksi työn ulkopuolella ,

• Anonyymi
        sitroen. kirjoitti:

Monelle käy juuri samoin , työ ei ole este mitenkään vaan juuri ne kemiat työpaikalla .
        Itsekkin oikein odotin eläkkeelle pääsyä juuri siksi että esimies ei ollut edes tietoinen meidän työstämme mitenkään
        Mutta kun jäin eläkkeelle niin heti sain uuden työpaikan ja tein töitä 68 vuotiaaksi, ja tekisi; vieläkin jos idolisi ikä esteenä ,

• k/k

Minäpä arvasin mitä seuraa kun sanoo viihtyvänsä hommissa.
      Mielipuolen kohtalo ja ankea yksinäisyyshän siitä seuraa höystettynä kanssaeläjien syvällä säälillä.
      Mikähän siinä on kun ihmisiä ei osata jättää vaan tekemään askareitaan,eläköityneet olisivat sananlaskun mukaan aivan hiljaa ja kätkisivät onnensa.
      Korkeintaan keskenään hymyilisivät toisilleen sillai merkitsevästi,mut ei.
      Uskon levittäjän sitkeyrellä sitä omaa autuasta olotilaa pitää tyrkyttää toisillekkin.
      Mä ainakin uskon että kaik työelämästä poistuneet on tehneet parhaan mahrollisen ratkaisun omalla kohrallaan,uskokaa tekin et töis vapaehtosesti jatkavat on tehneet samanlaisen ratkasun omalla kohrallaan

• työn onni

Kaikilla on oikeus minun puolesta tehdä töitä toiselle tai omalle firmalle kuolon hetkeen asti, kaikilla on oma valinta ei siinä mitään pahaa ole.

• Torikauppias.

k/k on työtehtäviä joista on lähdettävä nuorena. Juoppoja niistä tulee.

• k/k

Täsmennä ,kiitos

• ei kaupan
        k/k kirjoitti:

Täsmennä ,kiitos

Sama pyyntö.

• fundeeraaja.

Niin kauan kuin suomessa ei ole työvoimapulaa, pitäisi jäädä eläkkeelle sillä aikavälillä, kun on päätetty.
      Niin kauan kuin suomessa on työttömiä, varsinkin nuorisotyöttömiä, eläkkeelle pitäisi jäädä heti kun se on mahdollista.

Ihmisten pitäisi ajatella kokonaisvaltaisesti, ei vaan oman edun mukaisesti.
      Työn teko on joka tapauksessa lopetettava jossakin vaiheessa. Pakkoa ei kannata odottaa, mieluummin vapaaehtoisesti.

• L - L

Oikeassa olet! Hyötyä kahdessa tavalla.

Ennen aikojaan työelämästä pois jäävät tekevät tilaa työttömille nuorille, kuten toteatkin.

Lisäksi nämä "varhaislaiskat" jäävät pienemmän eläkkeen ja aikaisempien säästöjen varaan.
        Eläkevakuutusyhtiöiden kulut ovat pienemmät ja säästöeurot tulevat kulutukseen.

Jos joskus todellinen työvoimapula tulee niin sitähän tämä nykyinen höyryäminen yrittää ennakoida mutta se ei ole tätä, eikä huomistakaan päivää!

Olen seurannut 70-luvun alusta alkaen työvoimapulan tuloa.
        Mm. lomaltapaluurahat sovittiin pulan helpottamiseksi.

Missä se pula on? En ole havainnut näiden kymmenien vuosien aikana!

• aika ja elämä
        L - L kirjoitti:

Oikeassa olet! Hyötyä kahdessa tavalla.

Ennen aikojaan työelämästä pois jäävät tekevät tilaa työttömille nuorille, kuten toteatkin.

Lisäksi nämä "varhaislaiskat" jäävät pienemmän eläkkeen ja aikaisempien säästöjen varaan.
        Eläkevakuutusyhtiöiden kulut ovat pienemmät ja säästöeurot tulevat kulutukseen.

Jos joskus todellinen työvoimapula tulee niin sitähän tämä nykyinen höyryäminen yrittää ennakoida mutta se ei ole tätä, eikä huomistakaan päivää!

Olen seurannut 70-luvun alusta alkaen työvoimapulan tuloa.
        Mm. lomaltapaluurahat sovittiin pulan helpottamiseksi.

Missä se pula on? En ole havainnut näiden kymmenien vuosien aikana!

En ole viisas, mutta mitä tarvitaan kansassa ja kokonaisuudessa pitämään yllä kansaa se ei ole kuin ajaa autoa ja vaihtaa.
        Täytyy nähdä ajalla kansa ja ikä koska kaikki tiedämme me kuolemme.

Suomi tässä pyramidi ajassa on tosi nolla!!!

Nähkää aika ja kuolema.

• bessie*

Nyt en oikein ymmärrä sinun fundeerauksiasi, fundeeraaja?

Mitä tarkoitat tuolla "Pakkoa ei kannata odottaa, mieluummin vapaaehtoisesti."

Kovin on nöyrä ja alistuva asenne.

• fundeeraaja.
        bessie* kirjoitti:

Nyt en oikein ymmärrä sinun fundeerauksiasi, fundeeraaja?

Mitä tarkoitat tuolla "Pakkoa ei kannata odottaa, mieluummin vapaaehtoisesti."

Kovin on nöyrä ja alistuva asenne.

Yläikäraja on se pakko(68v). Sitä ennen on vapaaehtoisuutta.
        Sairastuminen on myös pakko, mutta sitä ei tiedä etukäteen.
        Nöyrä pitää olla, mutta alistuva ei.

• 60+++++
        aika ja elämä kirjoitti:

En ole viisas, mutta mitä tarvitaan kansassa ja kokonaisuudessa pitämään yllä kansaa se ei ole kuin ajaa autoa ja vaihtaa.
        Täytyy nähdä ajalla kansa ja ikä koska kaikki tiedämme me kuolemme.

Suomi tässä pyramidi ajassa on tosi nolla!!!

Nähkää aika ja kuolema.

Mikä on tässä teissä Suomi???

• tyytyväinen

Työpaikallani pääsi 60v eläkkeelle ja jos ei silloin jäänyt niin sai kyllä kuulla, tai ainakin hiljaista jupinaa, että miksi et lähde ja anna paikkaa nuoremmalle. Itse jäin heti kun voi/sai.

• ihmisen elämä
        fundeeraaja. kirjoitti:

Pakko täällä on 67.

Hyvä tai paha sitä en tiedä.

• bessie*
        fundeeraaja. kirjoitti:

Ai tuo, no kai sitä voi pakoksikin sanoa, vaikka ääriharvoillehan se sitä on. Yleensä kai asiantuntija- ja johtotehtävissä oleville.

No mikseikäs tuota 68 sitten "kannata odottaa"? Mikä olisi sopiva alaraja tuolle "mieluummin vapaaehtoisesti" eläkkeelle jäämiselle?

Entä miksi pitää olla nöyrä?

• fundeeraaja.
        bessie* kirjoitti:

Ai tuo, no kai sitä voi pakoksikin sanoa, vaikka ääriharvoillehan se sitä on. Yleensä kai asiantuntija- ja johtotehtävissä oleville.

No mikseikäs tuota 68 sitten "kannata odottaa"? Mikä olisi sopiva alaraja tuolle "mieluummin vapaaehtoisesti" eläkkeelle jäämiselle?

No mutta, 63-68v on se ikähaarukka. Haarukan välissä on vapaaehtoisuus.
        Mikä on nöyrän vastakohta? Mieluummin nöyrä kuin se vastakohta.

• pertta-j
        bessie* kirjoitti:

• vm:1950
        tyytyväinen kirjoitti:

Työpaikallani pääsi 60v eläkkeelle ja jos ei silloin jäänyt niin sai kyllä kuulla, tai ainakin hiljaista jupinaa, että miksi et lähde ja anna paikkaa nuoremmalle. Itse jäin heti kun voi/sai.

Kyllä ne jotkut pääsee kun koira veräjästä, itsellä ikää 62v ja aina vaan työttömänä
        työnhakijana Työkkärissä ja aina välillä muka työllistävissä hommissa 9e päivä-
        palkalla jos ei ota vastaan niin paukkuu karenssi, ja muutenkin peruspäivärahalla
        on kiperä pärjätä vielä kun jaksaisi vuoden verran niin saisi edes mielenrauhan.

Töitä tuli tehtyä 14 vuotiaasta asti 45 vuotta non stop, sitten ammatti saneerattiin
        pois tämän jälkeen elämä on ollut kuin roikkuisi löysässä hirressä toivottavasti
        evät nosta eläkeikää lähivuoden aikana, kaikki on mahdollista YT Suomessa.

• vm:1951
        vm:1950 kirjoitti:

Kyllä ne jotkut pääsee kun koira veräjästä, itsellä ikää 62v ja aina vaan työttömänä
        palkalla jos ei ota vastaan niin paukkuu karenssi, ja muutenkin peruspäivärahalla
        on kiperä pärjätä vielä kun jaksaisi vuoden verran niin saisi edes mielenrauhan.

Töitä tuli tehtyä 14 vuotiaasta asti 45 vuotta non stop, sitten ammatti saneerattiin
        pois tämän jälkeen elämä on ollut kuin roikkuisi löysässä hirressä toivottavasti

Jos olet pitkäaikaistyötön (yli 500 pv) niin olet jo eläkeiässä.
        Minulta puuttuu vielä puoli vuotta.

• sitroen.
        vm:1950 kirjoitti:

Tämä on osa sitä uutta maaimanjärjestystä, jota rikollinen valtaeliittimme toteuttaa.

Nythetikohtajust alkavasta ankarasta työvoimapulasta huudettiin jo 1960 -luvulla. Tarkoitti just sitä NWO:n ilmaista orjatyötä eli jotain 9 euroa päivässä, mistä osa kansaa saa jo nauttia.
        Pian loppuu eläkkeitten maksukin... Mitenhän tuohon osaisi varautua? Käteinen rahakin poistetaan lähivuosina ja siirrytään tietokoneaikaan ja siruun. Miten käy meille, jotka emme sirua ota? Tapetaan kylmään ja nälkään? Aikapa tuon näyttää eikä siihen enää kauaa mene, suomalaisten sirutus päätettiin jo syyskuussa...

• Anonyymi

Niinhän sen tietysti pitäisi ollakin vaan jotkut ammatit ovat sellaisia että moni jatkaa kun ei uusia kykeneviä saada siinä tahdissa kun pitäisi. Ei siis moni nuori i ole halukas työelämään kun näyttävät pärjäävän muutenkin. Silloin vanhat ovat lojaalisia ja ja jatkavat työtään eläkeiässäkin.
        Joten jossain on mennyt yhteiskunnallisten asioiden hoitaminen vikaan kun ei saada nuoria töihin. Että vanhat pääsisivät eläkkeelle .
        Esim hoitoalalla tämä ilmiö on selvästi näkyvissä .

• -------------------

Jos on mielenkiintoinen työ ja voi vapaasti valita työoaikansa, niin ymmärrän
      hyvin, että joku on töissä "vanhoilla päivillään". Tunnen monia artisteja eri aloilta,
      jotka eivät mieti eläköitymistä.

• Anonyymi

Ihan niin artistien työssä ei ole eläke ikää He tekevät työtä loppuun asti kunnes eivät enää kykene.

• Niin kauan kun työssä viihdyn, teen sitä. Kun alkaa maistumaan puulta tai ilmenee kahnauksia joihin en halua osallistua, lopetan.

• raha ei ole elämä

Kaikessa on raha--- näin on olkaa kuinka rikkaita vain näin on.

• näin elämä
        raha ei ole elämä kirjoitti:

Kaikessa on raha--- näin on olkaa kuinka rikkaita vain näin on.

Rullatuolissa 20milj skr. ei ole huippu terveelle eu jäsenelle näin on tosi. (5v)

Sinisilmät- auttavat eivät tiedä mikä on elämä.

Miksi ruoka on kallista = FN.

• näin elämä kirjoitti:

Rullatuolissa 20milj skr. ei ole huippu terveelle eu jäsenelle näin on tosi. (5v)

Sinisilmät- auttavat eivät tiedä mikä on elämä.

Miksi ruoka on kallista = FN.

Rahaa on mitä sattuu olemaan, kyllä sen pitää riittää. Elämäntavat ratkaisevat. Miljonäärikin on köyhä jos on miljardöörin kulutustottumukset.

• Lässynlässynlätinää

Mitäs teet tyäkses? Jotain paskanjauhantaa vai? Tuskin yli 68 vuotiaaksi ainakaan mitään aivoja vaativaa paperityötä teet jossa virheet näkyy heti.
      Kaikki haluaa vain nykyään nuoresta lähtien jotain lätinähommia.

• Olen tehnyt monenlaista työtä, kirjanpitäjästä porras-siivoojaan.
        Kumpiakin tarvitaan.
        Kun ajattelen taakse päin porras-siivoojan työ on parempi. Siinä saa liikuntaa toisin kuin paperipinon edessä istuessa, se vasta tappavaa onkin, nykyinen päätteeseen tuijottaminen.
        Siivoteessa voi antaa ajatusten lentää, fyysinen rasitus on hyväksi, veri kiertää ja on pirteä olo.
        En jaksaisi enää tehdä mitään kahdeksaa tuntia päivässä. Olen 67v.

• ELÄKEe

Hahhah, eduskunnassa on monia, jotka ovat yli 68-vuotiaita, ja hyvin he siellä pärjäävät.

• En halua jäädä eläkkeelle, työ pitää aivot virkeänä ja elämässä on rytmi.
      Työterveys ja työnantajan sairaskuluvakuutus on myös plussan puoleisia asioita.
      Täyttä plussaa on myös ihanat työkaverit.
      Olen osa-aikaeläkkeellä ja 2 vuotta kerrallaan, 2014 tarkastetaan tilanne uudestaan, 68 vuotiaana on pakko lopettaa, silloin loppuu vakuutukset.

• Seisomista ja puhumista vaativan työpäiväni jälkeen luin väsyneenä ketjun.

Olen sippi seitsämäntunnin työrupeaman jälkeen. Kohta menen nukkumaan. Huomenna vielä kuusi tuntia samaa työtä ja sitten pidän taukoa aina joulukuulle jos eivät aijemmin komenna riveihin.

Kivaahan se on silloin tällöin työtäkin tehdä, mutta vain silloin tällöin.
      Työkomennukset tuli tarpeeseen, autoremppa oli sistä hintaluokkaa, että jokainen lisä-euro on tarpeen.

• köyhäkaula

Olet onnellinen, kun voit tehdä töitä silloin kun kukkaro huutaa apua, meikäläinen on joko töissä tai ei oo.

• köyhäkaula kirjoitti:

Olet onnellinen, kun voit tehdä töitä silloin kun kukkaro huutaa apua, meikäläinen on joko töissä tai ei oo.

Työ jota teen on kivaa se on totta, voisin tehdä useamminkin ihan rahan tarpeen takia.

Olen kuitenkin ihan tyytyväinen elämääni ilman työtäkin vaikka eläke ei ole häävi.

Onnelliseksi tunnen itseni silloin kun mieheni ja lapseni osallistuvat mamman rahapulatalkoisiin.

• Takaisin töihin
        korpikirjailija kirjoitti:

Työ jota teen on kivaa se on totta, voisin tehdä useamminkin ihan rahan tarpeen takia.

Olen kuitenkin ihan tyytyväinen elämääni ilman työtäkin vaikka eläke ei ole häävi.

Onnelliseksi tunnen itseni silloin kun mieheni ja lapseni osallistuvat mamman rahapulatalkoisiin.

Tuttavani nimitti eläkevuosiaan "lahjavuosiksi". Niistä pitää kuulemma nauttia täysillä. Itse olin eläkkeellä vajaat kaksi vuotta ja palasin sitten osa-aikatöihin. Nyt voin hyvin, eläkeläisenä itsetuntoni oli nollassa. Tällainen reppana minä olen, viihdyn työssä ja myös kotona, jossa riittää perheen kanssa tarpeeksi työtä ja toimintaa. Olen ajatellut, että ehkä sopeutuminen eläkkeelle jäämiseen helpottuu, kun olen välillä töissä. En tiedä, nähtäväksi jää.

• Ai kuinka

Olisin vaikka sata vuotiaksi töissä jos saan itse määritellä sen työn ja palkkatason, kuten tekevät sekomuslaiset ja sossut..

• kaikkea kohtuudella

Minusta on mukava olla eläkkeellä - eläkkeeni on ihan riittävä. Hoidan mielelläni välillä lastenlapsiani (silloin tällöin tarvittaessa) ja aikaa riittää mieleisiin harrastuksiin, kuntoiluun, matkailuun sekä ystävien tapaamiseen.

• 65 vee

Ei töitä enää,itse pääsin 60 v eläkkeelle suoraan "putkesta",sitä ennen ehdin olla työttömänä pitkän aikaa,ts.500 pv ja jotkut pakolliset lisäpäivät vielä.

Työkkäri ei liioin tarjonnut töitä,leima läpsäytettiin paperiin sujuvasti ja uusi käynti hamassa tulevaisuudessa.

Aika on kulunut mukavasti kaikenlaisten harrastusten ja matkustelun parissa vuosien mittaan.
      Työhön mitä tein,en palaisi mistään hinnasta.Silloin kun se oli vielä siedettävissä rajoissa,voisin harkitakkin silloin tällöin.En halua sitoa itseäni enää mihinkään,olen vapaa kuin taivaan lintu,kaikesta.

• 1946.1946

Jäin vapaalle 55, kun kaveri sanoi että jos ei ole rikastunut 50 ikään, ei sitä enää rikastu.

kyllä saan paljon huonomman eläkkeen kuin samanlainen kaveri, mutta olenpa saanut sitä vähän kauemmin. 63 ja 65 työskenteleviä nuorempia kavereita on jo kuollut. pari kuoli oltuaan 1,5 vuotta eläkkeellä, peräsuolen syöpä, haimasyöpä.

• Kymmenenvuottavielä

Jo kauan ennen kuin päättäjämme alkoivat puhua eläkeiän nostamisesta ajattelin itsekseni, että jos oma terveyteni ja toimintakykyni pysyvät yhtä hyvinä kuin tähänkin asti, niin 70-vuotta olisi ehkä hyvä ikä eläköityä. Tai alkaa ainakin vähän hiljentämään tahtia.

• Hah-hah-haaa

Katos hittolainen, se olen mää.

• Korppis1

En toellakaan nauttisi. Sanan varsinaisessa merkityksessä.

Olin tänään 4-tuntia toimistotyössä. Sen jälkeen siivosin Petzen kotia ja saunoin. Nyt olen rättiväsynyt vain 5,5 tunnin ns. työstä.

Kyllä minusta on kiva olla eläkeläinen. Mietin onko niin, että selaiset ihmiset,jotka eivät osaa lopettaa eivät ole ikinä oikeesti työtä tehneetkään vaan sipostelleet niitä näitä.

Yli neljäkymmentä vuotta erilaisissa haastavissa työtehtävissä, opiskeluja rinnan sekä toistakymmentä vuotta tuosta ajasta pienyrityksen vetämistä, en kaipaa pätkääkään siihen oravanpyörään.

Joskus piipahdus työelämässä kuten tänään se on kivaa vaihtelua, mutta ei kokopäiväisesti.

• Skånepåg

Tammikuun jälkeen eläkkeelle potkivat, helmikuussa 67.- Kummallinen tunne ku on samassa työmaalla jo 35 vuotta.- Noh eipä tartte enään aamutuuriin :) Seuraavaksi sitten soppajonoon, tai sitten ei :D

• ruistajavehnästä

Miten saataisi työhulluus tarttumaan näihin työttömiin jotka eivät halua hoitaa lapsiaan itse vaan vängällä yrittävät päivähoitoon.
      Olen itse hoitanut lapseni ja kun laskin kuukausi palkkani oli se sievoinen. Mistäkö se koostui? Ensinnä ostin tarvitsemiani ruoka-aineita varastoon kun ne oli tarjouksessa. Ei tarvitse vasta varsin lähteä yksittäisen asian perään juoksemaan. Aina tulevat uudestaan tarjoukseen. Kun oli aikaa, niin leivoin kaikki ja kaikki ruuat tein alusta asti. Kun oli allergiaa, niin tiesi mitä ruoka sisälsi. En ole mikään super ihminen vaan tavallinen perheen äiti joka puristi kohtuullisen elämäntason.

• Korppis1

Minua huvittaa tällaiset, päivän selvät vuodatukset...hyvä minä ... kaikki on niin ihanan tuntuista nyt kun aika on kullannut arjen puristuksen reunoihin kultaa,

• Arkivoiollakultaa

Mua ei huvita yhtään laisesi ahtaat ja pienisieluiset, pahansuovat tyypit, jotka eivät ymmärrä kenenkään muun sanomisen tarvetta kuin omansa. Onko kiva pyöriä pientä piiriä oman napansa ympärillä? Lieneekö se laiskakin ...

• ruistajavehnästä

On se mukava että pudotatte maanpinnalle. En ole kultareunoja nähnyt omassa kaapissani. Miksi lyttäät kaikki mikä liikkuu. Olin vaan sanomassa miten pienellä työttömyysrahalla tulee toimeen. En ole käynyt täällä pitkään aikaan ja sama meno jatkukoon, poistun taka vasemmalle.

• Säästäri

Kun olin kotiäitinä ja mies opiskeli, oli pakko olla tarkkana. Ruokaa en heittänyt koskaan menemään, vaan tein lapsen päivän toisen aterian niin, että säästin kun aamupäivän ateriasta jäi usein lihaa tai kalaa ym.,keitin uuden perunan ja laitoin uudet vihannekset ja lämmitin tuon päivältä jääneen lihan. Meni ihan täydestä ja lapsi oli tosi terve.

• työssä.edelleen

Olisin jo päässyt vanhuuseläkkeelle, mutta en ole jäänyt, jään luultavasti seuraavan vuoden aikana. Seuraajaani olen jo perehdyttänyt kohta vuoden, ei häntä mistään ulkopuolelta ole otettu, vaan hän on osa yksikköämme ja tehnyt muun yksikön töitä kun meillä ei ole ollut hänelle töitä. Oppii toivottavasti vähitellen. Olisin kyllä pitempäänkin, mutta arvelen että nyt on sopiva sauma jäädä pois monessakin mielessä. Rahallisesti ei niin kannattava, mutta vaihdan palkkatyön niihin harrasteisiin ja vapaaehtoistöihin, joita olen tehnyt ja aion tehdä jatkossa enemmänkin.

Vapaa-ajan tekemisistä toivon tietenkin työelämän kaltaista asiallisuutta ja sitä, että tehdään ja saadaan aikaan asioita. Hupiakin, mutta sitä on myös työelämässä.

Ei pidä paikkaansa, että me jotka pidämme työnteosta eläisimme vain sen varassa. Arvelen, että olemme tavallista aktiivisempia ja toimeliaampia ihmisiä ja emme elä pelkästään asunnon seinien sisäpuolella.

68-vuotiaaksi en osaa kuvitella olevani työelämässä. Mutta ihmettelen sitä mitä usein toistetaan, että pitää antaa paikka nuoremmalle. Nuoret saattavat sairastella huomattavasti enempi kuin me vanhemmat, saattaa olla toistuvia lyhyitä ja pitempiäkin sairauslomia. Ja minä ja ehkä jokin muukin vanhempi on muutoshakuinen enempi kuin nuoremmat, jotka yrittävät päästä työstä mahdollisimman vähällä vaivalla, kun on liuta lapsia ja sitä miestäkin täytyy passata. Ehkä ne toistuvat sairauslomatkin ovat merkki siitä, että nuorempi on ylirasittunut.

• Kesäkissana

Katsotaan nyt vieläkö kysyisin töitä. Aina pelkkiä kesätöitä tarjottiin. 17 kesää olen uhrannut joten eiköhän ala kesäkiintiöt olla täynnä. On se vaan kumma ettei talvella ollut lainkaan MINULLE töitä. Yhden kesän voisin EHKÄ tehdä jos nyt tulis julkisivuremontti että pääsis remppaa päivisin pakoon. Toivottavasti remppaa ei tule vielä pitkään aikaan.

• Tiskirotta

En olisi millään halunnut jäädä eläkkeelle kun tuli 68.v täyteen.Olen terve kuin pukki .Kysymys ei olekaan siitä palkka puolesta, vaan muutama tunti vaikka pari kolme päivää viikossa olisi ollut vaikka vielä vuoden ajan sopivaa aikaa jatkaa duunia.Tämä on minun mielipiteeni.

• Selvitätahtosi

No miksi ihmeessä et avannut suutasi ja ilmaissut tahtoasi? Ota selvää ja palaa takaisin, tavalla tai toisella. Esim. terveydenhoitopuoli ei pelaisi lainkaan jos siellä ei keikkailisi eläköityneitä ammattilaisia.

• Selvitätahtosi kirjoitti:

No miksi ihmeessä et avannut suutasi ja ilmaissut tahtoasi? Ota selvää ja palaa takaisin, tavalla tai toisella. Esim. terveydenhoitopuoli ei pelaisi lainkaan jos siellä ei keikkailisi eläköityneitä ammattilaisia.

Käsittääkseni terveydenhoitopuolella 68 vuotta on yläikäraja.

• Tervaskantoja

Jaaa, en tiedä mutta muutaman 70 täytäneen keikkailijan sillä alalla tiedän.

• Todennäköisesti en ole ainakaan kokopäiväisesti töissä nykyisessä työssä. Jos missään. Saa nähdä, jos edes hengissäkään. Kuitenkin elämässä on paljon mutakin kuin työ. En elä työtä varten vaan käyn työssä sitä varten jotta voisin elää muta elämää. Ja tämä tunne on viime aikoina korostunut.

• maissiii

Mikä ettei, jos hyvässä kunnossa ja voi edelleen tehdä valikoiden työaikansa ja - määränsä.

• ahna

viettäkää eläkepäiviä ja antakaa nuorille töitä !

• Anonyymi

Edustaja

• Anonyymi

Mitä meinaat eli tarkoitat? Jos on joku ajatus, niiin voisiko sen avata selkeästi.

• Anonyymi

Mukavaa eläkkeellä ,punkasta ylös ½10 keitin aamupuuron ja söin ennenkuin lenkille sorsia syöttämään ! Töihin ei tee mieli ,työeläkettäkin tippui tililleni tänään :D

Gubbe 74

• Anonyymi

Nyt on työsoppari kirjoitettu!

Olen siis eläkkeellä ja sovin työnantajani kanssa, 2 -päiväisestä työviikosta ja 7 tuntia kerrallaan. Ihannetilanne minulle, saan tehdä työtä, josta tykkään ja saan pienen eläkkeen lisäksi noin 1300 puhtaana käteen, veroprosenttini on 18.

Lisäksi pysyn ajantasalla ammattini suhteen ja onhan se vaihtelua vapaapäivien vastapainoksi. Työnantaja toivoi, että näin mentäisiin vähintään se kaksikolme vuotta; katsotaan!

• Anonyymi

Hienoa! Miltä alalta työsi on? Jotain työtä olen itsekin harkinnut niin olisi kiva kuulla muilta, mille alalle ovat päässeet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa! Miltä alalta työsi on? Jotain työtä olen itsekin harkinnut niin olisi kiva kuulla muilta, mille alalle ovat päässeet!

Opetus- ja koulutusala.

• Anonyymi

Minä nautin laiskottelusta.

• Anonyymi

Monelle työ on ainoa elämä ja ei osata i laskea irti eläkeiän saavuttaessa ja nauttia eläkkeestään vihdoin.Se on myös ei hallta rahan käyttöä, joutuu eläkeikäisenä tehdä töitä.Samaa aikaa sitten katkerina haukkuvat kun työtötmiä paljon. Vieden itse työ ikäisiltä työ paikat.

• Anonyymi

AI niinkö? Puhutko itsestäsi vai kavereistasi vai sukulaisistasi? Vai mistä tiedät noin tarkkaan muiden ajatukset, vai ovatko ne vain sinun ajatuksiasi ja asenteitasi?

• Anonyymi

Se on kyllä hlvt:nmoinen vales, että veisin kenenkään työtä, vaikka työskentelenkin eläkeläisenä. Pula tekijöistä on sitä luokkaa, että missä ne työttömät lusmuavat, kun eivät tule ja täytä paikkoja. Jotta älä hourua hölmöjäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe