Om man vore en katt.

älskar dig RÅNTTI

En innekatt har ett rätt så trevligt liv.Den har en EGEN människa som älskar och sköter om den.Den får god mat,människan städar dens sandlåda,i princip gör den vad den vill,sover var den vill och skrapar sönder dyra möbler om det känns bättre än köpta klösträd.Men,men friheten saknas förstås,inga räder efter möss och småfåglar.Inte ens en katt kan få allt.

10

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snövit och dvärgen

      Jag är en oavlönad piga åt mitt kattskrälle,den gör precis som den vill.Sedan skrattar den i smyg åt mig.

      • självständig

        En hund kan man lära allt möjligt,också en katt,men katten bestämmer SJÄLV om den vill göra något.


      • raskatten
        självständig kirjoitti:

        En hund kan man lära allt möjligt,också en katt,men katten bestämmer SJÄLV om den vill göra något.

        Om man är en blivande Presidentkatt,då kan man hamna på tidningarnas första sida.


      • trött matte
        raskatten kirjoitti:

        Om man är en blivande Presidentkatt,då kan man hamna på tidningarnas första sida.

        Ett katt skall vara aktiv och leka,men tyvärr vill de göra det på natten då jag vill sova.


    • Oppimaton

      Haistapaskan hutsusivu!

      • mjauuuuuuuuuuuuuuuu

        Du passar inte som kattägare åtminstone.


      • kattgodis
        mjauuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        Du passar inte som kattägare åtminstone.

        Min katt bär sig åt som en liten unge,när man kommer från butiken så är den genast framme och frågar om det har köpts någon god mat åt den.


    • Tocasa

      Katter var gudomliga kritter i Egypten förr. Verkar som om min kisse vet detta, han anser att allting i vårt hem är HANS och jag är betalaren. Där struttar han omkring som om han äger hela världen och kurrar nöjt och högljutt.
      Han knuffar mig lite lätt och lägger sig tvärs över tangentbordet för att bli krafsad på magen.
      Härliga små lymlar kan de vara dessa katter.

      • bortskämd

        Min kattpojke tror visst att han är en människa,han dricker alltid vatten från sitt eget glas som står på köksbordet(vem har lärt honom ?)


      • underbara katter
        bortskämd kirjoitti:

        Min kattpojke tror visst att han är en människa,han dricker alltid vatten från sitt eget glas som står på köksbordet(vem har lärt honom ?)

        Grannens innekatt rymde och var borta många timmar.Det första den gjorde när den hittades vara att rusa till sin sandlåda.Stackarn hade inte förstått att man kan använda naturen som wc.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe