vannesahoista

penaville

terve! olen hankkimassa pöytämallista vannasahaa. netistä olen niitä katsellut ja niistä kysyisin,että onko niistä mihinkään. teen paljon pieniä puutöitä,lähinnä kelloja ja lyhtyjä. käytän paljon pähkinäpuuta mikä on aikas kovaa puuta. olen käsisahalla niitä leikellyt,mutta se on niin työlästä että tarvitsisin kunnon koneen siihen.
kuinka hyvin ne sahat jaksavat leikata ettei heti leikkaa kiinni? ja sahan pitäisi mieluiten soveltua tarkkaan leikkaamiseen.
pöytämallista sahaa lähinnä sen takia etsin kun tilat on mulla todella tiukalla ja vannesahat sopisi hinnan takia mulle parhaiten. kiitos paljon avusta näin etukäteen!

7

4475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan ok saha

Ostin kesällä kirpparilta pienen taiwanilaisen Power-vannesahan viidellä kympillä. Tehoa 150W moottorissa. Kuitenkin moottori on oikosulkumoottori eikä fyysiseltä kooltaan aivan pieni, 150W lienee siis antoteho. Itse koneen runko on kuitenkin valettua alumiinia eikä aivan heppoinen, teräpyörien halkaisija 250mm.

Ensimmäinen sahaus oli pettymys. Kone hyytyi ohuen mäntylaudan sahauksessa. Kun tutkailin asiaa, huomasin, että terässä ei ollut tarpeeksi jakoa ja että se puolsi selvästi. Ei muuta kuin terä irti ja harituspihdit käyttöön.

Johan alkoi saha pelata. Jako jäi edelleen aika pieneksi, mutta kylläpä jälkikin on sievää. Ennen kaikkea terä ei saa puoltaa. Teho riittää tuuman vahvuiselle mäntylaudalle aivan hyvin, olenpa tuolla lyhyitä sahauksia kakkosneloseenkin tehnyt. Sähkökäyttöisen pistosahan se lyö sahausnopeudessa ja tarkkuudessa selvästi.

Pikkutöihin tuommoinen saha siis sopii aivan kohtalaisesti. Terän pitää olla kunnossa ja ohjarit oikein säädetyt. Sahattaessa pitää antaa terälle aikaa leikata ja peruutukset on viisainta jättää tekemättä. Sahauspöydän pienuus on melkeinpä pientä tehoa suurempi haitta. Terä kannattaa muuten säätää siten, että hampaiden kärjet ovat jo irti pyöriltä, tällöin hampaat eivät "mankeloidu" ja haritus ei muutu toispuoleiseksi.

Vannesaha on oikea puusepän työkalu, monesti se paras saha.

• Pchelovod

Mulla oli vähän aikaa Sorvisopista hankittu omilla jaloillaan seisova vannesaha http://www.sorvisoppi.com/tuotteet.html?id=14/ Ihan hyvä se oli moneen hommaan, mutta vei liikaa tilaa minun "verstaastani". Annoin sen sitten pojalleni, joka harrastaa koristeveistoakin. Hyvin menee kovaankin koivulankkuun. Teriä on useita leveyksiä eri hommiin, mutta ei niitä viitsi olla vaihtamassa koko ajan.

• penaville
      • halpahan tuo on

Vannesaha vaatii vähiten tehoa kaikista sahoista, koska terä on ohut.

Hyvällä terällä tuo saha varmasti sahaa mitä hyvänsä puuta. Kyse on vain siitä, kuinka nopeasti sahauksen tulee käydä. Paksussa puussa sahaus on hyvin hidasta, mutta se ei ole tuollaisen sahan käyttötarkoitus.

Einhell on aivan oman sahani näköinen. Liekö tuo kiinalainen vai taiwanilainen, paljon noita on varmasti tehty. Jos tuo 250W on todellinen sahausteho, se ei ole mitenkään vähän. Vain 15min käyttöaika tosin viittaa siihen, että moottorin todellinen teho on pienempi, ehkä se 150W jatkuvassa käytössä.

Sahausvaste on 90 astetta väärässä kulmassa kuvassa, eikä sillä muutenkaan ole juuri käyttöä.

• Pchelovod

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe