Avensiksien ovet repeävät

Joonatan79

Ostin hieman reilummin ajetun vuosimallin 2010 Avensiksen, jonka kuskin oven etupääty oli revennyt ja siitä oli tullut läpi oven sisällä majaileva ovistopparin koneisto. Kuvittelin, että ovi on kokenut kovia, mutta koska isompia vaurioita ei muualta ovesta löytynyt, rupesin tutkimaan asiaa tarkemmin. Saman auton hanttimiehen ovessa oli samanlainen vaurio alkuvaiheessa, pelti oli ratkennut ovistopparin ylä- ja alapuolelta.

Päätinpä sitten lähteä autokauppaan tutkimaan vastaavien käytettyjen autojen ovia. Oli uskomatonta todeta, että jopa alle 50tkm ajetun Aven kuskinovesta löytyi alkava repeämä ja mitä enemmän autoilla oli ajettu, sitä pahemmaksi repeämä kehittyi.

Uuden Aven ovessa on selvä suunnitteluvirhe, kun stoppari on ovessa istutettu ulkonevaan peltipokkaukseen. Se ja ohut pelti sinetöivät lopputuloksen. Edellisen korimallin Avensiksissa pokkaus on sisäänpäin ja ehkä peltikin paksumpaa, sillä vaurioita en niistä löytänyt.

Onko kenelläkään Avensiksen omistajalla kyseisestä aiheesta enemmän kokemusta. Lähinnä kiinnostaisi tietää, onko vaurioita korjattu takuuseen.

92

5097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avensis haaveissasi?

      Onneksi sulla on premiumien kärkikastia oleva eurolaatuauto: Volkkari. Mitäpä riisikippojen palstat ja viat sua kiinnostais...

      (Silti tuntuu kovasti kiinnostavan)

    • Tuota,

      Sullahan on takuu voimassa autossasi. Jännää, että ajttelit selvittää asiaa täällä Suomi 24:ssa. Normaali Toyotan omistaja ajelisi kyllä ensimmäiseksi merkkiliikkeeseen selvittämään asiaa. Tulee vaan mieleen, että täältä ei kunnon mielipidettä asiaan saa, josko tilanteesikaan on ihan faktaa..... Mulla nimittäin on aina epäluulo täällä esiintyviin "vikatiedusteluihin".

      • Joonatan79

        Mikähän virka tälläkin foorumilla on, jos ei selvää asiaa saa tiedustella ilman, että leimataan heti euroromuagentiksi?

        Ja mikäli yhtään tunnet Toyotien takuuta, niin tietäisit, että se on 3v / 100 000km ja kuten avauspostissa mainitsin, on autolla ajettu hieman reilummin.

        Epäilevät tuomaat voivat heti mennä tutkimaan oman Avensa tai huomenna matkustaa lähimpään kauppaan, josta sellainen käytettynä löytyy ja tutkia kuskin oven tilanteen. Väittäisin, että pelti on halki lähes kaikista yli 50tkm menneistä yksilöistä. Alkavan pystyrepeämän tuntee kynnellä stopparitangon ylä- tai alapuolelta.

        Odotan sitten anteeksipyyntöä..


      • Eipä ole
        Joonatan79 kirjoitti:

        Mikähän virka tälläkin foorumilla on, jos ei selvää asiaa saa tiedustella ilman, että leimataan heti euroromuagentiksi?

        Ja mikäli yhtään tunnet Toyotien takuuta, niin tietäisit, että se on 3v / 100 000km ja kuten avauspostissa mainitsin, on autolla ajettu hieman reilummin.

        Epäilevät tuomaat voivat heti mennä tutkimaan oman Avensa tai huomenna matkustaa lähimpään kauppaan, josta sellainen käytettynä löytyy ja tutkia kuskin oven tilanteen. Väittäisin, että pelti on halki lähes kaikista yli 50tkm menneistä yksilöistä. Alkavan pystyrepeämän tuntee kynnellä stopparitangon ylä- tai alapuolelta.

        Odotan sitten anteeksipyyntöä..

        tuollaista vikaa tullut vielä vastaan, enkä ole Toyotan omistajien oikealla merkkisivullakaan nähnyt vastaavaa tiedustelua/infoa. Tiedän, että Toyotan merkkiliikkeissä korjataan takuuajan jälkeenkin vikoja, jotka ovat ihan kiistattomia ja valmistuksen/suunniten virheitä. Jospa nyt sitten ihan oikeasti kävisit siellä merkkihuollossa näyttämässä autoasi ja sitten palaisit joko tänne 24:n sivuille tahi sitten merkin omalla sightille kertomaan miten asia ratkaistaan takuun tai virhevastuun perusteella. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan asiaanpalaamistasi.


      • Sivusta seurannut
        Joonatan79 kirjoitti:

        Mikähän virka tälläkin foorumilla on, jos ei selvää asiaa saa tiedustella ilman, että leimataan heti euroromuagentiksi?

        Ja mikäli yhtään tunnet Toyotien takuuta, niin tietäisit, että se on 3v / 100 000km ja kuten avauspostissa mainitsin, on autolla ajettu hieman reilummin.

        Epäilevät tuomaat voivat heti mennä tutkimaan oman Avensa tai huomenna matkustaa lähimpään kauppaan, josta sellainen käytettynä löytyy ja tutkia kuskin oven tilanteen. Väittäisin, että pelti on halki lähes kaikista yli 50tkm menneistä yksilöistä. Alkavan pystyrepeämän tuntee kynnellä stopparitangon ylä- tai alapuolelta.

        Odotan sitten anteeksipyyntöä..

        Miksi sulle pitäisi antaa anteeksi?

        Tällä palstalle on kirjoitettu satoja kertoja, että Toyotilla ajetaan normaalia vähemmän (mitä ei taida pitää edes paikkansa)

        2010 ja yli 100tkm on kuitenkin melko harvinaista, lukuunottamatta jotain pääkaupunkiseudun takseja ja kilometrikorvauksilla eläviä kaupparatsuja.

        .johdatit vielä, että lähes kaikista 50tkm ajetuista on pelti halki.......


      • TOYOTAN LAATU?????
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Miksi sulle pitäisi antaa anteeksi?

        Tällä palstalle on kirjoitettu satoja kertoja, että Toyotilla ajetaan normaalia vähemmän (mitä ei taida pitää edes paikkansa)

        2010 ja yli 100tkm on kuitenkin melko harvinaista, lukuunottamatta jotain pääkaupunkiseudun takseja ja kilometrikorvauksilla eläviä kaupparatsuja.

        .johdatit vielä, että lähes kaikista 50tkm ajetuista on pelti halki.......

        2010 ja 100tkm HARVINAISTA?!?!? Minulla on 2010 Volvossa 160tkm, enkä ole kauppa ratsu tai pirssari!! 2010 Stadin taksissa olisi jo ainakin 280tkm!!


        Mutta taksissahan toyoja ei ole, koska toyo ei kilsoja kestä!!! Tämähän on jo monesti täällä tullut esille!!


        Isäukon 2011 avessa on sama ongelma kuin aloittajallla, mutta takuuseen menee pienen väännön jälkeen!!! Koittivat laittaa liikkeessä väärinkäytön piikkiin, mutta taitaakin olla salattu TYYPPIVIKA!!


      • Takuuville
        TOYOTAN LAATU????? kirjoitti:

        2010 ja 100tkm HARVINAISTA?!?!? Minulla on 2010 Volvossa 160tkm, enkä ole kauppa ratsu tai pirssari!! 2010 Stadin taksissa olisi jo ainakin 280tkm!!


        Mutta taksissahan toyoja ei ole, koska toyo ei kilsoja kestä!!! Tämähän on jo monesti täällä tullut esille!!


        Isäukon 2011 avessa on sama ongelma kuin aloittajallla, mutta takuuseen menee pienen väännön jälkeen!!! Koittivat laittaa liikkeessä väärinkäytön piikkiin, mutta taitaakin olla salattu TYYPPIVIKA!!

        Käynti korjaamolla jossa todettiin molemmissa ovissa alkava repeämä! Kahden viikon kuluttua molemmat ovet vaihdettu takuuna vaikka takuuaika mennyt umpeen!
        Tämä oli 2009 mallin Avensis!


    • Että kuka taas

      Ketähän päästää autonsa ovet retkahtamaan ovistopparia päiten niin usein, että jotain repeäisi? Taksien känniset asiakkaat voivat viskoa ovia tuulen armoille, mutta normiparkkiksilla naapuriruutujen autojen kyljet paukkuu, ennen stopparia..

      • Joonatan79

        Tahallaan rikkomallahan saa vaikka ratakiskonpätkän mutkalle, mutta se ovi nyt vaan on melko kevyt ja liukaskulkuinen, eli jos vain tilaa piisaa, niin tuntuu herkästi aukeavan topparia myöten.

        Jos taas ovea venyttää stopparia vasten, niin huomaa, että oven pelti antaa reilusti periksi. Kun samaa kokeilee edellismallin Avessa, niin siinäpä rakenne on reilusti jämerämpi. Kokeile vaikka!


      • Kahvasta kiinni
        Joonatan79 kirjoitti:

        Tahallaan rikkomallahan saa vaikka ratakiskonpätkän mutkalle, mutta se ovi nyt vaan on melko kevyt ja liukaskulkuinen, eli jos vain tilaa piisaa, niin tuntuu herkästi aukeavan topparia myöten.

        Jos taas ovea venyttää stopparia vasten, niin huomaa, että oven pelti antaa reilusti periksi. Kun samaa kokeilee edellismallin Avessa, niin siinäpä rakenne on reilusti jämerämpi. Kokeile vaikka!

        Testasin eilen, kun naapurin auto oli pois "ruudustaan" ja pelti ei anna reilusti periksi, enkä löytänyt säröjäkään.

        Säröjä voi syntyä peltiin pidemmän rasituksen seurauksena, eli siinä tapauksessa ovi on päästetty retkahtamaan usein stopparia vasten vauhdilla. Miksi niin?
        Vaikka tilaa olisi niin auton ovet pitää kädellä avata ja "saattaa" sekä pysäyttää haluamaansa kohtaan eikä viskoa auki, tämä on taas samoja juttuja esim. miksi moottori leikkasi kiinni, kun en viitsinyt tarkastaa öljynmäärää jne.

        Pidemmällä autoilu-uralla muistan kaksi kertaa, että ovi olisi mennyt vauhdilla stopparia päiten, kun tuuli on yllättänyt.


      • thepaskajuttu
        Kahvasta kiinni kirjoitti:

        Testasin eilen, kun naapurin auto oli pois "ruudustaan" ja pelti ei anna reilusti periksi, enkä löytänyt säröjäkään.

        Säröjä voi syntyä peltiin pidemmän rasituksen seurauksena, eli siinä tapauksessa ovi on päästetty retkahtamaan usein stopparia vasten vauhdilla. Miksi niin?
        Vaikka tilaa olisi niin auton ovet pitää kädellä avata ja "saattaa" sekä pysäyttää haluamaansa kohtaan eikä viskoa auki, tämä on taas samoja juttuja esim. miksi moottori leikkasi kiinni, kun en viitsinyt tarkastaa öljynmäärää jne.

        Pidemmällä autoilu-uralla muistan kaksi kertaa, että ovi olisi mennyt vauhdilla stopparia päiten, kun tuuli on yllättänyt.

        voi voi. onko nyt niin ettei kukaan toyotan omistaja osaa käsitellä ovea kuten sinä. jos noin uusissa autoissa esiintyy useammin tuo ongelma niin voi olettaa että ovea ei ole suunnitetu avattavaksi. joten tehtaalle korjaus ehdotus: kahva pois.


      • Omavika
        thepaskajuttu kirjoitti:

        voi voi. onko nyt niin ettei kukaan toyotan omistaja osaa käsitellä ovea kuten sinä. jos noin uusissa autoissa esiintyy useammin tuo ongelma niin voi olettaa että ovea ei ole suunnitetu avattavaksi. joten tehtaalle korjaus ehdotus: kahva pois.

        Joo asiakkaan vika. Ovi pitää avata vain tuulettomalla säällä ja öljyt tarkastaa aina ennen lähtöä.


      • halpakinjalkine
        Omavika kirjoitti:

        Joo asiakkaan vika. Ovi pitää avata vain tuulettomalla säällä ja öljyt tarkastaa aina ennen lähtöä.

        ajaessa suositellaan kumitossuja, ettei lattia naarmuttuisi puhki


      • Takuuaikanahoidettava
        Joonatan79 kirjoitti:

        Tahallaan rikkomallahan saa vaikka ratakiskonpätkän mutkalle, mutta se ovi nyt vaan on melko kevyt ja liukaskulkuinen, eli jos vain tilaa piisaa, niin tuntuu herkästi aukeavan topparia myöten.

        Jos taas ovea venyttää stopparia vasten, niin huomaa, että oven pelti antaa reilusti periksi. Kun samaa kokeilee edellismallin Avessa, niin siinäpä rakenne on reilusti jämerämpi. Kokeile vaikka!

        Kyllä se stoppari on laitettu niin lähelle saranaa että vipuvaikutus riittää peltiä vääntämään. Ja vastaavasti, pelti on jätetty normipaksuksi. Tässä olis takaisinkutsun paikka...mutta koska sellaista ei tule, kannattaa käydä näyttämässä niitä ovia ennen takuuajan päättymistä.


      • TOJTOTOTJ

        ALKUPERÄINEN AUUNNITTELU VIHE KAUHEETA TOJOTUSTA


    • ei ole totta

      Aivan uskomatonta, Legon leluautoosastollako Tojot suunnitellaan tai yritetään kopioida oikeista autoista

    • tuskinpa onkaan

      totta

      • Joonatan79

        Merkkiliike ei ota asiaan kantaa, eli takuuseen ei mene, ei ainakaan ilman tappelua.

        Edelleen kehottaisin epäileviä tuomaita, joita kuitenkin asia tuntuu kiinnostavan, tutustumaan henkilökohtaisesti yli 50tkm ajettuihin verrokkeihin. Itse tutkimistani kolmesta yksilöstä (48 - 100tkm) löytyi selvä repeämän alku. Sangen kummallistahan se olisi, jos nämä kolme olisivat Suomen ainoat kyseisen ominaisuuden omaavat autot.

        Asian voi toki yrittää lakaista maton alle ja suggestoida itsensä uskomaan, ettei Toyotasta tällaista lapsusta voi löytyä, mutta jossakin vaiheessa karu totuus räjähtää silmille. Lopputulos tulee pirun kalliiksi valmistajalle tai sitten asiakkaille. Jälkimmäisen vaihtoehdon toteutuessa Toyotan paikka myyntitilastojen kärkikahinoissa lienee historiaa.

        Tällaiset suunnittelun kukkaset eivät ole täysin harvinaisia automaailmassa. Ensimmäisenä mieleen tulee B-mallin Vectra, jonka takaoven lukituksen vastinkappaleen aluspelti oli niin hentoa, että siitä ajan myötä repeytyivät pistehitsaukset irti.


    • The Köle

      -höpön lpön!

      .jos ongelma juuri sellainen, kuin kerrot, niin Toyota tekee juuri päinvästoin kuin väität, eli korjaa ongelmat ja kauppa käy......

      -esim. ´kuin valoissa ja polttimoissa oli ongelmia, Toyota vaihtoi TAKUUSEEN ajovalopolttimoita....... moniko muu uutta tekniikkaa tuova autonvalmistaja on tullut näin radikaalisti vastaan??????

      • miten vaihtoi

        eli vaihtoi lamput malleihin, joista tulee vähemmän valoa ja kestävät siten kauemmin, sama vaikutus valotehoon kuin alennettaisiin jännitettä. Olikohan tyyppihyväksyntämittaukset tehty noilla lampuilla, epäilen


      • Joonatan79

        Kun näinkin yksinkertainen asia tuntuu olevan muutamille mahdoton hyväksyä, niin laittakaatte sähköpostiosoitteita näytille, niin värkkäilen aiheesta kuvia ja laitan tulemaan.


      • Syy seuraus
        Joonatan79 kirjoitti:

        Kun näinkin yksinkertainen asia tuntuu olevan muutamille mahdoton hyväksyä, niin laittakaatte sähköpostiosoitteita näytille, niin värkkäilen aiheesta kuvia ja laitan tulemaan.

        Ei väitetty, että säröä ei olisi.
        Vaan miksi se on säröytynyt ja pitäisikö auton valmistajan siihen siten jotain reagoida.


      • 10-anjovis
        Syy seuraus kirjoitti:

        Ei väitetty, että säröä ei olisi.
        Vaan miksi se on säröytynyt ja pitäisikö auton valmistajan siihen siten jotain reagoida.

        No jos tuo kolmen auton otos on totta, kyllä siinä jotain ongelmaa on. Silloin kun tuo rajoitin on kestävä, ei tuollaista voi tapahtua.

        Itsekin olen kiinnittänyt huomiota, että tuossa T27 Avessani on jotenkin heppoisen oloinen tuo rajoitin, mutta mitään ei vielä ole rikki. Kiinnitin vaan asiaan huomiota, kun aikanaan yhdessä Volvossa hajosi rajoitin, mutta yhdessäkään muussa autossa ei ole ongelmaa ollut. Ekaa kertaa nytkin kuulin, että voisi tässä olla tuollainen vika, joten pitää tarkkailla. Ajettu vasta 23tkm.

        Muutenkin tämä tuntuu jotenkin heppoisammalta tekeleeltä kuin edellinen T25 Ave, mutta samoin ajattelin siitäkin aikanaan ja hyvin se vaan pelasi. Aika näyttää. Ainakin moni T25:n ärsyttävä ominaisuus on osattu poistaa.


      • Joonatan79 kirjoitti:

        Kun näinkin yksinkertainen asia tuntuu olevan muutamille mahdoton hyväksyä, niin laittakaatte sähköpostiosoitteita näytille, niin värkkäilen aiheesta kuvia ja laitan tulemaan.

        [email protected]


      • The Köle
        10-anjovis kirjoitti:

        No jos tuo kolmen auton otos on totta, kyllä siinä jotain ongelmaa on. Silloin kun tuo rajoitin on kestävä, ei tuollaista voi tapahtua.

        Itsekin olen kiinnittänyt huomiota, että tuossa T27 Avessani on jotenkin heppoisen oloinen tuo rajoitin, mutta mitään ei vielä ole rikki. Kiinnitin vaan asiaan huomiota, kun aikanaan yhdessä Volvossa hajosi rajoitin, mutta yhdessäkään muussa autossa ei ole ongelmaa ollut. Ekaa kertaa nytkin kuulin, että voisi tässä olla tuollainen vika, joten pitää tarkkailla. Ajettu vasta 23tkm.

        Muutenkin tämä tuntuu jotenkin heppoisammalta tekeleeltä kuin edellinen T25 Ave, mutta samoin ajattelin siitäkin aikanaan ja hyvin se vaan pelasi. Aika näyttää. Ainakin moni T25:n ärsyttävä ominaisuus on osattu poistaa.

        Kyllä sitten taas T22 ovi tuntuu halvalta rimpulalta, tähän uuteen verrattuna.

        -aika näyttää, miten toppari kestää, onhan tuo ovi paljon painavampi kuin T22:ssa, joten topparilla on enemmän töitäkin. T25-mallista minulla ei ole kokemusta.....


      • siis mitä?

        "moniko muu uutta tekniikkaa tuova autonvalmistaja on tullut näin radikaalisti vastaan?????? "
        Mitähän uutta tekniikkaa Toyotien herkästi polttimoita polttavissa valaisimissa mahtoi olla. Taisi olla tasan toisin päin. Valot oli toteutettu halvimmalla mahdollisella tavalla eli jätetty pois tarpeellinen ajovalojen jännitteen alennus päivävaloasennossa H4.ä heikommin kestävien H7-polttimoiden yhteydessä. 2000-luvun alkupuolella, jolloin Toyotan polttivat ajovalopolttimoita kuin manne tupakkaa, Toyota laajensi hätäratkaisuna takuun koskemaan myös polttimoita ja otti käyttöön saksalaiset longlife-polttimot.
        Vastaavaa ongelmaa ei isoissa saksalaismerkeissä ole koskaan ollut, koska siellä asia hoidettiin jo suunnittelupöydällä. H7 sinällään oli susi jo syntyessään, mutta sen synnyssä ei Toyotalla ole osaa eikä arpaa.


      • totuus esille
        Joonatan79 kirjoitti:

        Kun näinkin yksinkertainen asia tuntuu olevan muutamille mahdoton hyväksyä, niin laittakaatte sähköpostiosoitteita näytille, niin värkkäilen aiheesta kuvia ja laitan tulemaan.

        Etkö pysty 24:lle kuvia laittamaan autostasi ja muista, joissa olet vian nähnyt.


      • Kuinka niin
        siis mitä? kirjoitti:

        "moniko muu uutta tekniikkaa tuova autonvalmistaja on tullut näin radikaalisti vastaan?????? "
        Mitähän uutta tekniikkaa Toyotien herkästi polttimoita polttavissa valaisimissa mahtoi olla. Taisi olla tasan toisin päin. Valot oli toteutettu halvimmalla mahdollisella tavalla eli jätetty pois tarpeellinen ajovalojen jännitteen alennus päivävaloasennossa H4.ä heikommin kestävien H7-polttimoiden yhteydessä. 2000-luvun alkupuolella, jolloin Toyotan polttivat ajovalopolttimoita kuin manne tupakkaa, Toyota laajensi hätäratkaisuna takuun koskemaan myös polttimoita ja otti käyttöön saksalaiset longlife-polttimot.
        Vastaavaa ongelmaa ei isoissa saksalaismerkeissä ole koskaan ollut, koska siellä asia hoidettiin jo suunnittelupöydällä. H7 sinällään oli susi jo syntyessään, mutta sen synnyssä ei Toyotalla ole osaa eikä arpaa.

        Saksalaismerkeissä ei ole H7 olleet kulutustavaraa? Ainakin Opeleissa ja Fordeissa ne olivat, ennen jännitteen alennusta ja long lifeen siirtymistä, tosin ongelmat alkoivat jo 90-luvun puolella...

        Toisekseen avessa on nyt käytössä H11 ja polttimot näyttävät kestävän ihan hyvin ja silti 1 lankaiset halogeenipolttimot ovat takuun piirissä.


      • kmagic kirjoitti:

        [email protected]

        -eikö vuorokausi riittänyt? :-)

        Huomenna otan yhteyttä AE111:seen......


      • hoojoootoootttiii!!!

        UUTTA TEKNIIKKAA??

        Mit toyo on tuonut markkinoille??? AJOVALOT VAI!!!!! WWWWOOOWWW!!!!


      • Joonatan79
        totuus esille kirjoitti:

        Etkö pysty 24:lle kuvia laittamaan autostasi ja muista, joissa olet vian nähnyt.

        Kuinkahan se onnistuu? Hätäinen kmagic sai kuvansa, josko hän osaisi laittaa ne tänne kaikkien näkyville.


      • Totuus sattuu?
        kmagic kirjoitti:

        -eikö vuorokausi riittänyt? :-)

        Huomenna otan yhteyttä AE111:seen......

        Kiala Viulu!
        Pitikö rekisteröidä anonyymi sähköpostiosoite ihan vartavasten tuota varten?
        http://www.suomi24.fi/yhteisö/kmagic

        Sanoisin tuota jopa raukkamaiseksi vastuun pakoiluksi.


      • The Köle
        Totuus sattuu? kirjoitti:

        Kiala Viulu!
        Pitikö rekisteröidä anonyymi sähköpostiosoite ihan vartavasten tuota varten?
        http://www.suomi24.fi/yhteisö/kmagic

        Sanoisin tuota jopa raukkamaiseksi vastuun pakoiluksi.

        -itse olet raukkamainen, kun anonyyminä kommentoit!

        -tässä on kysymys siitä, että en halua altistaa HENKILÖ- tai TYÖ sähköpostiani,
        roskaposteille sun muille väärinkäyttäjille. -sähköpostiosoitetta ei niin vaan vaihdeta, jos vanha "saastuu"........


      • kölin ali
        The Köle kirjoitti:

        -itse olet raukkamainen, kun anonyyminä kommentoit!

        -tässä on kysymys siitä, että en halua altistaa HENKILÖ- tai TYÖ sähköpostiani,
        roskaposteille sun muille väärinkäyttäjille. -sähköpostiosoitetta ei niin vaan vaihdeta, jos vanha "saastuu"........

        Ja sinäkö vesipää kommentoit muka omalla nimelläsi? Henkilörekisteri ei tunne yhtään The Köle nimistä henkilöä!


    • hyvinsepelaa

      Minulla on Avensis 2011 ja molemmat etuovet putosivat vauhdissa tielle Tampereen motarilla, kiitos takana ajaneille että väistelivät ja sain ovet ehjinä takaisin paikoilleen ja matka Seinäjoelle pääsi jatkumaan. Ovet laitoin kiinni Bauhausin ilmastointiteipillä ja muutamilla nippusiteillä ja lisäksi ovien väliin köysi kireälle vedettynä, kahvoista toisiinsa. Pikkasen haittasi tuo naru autosta poistumista, kun ensin piti mennä takapenkille ja siitä ulos.

    • Ismo Lautturinen

      Aivan sama ongelma myös täällä. Itse kuitenkin avannut aina rauhallisesti ovet niin on tuo kuskin ovi yhä kuin uusi. Onhgelmani koskee kolmea muuta ovea kun on noita muksujakin kolmin kappalein. Rempovat ja paiskivat ovia, jos en ehdi asiasta aina erikseen heille huomauttaa.
      Nyt olisi tarkoitus ottaa selvää mitä takuupapereissa lukee ja mahdollisesti sitten sen mukaan edetä.
      Jos ei takuu korvaa auto menee tuttavani korjaamoon hitsaukseen. Ongelma siinäkin on, että hitsatut kohdat tuppaavat ruostumaan helposti, mutta ei voi mitään sillekään.

      Eiköhän tuo takuu kuitenkin hoidu kun on tuttu autokauppias!

    • hojotojo

      Kyllä kolahtelee ja huollossa todettu ok ! ja heti ensimmäisillä ajo kilometreillä !

    • hehehehhhee

      Suupielet täällä naurusta revähtelevät...

      • r6g53gh7h

        eikös ovet


    • +++

      HÖPÖ HÖPÖ...

      • toiota778

        oikeasti, jos joku kysyy. Miksi ei voi vastata asiallisesti?


    • mesenisti2

      oisitte ostanu mersun. ne on noi itäöautot

    • tuossa yllä

      Nisti kävi taas huumehuuruissaan palstalla.

    • The Köle

      Suosittelen asiasta kiinnostuneiden siirtymään keskustelussa osaan 2. koska näyttöä sittenkin löytyi. (siellä Joonatanin kuvat)

      -itse aion ilman muuta seurata tilannetta, takuuajan aikana.

      T: Kölli

      PS. tässä oma julkinen anteeksipyyntöni :-(

      • P.Alikka

        Sama, menee tilanne tarkkailuun!

        Kiitos nimimerkille "Joonatan79" asian julkituonnista, ei ole itselleni tullut mieleen edes katsoa tuonne...


      • The Köle
        P.Alikka kirjoitti:

        Sama, menee tilanne tarkkailuun!

        Kiitos nimimerkille "Joonatan79" asian julkituonnista, ei ole itselleni tullut mieleen edes katsoa tuonne...

        Juuri näin!

        -näin minäkin haluaisin palstan toimivan.

        -mutta näihin jatkuviin provoviesteihin kyllästyneenä, on kovin vaikea uskoa aloitusta, joka on jo ensinnäkin Tojotaan saati mihinkään muuhunkaan automerkkiin epäuskottava!

        2001 jouduin palstalla useasti "kyykytyksen" kohteeksi ja kiitokset silloiselle "SEAT POWERILLE" silloin otin "elämäntyöksi" kiusata provoilijoita tällä palstalla, maailman tappiin. -tällä kertaa "kyykytys" taisi epäonnistua ja osua omaan nilkaan, mutta mulla on miestä myöntämään se!


      • Joonatan79
        The Köle kirjoitti:

        Juuri näin!

        -näin minäkin haluaisin palstan toimivan.

        -mutta näihin jatkuviin provoviesteihin kyllästyneenä, on kovin vaikea uskoa aloitusta, joka on jo ensinnäkin Tojotaan saati mihinkään muuhunkaan automerkkiin epäuskottava!

        2001 jouduin palstalla useasti "kyykytyksen" kohteeksi ja kiitokset silloiselle "SEAT POWERILLE" silloin otin "elämäntyöksi" kiusata provoilijoita tällä palstalla, maailman tappiin. -tällä kertaa "kyykytys" taisi epäonnistua ja osua omaan nilkaan, mutta mulla on miestä myöntämään se!

        Kiitos ja olkaa hyvä :-)

        Nyt jos joku innokas voisi vielä verrata rinnakkain T27 2009-2011 ja T27 facelift-mallien etuovia. Ovatko ovien pokkaukset identtisiä ja antaako ovipelti yhtä hanakasti myöten, ovea stopparia vasten venytettäessä?

        Voisi kuvitella, että tehtaalla on asiaan puututtu facelift-mallin osalta..


    • takaisinkutsua taas

      tuosta ei ihan prikan laitolla tai mutterin kiristyksellä selviäkään.

    • miälenkiintoista

      Sehän selvä,että kaiken saa hajalle yrittämällä ja väärin käyttämällä.
      Minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa,jos käytät ovia asiallisesti niinkuin muissakin automerkeissä ja jos perheenjäsen paiskoo ovia,eikö kukaan pysty sanomaan sille paiskojalle että eipäs paiskota.
      Vai olisiko suurin syy ovissa roikkuminen ja vinoon pysäköiminen ja siitä johtuva ovien "retkottaminen" tms.?
      Omassa Avessani -10 murtumia ei ole, mutta kilometrejä onkin vasta 86 000.

    • toyoooooo

      tuttua,meil vaihdettu kolme ovea avensikseen -11 vuosimalli,kaikki kyl menneet takuuseen,ovet murtuneet..alkaa jo riittää tää ovi farssi.

    • sjgsgjgdvtn

      meinasin lähteä ulos mutta en uskaltanut, tällä tuulella kuulemma pää saattaa irrota sijoiltaan ja lentää ties minne

    • Sattunuton

      Aika vahva on puolustus... Joka autossa on kuitenkin vikansa ja tämä on Aven yhden vuosimallin suunnitteluvirhe, ei pääse mihinkään siitä. Taksit tästä ovat usein valittaneet. Tuulen paine voi olla melkoinen kun se riuhtoo ovia auki. Käy minkä tahansa auton stoppareille.

    • Varoruostetta

      Muistakaa huolellinen ruostesuojaus kun korjaatte näitä repeämiä. Missä pelti väsähtää, siellä maalipinta kärsii ja ruoste vaanii etenkin Toyotan kaltaisessa perinteisesti valmistelussa autossa jonka koria ei ole kokonaan galvanoitu.

      • jokapaikanvesi

        joissakin tojotapiireissä ruostesuojaukseen suositellaan järvivettä

        "se on kaiken parree"


      • OikeatAineet

        Maaliksi tietysti kunnon pohjamaalit, esim Isopon/Davids Zinc182 tai POR15 tai Tikkurila Rostex tai Maston Löwe Autorust. Toki yksi vaihtoehto jos haluaa olla pihi rahankäytön suhteen niin tuollainen maali toimii myös hyvin.
        http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemikaalit/Maalit-ja-lakat/Epoksipohjamaali-2000023393/

        Ruostesuojauksessa ensin suojattavaan kohtaan kotelosuoja aine, sitten kotelosuojan perään alustamassa. Näin useimmat ammattilaiset toteuttavat ruostesuojauksen autoihin.


      • rikkimikärikki
        OikeatAineet kirjoitti:

        Maaliksi tietysti kunnon pohjamaalit, esim Isopon/Davids Zinc182 tai POR15 tai Tikkurila Rostex tai Maston Löwe Autorust. Toki yksi vaihtoehto jos haluaa olla pihi rahankäytön suhteen niin tuollainen maali toimii myös hyvin.
        http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemikaalit/Maalit-ja-lakat/Epoksipohjamaali-2000023393/

        Ruostesuojauksessa ensin suojattavaan kohtaan kotelosuoja aine, sitten kotelosuojan perään alustamassa. Näin useimmat ammattilaiset toteuttavat ruostesuojauksen autoihin.

        Taitaa olla myöhäistä suojata enää.


    • dfsdfsdaff

      Trollipojun oksennus vuodelta 2012.

      • kljyhöwklfl

        mitäs semmosen kanssa luttaat ollenka

        anna olla ronkkimati


    • Viimeviikolla

      Taksikuski varoitteli tuulella tuosta. Pyysi avaamaan oven oikein varovasti, koska siltä itseltään oli ovi tuulen takia lähtenyt lapsesta kuvatuin seurauksin.

      Oli vaihtamassa autoa, ei vielä tiennyt minkä ottaa mutta ei sinäkään tojoa.

      • luotettavin.tutkitusti

        Jos on jostain revennyt,niin satavarmasti on taksi jossa känniset asiakkaat viskoo ovia .miten sattuu. Ei kukaan selväpäinen irroita otettaan ovesta ennen kuin se on auki.


      • huonopeltisin.tutkitusti
        luotettavin.tutkitusti kirjoitti:

        Jos on jostain revennyt,niin satavarmasti on taksi jossa känniset asiakkaat viskoo ovia .miten sattuu. Ei kukaan selväpäinen irroita otettaan ovesta ennen kuin se on auki.

        Kyllä ainakin minä ajan autoa selvinpäin ja tönäisen oven auki nin, että ottaa stoppariin. Eikä ole pelti revennyt stopparin kiinnityskohdasta kun on länsiauto. Toyotassa on niin ohut pelti, että varmasti repeää.


    • Jazzi

      Miten se nyt muka kestäis, kun on vanhoista säilykepurkeista kasattu?

      • tinapaperi

        Ei mitenkään.


    • Roskalaatua

      Tämä kuvaa hyvin Avensiksen "laatua".

    • Hävetääköyhtään

      Järkyttävä tekele. Hävettääkö yhtään, terot, kehua täällä päivästä toiseen tohjon laatua, miettikää nyt, avensis vaikka: automaatti edistää, kansi taipuu, Turbo hajoaa, pellit ruostuu ja ovet repeilee irti.

      • naapurillaOli

        jotkut tojotateepaidat on kuitenki aika hyviä


      • kauhee.merkki
        naapurillaOli kirjoitti:

        jotkut tojotateepaidat on kuitenki aika hyviä

        Repeävät nekin alta aikayksikön.


      • Lipperi
        naapurillaOli kirjoitti:

        jotkut tojotateepaidat on kuitenki aika hyviä

        Oliko myös lippalakki ja vyölaukku aidon Tojouskovaisen tapaan?


      • repesin.nauramaan

        Miten voi olla noin surkea "auto".


    • HeikkoLaatu

      Suunnitteluvirhe ja ohut pelti tekee nopeasti tepposet.

    • NIPPONDENSOO

      Ei siihen auta muu kun MÄTÄSTOP POHJAMAALI JOSSA MUKANA PIIKKILANKAA

      • Neuvonantaja1

        Voi sen ohuen pellin rälläköidä pois ja hitsata paksumpaa peltiä tilalle. Tai hitsaa suoraan revenneen ohuen pellin päälle.


    • sikaflexington

      Voihan sitä yrittää korjailla sikakitillä.

    • Tammermatik

      Pari vuotta sitten vaimon 2011 Avensikseen vaihdettiin täysin ehjältä näyttäneet etuovet pyytämättä Tammer autossa, puhuivat jotain takaisinkutsusta - tuntui kyllä hiukan oudolta tapaukselta. No auto oli viikon pajalla, antoivat Priuksen tilalle ja hakiessa auto oli kunnossa ja siististi maalattuna. Mahtoiko liittyä johonkin tiettyyn tuotantoerään vai vaihtelevakohan ovia kaikkiin vastaaviin?

      • OviStoppariRepeää

        Vikoja tuntuu olevan kaikissa tämän korimallin Avensiksissa.


    • näinkirjoittaaESjonne

      Yhdellä tutulla lähti 2 vrk auton luovutuksen jälkeen katto irti ja sit vasen ovipeili ja bensatankin luukku. Lopulta viikon jälkeen oli vain alusta ja 2 pyörää jälel. Että sellasta laatua, ehhehe

    • Sikakitti

      Voisikohan sikakitillä korjata noita revenneitä ovia? Edes siksi aikaa, että vaihtaisi kunnollisiin merkkeihin.

    • Näinmuualla

      Milloinkahan Toyota siirtyy saranan integroituihin ovistoppareihin? Tuo sata vuotta vanha ovistopparitikku alkaa olla jo aikansa elänyt. Saranassa olevaa stopparia ei tarvitse edes rasvata, jotta se toimisi varmasti ja äänettömästi.

      • Ei.aikaisemmin

        No ei ainakaan Aven aikana. Ehkä johonkin malliin tulee kunnolliset ovistopparit vuonna 2028.


      • tikusta_asiaa_

        Milloinka tojota saa konepeltiin kaasujouset? Entä milloinka poistuu takakontista laukunmurskaajasaranat?


    • idän.tuhnu-tojo

      Tuhnu-tojo on tehty niin haperosta ja ruostuvasta pellistä että repeää ovetkin

      • itäauto.tuhnu

        Siltä vaikuttaa.


    • revennyt.repe

      Miten nuo repeämät voi käytännössä korjata?

      • kauhee.rämä

        Onko sillä väliä jossain Avensiksen rämässä.


    • Jesperix

      Erikeeperillä tai kaksipuoleisella teipillä.

    • sinkilla

      Ovet veks ja kuusankoskelle

      • Recycling

        Kyllä sinne Kuusankoskelle voi mennä myös ovien kanssa.
        Jos tarkoitit sitä tunnettua metallien kierrätysyhtiötä, joka on nimeltään Kuusakoski, niin myös sinne voi ovet viedä kunhan niistä on öljyt ja nesteet poistettu.


      • pelkkää.ruostetta

        Ei niissä metallia enää paljon ole.


    • Laatuautoilija

      Ostin laadukkaan merkin jossa ovetkin toimivat. Menevät kiinni kuin kassakaapin ovi. Avensiksessa kuuluu peltinen rämpsäshdys ovi suljettaessa.

      • Aaveena

        Hienoa että löysit sellaisen auton, joka miellyttää ainakin ovien puolesta.
        Erittäin mukavaa on se, kun tulit sen tänne kertomaan ja näin saamme iloita kanssasi tuosta laadukkaasta merkistä.


      • pientäsäätöööö

        TOYON Oven kiinni lyö ääni on tosiaan kun tynnyrin kolahtus asfalttiin.


      • Aaaveena
        pientäsäätöööö kirjoitti:

        TOYON Oven kiinni lyö ääni on tosiaan kun tynnyrin kolahtus asfalttiin.

        Mukavaa kun joku perustelee perusteellisesti havaitsemansa puutteet.
        On erittäin ikävää kun tälläisiä tynnyrin ääntä jälitteleviä ovia päästetään pilaamaan pahaa aavistamattomien autoilijoiden päivän.

        Nyt olisi erittäin tärkeätä saada nämä tynnyriovi Avensikset maahantuojalle korjattavaksi, ennenkuin nämä hälyttävät uutiset pääsevät suuren yleisön korviin ja turmelemaan autotehtaan maineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe