http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012110816306764_uu.shtml
MAAHANMUUTTAJIEN TEKEMIEN RAISKAUSTEN taustalla voi olla erilainen käsitys seksuaalisuudesta
Rikosuhripäivystyksen koulutustilaisuudessa MONIKULTTUURISESTA näkökulmasta luennoineen Brusilan mukaan ULKOMAALAISTEN TEKEMIEN SEKSUAALIRIKOSTEN MääRä VOI OSITTAIN SELITTYä SILLä, ETTä ERI USKONTOKULTTUURIEN TAUSTALLA VOI OLLA ERILAINEN KäSITYS SEKSUAALISUUDESTA..
- MUSLIMEILLA seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi. Esimerkiksi JOS NAINEN KATSOO MIESTÄ SILMIIN, KÄTTELEE TÄTÄ tai ISTUU VIERESSÄ, SE VOIDAAN TULKITA SEKSUAALISEKSI, kertoo Brusila.
Brusila kuitenkin muistuttaa, ettei laajempi käsite seksuaalisuudesta tietenkään oikeuta seksuaalirikoksiin.
Vuosien 2006-2009 välisenä aikana 34 prosenttia raiskauksesta tuomituista on ulkomaalaistaustaisia. Tilastokeskuksen mukaan erityisesti Lähi-Idästä tulleet nuoret miehet näkyvät tilastoissa.
Poliisin arvion mukaan Suomessa tapahtuu vuosittain jopa 10 000 raiskausta. Niistä vain murto-osa tulee poliisin tietoon. Usein syynä ilmoittamatta jättämiseen on häpeä. Suurin osa raiskauksista tapahtuu uhrin lähipiirin toimesta, joista useimmiten aviomiehen.
Erityisesti häpeä liittyy tiettyihin uskontokuntiin, joissa ajatellaan naisen olevan itse syyllinen raiskatuksi tulemiseen. Näin on esimerkiksi osassa luterilaisista yhteisöistä ja hindulaisuudessa.
- Hindulaisuudessa uhria pidetään automaattisesti syyllisenä, sillä nainen on vietellyt miehen tekoon.
Muslimimaissa raiskaus on rikos, mutta sen toteamiseen tarvitaan neljä todistajaa. Myöskään avioliitossa tapahtunut raiskaus ei ole rikos maissa, joissa Islam on valtionuskonto.
Maahanmuuttajien tekemien raiskausten taustalla voi olla ...
Kari Rais
1
180
Vastaukset
- George677
Tästä lähtien jos muslimi katsoo minua silmiin tai muutenkaan, käsitän sen uhkauksena ja puolustaudun. Se on vaan mun kulttuuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3002225Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2202122Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511337- 871251
- 1011203
- 821201
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta431195Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1621147- 1171070
- 62973