Marraskuussa jätin pillerit pois 15 v käytön jälkeen. Vauvaa ei näy ei kuulu kovasta yrityksestä huolimatta mutta maaliskuussa puhkesi täysin odottamaton akne. Edes teininä ei ollut kun muutama näppy T-alueella, nyt on posket, kaula ja koko selkä hirveässä tulehtuneessa aknessa.
Onko kenelläkään kokemuksia? Onko sama sattunut muille eli olisiko syy pillereiden lopetuksessa?
Olisiko neuvoja hoitoon? En kuitenkaan aio ottaa pillereita takaisin kun vauva painaa vaakakupissa enemmän mutta en tahtoisi ihan pussi päässä kulkea (eikä tulevaa isääkään "mami" nyt niin innosta :( tässä kuosissa ). kosmetoligilla ihonpuhdistuksessä (myös selkä) käynti ei auttanut.
Pillerien lopetus ja akne? Kokemuksia please
6
859
Vastaukset
- Sairaanhoitaja
..varmaankin? Vai oletko kenties muuttanut ruokavaliota? Kiinnitä huomiota rasvaisiin ruokiin, pähkinät, suklaa jne.. saattavat aiheuttaa jollekkin aknen puhkeamista.
Oletko kokeillut solarium hoitoa tai suomen aurinkoa?(Jos nyt sattuisi paistamaan ).
Antibiootista on moni saanut apua ja paikallis voide saattaapi auttaa myös, käännyppä lekurin puoleen!
Vauvan tulemista voi ehkä aluksi "auttaa", siten että alat mittaamaan peruslämpöä, teet apteekista saatavan ovulaatio testin....
Tässäkin asiassa syytä kääntyä terveydenhoitajan juttusille...
Huomioitaavaa on myös, että lapsettomuus saattaa johtua myös miehestä...ja niin monesta muusta tekijästä...pienestäkin joskus kiinni.
Onnea matkaan ja mukavaa loppukesää! - Vanamo
...muutoin myös luopuisin pillereistä mielelläni, mutta sama juttu - akne puskee samantien ja säärikarvan kasvu kiihtyy!
Teininä sitä ei ollut - siis akneä lainkaan... ja ikäkin on jo kolmenkympin sillä puolella, että vauvantekoakin ajatellen pillerit vois lopettaa.. ei vain innosta kulkea tosiaan naama näppylöillä... Otan osaa ja toivon parhainta menetystä vauvaprojektiinne! - Maiju
Mullakin. Kasvot eivät kyllä kuki, mutta selkä sitäkin enemmän. Kasvoissa on ihan pari finniä suupielessä, mutta selässä ihan pientä näppyä niin, että uimarannat taitaa jäädä tältä kesältä.
Olen raskaana rv 7 1 joten hormonihoitoja ei nyt ole mahdollista ottaa. Pillerit (Diane Nova) pitivät kaikki paikat täysin näpyttöminä ja tiedän, että kunhan raskaus ja imetys loppuvat niin sitten pääsen taas iho-ongelmista eroon palaamalla pillereihin.
Hyvän asian takia kannattaa vähän "kärsiäkin"- eevi
Pitkään pillereitä käyttäneiden omat hormoonit ovat usein loppuiän sekaisin. Karvaa kasvaa ja akne jyllää. Ystäväni söi niitä n. 17 vuotta ja lopetettuaan omat hormoonit ei toimineet ollenkaan ja suoraan sanottuna hän alkoi muuttua "mieheksi". That´s why en tosiaan koske pillereihin! Jossain vaiheessa ne on pakko lopettaa ja sitten *naps* onpi aika kiva juttu :(
- Jhanna
Mulla ihan sama. Olen kironnut naamaani joka päivä. Finnejä tulee koko ajan lisää =( Mulla oli teininä hyvä iho ja nyt naama on kuin murrosikäisellä. Hävettää... Mitä näille voi tehdä? Olen lopettanut pillerit 2002 ja vieläkin kukkii lärvi. Milloin tämä loppuu?
- ...
... ihan toisinpäin. Ilman pillereitä oma hormonitoiminta olisi aivan sekaisin. Meni 13-vuotiaana kun kuukautiseni alkoivat. Nyt olen napsinut Diane Novaa 19- vuotiaasta ja auttoi heti, tukka ei rasvoitu eikä naama kiillä. Eli riippuu varmaan pillereistäkin, jotkut pillerithän lisäävät aknea. Siskollani oli raskauden aikana naama aika huonossa kunnossa, mutta eipä ole enää synnytyksen jälkeen finnejä tullu. Toisaalta aknetautihan voi iskeä minkä ikäiseen tahansa, vauvasta alkaen. Mutta jos kerran kärsiny, tuskin enää niin pahana palaa. Eli maalaisjärkeä käyttäen: jos oma hormonitoiminta kunnossa ennen pillereiden aloitusta, se voi tietty sekoittua pahemman kerran niiden käytön jälkeen. Mut kyllä se oma vauva lopulta tuollaiset ulkonäköhaitat voittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1532561Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy232240Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1922103Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82501608Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1331320Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861194Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021148Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har17952- 84937
Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään45910