Turenki Kylän mestarit

kamakellari

Keitä eräänlaista boheemi elämää, oman arkensa sankareita ja sanotaanko näitä pahennusta herättäneitä muistatte menneiltä vuosilta rakkaalta kylältämme.
Itse muistan 90- luvulta katuja tallailleet.
Hanskin ( taisi olla 7 päivää lehdessä esillä joskus )
ja Hannun ( se raha mies )

Jotkuthan näistä mielensä aina kovasti pahoitti mutta loppujenlopuksi harmittomia mutta toisinaan myöskin rasittavia henkilöitä.
Mukavia persoonia pääosin silloin kun heidän kanssa kunnolla pystyi keskustelemaan.

72

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipuli+

      Muistuu mieleen se kaveri kuka jopolla ajeli.
      Päivysti usein Op edessä tai lepäili vanhan kotokulman nurkilla.

    • tarkoitat varmaan tumppia.

      • Amerikanpikkuserkku

        Donald Tumppi


    • matruusipekkarinen

      miten mahtoi tumpin matka tällä pallolla päättyä? Kiertääkö huhuja loppuvaiheista..

      Kerran meinas tumppi meikäläisenkin rekan alle horjahtaa kun yhtäkkiä karkas jopo autotien puolelle.. oli sekunnin osista kiinni ettei tumpin matka päättynyt siihen mutta monta vuotta jopoili vielä sen jälkeenkin ison mahansa kanssa.

    • aigaras

      Hannu taisi olla koulutukseltaan teologi.
      Varma en toki ole.
      Lähde : mies itse

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • cccc

      Sen muistan joka piti yhteen aikaan irokeesi kampausta.
      Haetutti juomansa silloselta finnoilta.

      • Vihreäkukko

        Tätä lasolijäbää pidin ehkä eniten arvaamattona kaverina.
        Lasoli-jokeksi taidettiin kutsua.


      • Kohtuuharmitonoli

        Jakke


      • Väiski1966
        Kohtuuharmitonoli kirjoitti:

        Jakke

        Pernu


    • Hiihii..kele

      Turenkilainen sanonta:"Tumppi mahtuu pöyrän alle seisoon muttei selälleen".

      Olin aikoinaan töissä yhdessä paikkakunnan liikkeessä, kun työtoveri sanoi että "kahdelta tulee sitten yks sammakkomies hakemaan sen juttunsa",
      Mietin että mikä ihmeen sammakkomies????
      No kahdelta tuli sitten ...Kukas muu kuin Tumppihan se sieltä :)



      Mutta ehdottomasti yksi Turengin positiivisimmista ilopillereistä on sanan varsinaisessa merkityksessä Virtasen Vote. Päivä on pelastettu kun Voten näkee. Jos jollekin pitäs ruusuja viedä niin Votelle. Vaikka satas ämmiä äkeet seljäs niin ei murheet paina kun Voten kanssa vaihtaa kuulumisia. Sillon paistaa aurinko aina. Nestle Oy:n suurin menetys.

      • pohjasakka

        Ja korjaan vielä, etä Vote ei kuulu mihkää pahennusta herättäneisiin murheenkryyneihin. Hän on oikee duunari.

        Varsinaisista kylä hampeista ei viitti edes kirjottaa. Vaikka yksi niistä onkin nykyään ihan paikkakunnan julkku.


    • kingi 1

      Paperitehtaalla on eräs paikkakuntalainen töissä, joka sai 2 puolenkilon haukea
      viime kesänä samasta järvestä, tehtaan rannasta

      • Oliko?

        Turenki Kylän paperitehtaan rannasta?


    • keskiketterä

      Unskia näkee toisinaan vieläkin kylillä.

    • Jesus adidas

      Sähkö-Topi kunniaan! Oli viiksi,unski,lasoli-hessu,hanski,papukaija,koiramummo,ykskorva,yksilmä,tikka-pekka,tumppi... Noi tuli nyt alkuun mieleen

    • nuorempaa polvee

      mutta eihän tässä sinänsä kannata menettää toivorikkauttaan, että kysymyksessä olisi jotenkin katoava tahi sukupuuttoon kuolemassa oleva ihmislajin haara.

      Kyllähän paikkakunnalla on useita nuorempia lupauksia, jotka varmasti ajan kanssa tulevat lunastamaan paikkansa näiden legendojen joukossa.

    • Paikallinen224

      Unski ja Tikka-Pekka pyörii päivittäin vieläkin kulmilla.

    • Entäs Pena?

      Onko Turengissa Penaa? Täällä meillä päin on ja on se sitten hassu.
      Sekin sai kerran hauen.

    • Arafat

      Entäs Jasser Arafat? Sen vaatteista löytyi myrkyllistä poloniumia.
      Sekin sai kerran hauen. Hauessakin oli poloniumia. Ei ole kyllä pyörinyt
      kulmilla pitkään aikaan.

    • täällä siellä

      moniakin ollut

    • ehkäparhaat

      sellaset veliekset muistan kun veti kaikkia turpaan ja viimeksi toisaan joskus 80luvulla

      • Mitäihmettäen

        ????????
        No enpä kuvailemiasi veljeksiä muista


      • ZIPMan337

        Sinä oletkin vanha, jolla jo muisti reistailee.

        Itse muistan veljekset oikein hyvin. Nykyisistä suosikkini on ehdotomasti Lahtinen ja punainen Nissan.


      • Höpönlöpölöpö

        Taidat kirjoitella höpöjä, faktat tiskiin jos löytyy.


      • Väiski1966

        En minäkään sellaisia veljeksiä muista,itse kävin kylillä 1977-1989. Olin mukana melkein kaikissa matseissa mitä tohon aikaväliin mahtui. Riksun, Hämeenlinnan Ja Tervalaisten kanssa. Yks mitä kysyttiin Tervakoskelaisilta. Tulitteko junia katsomaan tänne. Jokisen Vellu oli kova jätkä Tervasta ja Leivon Jari Hämeenlinnasta. Lääperi erät in peace. Ei mulla muuta. T Väiski


      • Väiski1966
        Väiski1966 kirjoitti:

        En minäkään sellaisia veljeksiä muista,itse kävin kylillä 1977-1989. Olin mukana melkein kaikissa matseissa mitä tohon aikaväliin mahtui. Riksun, Hämeenlinnan Ja Tervalaisten kanssa. Yks mitä kysyttiin Tervakoskelaisilta. Tulitteko junia katsomaan tänne. Jokisen Vellu oli kova jätkä Tervasta ja Leivon Jari Hämeenlinnasta. Lääperi erät in peace. Ei mulla muuta. T Väiski

        Lepperi rest in peace


    • Tuuvinki168

      Onkohan Aallon Makkaran veli eli Hemu vielä hengissä. Asuikohan mallinkaisilla jossain kylätuvassa ja välillä Osuuspankin katolla

      • Rälssitie

        Elämäntavat uuvuttaneet molemmat.
        Hyviä ja harmittomia tyyppejä.
        Makkaran tiesin paremmin.


    • Kaiffari58

      Tumppi oli jossain vaiheessa Tapailakodissa. Taisi sinne jäädäkin. Vilenin Sulon edeltäjä Essolla taisi Tumpin tuoda Hyvinkäältä tullessaan ja jätti tänne.. 😂

    • Jonnetei

      Arska oli harvinaisempi näky.
      Johtuen linnareissuista.
      Kerran maija korjas talteen seurakuntatalon nurkilta täysin alastomana.
      Taisi olla vähän pidempiä kakkujakin.

      • Juuuhu

        Oliko Arskalla usein "pilottilasit" ja antennipipo? Vai kukas tämä kylän sankari oli. 90-luvun lopulla päivittäin Tappara-Santun kanssa vakionaamoja. Rahaa oli kyllä istua usein kujakissan terassilla auringon polttamana.


      • Jonnetei

        Tuosta en tiiä.
        Sukunimi taisi alkaa P:llä.
        En 100 varma oliko jossain remmissä tarinmaalla osallisena missä joku kylmäksi pistettiin.


      • Kylämestarit

        100 vuotta sitten tarinmaalla pistettiin kylmäksi vähän enemmän


      • Kylämestarit

      • 142tki

        Taisi olla Jape kuka tuota kerran aika kiukkusena pitkin kyliä etsi.


    • Suhvi

      Kaukolla (kinnalantiellä, punainen purettu talo) aamukaljoja myös 90-luvulla kylän miehet kittasi. Enskakin useasti siellä pyöri. Nykyään Enska vielä hengissäkin rollaattorilla, muut jo manan majoilla

    • Mestarienliiga

      Mestariksi pääsee, kun juopottelee, tappelee ja tappaa...???

      • Nonytetymmärtänyt

        Luettelemasi meriitit ei mestaruuteen riitä. Tappo varsinkaan ei oikeuta minkäänlaiseen kunnioitukseen.
        Tässä nyt haetaan persoonia jotka aikoinaan rikastuttivat olemassa olollaan kylän kulttuuria.😂


      • deekikset

        "rikastuttivat olemassa olollaan kylän kulttuuria"? Tässä on lueteltu deekuja ja tappelijoita, joku on jossain myös pistetty kylmäksi?


      • Etainakaanmestari

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.


      • Eimestariainesta

        Kyllä välillä on vaikeeta ymmärtää apukoulun oppimäärän saaneiden kirjallista ilmaisutaitoa. En kyllä ole paljon deekuillut tai tapellut, ja tappanut en ole ketään. Eli ei ole meikäläisestä kylän mestariksi.


      • Täysinpihalla

        Eipä sinusta ole muuhunkaan.


      • Turhaasuunsoittoa
        Eimestariainesta kirjoitti:

        Kyllä välillä on vaikeeta ymmärtää apukoulun oppimäärän saaneiden kirjallista ilmaisutaitoa. En kyllä ole paljon deekuillut tai tapellut, ja tappanut en ole ketään. Eli ei ole meikäläisestä kylän mestariksi.

        Eipä näytä kaksinen sinunkaan oppimäärä olevan.


      • Hanurilaulaa
        Täysinpihalla kirjoitti:

        Eipä sinusta ole muuhunkaan.

        Kuin mestariksi?


    • 142tki

      Asukos jotain pulsuja siinä tapailankujalla olevassa harmaassa talossa?
      Joka vissii purettiin joskus 2000 tienoolla. Päivystystä vastapäätä suurin pirtein oli.

      • Taisiolla

        Ei sinne uskaltaneet poliisitkaan mennä.


    • Tuleksinkymppi

      Mihin hävisi kasettikauppias ?

      • Nuorgami

        Kasettikauppias oli "poksahtelija". En tiedä mihin katosi, Paturilla asui. Tapailantiellä oli muinoin kolmekin purettua "juopputaloa", yksi hyvin pitkälti hammaslääkäripuolen "uudella" parkkipaikalla, johon tie muistaakseni jopa silloin päättyi, toinen enemmän tarhalla päin, kuitenkin tien vieressä, jossa nyt on kerrostalo ja viimeisin samalla tiellä, mutta toisessa päässä.


    • ParvekeRike

      Mölli ja nasse

      • Yhtätyhjää

        Pelle ja Hermanni


      • Huntalot

        Se oli Nessa, ei Nasse. Aallon makkaran poika. Möllin kavereita, olikohan Jokimaalta. Molemmat mennyt ja parhaita kavereita oli.


    • Väiski1966

      Aallon Markku oli mahtava äijä ja Hemu myös,joskus pentuna tuli riitoja. Koivumäen Anssi alkoi tappaneen Helin kanssa,jouduin itse syyttä suotta ottaan pienet erät sen kaverin kanssa. Olin 15v. T Väiski

      • Väiski1966

        Siis Anssi alkoi tappeleen Hemun kanssa, mä jouduin ottaan sen kaverin kanssa. Se löi mua ensin,oli pakko vetää obelixit. Eli tempaisin niin kovaa,että kengät jäi kenttään. Terveisin Väiski


    • Väiski1966

      Tumppi asui omassa kämpässä Heinäjokeen päin,sillä oli Raisu. Paras kaveri oli Reima Rausma. Tumppi oli kiukkuinen meille pennuille,kun mentiin juomaan sen kämpille. Rauhoittui aina kun sai juomaa ja tupakkaa. Olin 13-14 silloin.. Elämä oli jonkin verran erilaista kuin nykyään. T. Väiski

      • Anonyymi

        Ihanko sellainen Väiski, jota syytettiin aikoinaan kuulumisesta jonkinlaiseen Neljän Kolpaan?

        Olen tässä pohdiskellut, että josko sitä - vanheneva renttu - tuntisi itsensä nuoreksi jälleen, jos menisi ja lukittautuisi Kansanpuiston pukukoppiin.

        Vaan nuortahan tämä väki täällä on, jos ei edes Lossin Paavoa, vanhaa klassikkoa muisteta.


    • Anonyymi

      Jokimaalta oli

    • Anonyymi

      Kotoisin siis

    • Anonyymi

      Huh.

    • Anonyymi

      Turenginn väiski. Olitko vélkaa Ekiĺle ja Arskalle?

    • Anonyymi

      Oliko Votesta aika jättänyt?

    • Anonyymi

      Kilpisen Reiska oli kovia kokenut .

    • Anonyymi

      Eki ja Arska joutuivat Väiskin maksumiehiksi.

    • Anonyymi

      Tapolan Ramilla ei taida olla kaikki asiat kunnossa? Minkälainen se oli silloin, kun sillä ei vielä ollut hirttänyt levy paikalleen noista thainaisten kuvioista?

    • Anonyymi

      Missäs nykysisin parlamentti kokoontuu?

    • Anonyymi

      Parpotti oli kova kone!

    • Anonyymi

      Romppaiset. Etunimeä en muista, 80-luvun lopussa, 90-luvu alussa.
      Kiiskiset, jostain 80 luvulta. Pikkurikollisia.

    • Anonyymi

      Ari leikkii puhelimitse.

    • Anonyymi

      Näistä sankareista moni oli nostoväen kolmatta luokkaa ja vapautettuja rauhanajan palveluksesta. Ongelmat henkistä laatua, mutta kylillä kovaa poikaa.

    • Anonyymi

      Ööööö

    • Anonyymi

      Kuha-juttuja

    • Anonyymi

      Suntio pahan kätyrit

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe