Led-jouluvaloilla on ajastin, muuntajalla olevat lamput sammuu sekä norm hehkulamput. Mutta led-jouluvalot missä ei ole muuntajaa vaan joku mötikkä johdossa ennen lamppuja palavat hyvin hyvin himmeästi kun on sammuksissa (vain yöllä huomaa). Joten onko tämä normaalia?
Voiko tämä vahingoittaa valoja?
Ajastin on saman näköinen kuin http://www.verkkokauppa.com/files/images/75/143566-350x350.jpeg ostettu eri liikkeestä.
Ajastin sammuksissa, lamput palavat himmeästi. Normaalia?
10
5363
Vastaukset
- Heikko hehku valoiss
Ei ole vaaraa. Ajastimen kytkin ilmeisesti vain hieman "fuskaa" sähköä. Minulla on ulkovalo liiketunnistimella ja jos siihen laittaa LED-lampun hehkulampun sijasta tulee ihan sama ilmiö. Hehkuu heikosti vaikkei tarvitsisis.
- apukäämi
koklaappas kääntää pistotulppa toisin päin !
- Anonyymi
Kiitos auttoi loppui hehkuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos auttoi loppui hehkuminen.
Ei helvata, kahdeksan vuottako meni ennen kuin älysit töpseliä ohjeen mukaisesti kääntää?
- pistorasiamies
Eihän se mene pistorasiaan johtopuoli edellä!
- apukäämi
Minulla menee kun on rasiassa kaks reikää j a tulpassa kaks tappia.
hyvin voi koklata vaihtaa .
siinä on nääs vaihe ja nolla. Elektroniikka tuntee kapasitanssia maatasoon nähden ja milliamppeeri hehkuttaa ledejä ihan jo påikkuisen. - Jou Jii Joo
apukäämi kirjoitti:
Minulla menee kun on rasiassa kaks reikää j a tulpassa kaks tappia.
hyvin voi koklata vaihtaa .
siinä on nääs vaihe ja nolla. Elektroniikka tuntee kapasitanssia maatasoon nähden ja milliamppeeri hehkuttaa ledejä ihan jo påikkuisen.Kiitoksia, ohjeesi auttoi ja kaikki valot sammuvat kokonaan. Eihän se hehkuminen olisi mitään haitannut, ihmetytti vain.
- 5+8
Sama ilmiö joillakin energiansäästölampuilla. Vaikka valot on kytkimestä sammutettu niin johtimien kapasitannssista johtuen valo palaa himmeästi, pilkkopimeässä näkee.
- Anonyymi
Minulla taas tuossa pihalla LED-jouluvalot(tai virallis-ideologisesti "kausivalot") välähtää pistorasia-ajastimen päässä lyhyesti n 2-3 sekunnin välein - mutta vasta n tuntia ennen kuin niiden pitäisi kytkeytyä päälle. Onko tämä jotain "jaksottais-kapasitanssia" vai mitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla taas tuossa pihalla LED-jouluvalot(tai virallis-ideologisesti "kausivalot") välähtää pistorasia-ajastimen päässä lyhyesti n 2-3 sekunnin välein - mutta vasta n tuntia ennen kuin niiden pitäisi kytkeytyä päälle. Onko tämä jotain "jaksottais-kapasitanssia" vai mitä ?
Huomaat vasta kun on hämärämpää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110954
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452443- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351176Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892