Hei!
Olen suunnitellut lähteväni Saksaan opiskelemaan.Arkeologia kiinnostaa erityisesti. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä maasta opiskelumaana? Hienoa tietysti olisi jos olisi kokemuksia jopa arkeologian opiskelusta :) Kaikki info on tosi tervetullutta! Cimon sivuja olen jo surffaillut..:)
Saksaan opiskelemaan
2
323
Vastaukset
- lupus
Moikka!
Itselläni ei ole kokemusta Saksassa opiskelusta, mutta opiskelen Hollannissa ja lähes kaikki opiskelukaverini ovat saksalaisia. Heidän kanssa jutellessani olen saanu käsityksen, että saksalaiset yliopistot ovat huomattavasti huonompia kuin esim. Maastrichtin yliopisto (oma opinahjoni) ja lähes kaikki heistä on lähtenyt pois Saksasta surkeiden yliopistojen takia ja tulleet opiskelemaan mieluummin Hollantiin. Yliopistoissa on kuulemma aivan liikaa ihmisiä resursseihin nähden, opetuksen laatu on surkeaa ja suurin osa vuodesta on lomailua ja hengailua. Eroja tietysti löytyy yliopistojen välillä, mutta yleisesti ottaen tilanne on tämä, ainakin mun ymmärryksen mukaan. Saattaa olla, että olen ihan väärässä, mutta kuitenkin neljä parasta kaveri ja kundikaveri on saksalaisia ja niiden kaikkien kanssa on tullu tästä asiasta juteltua jokunen sana. Toivottavasti ei tullu liian negatiivista tietoa, mutta tällanen käsitys mulla on, korjatkaa ihmeessä joku jos olen totaalisen väärässä! Tsemppiä oikean opiskelupaikan etsiskelyyn! :)- Anna
No, etpa ihan vaarassa ole. Itse olen opiskellut jo nelja vuotta Saksassa, ja valilla on sellainen olo, etta voisi sita jotain parempaakin loytya. Toisaalta taytyy sanoa, etta opiskelupaikan saaminen on huomattavasti helpompaa kuin Suomessa, ja opiskelu on toistaiseksi lahes ilmaista. Tunnen yhden arkeologian opiskelijan, joka on todella tyytyvainen aineeseensa. Ryhmat ovat pienia (niin vahan kiinnostuneita), ja opetus siksi parempaa. ekevat paljon reissuja ja opinnot muutenkin kaytannonlaheiset. Vaikka itse en oli kovin tyytyvainen valitsemaani aineeseen, en ole koskaan Saksaan lahtoa katunut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746