Koskahan nuo lepuuttajapellet ottaa aikalisän

oikeat talvirenkaat

noihin typeriin avauksiin. Hankkisitte oman elämän ja jättäisitte ropinat ja apupyörät taka-alalle, vai eikö teillä ole vaipanvaihtajaa.

7

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4wd

Mitäs, jos ottaisit vaikka itse sen aikalisän.

• Trollollo

Trolli ottaa aikalisän heti kun sen vedätyksiin ei oo kahteen kuukauteen vastannut _kukaan_. Mieti sitä.

• Oikeat talvirenkaat ovat nastarenkaat. Ja kitkat ovat tavaölllaan nastattomat talvirenkaat.

Olen ajanut sekä kitkarenkailla , että nastarenkailla ja kokemuksesta sanon, että kummatkin ovat hyviä renkaita. Kitkarenkaat ovat mainio valinta kun ajo kohdistuu pääosin kaupunkialueille, joissa tienpinnat ovat enimmäkseen sulia. Kitkarenkaat heikkouksia ovat mm. huono märkäpito eli ovat liukkaita vesisateella sekä jäisillä tieosuuksilla kuten kantatiet pääsoin ovat.

Nastareenkaat on oiva valinta silloin kun ajo kohdistuus paljon syrjäisille tieosuuksille joiden talvikunnossapito ei ole yhtä tehokasta kuin pääteiden.
      Nastarenkaiden etuja ovat hyvä pito (myös sivuttaispito) jäisillä tiepinnoilla, mutta heikkenevät mikäli jää on ohutta eli mustaa jäätä.

Kummatkin renkaat ovat huonoja pito-ominaisuuksilta silloin kun tien pinta on jäätävän sateen peittämä eli jääkerros on ohut.

Kokemuspohjalta sanoen nastarenkaat kuten kitkarenkkaat ovat yllättävän liukkaita yllämainitussa tilanteesa.

• oikeat talvirenkaat

Varsinkin kun sinulla on noinkin mahtava kokemus erilaisista olosuhteista, ja varmaan miljoonien kilometrien taival takana.

Tuolle "4wd" nimimerkille, itselläni on kuin onkin 4wd ja nastarenkaat senvuoksi että ne ovat toimivat jäisillä teillä huomattavasti paremmin, sanoisinko että sataprosenttia paremmin, autoiltu jo 42 vuotta.

• oikeat talvirenkaat kirjoitti:

Varsinkin kun sinulla on noinkin mahtava kokemus erilaisista olosuhteista, ja varmaan miljoonien kilometrien taival takana.

Tuolle "4wd" nimimerkille, itselläni on kuin onkin 4wd ja nastarenkaat senvuoksi että ne ovat toimivat jäisillä teillä huomattavasti paremmin, sanoisinko että sataprosenttia paremmin, autoiltu jo 42 vuotta.

En tietääkkseni sanonut mitään ajokokemuksiini viitaten ja toiseksikin se ei liity pääaiheeseen millään tavalla.

Liikenneasenne sen sijaan itsellä on kohdallaan, mutta parannettavaa on vielä rutkasti, mutta kaikki aikanaan.

• delfin84 kirjoitti:

En tietääkkseni sanonut mitään ajokokemuksiini viitaten ja toiseksikin se ei liity pääaiheeseen millään tavalla.

Liikenneasenne sen sijaan itsellä on kohdallaan, mutta parannettavaa on vielä rutkasti, mutta kaikki aikanaan.

Ja kuten kerroin jo aiemmin, niin kumpikaan rengasmallista ei pidä ohuella jääpinnalla.

• 4wd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe