Moottoriviat
Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
Polttoainepumppuvuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteistossa laakerivikoja.
Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
Jarruviat
Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
Takajarrulevyt ruostuvat.
Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
Käsijarruvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Raidetangon päät ovat väljät.
Alatukivarren pallonivel on väljä.
Iskunvaimenninvika.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Istuinlämmitys on rikki.
Keskuslukituksen vikoja.
Ruosteviat
Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Iskunvaimennus (2007, 2005, 2001, 2000, 1999). A-Katsastus
Käyttöjarru (2007, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A-Katsastus
Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1998). A-Katsastus
Renkaat (2005). A-Katsastus
Taka-akselisto (2004). A-Katsastus
Seisontajarru (2003, 2002). A-Katsastus
Etuakselisto (1999, 1998). A-Katsastus
Valaisinvikoja. TÜV
Väljät ohjausnivelet 11-vuotiaana. TÜV
Avensis II: kuluneet jarrulevyt ja -palat GTÜ
Kuluneet jarrulevyt ja –palat GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin. Trafi 2004
Taka-alatukivarren kiinnitys. Trafi 2004
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos voi löystyä, korjataan. Trafi 2004
Jarrutehostimen alipaineletku. Trafi 2005
Avensis SB1: Ohjausakselin uraliitos, mikäli ei korjata, voi ohjausakseli irrota liitoksistaan. Trafi 2004
Ohjausakseli, mahdollisesti ohjaus voi lakata toimimasta. VOSA 2006
Ohjausakselin riittämätön materiaalivahvuus voi johtaa ohjauksen toimimattomuuteen (1.8 bensiinimoottorilla varustetuissa malleissa vm 2001 -2005) KBA 2008
Kaasupoljin voi takerrella ja palautua hitaammin vapaa-asentoon ja pahimmassa tapauksessa juuttua osakaasu-asentoon, autojen kaasupoljin korjataan 2010. Trafi
1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. Trafi 2011
Tielle jättäviä vikoja ADAC
Akkuvikoja epätavallisen usein (vm 2007 asti)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (Diesel vm 2007 asti)
Käynnistysmoottori rikki (vm 2005 asti)
Laturi rikki (vm 2006 asti)
Lamppu irronnut ajovalojen valaisimesta (vm 2006 asti)
Virtalukko rikki (vm 2005 asti)
Moottorin suojus (kapseli) irronnut (Diesel vm 2008 asti)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (vm 2006 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
Kojelaudan sähkölaitteissa vikoja (mittaristo, radio, ym) ADAC
Vaihteisto- ja kytkinvikoja erityisesti vanhemmassa mallissa ADAC
Joitakin moottoriin ja sen apulaitteisiin liittyviä vikoja ADAC
Moottorivikoja ADAC
Avensis II:
Hyvä käyttövarmuus, vikalaatikkoon ei ole tullut vielä vikatietoja, Autobild
Useat takaisinkutsut himmentävät laatumielikuvaa (Ohjaus ja ajonvakautus 2004, Jarrutehostin ja ohjaus 2005) Autobild
Avensis I:
Sylinterikannen palaneita tiivisteitä 1.6 -bensiinimoottoreissa vm 1999 asti. Autobild
Ajonestolaitevikoja. Autobild
Virtalukko jumittaa. Autobild
Huterat istuimet. Autobild
Puutteellinen viimeistely: Kolisevat ovet ja irtoilevat ovitiivisteet. Autobild
Tämäkö on sitä Toyota laatua ?
38
2903
Vastaukset
- oikotien lista
Vuosimallit pääpiirteittäin koostuu vm. 2001-2002 autoista ja nyt mennään v. 2012 loppua. Viat siis yli 10 v vanhoissa Avensis malleissa
ps. koitahan avata muidenkin merkkien vikalistaa, aläkä vain kopio tänne pelkästään Toyotan Avensiksen listaa Muissa merkeissä lähes enemmän vikoja.
Vähiten vikoja on yllättävä kyllä Suzuki Alttossa, jos selaat kaikki automerkit läpi. Ei löytynyt kuin alta kymmenen kohtainen vikalista - viulua kolottaaaaaaa
kila viulu mites toyota nyt tollei,vikoja jaossa muillekkin merkleille.hiiiihoohiiihookialaviluhiiihookialaviluhiiiihooo.
- oikotie onneen
Tuolta saat etsiä kaikkien automerkkien perusviat ja kopioda ne tänne
Http://autot.oikotie.fi/tyyppivika - The Köle
HOMMA HALTUUN!
-siis mikä ko. olevissa listoissa olisi jotenkin epänormaalia?
vikaa vikaa, erityisesti vm. 1998-2004 autoissa......minkä merkkisissä autoissa ei ole vikoja VIELÄ näissä vuosimalleissa?- parempaa laatua!!!
mutta monilla kilpailijoilla on huomattavasti lyhyempiä listoja, kuin toyotalla....
- Et setteraa
Jahas vakioprovo vetää taas saman vakiolistan palstalle, olisko jo 20 vai 30s kerta?
- Paskatisti
No tuota, Paskatissa oli tielle jättäviä vikoja yli kolminkertaisesti eli
25 kpl kun se on sitä eurolaatua. Toyotalaatuisessa Avessa niitä
oli vain 8 kpl. Se on sitä Toyotalaatua. Revi siitä !! - petterilaatua..
"Automallien vikalistojen pituus riippuu siitä, miten laajat tiedot automallin vioista on ollut saatavilla. Vikojen lukumäärästä ei voi päätellä, onko automalli huonompi kuin toinen."
http://autot.oikotie.fi/uutinen/autojen-tyyppivikasarja-kasvoi-317-malliin/18412- -Toyota Carina-
Näyttää siltä, että todellisuus ja Toyotan " viattomuus" ovat aika kaukana toisistaan. Tämän voin allekirjoittaa entisenä Toyotan omistajana. Riesana olivat viat ja ruoste sekä surkea mukavuus.
- Toyota´
Ei jumalauta että joku viitsii nähdä vaivaa! Kaunko sulla meni aikaa ton listan väkertämiseen? Että auto osaakin olla joillekin elämää tärkeämpi asia ja että Toyota-merkkinen auto on joillain näin syvällä ihossa! Taitaa olla puoli vuotta kun viimeksi kävin tällä palstalla ja sama meno jatkuu. Goodbye.
- öövertti
Eihän siinä petterillä aikaa mennyt kuin muutama sekunti, kun kopio sen tuolta "Hempan" ketjusta, jonka Kiala Viulu antoi hänelle keskustellassaan varmasta viasta.
Tuosta linkistä petteri kopio kaiken, muka omina tietoinaa:
Http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/avensis/1135236880826
- Aika pitkä lista....
No olipas aikamoinen läjä vikoja Toyotassa ja joku vielä kehtaa puhua laadusta ??!, hah hah.. sallikaa mun nauraa. Toyotahan on oikea vikapesäke ja tuohan kattoi mallit pitkälti koko 2000- luvulta. Kun huomio erilaisten vikojen määrän ja yhdistää siihen vielä ne surkeat ajo-ominaisuudet ja monet takaisinkutsut niin ei voi kun todeta Toyotan onnistuneen erinomaisen hyvin markkinointi ponnistuksissaan.
- Itse kun
vastaa niin saa sitä mitä tilaa
- olette sairaita
Ei helvetti mitä katkeroitumista! Joka vitun päivä joku ääliö ottaa toyotan tänne purtavakseen ja surffailee eri foorumeillla etsien jotain huonoa toyotasta ja kopioi ne tänne ja ylpeänä esittelee; Toyota on maailman huonoin auto, katso tilasto! Ei vittu että on raukoilla tekemisen puute. Miks vittu tänne kokoajan itkette toyotan vioista jos se kerran on niin vitun paska auto niin jättäkää omaan arvoonsa. Olette kyllä pahempia kuin päiväkodin pikku kersat. Kyllä se toyota varmasti tekee konkurssin vielä, on en niin huonoja autoja,eikö? Ampukaa ittenne,pliis
- euroautovikapesä
Moottoriviat
Ajonestolaitteen vikoja.
Imusarjassa esiintyy halkeamia.
Moottorin öljyvuotoa kampiakselin etupään tiivisteestä. Öljyvuotoa voi ilmetä myös moottorin ja vaihteiston välistä.
Turbovikoja dieseleissä.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja. Joutokäynti on epätasainen.Nykimistä esiintyy kiihdytyksessä ja myös tasakaasulla ajettaessa vuosimalleissa 1999-2001. Moottori saattaa myös sammua. Vika lienee kaasuläpän asennon tunnistimessa. Pelkkä Magneti Marellin kaasuläppäyksikkö maksaa yli 600 euroa.
Jakohihnavikoja esiintyy dieseleissä vuosimalleissa 1998-2000.
Laturivikoja.
Käynnistinmoottorivikoja.
Polttoainepumppuvikoja.
Kampikammion huohotinjärjestelmä saattaan jäätyä. Tällöin kampikammioon syntyy ylipainetta ja moottorista tulee öljyt ulos.
Moottorin yläkiinnike on kulunut väljäksi.
Vuosimallissa 2004 malleissa 2,4D ja D5 polttoaineen paluuletkun T-liitin on vaihdettava. Takaisinkutsu 1.10.2003.
Moottorin sähkötoiminen tuuletin on vaihdettava. Takaisinkutsu 1.1.2005.
Virtalukko juuttuu.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Pyöränlaakerit ovat kuluneet.
Automaattivaihteistovikoja jo alle 100 000 ajokilometrissä.
Kytkimen nestevuotoja.
Jarruviat
Takajarrulevyt ruostuvat.
Takajarrusatulat juuttuvat.
ABS-anturivikoja.
Käsijarruvikoja. Käsijarrukenkien kitkapinnat saattavat irrota.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Kallistuksenvakaajan päissä olevat nivelet joudutaan vaihtamaan joskus jo 15 000 ajokilometrin jälkeen. Laatu vaihtelee. Nivelet saattavat kestää myös 200 000 kilometriä.
Etualatukivarsien pallonivelien kiinnitysmutterien uusinta vuosimallissa 2004. Takaisinkutsu 9.1.2004.
Etujousien aluslevyt vaihdettava narinan vuoksi.
Ohjaustehostimen vuotoa.
Raidetangon päät ovat väljät.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalojen lamput ovat lyhytikäiset.
Ajovaloihin kerääntyy kosteutta.
Lasinpyyhkimien moottorivikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Takavalovikoja.
Sekalaiset viat
Sivuturvatyynyongelmia.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Lukituksen kaukosäätö reistailee. Takaluukun lukkovikoja on ollut farmarimallissa.
Automaatti-ilmastoinnin vikoja.
Korissa esiintyy tärinää.
Vuotoja ovista, laseista ja takaluukusta.
Pakoputkistoviat
Happianturivikoja.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Ohjauslaitteet (2007, 2005, 2004, 2003, 2000, 1999). A-Katsastus
Käyttöjarru (2007, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998). A- Katsastus
Renkaat (2007). A-Katsastus
Seisontajarru (2005, 2004, 2002, 1998.) A-Katsastus
Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998.) A-Katsastus
Pakokaasupäästöt (2001.) A-Katsastus
Kuluneet ja väljät etuakseliston ja ohjauslaitteiston nivelet. TÜV, GTÜ
Kuluneet kallistuksenvakaimet ja raidetangonpäät. GTÜ
Valovikoja, erityisesti vanhemman mallin suuntavalot edessä. TÜV, DEKRA
Pysäköintijarru, käyttöjarrun jarrulevyt ja jarruletku.t TÜV
Pakoputkistovikoja uudemmassa mallissa. TÜV
Kuluneet jarru.t GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
Moottorin sähkötoiminen tuuletin. Trafi 2005
Polttoainepumppu. Trafi 2009
Rikkoutuva apulaitehihnan kiristin. Trafi 2010
Pallonivel, vaihteenvalitsimen vipu. Trafi 2010
ECM- ohjelmiston päivitys, 5-syl. diesel, öljymäärä. Trafi 2010
Vakiomalliset pyöränruuvit. Kampanjaan kuuluvissa autoissa vakiomallisten pyöränruuvien kartiolevyä ei ole karkaistu eikä pintakäsitelty. Vaihdetaan kaikki vakiomalliset pyöränruuvit. Trafi 2010
Pyörä voi irrota. Pyöränruuvit tulee vaihtaa. VOSA 2010
Kellojousen johdinkimpun liitin, kuljettajan turvatyyny. Trafi 2010
Venttiilikotelo. Trafi 2011
Polttoaineputket, 5-syl. diesel. Trafi 2010
Kannettavan Garmin nüvi 760 tai Garmin nüvi 765 –navigointilaitteen akku voi ylikuumentua. Trafi 2010
Tulipalovaara polttonestetoimisella lisälämmittimellä. VOSA 2009
Tulipalovaara 1.6 –dieselmallissa ohjaustehostimen nestevuodon takia. VOSA 2010
Ohjaustehostimen pumppu. Trafi 2011
Tielle pysäyttäviä vikoja ADAC
Virtalukko jumittaa (2007 asti)
Pysäköintijarru jumissa (2006 asti)
Turboahtimen letku irronnut (Diesel 2006/2007)
Turboahdin rikki (2007 asti)
Moottorinohjauksen häiriö (Diesel 2008 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
Turboahdetuissa bensiinimoottoreissa ylikuumeneminen, lukuisia turbovaurioita, palaneita sylinterikannen tiivisteitä sekä polttonestesuihkutuspumpun ja –suuttimien vikoja, Autobild
Kytkin ja kytkimen hydraulinen käyttöjärjestelmä, Autobild
Automaattivaihteisto, Autobild
Jakopään hammashihna, Autobild
Sähkölaiteviat, esimerkiksi sähkötoimiset ikkunannostimet Autobild
Muutamia jumittavia virtalukkoja, Autobild
Uudempi malli (S, JV)
Turboahtimen letku irti, ADAC
Turbodieselmoottoreissa runsaasti vikoja; vuotava polttonesteen ruiskutusjärjestelmä, irtoilevat turboahtimen letkut sekä turbon via,t Autobild
Sähkölaitevikoja; runsaasti rikkinäisiä latureita, käynnistysmoottoreita ja polttonestepumppuja, Autobild
Jakopään hammashihnan repeämiä sekä bensiini- että dieselmoottoreiss,a Autobild
Joitakin ohjaustehostimen vuotoja - VW Golf, laatua
Hämmästyin kuin katsoin listaa. Paljon puhuttu viattomuus onkin siis täysin höpö höpö puhetta. Meikäläisen Golffissa ei ole ollut mitään vikaa vaikka autolla on ajettu lähes 150.000 km ja vuosia takana 7.
- viatongolf
GOLF:
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja.
1.9 TDI moottorissa turbovikoja.
Kaksoismassavauhtipyörä saattaa hajota.
Pakosarjavaurioita.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien tiivistevuotoa.
Vaihteensiirron vikoja.
Jarruviat
Jarrulevyt ja palat kuluvat nopeasti.
Jarrut vinkuvat.
Sähköviat ja valoviat
Valovikoja.
Sekalaiset viat
Ilmastointilaitteen ohjausyksikön vika.
Pyyhkimien sadetunnistin reistailee.
Keskuslukituksen vikoja.
Airbag-varoitusvalovikoja.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Renkaat (2008, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002) A-Katsastus
Käyttöjarru (2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Seisontajarru (2004) A-Katsastus
Etuakselisto (2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Jousitus (2002) A-Katsastus
Golf V: Valovikoja
Golf IV: pakoputkisto voi vuotaa GTÜ
Golf IV: kuluneet jarrulevyt DEKRA
Golf IV: pyöräntuennan tukivarsien kumiset laakeriholkit kuluneet GTÜ
Golf IV: moottorin ja vaihteiston öljyvuodot GTÜ
Takaisinkutsuja
Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2004
Polttoaineen siirtopumppu, vian vuoksi polttonestettä voi vuotaa moottoritilaan ja aiheuttaa tulipalon ADAC 2004
DSG –automaattivaihteiston ohjelmisto Trafi 2009
Dieselien sähkötoimisen lisälämmittimen PTC-sähköelementin maajohdin Trafi 2007, 2008
PTC-sähköelementin maajohdin, vian vuoksi tulipalo mahdollinen ADAC 2008, VOSA 2007, 2008, KBA 2009
Kaksoismassavauhtipyörä 2.0 TDI ADAC 2006, KBA 2009
Tielle jättäviä vikoja ADAC (VW Golf, myös VW Bora)
Moottorinohjauksen häiriö (Bensiini ja Diesel 2009 asti)
Jäähdytysjärjelmän letku vaurioitunut näädän puraisun vuoksi (2010 asti)
Sytytyspuola rikki (erityisesti 2006 asti)
Sytytystulpat rikki (erityisesti 2009)
Virtalukko rikki (2009 asti)
Moottorivaurio (Bensiini ja diesel 2009 asti)
Sytytysjohtimet vaurioituneet näädän puraisun vuoksi (erityisesti 2010)
Jäähdytysjärjestelmä vuotaa (kaikki vuosimallit)
Valonheitin rikki (2010 asti)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2010 asti)
Kytkinvika (2010 asti)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (erityisesti diesel 2009)
Polttonestepumppu rikki (diesel 2009 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
Golf V:
Vaihteisto- ja kytkinvikoja ADAC
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja (turboahdin) ADAC
2.0 TDI-moottorissa joitakin sylinterikannentiiviste- ja vaihteistovikoja jälkikäteen tehdyn ”lastuvirityksen” lisääntyneiden rasitusten vuoksi Autobild
Jarrupaineanturin vikojen vuoksi ESC-ajonvakautusjärjestelmän ohjausyksikkö täytyy uusia Autobild
Kaksoisahdettujen, tehokkaimpien TSI-bensiinimoottorien mekaanisen ahtimen magneettikytkin kirskuu Autobild
1.4 TSI –moottorien jakoketjut kuluvat nopeasti Autobild
Golf IV:
Vesivuotoja ovitiivisteistä ADAC
Jarrujärjestelmän vikoja, myös sähköjärjestelmässä (ABS) ADAC
Sähkötoimiset ikkunannostimet ADAC, Autobild
Kytkin, vaihteisto ADAC, Autobild
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja, sytytyspuola ja lambda-anturi bensiinimalleissa ADAC
TDI –diesel: jakopään hammashihnan kiristysrulla rikkoutunut ja vaurioittanut hammashihnaa ADAC, Autobild
TDI –dieselin ilmamassamittarin vikaherkkyys ADAC, Autobild
Jäähdytysnestevuotoja löystyneiden letkunkiinnikkeiden vuoksi Autobild
1.4 16V –moottorin huohotusjärjestelmä voi jäätyä Autobild
Huterat istuimet Autobild- Vikaa,vikaa,vikaa
Tielle jättäviäkin vikoja paljon enemmän kuin Avessa.
Ei uskoisi että on Saksassa tehty. Liekö joku turkkilaisten
äitien valmistama??
- Audi Quattro -mies
Siis faktahan on se, että tässä maailmassa on vaan yks paska automerkki ja se on Toyota.
- Tais olla
kaukana faktasta. Oli vaan sun pienien aivojensa tuotos.
Kaikesta huolimatta Passatista löytyi 13 tielle jättävää vikaa
kun Avessa niitä oli vain 8. Katsatustilastoissa häviää myös
kaikissa ikäluokissa reilusti vaikka on kalliimpi auto.
Vikaa,vikaa,vikaa, siinä sinulle faktaa.
- ei tojoa.
Hirveä paska koko auto.
- Ei yhtä tyhmä
Sunkin auto on myös ihan hirveä Pas..!! :) Tällä olet haukkumassa muita autoja ja jäät itse tielle ensi viikolla... :)
- Ei ikinä Toyotaa
Takaisikutsua pukkaa :-))) Hahahahahhaahahh.. Toyota laatua !!
- Aven päivitys loppui
Miksiköhän Hesari ei enää saanut päivittää vikalistoja Ave III vioilla ???
- mikä loppui?
jospa ystävällisesti kertoisit, millä tavalla Hesari laatii ja päivittää vikalistansa ?
- Minulla Tiistai Kpl
Olipa sinulle sattunut todellinen maanantaikappale, mutta jonkuhan nekin ostaa, sorry!
- Nyt tympii
Tiedä nyt stten laadusta, mutta nämä jatkuvat takaisinkutsut alkavat jo rassaamaan. Tekisivät auton kerralla valmiiksi, jotta ei tarvitsisi jatkuen käyttää pajalla jatkofiksauksissa. Tainnut jäädä laadun valvonta ja kestotestaukset puolitiehen.
- 5 Toyotaa
omistaneena ja niillä satoja tuhansia kilometrejä
ajaneena en ole kertaakaan päässyt vielä ilmaisista
takaisinkutsuista nauttimaan. - ihmekös tuo
5 Toyotaa kirjoitti:
omistaneena ja niillä satoja tuhansia kilometrejä
ajaneena en ole kertaakaan päässyt vielä ilmaisista
takaisinkutsuista nauttimaan.Toyotalla on pilvin pimein takaisinkutsuja, mutta niitä ei vaivauduta suorittamaan loppuun!
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Toyota
Toista on Volvolla. Takaisinkutsuja on paljon enemmän, mutta loppuun saattamattomia vain murto-osa.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Volvo
- niinpähänvaankuneiku
ei suoriteta esim.vakuutusyhtiöiden lunastamiin kolariautoihin, jäävät roikkumaan.
Toyotan myyntiluvut paljon isommat kuin Volvon, siitä ero- älä viitsi!
Itseään voi sumuttaa vaikka luulemalla ettei liikenteestä poistetut autoyksilöt poistu myös takaisinkutsulistoilta jollakin viiveellä. Sama istanssi nimittäin listaa takaisinkutsut ja pitää kirjaa liikenteestä olevista autoista.
Fakta on, että katsastajan ei tarvitse hyväksyä autoa jossa ei ole suoritettu liikenneturvallisuutta vaarantavan vian korjausta, mutta ongelma on siinä etteivät katsastajat nykyisessä kilapailutilanteessa välitä valvoa onko huoltokirjassa leima takaisinkutsukampanjan suorituksesta kyseisen autoyksilön kohdalla. Siitähän aiheutuisi muutaman minuutin ylimääräinen työ.
Onneksi tilanne tulee lähiaikoina muuttumaan Trafin paimenkirjeillä ja kymmenet tuhannet Toyotat hylätään katsastuksessa ellei Toyotan huolto-organisaatio ehdi kutsua kirjallisesti kaikkia merkkihuollon laiminlyöneitä käymään pajalla suorituttamassa kamkanjakorjauksia. - hätä suuri
älä viitsi! kirjoitti:
Itseään voi sumuttaa vaikka luulemalla ettei liikenteestä poistetut autoyksilöt poistu myös takaisinkutsulistoilta jollakin viiveellä. Sama istanssi nimittäin listaa takaisinkutsut ja pitää kirjaa liikenteestä olevista autoista.
Fakta on, että katsastajan ei tarvitse hyväksyä autoa jossa ei ole suoritettu liikenneturvallisuutta vaarantavan vian korjausta, mutta ongelma on siinä etteivät katsastajat nykyisessä kilapailutilanteessa välitä valvoa onko huoltokirjassa leima takaisinkutsukampanjan suorituksesta kyseisen autoyksilön kohdalla. Siitähän aiheutuisi muutaman minuutin ylimääräinen työ.
Onneksi tilanne tulee lähiaikoina muuttumaan Trafin paimenkirjeillä ja kymmenet tuhannet Toyotat hylätään katsastuksessa ellei Toyotan huolto-organisaatio ehdi kutsua kirjallisesti kaikkia merkkihuollon laiminlyöneitä käymään pajalla suorituttamassa kamkanjakorjauksia.Petteri porukolli paniikissa, kun Toyotan myynti sujuu kuin tanssi vain ja muut uuvahtaa heikkouksiin myynnin laskiessa
- Surkiaa on...
Miksi hit** ne ei tee autojaan valmiiksi vaan pistävät omistajat niitä ensin testaamaan ja sitten kutsutaan pajalle, kun jotkut osat on hiukka huonosti suunniteltuja, kysyn vaan ?
- Joopajoooooh
tarkoitatko että olisivat tekevinään sen valmiiksi niin kuin
kilpailija ja testauttaisivat asiakkailla ja kun tsg tai dsg
porsii suunnitteluvirheen johdosta niin asiakas ihan itse
kaivaa kuvetta, kuka enemmän kuka vähemmän vaikka
vastuun tuntoisen valmistajan olisi pitänyt ne korjata.
Eipä oo mitään kutsua kuulunut.
- Toyo666
17 vuotta toyotalla ajellut.. kerran jäin toyotalla tielle(onneks ei kaukana kotoa) kun vesipumppu hajosi. Oli Camry 2.0 350tkm. eli oli jo aikakin laueta koska kori oli jo puhkiruostunu(, tyyppivika Camryssa eikä tullut takasinkutsua.. :)Vaihtanut 3-4 vuoden välein käytettyyn toyotaan. Kerran on tullut takaisinkutsu, miksi valittaa jos korjataan ilmaiseksi??
Sain senkin korjauksen hoidettua normihuollon yhteydessä, joten ei siitä tullut edes lisävaivaa..
Monet automerkit eivät tee takuukorjauksia / takaisinkutsuja vaikka viat ovat yleisesti tiedossa, en nimeä nyt kyseisiä merkkejä ettei mene provokaation puolelle.. Noinkin voidaan hoitaa asiat.. vähättelemällä ja ottamalla rahat pois!
Nuo takaisinkutsut on minusta palvelua auton omistajalle eikä mitään muuta.. - Hutiloiden tehty
" Nuo takaisinkutsut on minusta palvelua auton omistajalle eikä mitään muuta.. "
Minusta se kyllä ennenkaikkea kertoo hutoidusta suunnittelusta. Tuote on pitänyt saada nopeasti markkinoille ilman riittävää testausta. - laatuajaplaatua
Nimenomaan ovat takaisinkutsut palvelua auton omistajille, vain pieni osa Toyotalla on n.s. pakollisia takaisinkutsuja.
Toyotalla ei ole läheskään pisin lista takaisinkutsuissa Suomessa.
Näkeehän tuon autojen laadun suoraan tuolta katsastustilastoista, kymmenvuotiaista autoistakin kolmasosa on vaarallisessa kunnossa, tuollapa ajelevat, eikä ole takaisinkutsuista tietoakaan.
On suorastaan hävytöntä, että joillakin uusillakin autoilla on vaikea päästä katsastuksesta läpi, tyyppivikaa on, mutta valmistaja ei välitä, koska tyhmät ostaa vaan.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2011/Sivut/default.aspx - Toyö666
Noh... nopeasti markkinoille ilman riittävää testausta? joissakin tapauksissa kyllä, Mutta, esimerkiksi tuo takaisinkutsu minkä minä sain. Toyota kampanja 1512A alkamis pvm. 1.2.2011 koski myös minun vm 2004 olevaa toyotaa.. 7 vuoden jälkeen korjaavat ilmaiseksi ns. mahdollisen vian.
niin minä sen ajattelen..
Mutta eiväthän kaikki ihmiset ole samanlaisia, jotkut ovat vain onnellisempia :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938686
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264848- 504298
- 623857
- 513236
- 503050
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.532716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422395