Odotan esikoista, la tammikuussa ja Keski-Suomen Keskussairaalaan pitäs mennä pikkunen synnyttämään.
Kertokaahan kokemuksia ko. paikasta, kätilöistä, kivunlievityksistä ja yleisesti ilmapiiristä nyt ku se on sellanen "moduulisairaala".
KSKS synnyttäminen
1
274
Vastaukset
- Esikoinen.
Itse synnytin Tampereen Tayssissa, vaikka Päijät-Hämeessä asuin. Kokemus oli aika hurja koska avautumis vaihe oli todella rankka, vedet menivät aamulla puolen 8 aikaa ja kiire tuli lähteä matkaan synnärille kun sitä matkaa oli se 140km. Ennen puolta 12 ei tullut mitään supistuksia, mutta sitten ne alkoivatkin samantien todella kovina, niiden välin mittaus ei oikeen onnistunut kun ne tulivät aivan yhtenään, eli hetken tuli noin 10min välein mut sitten se siirtyi jatkuvaan supisteluun. Olin menettää tajuni moneen kertaan kun käyrät meni yli rajojen, noin kello :1 aikaa sain sanottua että nyt haluan epiduraalin "en kestä enään!" sain 2 puudutetta ennen sitä, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä...Klo: 2 aikaa pääsin saliin ja sain epiduraalin, sitten vaan ponnistamaan. Tunnin verran ponnistelin ja lapsi tuli maailmaan. :)
Ilmapiiri oli salissa ja osastoilla hyvä, sai riittävästi tietoa kokoaika. Mutta harmikseni ei saatu melkeen esimmäistäkään kuvaa ottaa salissa, en tiedä miksi? Muuten aivan hyvä kokemus ja mieli jäi synnytyksestä... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845287Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283518Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin262083Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861636- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71165