Tv ohjelma 10.11 kuvaili ilveksen elämää. Kiinnitin huomiota nimityksiin ''kuningas, kuningatar'' nimityksiin filmille kuvatuista ilveksistä. Kuvaajan metsästyskielteisyys paistoi lävitse dokumentissa.
Toivoisin sisäänostajilta ammattimaisempaa otetta. Aivan halvimpia ''dokumentteja'' ei pitäisi ostaa. Ilves ei ole uhanalainen otus, jota tulisi suojella metsästykseltä.
Ilves
2
90
Vastaukset
- kahdenrodun kasvatta
Niin se on että TV antaa väärän kuvan suomen metsästäjistä kun näytetään kaikkea sellaista mikä ei Suomen metsästys laissa ole sallittua mutta jossain muualla jopa maksetaan paljon että pääsee esim:jotain erikoisuuksia ampumaan.
Se antaa täysin väärän kuvan metsästyksestä sellaisille ihmisille joilla ei itsellään ole metsästys taustaa. Esimerkiksi Englannista Spanieli metsästyksesstä olevasta filmistä, siellä metsästetään koirilla keskellä kyllää ja ammutaan suoraan kohti kirkkoa jos fasaani sattuu ohi lentämään,tämä vain yhtenä esimerkkinä .
Näin saadaan ihmisten mielikuvat johdateltua tarkoituksen suuntaan tekijän ajatus maailmaa mukailemaan.
Pitäisi todellakin vähän ajatella mitä esittää tai ainakin mainita että siinä maassa metsästetään sen maan metsästyslain mukaan joka ei vastaa Suomen lakia. - hyvä se oli
Ilves dokkari oli kyllä hienosti kuvattu,siinä oli paljon kuvamateriaalia vapaana elävistä ilveksistä. Vaivaa oli nähty filmin aikaansaamiseksi.
Metsästäjien kannalta toki se vastaisuus on kurja juttu, mutta siitä tui lähinnä se mieleen, miksi metsästystahoilta ei juuri saada tuollaisia aikaan.
Sisäänostajan ammatiitaito on varmasti kophdallaan, jos joku on metsästysvastainen eui tarkoita, että se on huono. Tuokin dokkari ei varmasti ollut niitä halvimpia, luultvasti kuvaaja oli joutunut koostamaan sitä monta vuotta, saadakseen sinne niin paljon materiaalia villeistä eläimistä.
Metsästäjänäkin se oli minusta hieno filmi, vaikka en yhdykkään kuvaajan näkemyksiin asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289