Tänään sytytin kynttilän ystäväni

Stiiiiuna

Heikin muistolle.

Heikki oli mukava, komea mies. Tykkäsi lennellä lentokoneellaan, vaikka moni varoitteli harrastuksen vaarallisuudesta. Heikki oli myös pidetty esimies, ystävä ja kanssakulkija. Voisin vaikka vannoa, että kenelläkään ei varmasti ollut pahaa sanottavaa hänestä, koska hän ei todellakaan ollut riidankylväjä tms. Jos joku joskus tarvitsi apua, oli Heikki lähellä. Juttelin Heikin kanssa noin kk sitten ihan kaikesta maan ja taivaan välillä, harvoin ihmisellä on niin terveet näkökulmat asioihin kuin oli hänellä. Toivon, pyydän ja rukoilen Heikin sielulle vapaata tietä taivaaseen.


Heikkiä kaivaten, Stiina

23

2249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias.........

      kuoliko tämä Heikki lento-onnettomuudessa ? sori, kun olen utelias.

    • Jarno,.,

      Kyllä.

    • parhaat lähtevät ens

      Heikki oli hieno mies, tiesin hänet. RIP :(

    • Markkimies

      Heikki todellakin oli hieno mies;jostain 80-luvun puolivälistä "Taunus Taskisen" tunteneena.(Hän rakesni silloin turboTaunusta;siitä nimi).Yhdessä rakenneltiin ja käytiin autotapahtumissa.
      Sittemin 90-luvulla Heikki innostui lentokoneista ja tuloksena et tässä loppuaikoina oli 2,5 lentokonetta(1 kimppakone).
      Viimeeksi viime syksynä käytiin taivaalla.Oli kova tuuli ja alastullessa Heikki sanoikin et täst ei välttänättä tuu nätti.. Noh sellaisessa 45º kulmassa plattaan (siis vinoittain)tultiikin.Mut se oli normaalia lentämistä eikä mikään ongelma Heikille.
      Se on varma et Heikin virhe se ei ollut vaan tekninen vika et tonttiin tärähti!

      Kun miettii miten pitkä työmatka oli niin siellä se olis voinut sattua;ei taivaalla.

      Mutta todella ikävä jää

    • puolituttu22

      Ei varmaan taidon puute ollut, se varmaa, mutta mitenhän lie esim. sairauskohtauksen mahdollisuus..?

      • 9087890790

        Itse epäilen koneen huoltoa.


      • Nimimerkki on pakoll
        9087890790 kirjoitti:

        Itse epäilen koneen huoltoa.

        No vatuloikaa toki nyt vielä täällä noita syitä.
        HÄVETKÄÄ!


      • Röpökkä
        Nimimerkki on pakoll kirjoitti:

        No vatuloikaa toki nyt vielä täällä noita syitä.
        HÄVETKÄÄ!

        Mikä ihme siinä, kun jotain traagista tapahtuu, joka herättää keskustelua, niin saman tien täällä on joku moraalipoliisi keuhkoamassa vainajien kunnioittamisesta yms..

        Ihminen on perusluonteeltaan utelias ja tuskinpa kenenkään uteliaisuudellaan on tarkoitus loukata ketään.
        Että häpeä vaan keskenäs!


      • on pakollinen nimime
        Röpökkä kirjoitti:

        Mikä ihme siinä, kun jotain traagista tapahtuu, joka herättää keskustelua, niin saman tien täällä on joku moraalipoliisi keuhkoamassa vainajien kunnioittamisesta yms..

        Ihminen on perusluonteeltaan utelias ja tuskinpa kenenkään uteliaisuudellaan on tarkoitus loukata ketään.
        Että häpeä vaan keskenäs!

        Sitä niin että muunmuassa kommentilla "epäilen koneen huoltoa" kyseenalaistat ko. vainajan ammattitaidon, ja sairaskohtaukset eivät täällä julkisesti muille kuulu. Asianosaiset saavat niistä kyllä tietää muuta kautta kuin täällä julkisesti nimettömänä räksyttämällä.

        Ajattelepa miltä vainajan omaisista tällainen tuntuu!


      • Eräs vaan,,.,,
        Röpökkä kirjoitti:

        Mikä ihme siinä, kun jotain traagista tapahtuu, joka herättää keskustelua, niin saman tien täällä on joku moraalipoliisi keuhkoamassa vainajien kunnioittamisesta yms..

        Ihminen on perusluonteeltaan utelias ja tuskinpa kenenkään uteliaisuudellaan on tarkoitus loukata ketään.
        Että häpeä vaan keskenäs!

        Kuoleman tapauksissa on fiksua olla myös netissä hienotunteinen, tämä on julkinen "painettu"-sana osio.
        Hessua kunnioituksella muistaen. Oli aurinkoinen kaveri !
        Sytytän syyspimeään kynttilän minäkin.


      • 46546545
        on pakollinen nimime kirjoitti:

        Sitä niin että muunmuassa kommentilla "epäilen koneen huoltoa" kyseenalaistat ko. vainajan ammattitaidon, ja sairaskohtaukset eivät täällä julkisesti muille kuulu. Asianosaiset saavat niistä kyllä tietää muuta kautta kuin täällä julkisesti nimettömänä räksyttämällä.

        Ajattelepa miltä vainajan omaisista tällainen tuntuu!

        Vainaja tuskin itse huolti koneen!


      • Röpökkä
        on pakollinen nimime kirjoitti:

        Sitä niin että muunmuassa kommentilla "epäilen koneen huoltoa" kyseenalaistat ko. vainajan ammattitaidon, ja sairaskohtaukset eivät täällä julkisesti muille kuulu. Asianosaiset saavat niistä kyllä tietää muuta kautta kuin täällä julkisesti nimettömänä räksyttämällä.

        Ajattelepa miltä vainajan omaisista tällainen tuntuu!

        Minulle on yhdentekävää ( kaikella kunnioituksella ) miltä omaisista tuntuu, jos kyse on nimenomaan uteliaisuudesta, kuin vainajan halventamisesta.

        Jos omainen on vähääkään fiksu, niin tuskin vierailee mielipidepalstoilla satuttamassa itseään. Sehän on suorastaan tyhmää!


      • Röpökkä
        Eräs vaan,,.,, kirjoitti:

        Kuoleman tapauksissa on fiksua olla myös netissä hienotunteinen, tämä on julkinen "painettu"-sana osio.
        Hessua kunnioituksella muistaen. Oli aurinkoinen kaveri !
        Sytytän syyspimeään kynttilän minäkin.

        Mikä on hienotunteisuuden ja mauttomuuden raja?
        Se, että sinä ryhdyt syöttämään oman näkemyksesi kaltaista ajattelumallia, ei vielä sanele sitä, että spekulointi olisi halveksuttavaa!

        Kaltaisesi hahmot on vaan niin raskasta porukkaa!


      • Hei Röpökkä !
        Röpökkä kirjoitti:

        Mikä on hienotunteisuuden ja mauttomuuden raja?
        Se, että sinä ryhdyt syöttämään oman näkemyksesi kaltaista ajattelumallia, ei vielä sanele sitä, että spekulointi olisi halveksuttavaa!

        Kaltaisesi hahmot on vaan niin raskasta porukkaa!

        Hei Röpökkä !
        Tuossa kirjoitettiin vain hienotunteisuudesta ?
        Eipä siinä kukaan "syötä" mitään ajattelumallia.
        Kaikella ystävyydellä...


      • Röpökkä
        Hei Röpökkä ! kirjoitti:

        Hei Röpökkä !
        Tuossa kirjoitettiin vain hienotunteisuudesta ?
        Eipä siinä kukaan "syötä" mitään ajattelumallia.
        Kaikella ystävyydellä...

        Ok. Myönnän, että kommenttini oli aiheeton kohdallasi. Pahoittelut siitä.
        Mielestäni tässä ketjussa ei ole esiintynyt halventavia kommentteja vainajasta, joten tulkitsin väärin sanomaasi...


    • Rest In Peace

      No nyt selvisi miksi lentokentäntiellä on kynttiöitä ja joku kuva mitkä huomasin ohi ajaessa. Levätköön hän rauhassa.

    • myös menettänyt

      taitaaSuomessa kuolla ihmisiä muutenkin paljon,miksi pitää suomi24 paikalle alkaa kynttilöitä sytyttää,otan osaa ,mutta jos jokainen joka kuolee tämä palsta olisi täynnää kynttilän sytyttäjiä,sori, en halua olla ilkeä mutta kai on joku muu palsta tähän asiaan kuin tämä

      • Valoa elämään

        Heikki oli erilainen nuorimies.
        Itse olen vasta yli 50-vuotiaana ymmärtänyt, että "täällä olomme" tarkoituksena on tuottaa iloa ja valoa muille ihmisille.
        Lueppa ensimmäinen kirjoitus Heikistä, niin asia ehkä avautuu ?
        Muistutus hyvyydestä, jota on kuin onkin vielä olemassa.
        Mutta monesti se vaatii elämään esimerkin.


      • Yks vaan...
        Valoa elämään kirjoitti:

        Heikki oli erilainen nuorimies.
        Itse olen vasta yli 50-vuotiaana ymmärtänyt, että "täällä olomme" tarkoituksena on tuottaa iloa ja valoa muille ihmisille.
        Lueppa ensimmäinen kirjoitus Heikistä, niin asia ehkä avautuu ?
        Muistutus hyvyydestä, jota on kuin onkin vielä olemassa.
        Mutta monesti se vaatii elämään esimerkin.

        Juu, Heikillä oli aina hymy suupielessä, sana hallussa ja meno päällä. Siis ihan positiivisessa mielessä nuo kaikki. Ei siinä turhia jahkailtu kun alettiin hommiin, oli kyse sit vaikka auton monttöörauksesta.


    • Markkimies

      Turhan spekuloinnin välttämisesksi niin ei ollut oma kone.Tutun konetta haki huollosta (Heikkiä teki usein tuota: toiselle palveluksen ja samalla pääsi itse lentämään erilaisilla laitteilla ilman et siitä olis tarttenut maksaa).
      Mutta ettei ihan suoraan sitä huoltoakaan syytetä niin heti nousun jälkeen alkoi sankka lumi/räntäsade.
      Oli just sellainen kellukekone mistä Heikki oli puhunut/haaveillut et ihan silläkin varmasti lähtenyt kokeilemaan et miten ne ponttoonit siellä tuntuvat.

      Juu,aina oli hymynkare suunpielessä ja nauru herkässä.Läppä lensi ja hauskaa oli.
      Aina kaikesta innoissaan "ai jaa,on sellaisiakin? Hei,tuotahan pitää tutkia!"

    • living in the past

      Loistojätkä! Timantti. R.I.P.
      H

    • Anonyymi

      Heikin ansiosta Suur-Miehikkälän koulusta tuli paljon tervepäisiä ja elämään valmiita olevia nuoria jotka ovat varmasti kaikki ikävöineet ja muistelleet Heikin tapoja opettaa, toimia ja valmistaa elämään.

    • Anonyymi

      Moi!
      Oliko Heikki Lappeenrannasta vuosilukua 1968?
      Olimme ehkä Peltolan-alasteella luokkakavereita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe