AVG, AntiVir Vai Avast..

Puun Ja Kaarnan Välissä

Olen testannut nyt kaikki maailman Virustorjuntaohjelmat ja nuo kolme on ylitse muiden mutta nyt en osaa päättää minkä noista ottaisin kaikki tuntuu niin tasavertaisilta.. Auttakaa, mikä noista nyt on se joka osaa parhaiten tunnistaa Virukset, Troijalaiset ja Madot ja tietenkin osaa parhaiten poistaa ne??... :)

Olisikohan netissä missään nähtävillä kuinka monta Virusta kukin noista ohjelmista osaa tunnistaa???..

11

1629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virvir

      Minä olen päätynyt antiviriin. Päivitykset tulee suht nopeasti ja ohjelma toimii ongelmitta. Sähköpostia se ei osaa käsitellä kunnolla, mutta siitä selviää pelkällä terveellä järjellä.

    • Käyttäjä

      Aikaisemmin mulla oli AntiVir Personal Edition -ohjelma joka oli mulla kauan käytössä.
      Olin siihen ihan tyytväinen.

      Koneen formatoinnin jälkeen kuitenkin päätin kokeilla AVG Anti-Virus 6.0 -ohjelmaa ja se on nyt mulla ollut käytössä muutaman kuukauden.
      Se on toiminut mainiosti ja aion pitää sen nyt käytössä.

      Avast -ohjelmaa en ole koskaan käyttänyt joten siitä en osaa sanoa mitään.

    • CPR

      Itse olen käyttänyt kaikkia mainitsemiasi ohjelmia. Kaikki ovat hyviä ja toimivia ohjelmia, mutta yksi on ylitse muiden: avast!.

      Antivir: tunnistaa hyvin virukset ja päivitykset julkaistaan nopeasti, mutta pakettien koko on todella iso. Lisäksi sähköpostin tarkistus puuttuu kokonaan.

      AVG: kuluttaa ehkä näistä kolmesta vähiten resursseja (muutkaan eivät paljoa), sisältää sähköpostin tarkistuksen ym. härpättimiä, mutta päivityksissä on ollut ongelmia kun serverit ovat usein tukossa. Lisäksi viruksen löytäessään ei useinkaan osaa käsitellä sitä.

      Avast! Näistä kolmesta ylivoimaisesti monipuolisin ja testeissä pärjännyt parhaiten. Tunnistaa hyvin virukset ja päivitykset julkaistaan nopeasti. Paketit ovat todella pieniä, joten soveltuu automaattiasetuksilla myös modeemikäyttäjille. Erinomainen puhdistusmekanismi.
      Suomenkielisiä ohjeita asetuksiin kuvien kanssa löytyy täältä:
      http://personal.inet.fi/atk/cpr/avast/

      • Päivitys

        AVG: kuluttaa ehkä näistä kolmesta vähiten resursseja (muutkaan eivät paljoa), sisältää sähköpostin tarkistuksen ym. härpättimiä, mutta päivityksissä on ollut ongelmia kun serverit ovat usein tukossa. Lisäksi viruksen löytäessään ei useinkaan osaa käsitellä sitä.

        Ratkaisu päivityksiin vaikka ne kuulemma jo paremmin toimivatkin kuin ennen.

        http://koti.mbnet.fi/pattaya1/avg_p%E4ivitys.htm


      • -------->

    • -------->

      Se on kuule ihan sama että minkä noista valitset, sillä kaikki ne toimivat hyvin ja suuria eroja ei ole!

      Heitä vaikka arvalla jos et osaa päättää!

    • Minä vaan

      Ollut täällä miltei vuoden. Antivir ja avast kokeiltu mutta päädyin tuohon avg 6.0:n. Päivitys pelaa suht hyvin. Olen kyllä huomannut että joskus päivityksen jälkeen tulee päivityspäiväksi edellinen päivä.

    • ???

      En suosittele Avastia, jos käytät jotain p2p-ohjelmaa, koska silloin kone alkaa hidastelemaan, kun Avast! tutkii niitä tulevia tiedostoja. Päivitykset toimivat kuitenkin hyvin.

      Antivir on myös ihan hyvä ohjelma, vaikka se onkin joskus "sekoillut" toisella koneellani ja päivitykset tulevat välillä aika hitaasti.

      AVG on toiminut moitteetta. Ei ole ollut ongelmia päivitysten kanssa ja ohjelma on muutenkin kevyt.

      Paremmuusjärjestys on omasta mielestäni:

      1. AVG
      2. Avast!
      3. AntiVir

      • CPR

        >...jos käytät jotain p2p-ohjelmaa, koska
        >silloin kone alkaa hidastelemaan, kun Avast!
        >tutkii niitä tulevia tiedostoja.

        Tuo on aivan totta mitä sanot, koska ohjelma seuraa KOKO AJAN ladattavaa tiedostoa. Mikään ei kuitenkaan estä kytkemästä P2P Shieldiä pois päältä, jolloin hidastumista ei esiinny. Turvallisuus ei tästä kärsi, koska Standard Shield huolehtii virusten tarkistamisesta lataamisen jälkeen kuten "normaalissa imuroinnissa".


    • Avira antivir

      Itse käytän avira antiviriä, laitailen hyvin vuoksi jtn ohjelmia jotka saatta sisältää viruksia niin antivir hoitaa homman. Jos tulee nyt esimerkiksi tr/emuni21 Niin kumma kyllä, se poistaa sen viidessä sekunnissa, ja kaikki on ohi.
      Juuri tänään vaihoin ittelleni avastin kokeilun vuoksi, joten en osaa sanoa...
      F-secure on todella huono, hidastaa, tunnistaa vähiten viruksia.
      Ja AVG niin luin jostain juttua että tietoturva päivitys tuhosi elintärkeän tiedoston windows xp:ltä, onneksi en käytä... Se on kai korjattu, mutta en halua kokea sitä jose se tulisi uudelleen, sen takia en lataa sitä virustorjuntaa.
      Windows palomuuri avira anivir = 90 % koneesi suojassa. Mikään virus torjunta ei suojaa konettasi täysin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe