GM paniikissa

Saisiko "halavalla"?

Daewoo mikä Daewoo, vaikka kyseessä onkin "kevennetty" halpisastra. Eikä tuo "oikea" Astrakaan mikään myyntihitti ole. Muutamiahan näitäkin toki myydään "miehille", jotka kulkevat mainoslippis päässään ja tuuli/toppapuvut yllään. Ja hakevat tarjouskahvia kaupasta, sekä samalla halpaa makkaraa tarjouksista. No, kukin tavallaan. Eikä tämä tarkoittanut sitä, että tapa olisi mitenkään väärä.

42

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cruze - Voittaja

      Cruzen voittokulku on saanut kilpailijat täyteen paniikkiin. Niin meillä kuin muuallakin.

      • "Halavalla" saa

        Voittokulkuko?? Miten ja missä sitä on näkyvissä? Muut Korealaismerkit kyllä kulkevat tuota voittojen tietä, muttei Daewoo. Olipa keulamerkki sitten mikä tahansa. Sama koskee Opelia.

        Itselläni on vuoden ikäinen Astra 1,4 tbo automaatti. Sen kanssa ei ole tullut "aika pitkäksi". Vikoja on ollut luvattoman paljon. Huonoja ominaisuuksia myös. Ostaessani kyllä mietin, että haluanko ajella tuon "aataminaikuisen" automaatin kyydittämänä. Kuitenkin huippuhyvä hyvitys edellisestä Octaviastani kallisti "puntarin" hankinnan puolelle. Nyt sitten ongelmana tuntuu olevan Astran surkea vaihtohyvitys. Jopa samanlaiseen Astraan ja hiukan parempi tuollaiseen Daewoohon.

        En edes koeajanut korealaista. Silmämääräinen tarkastelu riitti. Astraan verraten, alusta on erilainen, halvempi toteutus. Sisustus kammottavan halpamuovinen ja sekava. No, mitäpä tätä listaa kannattaa enempää jatkaa, kun Daewoo ei ole edes vakavasti otettava vaihtoehto. Siis itselleni.


      • "Halavalla" saa
        "Halavalla" saa kirjoitti:

        Voittokulkuko?? Miten ja missä sitä on näkyvissä? Muut Korealaismerkit kyllä kulkevat tuota voittojen tietä, muttei Daewoo. Olipa keulamerkki sitten mikä tahansa. Sama koskee Opelia.

        Itselläni on vuoden ikäinen Astra 1,4 tbo automaatti. Sen kanssa ei ole tullut "aika pitkäksi". Vikoja on ollut luvattoman paljon. Huonoja ominaisuuksia myös. Ostaessani kyllä mietin, että haluanko ajella tuon "aataminaikuisen" automaatin kyydittämänä. Kuitenkin huippuhyvä hyvitys edellisestä Octaviastani kallisti "puntarin" hankinnan puolelle. Nyt sitten ongelmana tuntuu olevan Astran surkea vaihtohyvitys. Jopa samanlaiseen Astraan ja hiukan parempi tuollaiseen Daewoohon.

        En edes koeajanut korealaista. Silmämääräinen tarkastelu riitti. Astraan verraten, alusta on erilainen, halvempi toteutus. Sisustus kammottavan halpamuovinen ja sekava. No, mitäpä tätä listaa kannattaa enempää jatkaa, kun Daewoo ei ole edes vakavasti otettava vaihtoehto. Siis itselleni.

        Oikesti ajan muuten Ladalla.


      • taewoo ruse

        Mikä voittokulku????? Missä meillä ja muuallakin?????


    • täällähän pelätään

      Onkos Skoda- tai Tojomyyjän työpaikka uhattuna, vai ei kai niistä kahdesta huijari-korealaisista vaan kyse. Nehän joutuvat maksamaan jättisakot ympäri maailmaa ja se on niiden taru sillä selvä.

      • "Halavalla" saa

        Kaikkiahan se hirvittää kun saadaan Cruzen kaltainen uusi kilpailija. Muutenkin ajat ovat ankeat. Toyotallakin mallit ja moottorit ovat kuin viime vuosituhannelta.


      • Mites olikaan.

        "jättisakot ympäri maailmaa"

        Eipä pidä paikkaansa, vain Amerikkalaiset ovat alkaneet jahdata hyvin menestynyttä Kia/Hyundaita, kun omat eivät käy tarpeeksi hyvin kaupaksi.
        Amerikoissa kulutuslukemissa on ollut hässäkkää kyseisen konsernin joissakin, ei kaikissa tuotteissa.
        Euroopassa ja muualla kulutukset ovat ilmoitettu aivan oikein ja voimassaolevien normien mukaan.
        Hauskaa kyllä, Kia ja Hyundai 1,6 litraisella vapaastihengittävällä GDI moottorillaan kuluttivat mm. TM:n taannoisessa farmarivertailussa selvästi vähemmän kuin Chevrolet Cruze taloudellisuuteen tähtäävällä 1,4 pikkuturbollaan.
        Että kuka nyt huijaa ja ketä, vaikea sanoa.....


      • Kia Hyundai
        Mites olikaan. kirjoitti:

        "jättisakot ympäri maailmaa"

        Eipä pidä paikkaansa, vain Amerikkalaiset ovat alkaneet jahdata hyvin menestynyttä Kia/Hyundaita, kun omat eivät käy tarpeeksi hyvin kaupaksi.
        Amerikoissa kulutuslukemissa on ollut hässäkkää kyseisen konsernin joissakin, ei kaikissa tuotteissa.
        Euroopassa ja muualla kulutukset ovat ilmoitettu aivan oikein ja voimassaolevien normien mukaan.
        Hauskaa kyllä, Kia ja Hyundai 1,6 litraisella vapaastihengittävällä GDI moottorillaan kuluttivat mm. TM:n taannoisessa farmarivertailussa selvästi vähemmän kuin Chevrolet Cruze taloudellisuuteen tähtäävällä 1,4 pikkuturbollaan.
        Että kuka nyt huijaa ja ketä, vaikea sanoa.....

        Kia ja Hyundai ovat myöntäneet, etteivät kulutusmittaukset ole tehty standardin mukaisesti vaan niissä on tarkoituksella huijattu.


      • Jumboja ei peltä
        "Halavalla" saa kirjoitti:

        Kaikkiahan se hirvittää kun saadaan Cruzen kaltainen uusi kilpailija. Muutenkin ajat ovat ankeat. Toyotallakin mallit ja moottorit ovat kuin viime vuosituhannelta.

        Sana "uusi" taisi olla ironiaa? Cruzen tekniikka on niin vanhaa että Focuksesta olis pitänyt ottaa vuoden 2002 malli testiin että Cruzella olisi ollut mahdollisuus voittaa se..


    • Iltis.

      Iltiksestä luin ettäCruze on isompi auto kuin Bemarin 300-farkku ja Mesen C-farkku. Lisäksi vielä hiljaisempi ja parempi ajaa. Ja niinhän se tosiaankin on.

      • Pikku pioneeri

        Ai että oikein "iltiksestä" luit. Ja, oikean asiantuntija lausunnon? Heh! Kyllä nuo "iltiksen" jutut voi jättää omaan arvoonsa. Sopivat paremmin arvostelemaan piimäpurkkien painatuksia ja puolikarkeiden vehnäjauhojen pussien täyttöasteita.

        Toki, noiden iltalehtien lukijatkin ovat aivan oma rotunsa.


    • 1.7D

      Hauska lukea näitä viestejä. Kuinkakohan moni on käynyt ajamassa tuota "paska Daewoota"? Se on hyvä että mielipiteitä löytyy, mutta ei kannattaisi reuhata täällä niin hirveesti jos on vain renkaita potkinut autokaupassa tai lukenut iltasanomien sivuilta autosta.

      Itse ostin tuommoisen "halpis astran" ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen. Aiemmin olen ajellut volvolla, fordilla, volkkarilla ja mazdalla ja tämmöisen korean ihmeen ostaminen epäilytti suuresti. Toistaiseksi pelko on ollut turha, mutta voihan se olla että ongelmat ovat vasta edessä...

      Muuten auto on mielestäni hintansa väärtti. tosiaan sisusta on osittain halvan tuntuinen, mutta mielestäni se on perusteltua tuossa hinta luokassa. turha verrata 20000 autoa 30000–40000 euron autoon. ja ajettavuudeltaan esim Focus oli parempi, mutta tämäkin on hyvä. Hiljaisuudesta vielä sen verran että fanaattinen Passat kuski istui takana ja hämmästeli kuinka hiljainen cruze ajossa on.
      Cruze on perus auto perus kuskille. Jos on niin kova rattimies että ajaa kokoajan ihan liimitillä, niin kannattaa varmaan hankkia joku muu kärry munan jatkeeksi, pääsee sitten näyttämään taitonsa aamuruuhkassa

      Ei Cruze ole varmastikaan maailman paras auto, mutta kertokaapa saman kokoinen ja saman hintainen vaihtoehto joka on parempi. Varsinkin kun mukaan tulee 3-vuoden huoltopaketti ja talvirenkaat.

      • 1.4 turbo

        Jos jonkun mielestä 1.4T LTZ farkku (varusteineen n. 29k€) on perusauto perusautoilijalle niin ihmettelen. Lenkki sillä ja sama jollain Kialla tai Auriksella niin kyllä huomaa eron. Minä vaihdoin 2008-mallin BMW 318 juuri samanlaiseen (ei ole vielä tullut). Testiajot tein LT Launch Editionilla ja selvästi parempaan autoon vaihdoin.


      • Mites onkaan
        1.4 turbo kirjoitti:

        Jos jonkun mielestä 1.4T LTZ farkku (varusteineen n. 29k€) on perusauto perusautoilijalle niin ihmettelen. Lenkki sillä ja sama jollain Kialla tai Auriksella niin kyllä huomaa eron. Minä vaihdoin 2008-mallin BMW 318 juuri samanlaiseen (ei ole vielä tullut). Testiajot tein LT Launch Editionilla ja selvästi parempaan autoon vaihdoin.

        "Jos jonkun mielestä 1.4T LTZ farkku (varusteineen n. 29k€) on perusauto perusautoilijalle niin ihmettelen. Lenkki sillä ja sama jollain Kialla tai Auriksella niin kyllä huomaa eron."

        Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, että vertaat kalleinta Cruzea luultavasti karvalakkivarusteisiin kilpailijoihin, niin voihan sitä valehdella itselleen mitä vain.

        Pistäppä tuohon 29 kiloeuroon vain noin tonni lisää, niin saat uuden farkku Cee´din 6-pykäläisellä viimeisintä huutoa olevalla DCT-suorakytkentä automaatilla ja TX-varusteilla, joka tarkoittaa kääntyviä xenon valoja joista Cruzeistit voivat vain haaveilla, panoraamakatolla, josta etuosan saa sähköllä auki!!!, avaimettomalla käynnistyksellä, rengaspaineseurannalla, sähkösellä käsijarrulla, lämmitettävällä tuulilasilla, lukituksen avatuessa syttyvillä ulkokäyntivaloilla ovien edustoille ja kymmenillä muilla luokkassaan uskomattomilla varusteilla, joista osaa ei edes rahalla saa Cruzeen tai edes Malibuun.
        Äkkiä myös unohdetaan, että lippulaiva cee´d TX:ssä on myös alustassa eroja, mm. jarrut ovat isommat TX:ssä kuin perusmalleissa, niin takana kuin edessäkin.
        Äkkiä puhutaankin jo hiukan eri tason luxus-autosta kuin liki samanhintainen Cruze (muka varusteltu) LTZ.


      • hinnat.
        Mites onkaan kirjoitti:

        "Jos jonkun mielestä 1.4T LTZ farkku (varusteineen n. 29k€) on perusauto perusautoilijalle niin ihmettelen. Lenkki sillä ja sama jollain Kialla tai Auriksella niin kyllä huomaa eron."

        Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, että vertaat kalleinta Cruzea luultavasti karvalakkivarusteisiin kilpailijoihin, niin voihan sitä valehdella itselleen mitä vain.

        Pistäppä tuohon 29 kiloeuroon vain noin tonni lisää, niin saat uuden farkku Cee´din 6-pykäläisellä viimeisintä huutoa olevalla DCT-suorakytkentä automaatilla ja TX-varusteilla, joka tarkoittaa kääntyviä xenon valoja joista Cruzeistit voivat vain haaveilla, panoraamakatolla, josta etuosan saa sähköllä auki!!!, avaimettomalla käynnistyksellä, rengaspaineseurannalla, sähkösellä käsijarrulla, lämmitettävällä tuulilasilla, lukituksen avatuessa syttyvillä ulkokäyntivaloilla ovien edustoille ja kymmenillä muilla luokkassaan uskomattomilla varusteilla, joista osaa ei edes rahalla saa Cruzeen tai edes Malibuun.
        Äkkiä myös unohdetaan, että lippulaiva cee´d TX:ssä on myös alustassa eroja, mm. jarrut ovat isommat TX:ssä kuin perusmalleissa, niin takana kuin edessäkin.
        Äkkiä puhutaankin jo hiukan eri tason luxus-autosta kuin liki samanhintainen Cruze (muka varusteltu) LTZ.

        Se on Ceed vaikka siihen laittaisi mitä varusteita. Nyt ollaan ostamassa autoa.


      • pimeälläpaljonajava
        hinnat. kirjoitti:

        Se on Ceed vaikka siihen laittaisi mitä varusteita. Nyt ollaan ostamassa autoa.

        Ai sitä ainaista vanhahtavaa Cruze-testijumboa loistavilla H4-valoilla, vai mitä "autoa" tarkoitit??


      • hinnat.
        pimeälläpaljonajava kirjoitti:

        Ai sitä ainaista vanhahtavaa Cruze-testijumboa loistavilla H4-valoilla, vai mitä "autoa" tarkoitit??

        Miten sekoitit premium-Cruzen juttuun Kiasta.


      • pimeälläpaljonajava
        hinnat. kirjoitti:

        Miten sekoitit premium-Cruzen juttuun Kiasta.

        Kiassa ollaan sentään päästy jo H4 valoista ja 8:lla alkavista käytännön lukemista askel eteenpäin.


      • paljonpimeälläajava
        pimeälläpaljonajava kirjoitti:

        Kiassa ollaan sentään päästy jo H4 valoista ja 8:lla alkavista käytännön lukemista askel eteenpäin.

        Eli käytännön kulutuslukemista, jos ei jollain Chevy-kuskilla leikannut.


      • hinnat.
        paljonpimeälläajava kirjoitti:

        Eli käytännön kulutuslukemista, jos ei jollain Chevy-kuskilla leikannut.

        Chevyn valot näyttivät pisimmälle. Käytännön kulutuslukemat ovat sisäänajon jälkeen samat Ceedillä ja Cruzella kuten CO2-arvosta näkyy.


      • Kun ei oikein pärjää
        hinnat. kirjoitti:

        Chevyn valot näyttivät pisimmälle. Käytännön kulutuslukemat ovat sisäänajon jälkeen samat Ceedillä ja Cruzella kuten CO2-arvosta näkyy.

        Niin näyttivät juu!!!

        Chevyn pitkät valot näyttivät huimat 110m.
        Ja toiseksi tulleen Skodan 200m, sekä kolmanneksi tulleen Fordin 170m!!

        Näinhän niillä mielikuvillaan voi leikitellä... jos haluaa!! :)

        (oikeasti chevyn valot sijalla 7. vain Mazdassa oli huonommat)


      • hinnat.
        Kun ei oikein pärjää kirjoitti:

        Niin näyttivät juu!!!

        Chevyn pitkät valot näyttivät huimat 110m.
        Ja toiseksi tulleen Skodan 200m, sekä kolmanneksi tulleen Fordin 170m!!

        Näinhän niillä mielikuvillaan voi leikitellä... jos haluaa!! :)

        (oikeasti chevyn valot sijalla 7. vain Mazdassa oli huonommat)

        Kukaan ei tiedä mistä sinä horiset.


      • Rinnat
        hinnat. kirjoitti:

        Kukaan ei tiedä mistä sinä horiset.

        Edellinen on lukenut TM:n 22/12 Farkkuvertailun....


      • hinnat.
        Rinnat kirjoitti:

        Edellinen on lukenut TM:n 22/12 Farkkuvertailun....

        ja uuden TM:n farkkuvertaikussa Cruzen valot näytti pisimmälle


      • turvallista matkaa!!
        hinnat. kirjoitti:

        ja uuden TM:n farkkuvertaikussa Cruzen valot näytti pisimmälle

        Eihän sellaista farkkuvertaikua ole tehtykään vielä jossa cruze pärjäisi edes jollain tasolla!!

        Vaikka siinä onkin takaluukun lokerot ja kätevä integroitu kolo varoituskolmiolle...jota varmasti tarvitaan usein KUN cruze päättää jäädä tien penkalle, niin on kätsy ottaa se esiin!!


      • hinnat.
        turvallista matkaa!! kirjoitti:

        Eihän sellaista farkkuvertaikua ole tehtykään vielä jossa cruze pärjäisi edes jollain tasolla!!

        Vaikka siinä onkin takaluukun lokerot ja kätevä integroitu kolo varoituskolmiolle...jota varmasti tarvitaan usein KUN cruze päättää jäädä tien penkalle, niin on kätsy ottaa se esiin!!

        Ainahan Cruze on paras.


      • Focustin
        Mites onkaan kirjoitti:

        "Jos jonkun mielestä 1.4T LTZ farkku (varusteineen n. 29k€) on perusauto perusautoilijalle niin ihmettelen. Lenkki sillä ja sama jollain Kialla tai Auriksella niin kyllä huomaa eron."

        Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, että vertaat kalleinta Cruzea luultavasti karvalakkivarusteisiin kilpailijoihin, niin voihan sitä valehdella itselleen mitä vain.

        Pistäppä tuohon 29 kiloeuroon vain noin tonni lisää, niin saat uuden farkku Cee´din 6-pykäläisellä viimeisintä huutoa olevalla DCT-suorakytkentä automaatilla ja TX-varusteilla, joka tarkoittaa kääntyviä xenon valoja joista Cruzeistit voivat vain haaveilla, panoraamakatolla, josta etuosan saa sähköllä auki!!!, avaimettomalla käynnistyksellä, rengaspaineseurannalla, sähkösellä käsijarrulla, lämmitettävällä tuulilasilla, lukituksen avatuessa syttyvillä ulkokäyntivaloilla ovien edustoille ja kymmenillä muilla luokkassaan uskomattomilla varusteilla, joista osaa ei edes rahalla saa Cruzeen tai edes Malibuun.
        Äkkiä myös unohdetaan, että lippulaiva cee´d TX:ssä on myös alustassa eroja, mm. jarrut ovat isommat TX:ssä kuin perusmalleissa, niin takana kuin edessäkin.
        Äkkiä puhutaankin jo hiukan eri tason luxus-autosta kuin liki samanhintainen Cruze (muka varusteltu) LTZ.

        Tuosta tulikin mieleen että miksi lämmitettävästä tuulilasista ei mainittu TM testin varusteissa mitään, vai onko se jo vakiovaruste kaikissa vertailun autoissa.

        Pitäisi määrätä suomessa pakolliseksi, aivan ehdoton talvella.


      • In your drems...
        hinnat. kirjoitti:

        Ainahan Cruze on paras.

        Joo ihan miten vaan haluat....


    • 1.7D

      Juu haluan korostaa että olen todella tyytyväinen omaan farkku diesel cruzeen ja voin suositella Cruzea lämpimästi. Koeajoin myös sen 1.4T launch editionin ja sekin oli todella hyvä. Lähinnä tuo perusauto kommentti oli tarkoitettu noille alustan mittailijoille. Harva sitä oikeasti edes huomaisi tuota eroa ajossa, mutta kun papereista lukee että joku tuki alustasta puuttuu niin sehän on aivan kauheaa.

      Ainakin minulle LT-tason varustelu on ihan riittävä ja kun hintalappu oli 23200 niin en tosiaan minkä vastaavan tehoisen ja kokoisen diesel auton saa samalla rahalla uutena. Ei taida saada mitään. octavia alkaen 29000, focus 28500, Astra 27500, i30 27200. Juu toki tuossa on hieman alennusta cruzen hinnassa ja varmaan jotain alennuksia saisi myös noista muista malleista, mutta kuitenkin. Tohon kun vielä lisätään kaupanpäälle talvirenkaat ja kolme vuosihuoltoa niin hinta on entistä kilpailukykyisempi.

      • Hintoja

        Cruze SW diesel alk. 24262.-
        Octavia Combi diesel alk. 25064.-
        Focus Wagon diesel alk. 25112.-
        Astra Sports Tourer diesel alk. 24995.-
        i30 Wagon diesel alk. 21590.-


      • 1.7D
        Hintoja kirjoitti:

        Cruze SW diesel alk. 24262.-
        Octavia Combi diesel alk. 25064.-
        Focus Wagon diesel alk. 25112.-
        Astra Sports Tourer diesel alk. 24995.-
        i30 Wagon diesel alk. 21590.-

        Hinnat jotka laitoin eivät olleet alkaen hintoja kuten joku tarkkaavainen huomasi. Laitoin tuohon hinnat niistä malleista jotka olisin itse valinnut.

        joten esim I30:sestä en tosiaan katsonut tuota 66kW:sta (vrt. Cruze 96kW) karvalakki mallia. Skodassakin katsoin 2 litrasta konetta koska se on teholtaan lähempänä 1.7D:tä kuin 1.6:nen, Fordissa sama homma. Ja Astrassa saa kaivaa lompakon esiin jos haluaa esim peruutustutkan tai bluetoothin mukaan. Lisäksi noihin kaikkiin hintoihin tulee automaattisesti 600 euroa toimituskuluja mukaan.

        Mutta joo, jokainen tulkitsee näitä hintoja kuten haluaa suoraan näitä on melko hankalaa verrata. Aika pitkälti kyse on siitä mitkä asiat kokee itselleen tärkeiksi.


    • TradeNomi

      "Muutamiahan näitäkin toki myydään "miehille", jotka kulkevat mainoslippis päässään ja tuuli/toppapuvut yllään. Ja hakevat tarjouskahvia kaupasta, sekä samalla halpaa makkaraa tarjouksista. No, kukin tavallaan. Eikä tämä tarkoittanut sitä, että tapa olisi mitenkään väärä."

      Segmentti on varmasti oikea sillä volkkaria ja skodaa myydään aika paljon.

    • GM rules

      Tätä joidenkin mielestä "halpaa makkaraa" tehdään monessa eri maassa: Korean lisäksi tehtaita on Australiassa, Brasiliassa, Kiinassa, Intiassa, Kazakstanissa, Venäjällä, Vietnamissa, Thaimaassa, Venezuelassa ja tietysti myös USA:ssa. Kuinka monella automerkillä on rinnakkaisvalmistusta näin monessa maassa?

      Daewoon kanssa tällä Chevroletilla ei ole enää mitään tekemistä.

      • Ei Cruzea, kiitos

        Hyvä, että tuli mainituksi nuo valmistusmaat Cruzen eri nimikkeillä koottaville ajokeille. Kaikki laatutyöstään kuuluisat maat. ;-)


    • Maailman köyhille

      ??????????????? Mitä sitten ????????????????

      • Mieti sitä!!!!!!!!!!

        GM ei ole perustanut monia tehtaita myydäkseen autoja köyhille. Se ei nyt vaan ole kannattavaa.

        Järjen köyhät ne vaan täällä lätisevät.


      • näitä nähnyt
        Mieti sitä!!!!!!!!!! kirjoitti:

        GM ei ole perustanut monia tehtaita myydäkseen autoja köyhille. Se ei nyt vaan ole kannattavaa.

        Järjen köyhät ne vaan täällä lätisevät.

        GM on aina valmistanut halpoja massatuotantoautoja, eikä ne kovin kestävän auton maineessa ole olleet koskaan.


    • AVEO MIES -78

      TÄSSÄ KETJUSSA KEHUTAAN MITEN HALPA CRUZE ON???????????

      JA MUUALLA KEHUTAAN MITEN KALLIS SE ON??????????




      SIIS TÄH??


      MITÄ VI**UA, NUO "CHEVYMYYJÄT" TAI MITKÄ LIE HYYPIÖT NYT KOITTAA VIESTITTÄÄ
      ??????



      VAI PROVOAAKO JOKU IHAN TAHALLAAN CHEVYN KUSTANNUKSELLA JA AIHEUTTAA HARMIA?????

      • mitä mesoat

        Miten niin? Otsikkohan on GM paniikissa!


    • Evandaattori

      Juuri se, että näitä Korean Letukoita, saa käytettynä niin halvalla, saa minut katselemaan juuri näiden autojen suuntaan. Nyt on ajossa diesel Epica. Kolme vuotta ja 70 tkm oli pudottanut hinnan puoleen alkuperäisesta. Aikaisemmin käytössä oli Daewoo Evanda, jonka myös ostin edullisesti. Mitään isoa ja kallista vikaa Evandassakaan ei ollut. Iso bensankulutus vain alkoi pännimään. Siksi nyt on diesel.

      Pari vuotta kun tuolla nykyisellä ajelen, niin alan katselemaan käytetyn diesel Cruzen suuntaan, ja uskon jälleen tekeväni hyvät kaupat.

      • Foordia ostamaan

        Osta Focus. Niiden arvo putoaa paljon nopeammin kuin Cruzen, joka on yllättänyt kaikki laadullaan ja haluttavuudellaan. Tosin noita vanhoja vapari-Cruzeja voi saada kohtuuhintaan.


      • laput luukulle
        Foordia ostamaan kirjoitti:

        Osta Focus. Niiden arvo putoaa paljon nopeammin kuin Cruzen, joka on yllättänyt kaikki laadullaan ja haluttavuudellaan. Tosin noita vanhoja vapari-Cruzeja voi saada kohtuuhintaan.

        Kumma vaan kun ei sitlit yllä 30 myydyimmän mallin listalle. Focusta myytiin lokakuussa 370kpl ja Cruzea 78kpl. Mistähän tuo lähes viisinkertianen ero myynnissä mahtaa johtua? Ja mikähän ero on TM testin jälkeen? Pieneneekö vai kasvaako?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe