Vauhkosen suku

Helena

Onko kukaan tutkinut Vauhkosen sukua, (Pieksämäki, Rautalammin suunnalta ?)

28

5561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei siellä

      Väinö Vauhkonen oli kotoisin Rautalammilta,olen kuullut että joku olisi tutkinut sukua mutta kuka se on ei nyt juuri tule mieleen.
      Jos asia kiinnostaa jätä yht.tiedot.

      • M. P. Vauhkonen

        Mikkelistä yksi Vauhkonen on poistunut keskuudestamme :( Kerttu Vauhkonen.

        Minun ukkini isä on Pieksämäeltä (Vauhkosia), ukkini, isäni ja itse asumme pk-seudulla.


      • vivi1
        M. P. Vauhkonen kirjoitti:

        Mikkelistä yksi Vauhkonen on poistunut keskuudestamme :( Kerttu Vauhkonen.

        Minun ukkini isä on Pieksämäeltä (Vauhkosia), ukkini, isäni ja itse asumme pk-seudulla.

        kerttu oli minun mummini..


    • Henkkeliini
    • Rantalan Vesku

      Minuakin kiinnostaisi Vauhkosten sukututkimus. Tiedän, että kotipitäjässäni Rautalammilla joku on harrastanut sitä, mutta en saa nimeä nyt sanotuksi. Pitää selvittää. Itse olen Hanhitaipaleen kylältä Viitaniemeltä, ja isoisäni Kalle Vauhkonen haavoittui sodassa. Hänen isänsä Jussi Vauhkonen lienee ollut jonkin sortin piiriesimies Rautalammilla. Tähän tietoni suvustani sitten päättyykin. Jatkan keskustelua, kunhan selvitän sen henkilön, joka Rautalammilla on laajemmin sukua tutkinut. Hyviä jatkoja.

      • Minäkin olen

        Selvis just et mun isoisä muutti 3-vuotiaana Pieksämäeltä Haukivuorelle vanhempiensa kanssa tottakai :-)


      • Vipa2009
        Minäkin olen kirjoitti:

        Selvis just et mun isoisä muutti 3-vuotiaana Pieksämäeltä Haukivuorelle vanhempiensa kanssa tottakai :-)

        Hei,

        Kirjoittelen ulkomailta kasin. Mikali olet Pieksanmaen Vauhkosia, olisin kiinnostunut tietamaan suvustasi enemman. Omat esi-isani ovat lahtoisin Pieksanmaelta. Olen paassyt 1600-luvun tietoihin asti.


      • eiva
        Vipa2009 kirjoitti:

        Hei,

        Kirjoittelen ulkomailta kasin. Mikali olet Pieksanmaen Vauhkosia, olisin kiinnostunut tietamaan suvustasi enemman. Omat esi-isani ovat lahtoisin Pieksanmaelta. Olen paassyt 1600-luvun tietoihin asti.

        Ota yhteyttä! [email protected]


      • Vipa2009

        Hei,

        Oletko miten pitkälle päässyt tutkimuksissasi. Tutkin omaa sukuani, joka on lähtöisin Pieksänmäeltä. Joku esi isäni (Staffan) muutti Rautalammille, mutta se sukuhaara on ollut hyvin vähäistä, mutta esi isiä kyllä löytyy enemmänkin kun ajassa mennään taaksepäin.

        Otappa yhteyttä, jos asia kiinnostaa.


      • Mökin Matti
        Minäkin olen kirjoitti:

        Selvis just et mun isoisä muutti 3-vuotiaana Pieksämäeltä Haukivuorelle vanhempiensa kanssa tottakai :-)

        Entinen Haukivuoren kunta oli "täynnä" Vauhkosia.
        Sehän oli aikoinaan lohkaistu Pieksämäestä.
        Nyt 2000-luvun alkuvuosina Mikkeli on sen nielaissut,


      • Hannu Vauhkonen
        Vipa2009 kirjoitti:

        Hei,

        Oletko miten pitkälle päässyt tutkimuksissasi. Tutkin omaa sukuani, joka on lähtöisin Pieksänmäeltä. Joku esi isäni (Staffan) muutti Rautalammille, mutta se sukuhaara on ollut hyvin vähäistä, mutta esi isiä kyllä löytyy enemmänkin kun ajassa mennään taaksepäin.

        Otappa yhteyttä, jos asia kiinnostaa.

        Hei Vipa! Tutkin tuota omaa sukukarttaani ja sieltä löytyy omassani sukuhaarassa tuo (Staffan) Tahvo Vauhkonen. S.7.9.1687, k. 2.12.1767 :) Asuinpaikkana mainitaan Kirkonkylä 2 v. 1721. Sitä en osaa sanoa onko tuo sitten sama kuin Rautalampi nykyään. Pitäisi jostain selvittää tuo Kirkonkylä kun sen perässä esiintyy aina eri numero, että mitä ne tarkoittaa. Tuolla myöhemmässä vastauksessani mainitsen, että mennään jo 13:sta sukupolvessa, niin tämä Staffan on numero 4. T:Hannu


      • wolski
        Vipa2009 kirjoitti:

        Hei,

        Kirjoittelen ulkomailta kasin. Mikali olet Pieksanmaen Vauhkosia, olisin kiinnostunut tietamaan suvustasi enemman. Omat esi-isani ovat lahtoisin Pieksanmaelta. Olen paassyt 1600-luvun tietoihin asti.

        Olen syntynyt 1944. Paras kaverini oli mummonI Gustava Vauhkonen, syntynyt 1882 Suonenjolella. Hänellä oli sukulaisia nimeltä Kaipainen.


    • Vipa2009

      Olen tutkinut ko. sukua. Omaan Vauhkosen geeneja.

      • mois13

        OLis kiva tietää asiasta eli suvusta enemmän, laitatko Vipa2009 sähköpostia: mois63(a)hotmail.com


      • Hällström
        mois13 kirjoitti:

        OLis kiva tietää asiasta eli suvusta enemmän, laitatko Vipa2009 sähköpostia: mois63(a)hotmail.com

        Eihän sitä tiedä.

        http://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789529242658


    • mikko vauhkonen

      Jaakko Vauhkonen Peksämäellä on tehnyt myös sukututkimuksen suvustaan . puh.015 482816

    • pentti8

      Haapakoskella Rustholli nimistä taloa on pitäneet Vauhkoset 1721 vuodesta lähtien ainakin

    • Hannu Vauhkonen

      Itse tutkin juuri Jaakko Vauhkosen (on kummisetäni) tekemää sukukarttaa (v.1664 asti) ja muutenkin olen kiinnostunut myös sukuni juurista. Häneltä löytyy varmaan ainakin oman sukuhaaramme tietoa paljonkin. Itsekin sain Jaakolta omat sukupuuni tiedot. Nuo tutkimuksen juuret alkavat Rautalammilta, josta sukua on muuttanut Pieksämäen Pyhitylle. Sieltä löytyy paikkakin nimeltä Vauhkola (katsoin kartasta), joka oli itsellenikin uusi asia. Sieltä suku on sitten alkanut levitä ties minne. Tuosta v. 1664 Rautalammin edeltävältä ajalta ei ole ilmeisesti olemassa enää tietoa tallessa.

      • sealkuperäinen

        Hannu, laitapas minulle lisätietoja siitä sukututkimuksesta. Minä oon tuo alkuperäinen kyselijä, eihän tuosta oo vierähtänyt kuin kohta 10 vuotta ;))
        Kiitos jo etukäteen !! [email protected]


      • Hannu Vauhkonen
        sealkuperäinen kirjoitti:

        Hannu, laitapas minulle lisätietoja siitä sukututkimuksesta. Minä oon tuo alkuperäinen kyselijä, eihän tuosta oo vierähtänyt kuin kohta 10 vuotta ;))
        Kiitos jo etukäteen !! [email protected]

        sealkuperäinen. Tuohon oletussähköp:n ei saa yhteyttä. Herjaa, että on asennettu väärin? Jos vain saataisiin yhteys, niin kyllähän minä jotain tietoa voin antaa jos ollaan samoissa sukupuun haaroissa. Kovasti on suku levinnyt noista 1600-luvun ajoista, mutta eihän sitä tiedä jos yhteinen kiintopiste löytyisikin. Ja jos minä en osaa auttaa, niin Jaakko on varmasti minua viisaampi. Minulla on koneella nyt oman sukuni haara siltäosin kun tietoa on, mutta tänne en voi sitä tietysti laittaa. Tähän on vaikea alkaa selitystä tehdä ja ymmärrän kiinnostuksesi, mutta jos jotenkin saisin privatisti sen sinulle lähetetyksi, niin siitä selviää paljon. On tehty exell-taulukkoon.1600-luvulta lähdetään liikkeelle Tuomas (Thomas) Vauhkosesta. Edeltävältä ajalta ei ole tietoa missään. N. viikon päästä syntyy lapsi kummipojalleni ja hän on 13-polven "Vauhkonen". T:Hannu


      • Hannu Vauhkonen
        sealkuperäinen kirjoitti:

        Hannu, laitapas minulle lisätietoja siitä sukututkimuksesta. Minä oon tuo alkuperäinen kyselijä, eihän tuosta oo vierähtänyt kuin kohta 10 vuotta ;))
        Kiitos jo etukäteen !! [email protected]

        sealkuperäinen. Hei taas. Tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa Vipa mainitsi "Staffan" Vauhkosen. Lueppa sieltä, mitä vastasin. Päästiin jo samaan sukuhaaraan :) T:Hannu


      • Wauhkonen
        Hannu Vauhkonen kirjoitti:

        sealkuperäinen. Hei taas. Tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa Vipa mainitsi "Staffan" Vauhkosen. Lueppa sieltä, mitä vastasin. Päästiin jo samaan sukuhaaraan :) T:Hannu

        Hei Hannu,
        testasin ite tuota spostiosoitetta, minulla ainaskin toimii. Voithan sen kirjoittaa vaikka muuten ylös ja sitten kirjoittaa sähköpostiosoitteeksi.Osoite on muuten oikein ja toimiva, on käytössä päivittäin. Lähetä vaan niitä tietoja jos viitsit, olisi tosi mukava katsoa, josko löytyisi joitain samoja henkilöitä. Meitähän ei oo kovin paljoa enää jäljellä... T Helena


      • Hannu
        Wauhkonen kirjoitti:

        Hei Hannu,
        testasin ite tuota spostiosoitetta, minulla ainaskin toimii. Voithan sen kirjoittaa vaikka muuten ylös ja sitten kirjoittaa sähköpostiosoitteeksi.Osoite on muuten oikein ja toimiva, on käytössä päivittäin. Lähetä vaan niitä tietoja jos viitsit, olisi tosi mukava katsoa, josko löytyisi joitain samoja henkilöitä. Meitähän ei oo kovin paljoa enää jäljellä... T Helena

        Ok. Yritin vielä tuosta linkistä suoraan, mutta ilmeisesti pitää mennä sen s.postin kautta. Jos tämä nyt onnistuu, niin laitan sen koneella olevan sukupuun, niillä tiedoilla, jotka minulla on. Oma ohjelmani on Windows-7, jolla ainakin aukeaa ja sukupuuta on monella sivulla vaaka- ja pystysuunnassa. Tiedot on vaillinaisia, mutta jos vain lisää tiedät, niin täydennän "puuta" aina kun tietoa jostain tulee. T: Hannu


      • vauhkosia

        hei, oisko jollakin lisätietoa minunkin polven vauhkosista, lähtenyt pieksämäeltä ja levinnyt suonenjoelle. vanhin varma jäsen on hindrich "heikki" vauhkonen s. 22.9.1723, k. 1.12.1807


    • Nujula

      Mummo oli Vauhkosia Rautalammilta. Hänellä oli monta siskoa ja veljeä. Suonenjoella samaa suluhaaraa. Sukututkimus on olemassa.

    • giraffa

      Minulla on Jaakko Vauhkosen, Kenttäk. 9, 76100 Pieksamäki, tekemä sukututkimus, joka alkaa 1600-luvulla Tuomas Vauhkonen, lapsi Tuomas tuomaanpoika V Pyhitty v. 1664, lapsi Risto (Christer)
      Tomaanp. V. s.1654 ja lapset Tomas s.1681. Tahvo (Staffan) s.1687 ja Risto (Christer) s.1690.
      Jos tämä on samaa sukua, niin ota yhteyttä Jaakkoon Pieksamäelle tai minun epostiini
      [email protected]
      Asun Tukholmassa.
      Terveisin
      Tuula

    • Anonyymi

      Rautalammin Myhinpäässä Vahvasenrannalla asui Kalevi Vauhkonen perheineen ainakin 1980-luvulla vielä. Ei taida elää enää, mutta jälkeläisiä saattaa olla.

    • Anonyymi

      Isäni Toivo Vauhkonen (s. 1909) oli kotoisin Rautalammin Vaajasalmelta ja samoin hänen isänsä Ville Vauhkonen ja tämän vaimo Amanda Rutanen. Aloitin joskus sukututkimusta, mutta kesken jäi. Jos joku on tutkinut, kiinnostaa.
      Terttu Mikkola, o.s. Vauhkonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe