Jooh, eli kysyn tätä ihan sillä, että vertaan sitä siihen, miten pitkän yön oma koira on siis käymättä ulkona, vaikka asiahan ei tietysti varsinaisesti minulle kuulu, joten pakko ei ole kertoa....Mutta kysyn sitä kuitenkin. Okei, joiltakin koiranomistajilta olen kuullut, että heidän koiransa ovat sellasen 12 tuntisen välin yöllä siitä, kun käyvät viimesen kerran päivässä ulkona.
Mitä te muut ajattelette? Onko 12-13 h koiralle liian pitkä aika yöllä olla käymättä ulkona tarpeillaan?
Siis tottahan on, että on eläinrääkkäystä pitää koiraa käymättä tarpeillaan hirveän pitkiä aikoja, vaikka olisikin yö kyseessä.
En nyt sano, että tuo 12-13 tunnin yö on koiralle mahdoton, toki se riippuu yksilöstä, että miten jaksaa pidättää pissiä ja kakkaa, mutta kyllä tuo aika koiralle alkaa olla se maximi, vaikka itselläni ei tod. ole varaa ruveta soimaamaan muita koiranomistajia siitä, että koira on tollasen yön sillä välillä, jollon ei käy tarpeillaan niinku koira nyt yleensä on yön käymättä, että illalla käy ja sitten aamulla ja tietty jotkut käyttää yölläkin, että voipi nukkua pitempään.
Noh, nyt tässä mietin, että uskallanko kertoa, miten pitkään oma koira saattaa välillä olla, koska en tod. ole siitä ylpeä eikä se ole hyväksi koiralle.
Elikkä oma koiranikin on monesti tämän 12-13 h ja välillä pari tuntia pidemmänkin ajan eli 14-16 h, mistä pyrin pyrkimään eroon, koska niinkuin sanoin, että ei ole oikein pitää koiraa pitkiä aikoja viemättä sitä tarpeilleen ja olen koiraihminen, joten en tod. halua olla eläinrääkkääjä, jos sitä alatte ajattelemaan, vaikka jonkun mielestä koiran pitäminen tuon 12-13 h yön ajan on jo eläinrääkkäystä, vaikkakin monella koira onkin tollasen ajan yöllä.
Tottakai, yleensähän koira käytetään illalla viimesen kerran ja seuraavan kerran sitten aamulla, että ei lähetä vielä yöllä viemään, ellei sitten halua nukkua aamulla pitempään. Tietty tuokin, miten koiraa käytetään ja miten pitkän yön se on käymättä tarpeillaan, vaihtelee, mutta tietenkään liian pitkiä aikoja ei saa pitää, joten itelläni on petrattavaa siinä, ettei oma koira ole ihan noin pitkään, mitä kerroin, olkoonkin, että en ole ainut, jolla koira on tollasen ajan yöllä käymättä tarpeillaan...:(
Joten en ole tilanteeseeni tyytyväinen, vaikka mietinkin, että monella muullakin koira on tuon ainakin 12-tuntisen yön niitten kertojen välillä, jollon se käy ulkona.
Okei, saan nyt varmasti kommenttia laidasta laitaan, mutta aion kestää sen ja olen tod. kiitollinen jokaisesta kommentista, haluan nyt nimenomaan kuulla muiden koiranomistajien mielipiteitä tästä aiheesta....:)
Nyt kerroin tuon oman tilanteeni ja sen vielä sanon, että mun koiralla ainoastaan yöt on tuon pitusia, ikinä ei ole tarvinnu olla päivällä esim. tuota 12 h, se on jo liian pitkä aika, yön varmaan koira voi olla monella tai ainakin sen 7-9 h yöllä, koska tuskin kukaan varmaan käyttää koiraa yöllä ulkona 4 tunnin välein tai eihän sit koskaan tietenkään tiedä?...:D
Ja koirassa on oma hommansa, eli se on myös rankkaa pitää koiraa, kun miettii, että se pitää viedä ulos tiettyihin aikoihin, esim. aikaisin aamulla, jollon monia varmaan väsyttäis ja nukuttais, mutta pakkohan se on.
Voin sanoa itestäni, että välillä kehtuuttaa lähteä viemään koiraa ulos, mutta tietenki se on pakko viedä, eli koiran omistaminen ei ole laiskojen ihmisten puuhaa...;)
Varmaan jotkut saattaa ajatella, että olenpa laiska, kun en jaksais aina koiraa lähteä ulos viemään, noh, sanonpa tämän, että varmaan kaikista koiranomistajista tuntuu välillä samalta, mutta koirasta on pakko huolehtia, vaikka ei huvittaiskaan eikä jaksaisikaan, joten sen vuoksi ite olen sinnitelly oman koiran kanssa, koska se on kuitenki mulle ku perheenjäsen ja tärkeä eikä se vaadi kuin sen, että se pääsee tarpeilleen sillon, ku hätä on ja tietenki kunnon lenkeillekin ja tottakai muutakin aktiviteettia ja aikaa.
Siis en tod. vähättele sitä, mitä koira vaatii, vaatiihan se hyvää huolenpitoa ja liikuntaa pysyäkseen onnellisena ja terveenä ja onhan siitä huolehittava, joten siinä on oma hommansa, mutta ei koira nyt kuitenkaan ole niin raskas pitää kuin se, että sulla on kotona kokonainen eläintarha, enemmän hommaa....
Ja sellasia kommentteja, joissa sanotaan, että anna koira pois, en noteeraa, kiitos, koska en tod. aio luopua mun koirasta, koska pystyn siitä huolehtimaan, vaikka niinku sanoin, siinä on oma hommansa, mutta sinnittelen, juuri koirani hyvinvoinnin takia, vaikka ei ehkä aina niin hyvin jaksaiskaan, mutta pakko on koirasta jaksaa huolehtia, sen tietää varmaan jokainen koiranomistaja jah jos koirasta huolehtii, niin miksipä sitä ei saisi pitää? ;)
Ja varmaan kaikilla koiranomistajilla on jaksaminen välillä koetuksella, koska niinku jo sanoin, koiran hoito ei ole laiskan ihmisen puuhaa....;)
Voimia ja jaksamista kaikille omien koiriensa kanssa, koska sitä ne vaatii, uskonpa, että ketä tahansa väsyttää lähteä koiraa aikasin aamulla viemään ulos, jos sattuu aamutorkku olemaan vielä....Pakkohan se tietenki on....;)
Miten pitkän yön koira muilla on?
37
2392
Vastaukset
ensinnäkin kirjoitustapasi on hyvin epäselvä ja en pystynyt tekstiäsi lukemaan kokonaan.
Meillä koirat on 10-12 h yöllä käymättä ulkona, jos on hätä niin osaavat herättää meidät.- Rubi-koiran omistaja
Ok, olen pahoillani siitä, että tekstini on hieman epäselvä. 10-12 h.
Noh, se on ihan ookoo aika, itekki pyrin nyt siihen, että koirani ois vaan sen 10 h, vaikka jaksaa varmaan pidättää ja olla hieman pidempäänki, mutta en halua, että koirani joutuu olemaan yöllä niin pitkiä aikoja kuin on ollut, joten aion tehdä asiaan muutoksen ja siksi kysyin, miten pitkiä aikoja koirat muilla on olleet....;)- bupi-koiran omistaja
Oletko humalassa?
- Rubi-koiran omistaja
bupi-koiran omistaja kirjoitti:
Oletko humalassa?
No niin taas....En tiedä, viittiikö tällasiin eräitten TYPERIIN suunsoittokommentteihin vastata, mutta noh, sanonpa kuitenki tämän.
Kun tuntuu jotenki siltä, että täällä jotkut henkilöt ihan tahallaan haukkuu ja solvaa mua, millon on tullu kommentti, että joo, sulla ei oo lääkitys kohallaan ynnä muuta idioottimaista paskaa, joten sanonpa kaikille mun haukkujille täällä, että vetäkää vittu päähän ja painukaa vuorille. Siis kyllä täytyy olla kusipäitä, jos pitää olla kirjottamassa tänne meikäläiselle kaikenlaisia solvauksia ja ilkeitä kommentteja.
Oikeesti. Kyllä tuntuu näitä urpoja löytyvän. Ettekö tosiaan muuta ole keksineet ku kiusata minua typerillä haukkumaviesteillänne, ikätaso oli mikä?
En kyllä ite rupeis täällä kenellekkään tollasia viestejä jättämään ja sinä, Ms/Mr Bubi-koira, luuletko olevas fiksu, ku nyt jätit tollasen idioottimaisen kommentin?
Selvästi yrität vähä päätäsi aukoa, onneksi olkoon, olet tehny fiksun valinnan ja sitten porukka täällä vielä antaa plussapisteitä tollasille typerille kommenteille.
Ei voi oikein uskoa, että voi olla noin ääliömäistä porukkaa, oikein pitää plussapisteitä antaa sellasille, jotka jättää tänne jotain mua solvaavia viestejä, oikeesti, voitteko yhtään alemmas vajota?
Eikö päässänne ole muuta välähtänyt kuin kiusata minua?
Tää koskee kaikkia mun haukkujia ja sinä Bubi-koira, tiedä sitten, miksi kirjotit, että onko meikäläinen kännissä?
Jos se oli meikäläisen kommentin takia, ni joo-o, tiiän, että mun kommentit voi olla hieman epäselviä, mutta enpä ole ainut, jolla on eikä sen pitäs olla mikään maailmanloppu kuitenkaa.
Kenellä tänne Suomi24;n jätetyt kommentit on täydellisen virheettömiä, ei varmaan kenelläkään.
Pahoittelen, että mun kommentit on vähän vaikeaselkosia, yritän tehdä asialle jotain, mutta maailmanloppu tollasen asian ei pitäis olla.
Ja nii sanoinpa näin nyt, kun tuntuu tosiaan, että jotkut täällä solvaa ja haukkuu meikäläistä, millon tulee mitäkin asiattomuuksia, että ihmetyttää tollaset kusipäät, jotka yrittää harrastaa jotain typerää nettikiusaamista jättämällä asiattomia kommentteja. Menkää takasin ala-asteelle. Rubi-koiran omistaja kirjoitti:
No niin taas....En tiedä, viittiikö tällasiin eräitten TYPERIIN suunsoittokommentteihin vastata, mutta noh, sanonpa kuitenki tämän.
Kun tuntuu jotenki siltä, että täällä jotkut henkilöt ihan tahallaan haukkuu ja solvaa mua, millon on tullu kommentti, että joo, sulla ei oo lääkitys kohallaan ynnä muuta idioottimaista paskaa, joten sanonpa kaikille mun haukkujille täällä, että vetäkää vittu päähän ja painukaa vuorille. Siis kyllä täytyy olla kusipäitä, jos pitää olla kirjottamassa tänne meikäläiselle kaikenlaisia solvauksia ja ilkeitä kommentteja.
Oikeesti. Kyllä tuntuu näitä urpoja löytyvän. Ettekö tosiaan muuta ole keksineet ku kiusata minua typerillä haukkumaviesteillänne, ikätaso oli mikä?
En kyllä ite rupeis täällä kenellekkään tollasia viestejä jättämään ja sinä, Ms/Mr Bubi-koira, luuletko olevas fiksu, ku nyt jätit tollasen idioottimaisen kommentin?
Selvästi yrität vähä päätäsi aukoa, onneksi olkoon, olet tehny fiksun valinnan ja sitten porukka täällä vielä antaa plussapisteitä tollasille typerille kommenteille.
Ei voi oikein uskoa, että voi olla noin ääliömäistä porukkaa, oikein pitää plussapisteitä antaa sellasille, jotka jättää tänne jotain mua solvaavia viestejä, oikeesti, voitteko yhtään alemmas vajota?
Eikö päässänne ole muuta välähtänyt kuin kiusata minua?
Tää koskee kaikkia mun haukkujia ja sinä Bubi-koira, tiedä sitten, miksi kirjotit, että onko meikäläinen kännissä?
Jos se oli meikäläisen kommentin takia, ni joo-o, tiiän, että mun kommentit voi olla hieman epäselviä, mutta enpä ole ainut, jolla on eikä sen pitäs olla mikään maailmanloppu kuitenkaa.
Kenellä tänne Suomi24;n jätetyt kommentit on täydellisen virheettömiä, ei varmaan kenelläkään.
Pahoittelen, että mun kommentit on vähän vaikeaselkosia, yritän tehdä asialle jotain, mutta maailmanloppu tollasen asian ei pitäis olla.
Ja nii sanoinpa näin nyt, kun tuntuu tosiaan, että jotkut täällä solvaa ja haukkuu meikäläistä, millon tulee mitäkin asiattomuuksia, että ihmetyttää tollaset kusipäät, jotka yrittää harrastaa jotain typerää nettikiusaamista jättämällä asiattomia kommentteja. Menkää takasin ala-asteelle.Älä välitä näistä.. minuakin on ruennut joku vainoamaan ja kutsuu kokoajan keskusteluissa blondiksi huoraksi.. olempahan jokaikisestä spottaamastani antanut vihjeen poliisille..
- Rubi-tyttö
mis.sy kirjoitti:
Älä välitä näistä.. minuakin on ruennut joku vainoamaan ja kutsuu kokoajan keskusteluissa blondiksi huoraksi.. olempahan jokaikisestä spottaamastani antanut vihjeen poliisille..
Kiitos, juu, eipä tollasista mulkeroista kannatakaan välittää....Todella säälittävää tollanen vaan on, vaikka kyllähän näillä keskustelupalstoilla on porukkaa laidasta laitaan. Sitten minun kommenteille ollaan kyllä antamassa miinusta, vaikka kyllä ne heidän hölömöt haukkumaviestinsä ovat sellasia, joille pitäis miinusta antaa.
Yrittävät näköjään vähän niinku sorsia meikäläistä, mutta joo, ei niistä kannata välittää....:) Rubi-tyttö kirjoitti:
Kiitos, juu, eipä tollasista mulkeroista kannatakaan välittää....Todella säälittävää tollanen vaan on, vaikka kyllähän näillä keskustelupalstoilla on porukkaa laidasta laitaan. Sitten minun kommenteille ollaan kyllä antamassa miinusta, vaikka kyllä ne heidän hölömöt haukkumaviestinsä ovat sellasia, joille pitäis miinusta antaa.
Yrittävät näköjään vähän niinku sorsia meikäläistä, mutta joo, ei niistä kannata välittää....:)niitä on aina.. mm. doghater nimimerkillä kulkeva käy useammin antamassa miinusta omille teksteilleni :D lähinnä laittaa naurattamaan
- Kun kysyy niin
ei nyt välttämättä tarvitse kaikkia elämänkerrallisia asioita samalla esittää ;)))
Mutta sen 12 tuntia koirani pystyy hyvin pidättelemään, eikä lähteissä sinänsä asioiden takia ole edes kiire. Usein vasta aamulenkin loppuvaiheessa muistaa että kakkoshätäkin olisi syytä tehdä... naapuritalon nurmikolle, tietysti. - Rubi-tytön omistaja
Jep, totta....;o
- koirakas
Itse käytän koirani iltalenkillä siinä kymmenen aikoihin vaikka valvoisin kuinka pitkään vielä tuon jälkeen. Arkiaamuisin herään kahdeksan aikaan jolloin koirat sitten pääsevät taas pihalle ja viikonloppuisin nukun niin pitkään kun haluan - tosin viimeistään yhdentoista aikaan vanhempi koira alkaa tuhahtelemaan ja steppaamaan sängyn vieressä, ei siksi että sillä olisi kiire pihalle vaan koska aamupala on myöhässä! Toisinaan kipeänä ollessani syyllistyn siihen että käytän koirat pihalla vasta kun ne itse pyytävät sinne eli kun niillä oikeasti on hätä - tämä on vasta 14-16 aikaan josta näkeekin ettei omilla koirilla ainakaan ole pidätyskyvystä puutetta (tätä teen siis vain oikeasti kipeänä ollessani eli korkeintaan kerran tai kaksi vuodessa)
Eli 10-14 tuntia meillä ja aikalailla samaa luokkaa se on kaikilla koirallisilla tuttavillanikin - en tunne ketään terveen ja täysikasvuisen koira omistajaa joka heräisi öisin varta vasten viemään koiransa pihalle paitsi silloin kun koiralla on maha sekaisin.
Ja tosiaan, useimmat aikuiset koirat eivät enää illan aikana juo paljoa sillä koiratkin ovat päiväeläimiä ja nukkuvat pimeään aikaan. Koiran pitäminen sisällä 12 tuntia yön yli ei ole sama asia kun koiran pitäminen päivällä 12 tuntia. :) meillä yleensä 12-14 tuntia, koira osaa ilmoittaa jos täytyy päästä... kesällä pidetään taka-ovea auki öisin niin pääsee pihallekkin yöllä jos hätä iskee, mutta ei voida enää tämän päivän jälkeen , nimittäin talouteemme saapuu kissa ihan näillä hetkillä :)
- joobax
7-9h. Arkisin varmaan nukun tommosia lyhyempiä öitä.
- ::::::::::::::::::::
Saat minulta vain sen kommentin, että miksi avauksessasi sanoit saman asian kymmenisen kertaa ja jopa miltei samoin sanoin?
- Rubi-koiran omistaja
No sori, toi mun alotus nyt oli, mikä oli, mutta yritän korjata asiaa....:)
Meillä yleensä maksimissaan 10 tunnin yöt. Koirat pääsee ulos herätessään aamulla. Nyt jopa tuo 5kk vanha on oppinut pidättelemään läpi yön :)
- näin meillä
Meillä on n. yhdeksän tunnin yöt ja jaksaa pidätellä koko yön, neljä kuukautta. Onneksi on oma piha mihin sitten pääsee heti pissalle, aamukakka tulee sitten vähän myöhemmin.
- aina darra
meil on abaut 16 tuntii viikonloppusin
- pissitpissit
Mun iso koira käy iltalenkillä n klo 19 ja sit iltapisulla vielä klo23.Itse herään aikaisin mutta koira jatkaa unia tohon aamu yheksään jollaoin kattelee unisena että pitääkö lähtee.Eli n 10tuntii.Mut on aamuja jollaoin mulla menoo aikaisin niin sit mennään ulos jo klo 7 aikaan,koiran mielestä liian aikaisin.Sit kun se vauhtiin pääsee niin kyllä jaksais aamullakin ravata vaik kuin.Aloittelijan teksti niin vaikee lukuista.Silloin kun olin töissä koira kävi iltapissalla klo 20 ja sit nukkuun koska aamusta piti herätä klo 5.Mut nyt asiat toisin.Kuhan jokainen ite tietää oman koiransa tarpeet se riittää,ja mihin koira on tottunut.
- @nskumus
Kyllä meillä koira saattaa ihan hyvin olla sellaisen 14 tuntia käymättä ulkona. Tulee kyllä herättämään jos on hätä. Yleensä kyllä jatkaa viikonloppuisin unia vielä minun heräämisen jälkeen :) Eikä ole minun mielestä eläinrääkkäystä, kyllä meidän koira osaa tulla kertomaan milloin on päästävä ulos. Lenkillä käydään toki päivittäin ja pihalla leikitään monesti päivässä.
- xxxxx
Sama tilanne meillä!!
- pisulisu
no niinpä jos täällä joku kehtaa tulla sanomaan et kauheeta mikä eläinrääkkääjä oot ku et päästä 12 tai 14 tuntii tarpeilleen koiraa, oikeesti paskapuhetta suoraan sanoen, ei kukaa vie klo 21 illalla ja aamuyöllä klo 04.00 koiraa ulos... ehkä ne jotka tekee aikasta vuoroa, mutta neki ketkä tekee aikasta vuoroa, ni eipä ne enää varmaa 8 jälkee illal lähe ulos koiraa pissattaa...
tai ainaki jos itteeni ajattelisin siin tilnatees ni varmaa 7 veisin jo illal ulos....mut joo
ite vien arkisin klo 07.00 klo 16.00 ja klo 20.00 ja nää pitää... viikoloput eri asia, sillon mun koira voi olla just jonku 14h pissaamatta. ei se oo eläinrääkkäystä , koirani osaa kertoa jos hätä liian paha- Rubi-tytön omistaja
No en tarkottanu, että kukaan täällä on eläinrääkkääjä sen takia, jos oma koira sattuu olemaan 12-14 h yöllä käymättä ulkona. Eihän tuo nyt ole vielä eläinrääkkäystä, se on, jos pitää kohtuuttomia aikoja päästämättä koiraa tarpeilleen, you know....
Itelläni on koira ollut vähän liian pitkän ajan käymättä tarpeillaan yöllä, joten nyt petraan asiaa, rehellisesti sanottuna. Eli et ole mikään eläinrääkkääjä, mulla nyt kaikkein viimeiseksi on varaa mennä muista sanomaan, kun itelläni on tuon asian kanssa ollut petraamista, eläinrääkkääjäkään en halua olla, että löisin laimin koiraani...:)
- ...
Meillä on noin 9 tuntia. Tapana on ollut, että viimeinen nukkumaan tulija käyttää koiran pihalla tai ottaa sisälle, kelistä riippuen ja ensimmäisenä heräävä laittaa ulos, ihan vain sen takia, kun tapakasvatus on vaiheessa ja on mukavampi syödä aamupalaansa kun koira on pihalla.
Pidättely kykyä on. oma vanhahko koirani vaellukselta kotiuduttuaan pidätteli kerran vuorokauden ennenkuin suostui seuraavan kerran pihalle. Anoppilassa ajokoira makasi yläkerrassa kovan metsästyssessionsa jälkeen kaksi vuorokautta ennenkuin halusi ulos... - Myy5
Meillä koira käy viimeisen kerran ulkona 23-24. Ja aamulla 6-7. Jos valvon myöhään niin ulos aamuyöllä ja seuraavan kerran aamupäivällä. Päivällä vien 2-3 tunnin välein koska olen työtön ja meillä oma piha. Lenkillä tietenkin käymme kerran pari päivässä.
- Me ja koira
Viimeisen kerran pihalle meillä viedään siinä kymmenen maissa, ja seitsemältä viimeistään koiraa käytetään aamulla :) Ei ole tullut vahinkoja ja koirakin on siihen rytmittynyt
- Nukumme yhdessä
Itsellä viisvuotias leikattu narttu ja kohta seitsenkuinen leikkaamaton uros. Vanhempi on nukkunut vuoden vanhasta aina ilta yhdeksästä aamu kuuteen-seitsemään. Viikonloppuisin ja jos olemme kotona niinkauan kuin muutkin. Ei mitään kiirettä. Ilmoittaa kyllä, jos on hoppu. Sisälle ei ole tehnyt viimeisen neljän vuoden aikana kuin kerran kakat ja pari kertaa pissat ja syy ollut kyllä tässä päässä. Yhden kerran olen joutunut tyhjennyttämään anaalirauhaset, jolloin ell sanoi sen voivan myös johtua siitä, ettei eläin pääse tarpeeksi usein ulostamaan. No, ei ole vaivaa ollut eikä uusiutunut sen jälkeen. Koirani yksinkertaisesti voi jäädä nukkumaan pari-kolmekin tuntia sen jälkeen kun itse nousen. Olen myös nähnyt kun käy ikkunasta katsomassa ulos ja jos sataa menee takas vällyjen sekaan ja koivet ylöspäin vetää hirsiä niinkauan kunnes menen ja suurin piirtein hinaan ulos. Tämä nulikka taasen alkaa jo oppia, et nukkuminen on kivaa. Joskus viikonloppuisin pitää päästä ulos ennen kahdeksaa, mutta palaa mielellään sen jälkeen vielä parin tunnin nokosille. Eli oppii talon tavoille pikkuhiljaa. Pentu käy illalla siinä kymmenen hujakoilla iltapissalla ja aamulla seitsemän ja kahdeksan välillä. Ollut jo viiskuisesta sisäsiisti pari vahinkoa lukuunottamatta. Liekö oppinut vanhemmalta, itse en juurikaan opettanut ns. sisäsiisteyttä vaan annoin oppia itse. Paperit poistin kun pentu tuli yhdeksän viikkoa ja juoksutin alvariinsa ulkona.
On se ihanaa, kun koirat elävät samaan tahtiin. Muuten saavat kyllä ulkoilua ja lenkitystä 2-3 tunita päivässä ja välillä enenmmän. Kesällä jopa 4-6 tai päivän. Miten ehtii ja miten haluavat. Mökillä pitää patistaa varjoon etteivät läkähdy. Eli ei se koira ainekaan kärsi pitkästä ajasta jos nukkuu silloin, mutta jos on hereillä niin uskon, että fysiikka jo vaatii pissalle pääsemistä. - voi elämän kevät
Tee yhteiskunnalle palvelus ja anna koirasi parempaan perheeseen...lopeta myös sekopäisten tekstiesi kirjoittelu
- Rubi-tyttö
Hei, tee sinä meille ihmisille palvelus ja kasva aikuiseksi äläkä käyttäydy kuin keskenkasvuinen mulkvisti, jooko? Syytät minua sekopäisten viestien kirjottamisesta, mutta itse et tee muuta kuin auot päätäsi ja haukut, vittuilet ja solvaat....;)
Et taida muuta osata, onneksi olkoon, olet päättänyt oikein "fiksusti".
Ja nyt jo toista kertaa käskemässä minua luopumaan koirastani.
Miksi luopuisin maailman parhaimmasta ystävästä, koira kun on oikeasti jopa parempi ystävä kuin ihminen...;)
Joten pidä sinä se ääliömäinen suusi kiinni ja yritä löytää jotain muita keinoja oman miehisen egosi pönkittämiseen ja kalusi kasvattamiseen kuin jatkuva isottelu ja typerien loukkausten tänne palstoille kirjoittaminen, olet todella säälittävä.
Pikemminkin sinun koira pitäisi antaa jollekin toiselle, on todella sääli, että se on tuollaisella keskenkasvuisella idiootilla, jolla on kenties 5 sentin muna....;)
Tämä olkoon viimeinen kerta, kun vastaan sun typeriin kommentteihin, tuhlaan vaa aikaani tollasen ääliön kanssa....Hyvää yötä....:) - voi elämän kevät
Rubi-tyttö kirjoitti:
Hei, tee sinä meille ihmisille palvelus ja kasva aikuiseksi äläkä käyttäydy kuin keskenkasvuinen mulkvisti, jooko? Syytät minua sekopäisten viestien kirjottamisesta, mutta itse et tee muuta kuin auot päätäsi ja haukut, vittuilet ja solvaat....;)
Et taida muuta osata, onneksi olkoon, olet päättänyt oikein "fiksusti".
Ja nyt jo toista kertaa käskemässä minua luopumaan koirastani.
Miksi luopuisin maailman parhaimmasta ystävästä, koira kun on oikeasti jopa parempi ystävä kuin ihminen...;)
Joten pidä sinä se ääliömäinen suusi kiinni ja yritä löytää jotain muita keinoja oman miehisen egosi pönkittämiseen ja kalusi kasvattamiseen kuin jatkuva isottelu ja typerien loukkausten tänne palstoille kirjoittaminen, olet todella säälittävä.
Pikemminkin sinun koira pitäisi antaa jollekin toiselle, on todella sääli, että se on tuollaisella keskenkasvuisella idiootilla, jolla on kenties 5 sentin muna....;)
Tämä olkoon viimeinen kerta, kun vastaan sun typeriin kommentteihin, tuhlaan vaa aikaani tollasen ääliön kanssa....Hyvää yötä....:)pese suusi saippualla :(
Täysijärkinen / täysi-ikäinen ei käytä tuollaista kieltä kirjoittaessaan.
Puhutko kenties julkisesti myös samoin esim . kaupassa asioidessasi ?
"Miksi luopuisin maailman parhaimmasta ystävästä, koira kun on oikeasti jopa parempi ystävä kuin ihminen...;)"
Anna koirasi pois jos et jaksa viedä sitä ulos tarpeilleen.
On eläinrääkkäystä pitää koiraa 16 tuntia päästämättä tarpeilleen.
Et ole mielestäni yhtään koira-ihminen vaikka yritätkin kovasti todistella sitä täällä.
Omat koirani eivät missään tilanteessa joudu odottamaan tarpeilleen pääsyä 10 tuntia pitempään.
käyn vaikka 2 aikaan yöllä jos rytmi on jostain syystä siirtynyt , omien menojeni takia
joten älä selittele täällä vaan TOIMI !
- vilin mjisto
illalla noin 20-21 käydään hihnalla pissalla. Jos on yöllä asiaa, niinkuin nyt vanhemiten tuntuu olevan, niin ikkunasta tarhaan. Aamulla, kun ei ole töihin lähtöä, koira käy omia aikojaan tarhassa 8-10 välillä, joskus jo lko 6 tai miten sattuu. Työaamuina sitten ulos tarhaan klo 6, kun pitää päästäitse maantielle. Lenkillä käydään miten sattuu ja sen verran kuin koiraa huvittaa. vanhus kun on luopunut jo urheilijanurastaan ja lönkättää 15 minuutin postireissuja.
- heips2
Kyllä minun mielestäni jatkuva 12-14 tuntia alkaa olla eläinrääkkäystä. Kukaan täällä ei siksitoisekseen ole huomioinut sitä, että vaikka koira oppii olemaan juomatta -> ei tule hätä, sitä mitä tästä pitkällä aikavälillä seuraa. Liian vähä nesteen nauttiminen aiheuttaa vuosien saatossa mm. munuaisvaivoja koska elimistö ei puhdistu riittävästi. Eli sairastutat eläimesi, eikö sitä voi lukea rääkkäykseksi? Minun mielestäni kyllä. Lisäksi haluan huomauttaa että koiran elimistö ei poikkea toiminnoiltaan (paitsi lyhyempi ruoansulatus) ihmisen elimistöstä paljoakaan. Kokeile itse tuota vessaväliä niin tajuat ehkä jotain... ja vielä se että vanhemmiten koirienkin pidätyskyky heikkenee. Että väki voi olla tietämätöntä...
- Huhnäitäohjeistajia
Kyllä hyvin opetettu koira osaa pyytää tarpeilleen. Meidän vuoden ikäinen uroksemme on nelikuisesta lähtien pyytänyt ulos, alussa monta kertaa päivässä, nykyisin ei juuri koskaan, kun rytmi on sama. Illalla klo 22 ulkona, aamulla aikaisntaa klo 9, sillä se vetää lonkkaa välissämme joskus joppiempään kuin isäntäväki. Sitten klo 9-10, klo 14, klo 18, klo22 normaalisti. Joskus jää kolmeen kertaan, mutta eipä kaveri siitä pillastu.
Syö ja juo normaalisti ja on eläväinen koiruli.
Eläinrääkkäystä on se, ettei viedä ulos silloin kun koiralla on tarve. - Koirafanimie
Meidä koira pääsee illalla ulos 21-23 ja aamulla 07-09. Eli väli 8-12h. Joskus voi tulla joku 13 tuntiakin.
- EEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EI TODELLAKAA 12-14 TUNTIA OLE PALJON. FIKSU KOIRA OSAA ILMOITTAA JOS EI JAKSA PIDÄTTÄÄ, ELI KOULUTUKSESTA KII
- bonnie
Meillä 9 kk skottiterrieri on yössä keskimäärin varmaan sen 10 h pissaamatta, joskus pari tuntia pitempäänkin, jos aamulenkki jää miehen vastuulle......... Mutta 12 h on meillä kyllä äärimmäinen maksimi. Luulen että toi pystyis olemaan pitempäänkin, mutta ei ole huvittanut kokeilla.
- jeppe20
Kyllä tollanen ilta kympitä aamu kuuteen menee varmaan, mut jos baariin yms pitää päästä ja jätetään koira yksin pitemmäs aikaa nin se minusta rääkkäystä.Jos koira otetaan niin sen kans pitää olla ja hoitaa sitä.
- Crystal Mama
Vaihtelee paljon, varmaan 8 ja 13 tunnin välillä riippuen siitä, millainen on oma rytmi ja pyytääkö koira vielä yöllä pissalle tai herättääkö aamulla.
Palaillaan usein iltalenkiltä siinä klo 23 aikoihin, ja jos valvon itse sen jälkeen vielä useamman tunnin niin käytän koiran vielä yöpissalla, ettei joudu pidättämään liian kauaa. Jos taas menen pian nukkumaan tai koira on jo aivan väsynyt, ei aina käydä. Koetan myös seurata sitä, miten paljon se juo - joskus esimerkiksi luun syötyään se voi juoda litratolkulla, ja tietty sitten pitää mennä pissillekin nopeammin.
Ehkä joku 10 h olisi semmoinen keskimääräinen yön pituus. Koira kyllä herättää vaikka keskellä yötä, jos sillä tosissaan hätä on. Yli 13 tunnin öitä en sillä teetä, varmaan pystyisi pidättämään mutta stressaisi kauheasti ja esim. virtsatietulehduksen riski nousisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458