Sauvasirkka

Sirikka

Olisin aikeissa hankkia sauvasirkkoja.Eli haluaisin kysellä hieman:
1)Minkäläinen terraario käy?Eikö myös todell korkea(Korkeus tärkeä?)purkki käy?
2)Siis oksia,kurkkua,mitä muuta?Mitäs talvella syötän?Mikä on paras salaatti?
3)Hoito.Siis täytyy sumuttaa kerran päivässä illalla?Entäs paskojen pois siivous.Täytyykö ne siivota?Miten saan kätevästi kuivat oksat/hedelmät pois(meillä kasvaa Rönsylilja.Oliko se hyvä?)
4)Onko tiettyä aikaa kun poikasia tulee?Miten ne munat erottaa paskasta?Miten ne siirretään munima purkkiin?Milloin ne sitten siirretään takaisin yhdyskuntaan?
5)Monta sirkkaa voi laittaa purkkiin,siis alkavatko ne tapella tai mitään
6)Vanhemmat kysyivät että lähteekö niistä meteliä ja haisevatko ne?

Kiitos niille jotka viitsivät vastata.Kauheasti kysymyksiä,moniin kyllä tiedän vastauksen mutta kysyn silti.

17

5991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja???

      Eli moi!!!!!!
      Mulla on terraario joka on kooltaan 21 litraa.Miniminä pidetään semmoista joka olisi 12 litraa.Että kannattaa hankkia mahdollisimman ISO!!!!!!No sirkoille kelpaa esim. kurkku,salaatti
      vadelman lehdet,haavan ja koivun lehdet,sekä salali.Rönsyliljaa en ole kokeillu.Salaatilla ei pitäis olla suurta merkitystä,mutta kait se tavallinen vihreä ruukkusalaatti on se paras vaihtoehto.Talvella voit antaa esim. salaattia,kurkkua,rönsyliljaa ja SALALIA.....Mä sumutan sekä aamulla että illalla.No mä siivoon purut kerran viikossa.No otat ne oksat pois terraariosta.No mulla tuli pari viikkoa sen jälkeen ku olin Kertun hankkinu,et temmotii......No munat on silleen pyöreitä ja niissä on semmonen vaalee kohta ja paska on yleensä mustaa ja epätasaista ja pitkulaista.No mä oon siirtäny ne ihan käsin.......Sitte varmaan ku ne on niin isoja ettei ne karkaa pienimmästä raosta.No ne voi syödä toistensa jalkoja ja tuntosarvia jos niillä on liian vähän tilaa.No niistä ei lähde ainakaan mitään hajuja jos terraariossa ei oo turvetta pohjalla vaan puruja(mörtti röpö).Ne ei osaa pitää muuta meteliä ku knik knik...ku ne syö....Toivottavasti oli apua....!!!

    • Zennukka

      1.No korkeus on aika tärkeää tuossa tilassa ja riippuuhan siitäkin tuo koon tarve että kuinka monta sauvasirkkaa ostaa yms.

      2.Sauvasirkat jotka minulla on tykkäävät kyllä todella paljon vadelman lehdistä ja talvella syötän tavallisa salaatteja.

      3.Itse ''ruiskutan'' vettä iltaisin. paskoja itse siivoan kerran viikossa tai kahdessa kun eivät nuo hirveästi jätöstä tee. kuivat oksat jaät aina itse vain noukin tarpeeksi ajoissa etteivät jää kiinni minnekään.

      4.Sauvasirkat munivat aina silloin tällöin ilman hedelmöitystäkin tulee poikasia. ja munat ovat pyöreämpiä kuin paska. munia ei välttämättä tarvite siirtää munima purkkiin ne voi jättää siihenkin mihin ne on munittu.

      5.minulla on 4sauvasirkkaa samassa purkissa onhan tuo aika iso niille mutta en varmaan uskalla muuta kuin yhden lisää tuonne ettei tule mitään tappeluja.

      6.Meteliä ei tule ja jos tulee niin itse en ole ainakaan kuullut, ei ahaise ellei ihan nenää kiinni niiden asustuspaikkaan työnnä jossa vain haisee kasvit mitä niille on ruuaksi laittanut.

    • Pippuri

      MoiZ. Mitäs teillä oisi tietoa sauvasirkan munien koosta? Oisko ehkäpä kuvia sauvasirkkojen munista? Olen kiitollinen sille, joka vastaa viestiin. ♥

    • Sauvasirkka-fani

      1.Minulla on terraariona vanha 100litran akvaario. Se on kyllä niille aika iso... Pitkiä matkoja (esim mökkimatkoja) varten minulla on pienenmpi terraario.
      2.Minun sauvasirkat syövät aika paljon kokoonsa nähden. eniten ne rakastavat horsmaa.
      3.Minä sumutan kaksi kertaa päivässä.Ne paskat voi siivota aina välillä.
      4.Minun sirkoilla ei ole vielä poikasia tullut. Joten siihen en osaa vastata.
      5.Minulla on kaksi sauvasirkkaa eikä ne välitä toisistaa ollenkaan. ne vaan menee siellä ympäriinsä eikä kiusaa toisiaan.
      6.Niistä ei lähde minkäänlaista ääntä, eikä hajua.

    • Ramses XII

      1)= täytyy olla sellanen suuri terraario väh:kolmekertaa suurempi kuin suurin sirkka siis pituudelta jotta se mahtuuu luomaan nahkansa.
      2)=sille voi syöttää mitä tahansa salaattia ja kurkku käy talvella.
      3)=täytyyy sumuttaa kerran päivässä eli illalla jotta ne saavatjuotavaa.ja paskoja ei tartte kerää.
      ja muovikasvit käyvät hyvn kiipeilyosiksi.
      4)=ei ole tiettyä aikaa millon poikaset tulee ja kyllä neerottaa paskasta.
      5)=yhteen terraarioon voi laittaa 4-5 sirkkaa mutta tavallinen uovipurkki ei käy täytyy olla terraario.ja ei ne tappele mitenkään.
      saattaa joskus mutta ei haittaa.
      6)=niistä ei lähde meteliä ne ovat täysin äänettömiä ja ne ovat myös hajuttomia.

      • Patu 12345

        Kuinka vanhaksi sauvasirkat elävät yleensä??


      • pöysti123
        Patu 12345 kirjoitti:

        Kuinka vanhaksi sauvasirkat elävät yleensä??

        sauvasirkat elävät yleensä jos hoitaa kunnolla ni 8-18kk


      • pöysti123
        pöysti123 kirjoitti:

        sauvasirkat elävät yleensä jos hoitaa kunnolla ni 8-18kk

        vahingoittaako sauvasirkat toisiaan tai jotain mulla on nyt 1 mutta olen ostamassa 3 lisää onko mahdollista että ne rupeavat tappelemaan??


      • MitsuTMW
        pöysti123 kirjoitti:

        vahingoittaako sauvasirkat toisiaan tai jotain mulla on nyt 1 mutta olen ostamassa 3 lisää onko mahdollista että ne rupeavat tappelemaan??

        Ei ne ala tappelemaan jos sinulla on tarpeeksi iso boxi nille
        liian ahtaassa tappeluita syntyy helpommin


      • simpo
        MitsuTMW kirjoitti:

        Ei ne ala tappelemaan jos sinulla on tarpeeksi iso boxi nille
        liian ahtaassa tappeluita syntyy helpommin

        mulla on ollu kaksi sauvasirkkaa.nyt viimeinen kuoli ja oli tehnyt munat terraarion pohjalle,kasvatin munista poikaset suihkuttamalla vettä joka päivä terraarioon.munat eivät selviä ilman vettä!!!
        muuten munat kuivuvat.nyt terraariossa on 3 sauvasirkan poikasta.ovat jo 4cm pitkiä.muuten ne sauvasirkan munat ovat n:2-3mm korkeita ja 1-1.5mm leveitä.munien toisessa päässä on vaaleahko pyöreä kuvio.josta tietääkseni poikasen kuoriutuvat.munien tultua aikuisen sirkan takapuolesta,niin ne kuoriutuvat n:3-20viikon kuluttua.kuoriutuneita poikasia kohti ei saa suihkuttaa vettä!!!eli jos poikaseen suihkuttaa vähänkin vettä niin se ei pysty vaihtamaan kuortaan.jolloin poikanen kuolee:( joten varo suihkuttamista pieniä poikasia kohti.poikasiin saa suihkuttaa vettä vasta kun ne ovat n:2cm pitkiä.terraariota pitää muuten suihkuttaa joka päivä yhden kerran koko sauvasirkan elin ajan ajan


    • sauvis

      ei miummielest ne kyl sillee tappele....

    • mollumi

      Minulla on todella monta sauvasirkka vauvaa

      • mollumi

        eli miten voin olla osumatta niihin kun suihkin vettä :o pitääkö aikuiset ja vauvat erottaa ? kertokaa joookos :)


      • MOLLUSKI !#?&%@¶°§:)
        mollumi kirjoitti:

        eli miten voin olla osumatta niihin kun suihkin vettä :o pitääkö aikuiset ja vauvat erottaa ? kertokaa joookos :)

        Olemme hankkimassa sauvasirkkoja, ni mikä laji olis paras ja helpoin hoitaa. Ja miten usein niitä munia tulee kun emme haluaisi liikaa niitä sauvasirkkoja?


      • sauvis
        mollumi kirjoitti:

        eli miten voin olla osumatta niihin kun suihkin vettä :o pitääkö aikuiset ja vauvat erottaa ? kertokaa joookos :)

        Itse pidin vauvoja toisessa terrassa kunnes olivat jotain 5cm pitkiä ja sitten takaisin toisten luo.


    • MERIMAKKARA5000

      KAAAAAAAAAAAAAAAKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • tietoisku:)

      moikka!
      1. mun terraario on kooltaan: 30x20x25 semmonen liskoterraario miss lasiovet.
      2. mun sirkka syö kesällä lehtiä ja talvella salaattia. kesän lemppari on ehdottomasti vattu.
      3.sumutus kerran tai kaks pv:ssä (sumuta sillo jos sirkka avaa suunsa ja "nuolee" lasia. kakat siivoon sillon ku huvittaa:)
      4. poikasia tulee vasta aikuisina eli noin 10 cm pitkinä. mun sirkka ei oo viel muninu, mut kyll seki aika kohta koittaa...
      5. mun toinen sirkka kuoli alkusyksystä nahanluonnin epäonnistumiseen- niihin seurauksiin... ku sillon se viä eli ne kyll kerran pureskeli toistesa raajoja ja molemmilt katkess tuntosarvi:)
      6. sirkoista ei lähde mitään meteliä ja joskus terraario saattaa hieman haista jos kosteus on liian suuri kakkoja ei oo siivonnu vähään aikaan. (joskus oon tavannu terraariossa hieman hometta , mutt sit vaa kaikki homehtuneet pois terraariosta)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2090
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1783
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      95
      1283
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe