Käyttekö suihkussa aamulla vai illalla? Tiedän paljon ihmisiä jotka käyvät vain aamulla suihkussa. En voisi ajatellakaan meneväni nukkumaan puhtaiden lakanoiden väliin käymättä peseytymässä kunnolla . Eivät olisi lakanat kauaa puhtaat jos kömpisin sinne aina päivän pölyt ja hiet niskassani ja jaloissani.
Lakanat vaihdan vain 3-4 viikon välein eivätkä silloinkaan näytä likaisilta.
Aamu- vai iltasuihku?
60
1940
Vastaukset
- ...
Kerran- pari kuussa.
=DW=- tiinaex...
suihkussa vai lakanoissa ;)
- eikönäin
tiinaex... kirjoitti:
suihkussa vai lakanoissa ;)
pimeessä ja peitonalla
- Valossa päivän.
eikönäin kirjoitti:
pimeessä ja peitonalla
Lakanat ja tyynyliinat vaihdan joka viikko.
Eikö olekin ihme koska olen mies.
Saunon kolme kertaa viikko.
Hiostavin asia arkirytmissä on käynti kaupassa.
Eikä se nyt ole mitenkään hikinen reissu.
- ei eläkkeellä
Aamulla ennen töihinmenoa käyn suihkussa. Siihen herään silläaikaa kun kahvikeitin valmistaa kahvin.
Päivän lehdet, seurustelu avokin kanssa 20 min. ja meikit ja föönit sitten menox.
Illalla menen vielä suihkuun, jos on innostuttu peuhaamaan, mutta muuten kasvojen puhdistus ja strateegisten kohtien pesukintaalla pesu!
Lakanat vaihdan 2 v. välein ja tyynyliinan joka viikko! Näillä sujuu :D- töttöröö
Tuota, tuota...
Se 2 vuotta on kyllä melko pitkä lakananvaihtoväli...:-) - ei eläkkeellä
töttöröö kirjoitti:
Tuota, tuota...
Se 2 vuotta on kyllä melko pitkä lakananvaihtoväli...:-):DDDDDDD ois se!
- tiinaex...
töttöröö kirjoitti:
Tuota, tuota...
Se 2 vuotta on kyllä melko pitkä lakananvaihtoväli...:-)mutta mitä sitä suotta lakanoita vaihtamaan usseemmin kun koko aja lotraa suihkussa ;)
- kohtuullisesti
Talvisin aamusuihkussa ja vain 2 kertaa viikossa saunassa iltaisin jolloin luonnollisesti myös suihkuttelen. Iltaisin riittää hampaiden-, kasvojen-, käsien ja alapään pesu.
Kesällä aamu- ja iltauinti, jonka jälkeen suihku.
En tee mitään sellaista työtä talvisin missä hikoilisin tai likaantuisin ja vaatteethan minulla on ihoni suojana, joten en turhaan halua kuivattaa ihoani liialla pesulla.- kohtuullisesti
Ai niin, lakanat vaihdan joka viikko. Ihanaa sujahtaa lauantaina saunan jälkeen puhtaalle tuoksuviin lakanoihin.
- tiinaex...
mää vaihdan lakanat joka päivä ja käyn suihkussa ainakin viis kertaa päivässä aamuin illoin keskellä ja iltapäivällä ja vielä siinä välissä ja sujahtelen puhtaisiin lakanoihin joka iltaisen saunan jälkeen ;)
- :))
:))))
Onko alkanut kasvaa suomuja?
- tiinaex...
pikkuhuiljaa... mutta on niin mukavaa sujahtaa puhtaana puhtaisiin ;)))))
- tiinaex...
siis on ruvennut kasvaan suomuja pikkuhiljaa ;)))))
tiinaex... kirjoitti:
siis on ruvennut kasvaan suomuja pikkuhiljaa ;)))))
Mikä sen mukavampaa kuin pujahtaa valkoisten satiinilakanoiden väliin, viileään ja puhtaana...;)
- kohtuus kaikessa.
Kahdesti-kolmesti viikossa suihkussa, lakanat vaihdan tarpeen mukaan, noin kahden viikon välein.
Asun kahdessa paikassa joten ei tarvise nukkua samassa vuoteessa joka yö.
Aika likaisia olette kun pitää aamuin illoin läträtä suihkussa joka päivä. Pesen tietysti joka ilta intiimialueen, puhdistan ja rasvaan naamani.
Muistan ajan että lämmitettiin sauna kerran viikossa, siellä peseydyttiin.
Ei kukaan ole valittanut että haisen, miesystäväni kyllä sanoisi ei ole sillai hienotunteinen. - tarvittaessa suihku
Ymmärrän hyvin jos käy vaikka keskellä yötä suihkussa ja heittää vaatteet parvekkeelle, syykin selvä on työssä pizeriassa tai ravintolan keittiössä. Työstä lähdettyä vaatteet ainakin hiukset tuoksuvat työpaikan antamille tuoksuille oliiviöljylle.
Työssä ollessani suihku aina työpäivän jälkeen ja puhdasta vaatetta ylle, elämä sai uuden vireen päivään. Mitään pakko suihkussa käyntejä en ole koskaan harrastanut, mutta kerran päivässä suihku tekee pirteän hyvän olon tunteen. - zz-zz
Iho kuivuu liikaa, jos joka päivä suihkutetaan. Ainakin talviaikaan pyrin välttämään päivittäistä suihkua. Liikuntasuorituksen jälkeen on pakko käydä suihkussa, mutta silloin on pestävä rasvalla, se ei kuivata ihoa.
- Yx vaaan
Jeps. Hyvä kysymys. Olen pannut merkille., että useimmat naiset haluavat käydä suikussa aamuisin, vaikka ei olisikaan kummempaaa menoa kuin kauppaan. Mutta iltaisin sillä ei ole väliä. Itse olen toisa maata. Iltainen suihku toimii vielä seuraavan päivän. Mutta jos illalla menee toisen viereen mukkumaan, niin silloin pitää olla raikas.. Yhteenveto: naisille on tärkeää olla "timmissä" ulkomaailmassa, muttta ei kotona. Ikäväää.
- *nainen*
Kesällä päivittäin,riippuu hikoilun määrästä ja mitä puuhaa.Talvella harvemmin,kuitenkin melkein päivittäin,illoin aamuin hampaat,kasvot ja strategiset paikat,siisti pitää olla,ja tukka puhdas.
Suihkaus lempihajuvettä puhtaalle iholle,vaatekomeroni tuoksuu kokonaisuudessaan samalle,pidon jälkeen vaatteet menee aina parvekkeelle tuulettumaan,saattavat olla montakin päivää ja tuoksu on raikas.
Vuodevaatteet viikoittain,pyyhkeet samoin.Siisti mikä siisti ja huoliteltu.- YY00
Hajuvesi pitäisi kieltää, jos ihmisten ilmoilla liikkuu. Hajusteet aiheuttavat suunnattomasti harmia allertigoille.
YY00 kirjoitti:
Hajuvesi pitäisi kieltää, jos ihmisten ilmoilla liikkuu. Hajusteet aiheuttavat suunnattomasti harmia allertigoille.
Valitettavasti näin on. Voimakkaat hajusteet salpaavat hengityksen.Sama on partavesien kanssa.
Puhtaalle tuoksuva ihminen ilman hajusteita on paras.
- Ikä vaikuttaa
Jos käy päivittäin suihkussa, niin on suositeltava, ettei käytä vahvaa suihkusaippuaa, ainakin tässä iässä, ihon kimmoisuus heikkenee. Suositellaan mietoa oliivia tai aloe veraa sisältävää suihkusaippuaa tai muuta vastaavaa.
- L - L
Ei kumpaakaan vaan päiväsuihku.
Arkisin ja sunnuntaisin suihkuttelen salihikoilun jälkeen puolen päivän tietämissä.
Lauantai on kylpypäivä.
Tekstiilien vaihdosta minulla ei ole mitään kuvaa.
Vaimo vaihtelee haluamanaan ajankohtana lakanat, pyyhkeet, tyynyliinat ja uniasuni.
Käyttövaatteet olen oppinut tiputtamaan likapyykkikoriin ennen huomautusta.
Mieleeni ei juolahtaisi sujahtaa alastomana lakanoiden väliin huokumaan ihon luonnollista eritystä vaikka huomaamattomamminkin.
Päiväpeitto ei häiriinny, muuten kuin ruttaantumalla, asuttomista puuhista.- 20+8
Mieleeni ei juolahtaisi sujahtaa alastomana lakanoiden väliin huokumaan ihon luonnollista eritystä vaikka huomaamattomamminkin.
- L - L
20+8 kirjoitti:
Uhkana haaste raastupaan ja mittavat vahingonkorvausvaatimukset. Pitkä juttu mutta jäänyt mieleeni.
Vuosia sitten teimme erään suomalaisen eläköityneen upseerin kanssa koko talven kattavan vuokrasopimuksen Espanjan asuntoomme.
Parin kuukauden jälkeen alkoi tulemaan kirjeitä ( ennen nettiaikaa ) joissa meitä uhattiin oikeudella. vahingonkorvausvaatimuksilla ja asuntomme irtaimiston polttamisella.
Ukko väitti asuntomme olevan syyhypunkkien tai vastaavien pesä ja joutuneensa sen vuoksi käymään usein lääkärissä ja asuneensa kaksi viikon jaksoa hotellissa.
Uhkasi meitä haasteella oikeuteen ja mittavilla korvausvaatimuksilla.
Ihmettelin juttua koska olimme siellä samanaikaisesti muutaman päivän eikä meillä ollut vastaavanlaisia havaintoja kuukuasienkaan jaksolta.
Soitin ko. henkilön Suomessa olevalle vaimolle joka oli täysin tietämätön asiasta.
Lopulta selvisi, että herran iho-oireet johtuivat runsaasta suihkuttelusta.
Liikkuessaan rannassa lyhyissä vaatteissa hän sai iholleen suolaa jokatiietenkin piti huuhtoa pois.
Herra pesi perusteellisesti ja iho-oireiden ilmettyä hän lisäsi pesemistään.
Ja oireet pahenivat.
Vettä kului saman verran kuin meillä kotona ok:ssa 4-hengen perheellä kaksine viikottaisine saunomisineen, suihkuineen, pyykkeineen yms.
Talossamme on lisänä oma kaupungin juomakelpoisen veden puhdistamo.
Vesi on voimakkaasti kloorattua ja ties mitä kemikalioita sisältävää.
Suihkuttelu oli aiheuttanut kaiken tuon kalabaliikin.
Iho kuivui katastrofaalisesti.
Tämä oli ikävin kokemus suomalaisista vuokralaisista.
Annoin ukolle häädön ja määräsin asioitamme hoitavan toimiston katkaisemaan sieltä sähköt.
Mitään muuta jälkimainikia ei tullut paitsi ko. henkilöltä kutsu tulla heille saunomaan ja nauramaan hasulle sattumukselle.
Minua ei naurattanut lainkaan, ei silloin eikä nyt!
Pitkän litanian lyhyt viesti: Suihkuttelu on epäterveellistä ja henkilösuhteita tuhoavaa!
- 14+3
Päivittäinen suihku ei ole tarpeellinen tällä iällä, jos ei ole erityisen hikeennyttäviä liikuntasuorituksia tehnyt. Moni tietysti tekee, ja jos on hionnut kunnolla päivän aikana niin tietysti on syytä suihkuun mennä, mutta pelkkä vesisuihku useimmiten riittää. Kainalot on toki syytä jollain puhdistusaineella pesaista.
Liialla suihkussa lotraamisella ihon oma toiminta häiriintyy ja joutuu liikakierroksille, kuivuu liikaa. Miettikää ihmeellä ihmiset sitäkin.- 1943
Samaa mieltä. Tarpeen mukaan käyn. Kasvot pesen aamuisin haalealla vedellä. Olen havainnut, että oma rasvakerros pysyy iholla, ei tarvitse rasvailla usein. Vaatteita vaihdan, myös liinavaatteita melko tiheään.
- ihon terveys ok
minusta on jotenkin menny liiallisuuksiin peseminen, ei kenekään iho kestä jatkuvaa jynssäämistä..
- höpö höpö
Kuka käskee jynssätä ja kuurata itseään mattosaippuoilla. Ei vesi varallista ole. Marco Polo TV-sarjassa aasialaiset epäilivät, että eurooppalaisilla oli jokin vakava sairaus, kun haisivat niin pahalle. Eurooppalaisilla taas oli epäillys, että liian usein peseytyminen on epäterveellistä. Keskiajalla peseytymistä pidettiin syntisenä turhamaisuutena. Herran nuhteessa elävät hurskastelijat välttivät itseensä kohdistuvaa turhanmaisuutta ja peseytyivät epäluuloisina ja pitkin hampain.
Ihmiset pitävät kiinni totutuista vanhoista tavoista ja uskovat uusien tuulien ja kehityksen olevan aina ja pelkästään vahingollisia. 1970-luvulla toitotettiin, että hiuksia ei saa pestä kuin korkeintaan kerran viikossa. Pelkkää potaskaa. Olen jo vuosikymmenien ajan pessyt hiukseni 3-7 kertaa viikossa, eikä siitä ole ollut mitään haittaa. Päin vastoin. Pitkähkö tukkani takkuuntuu sitä vähemmän, mitä useammin sen pesen.
Lämpimillä alueilla veden äärellä ihmiset saattavat käydä uimassa monta kertaa päivässä. Eikä se ole osoittautunut haitalliseksi. Jos peseytyy harvakseltaan, niin silloin tietty tarvitaan perusteellisempia puhdistusmenetelmiä, mutta jos peseytyy usein, niin ei itseään tarvitse joka kerta perinpohin jynssätä.
- YksMies1
Suihkuun aamulla ja illalla ja suihkuaineena apteeksista ostettava ,ihoa säästävä *****jossa on myös maailman paras tuoksu.
- exretti
Ettekö ota koskaan kultasuihkua?
- Iltasuihkuttelija
Noin just, itekkiin käyn mielummin illalla suihkussa ennen nukkumaan menoani kuin aamuisin, mutta toki joskus suihkuttelen aamuisinkin tarpeen vaatiessa. En kuitenkaan käy sekä että aamuin illoin suihkussa, kuten jotkut käyvät.
Lakanat mä vaihdan meidän parivuoteeseemme kahden viikon välein. Just kävin suihkussa.
Ei mulla ole mitään sääntöjä suihkun suhteen.
Kun paljon hikoilee esim. kesällä käyn useammin ja kun talvella ei ole niin kuuma niin harvemmin.
Turha vedessä läträäminen ei ole iholle hyväksi, varsinkin jos aina käyttää kaikenmaailman aineita. Sitten pitäis jatkuvasti rasvatakin.
Kaiketikin on tänä päiväna useimmilla vessassa bideet sun muut jutut ja naaman pesut käy ilman suihkuakin, samoin kainalot.- herkkä nenä nääs
Tottakai aamulla ja illalla on syytä käydä suihkussa. Illalla pestään pois päivän lika, ja aamulla huuhdellaan pois sisäisesti puhdistavan unen ihoeritteet. Yöjunissa ennenvanhaan haisi aamulla happamalta. Oli huono ilmanvaihto ja ihmisistä lähti käryä. Aamupikajunalla töihin mennessä seisoskelin aina eteisessä.
- -----
Mahoton olet läträämään. Millaiset on vesilaskut?
- herkkä nenä nääs
----- kirjoitti:
Mahoton olet läträämään. Millaiset on vesilaskut?
Joo, isot ovat vesilaskut, mutta ei se käyntikerroista johdu vaan siitä, että suihkussa ollaan tarpeettoman kauan. Suihkussa virtaa vettä siinä 10 litraa minutissa. Joskus käytimme munakelloa suihkussa muistuttamassa siitä, että kylppäri on eri asia kuin uimahalli. Lasku tippui heti puoleen. Nyt on taas lipsunut uimisen puolelle. Pesen suihkussa käynnin yhteydessä hampaat virtaavan siuhkun alla ja tulee siinä nautittua pelkästä veden ihanasta hivelystä iholla. Kesällä tykkään seisoskella kaatosateessa. Nyt on liian kylmää siihen touhuun. Täytyy taas ryhdistäytyä ja alkaa ottaa lyhyempiä suihkuja. Käyntikertoja en vähennä. Minulla on rasvoittuva iho, enkä pidä härskiintyvän ihorasvan hajusta
- enpäsanokukaoon
herkkä nenä nääs kirjoitti:
Joo, isot ovat vesilaskut, mutta ei se käyntikerroista johdu vaan siitä, että suihkussa ollaan tarpeettoman kauan. Suihkussa virtaa vettä siinä 10 litraa minutissa. Joskus käytimme munakelloa suihkussa muistuttamassa siitä, että kylppäri on eri asia kuin uimahalli. Lasku tippui heti puoleen. Nyt on taas lipsunut uimisen puolelle. Pesen suihkussa käynnin yhteydessä hampaat virtaavan siuhkun alla ja tulee siinä nautittua pelkästä veden ihanasta hivelystä iholla. Kesällä tykkään seisoskella kaatosateessa. Nyt on liian kylmää siihen touhuun. Täytyy taas ryhdistäytyä ja alkaa ottaa lyhyempiä suihkuja. Käyntikertoja en vähennä. Minulla on rasvoittuva iho, enkä pidä härskiintyvän ihorasvan hajusta
Joku pahempi vikahan sinulla täytyy olla kun yhtenään pitää suihkutella. Et ole ajatellut tohtorille näyttää ihoasi? Saattaisi löytyä helpotusta...
Tai löytyisikö vika korvien välistä?
Mitä ihmeen järkeä on pestä ihon oma rasva suojaavine bakteerikerroksineen pois ja levittää tilalle jostakin minkinraadosta puristettua rasvaa? Ja sama pian uudestaan? Aivan hölmöä hommaa!
Eikä se hiki haise heti. Sitten vasta kun haitalliset bakteerit alkavat elää siinä. Eli muutaman päivän päästä. Minun ei ole tarvinnut koskaan rasvata ihoani kun en yhtenään jynssää sitä. Ja ihoani kadehtii aika moni... - Herkkä nenä nääs
enpäsanokukaoon kirjoitti:
Joku pahempi vikahan sinulla täytyy olla kun yhtenään pitää suihkutella. Et ole ajatellut tohtorille näyttää ihoasi? Saattaisi löytyä helpotusta...
Tai löytyisikö vika korvien välistä?
Mitä ihmeen järkeä on pestä ihon oma rasva suojaavine bakteerikerroksineen pois ja levittää tilalle jostakin minkinraadosta puristettua rasvaa? Ja sama pian uudestaan? Aivan hölmöä hommaa!
Eikä se hiki haise heti. Sitten vasta kun haitalliset bakteerit alkavat elää siinä. Eli muutaman päivän päästä. Minun ei ole tarvinnut koskaan rasvata ihoani kun en yhtenään jynssää sitä. Ja ihoani kadehtii aika moni...Siis mistä päättelit, että joudun rasvaamaan ihoani. Käsivoidetta käytän jonkun verran ja kasvovoidetta satunnaisesti, mutta koko kroppaani en rasvaa koskaan. Ei tarvitse, vaikka käyn suihkussa kahdesti päivässä. Enhän minä siellä suihkussa ihoani jynssää ja varsinkaan saippualla ja harjalla hinkkaile. En voisi kuvitella, että kohtelisin itseäni kovakouraisesti ja jynssäisin ihoani vihamielisesti. Sulla on ihan sairas käsitys peseytymisestä. Mä vaan rakastan vettä ja suihkun jälkeistä raikkautta. Aamusuihkuni nyt on lähinnä virkistävää huuhtelua. Ei hyvät bakteerit vettä pelkää, enkä minä pelkää bakteerejani. Enkä kirjoittanut yhtään mitään hien hajusta. En tarvitse edes deodorantteja.
Ja miks ihmeessä kävisin lääkärille näyttämässä tervettä ihoani, kuten vihamielisesti kehotit. Niin joo, 4 vuotta sitten sain etelänmatkalla jotain näppylöitä. Palattuani kävin lääkärissä. Lääkäri sanoi, että muuten terve ja hyväkuntoinen iho ja sanoi näppyjen olevan allergista alkuperää ja antoi kortisonitabletteja. Ohi meni, eikä oo sen koommin vaivannut.
Mutta ihan oikeesti, mulla on erittäin herkkä hajuaisti. Olin Romaniassa lomamatkalla. Sunnuntaiaamuna hotellissa ei ollut tavanomaista seisovaa pöytää, vaan hovimestari otti tilaukset pöydästä. Haistoin heti, että herra hovimestari ei ollut käynyt aamulla suihkussa. Ei haissut hielle, vaan hänestä lähti sellainen haju, jota ihmisestä tulee nukkumisen aikana. Itse pidän parempana huudella unihajut pois.
Mistä ihmeestä kumpuaa vihamielisyys peseytymiseen?? En voi muuta kuin ihmetellä. Ei luulis peseytymisen ketään loukkaavan. Vai loukkaako se niitä, jotka eivät itse peseydy tarpeeksi usein. - -------
Herkkä nenä nääs kirjoitti:
Siis mistä päättelit, että joudun rasvaamaan ihoani. Käsivoidetta käytän jonkun verran ja kasvovoidetta satunnaisesti, mutta koko kroppaani en rasvaa koskaan. Ei tarvitse, vaikka käyn suihkussa kahdesti päivässä. Enhän minä siellä suihkussa ihoani jynssää ja varsinkaan saippualla ja harjalla hinkkaile. En voisi kuvitella, että kohtelisin itseäni kovakouraisesti ja jynssäisin ihoani vihamielisesti. Sulla on ihan sairas käsitys peseytymisestä. Mä vaan rakastan vettä ja suihkun jälkeistä raikkautta. Aamusuihkuni nyt on lähinnä virkistävää huuhtelua. Ei hyvät bakteerit vettä pelkää, enkä minä pelkää bakteerejani. Enkä kirjoittanut yhtään mitään hien hajusta. En tarvitse edes deodorantteja.
Ja miks ihmeessä kävisin lääkärille näyttämässä tervettä ihoani, kuten vihamielisesti kehotit. Niin joo, 4 vuotta sitten sain etelänmatkalla jotain näppylöitä. Palattuani kävin lääkärissä. Lääkäri sanoi, että muuten terve ja hyväkuntoinen iho ja sanoi näppyjen olevan allergista alkuperää ja antoi kortisonitabletteja. Ohi meni, eikä oo sen koommin vaivannut.
Mutta ihan oikeesti, mulla on erittäin herkkä hajuaisti. Olin Romaniassa lomamatkalla. Sunnuntaiaamuna hotellissa ei ollut tavanomaista seisovaa pöytää, vaan hovimestari otti tilaukset pöydästä. Haistoin heti, että herra hovimestari ei ollut käynyt aamulla suihkussa. Ei haissut hielle, vaan hänestä lähti sellainen haju, jota ihmisestä tulee nukkumisen aikana. Itse pidän parempana huudella unihajut pois.
Mistä ihmeestä kumpuaa vihamielisyys peseytymiseen?? En voi muuta kuin ihmetellä. Ei luulis peseytymisen ketään loukkaavan. Vai loukkaako se niitä, jotka eivät itse peseydy tarpeeksi usein.Itse pidän parempana huudella unihajut pois.
- Herkkä nenä nääs
------- kirjoitti:
Itse pidän parempana huudella unihajut pois.
Sinä se jaksat vihoitella! Etkä pysy millään faktoissa. En minä ole yhtään mitään määrännyt! Tarkistapa ilman tunteen paloa, mitä minä oikeastaan sanoin, ja mikä oli omaa suuttumustasi. Ja jos tarkkoja ollaan, niin sinä itse olet yrittänyt toistamiseen solvata minua ja minun suihkussa käyntejäni jankkaamalla, että minussa olisi muka jotain vikaa, jopa lääkäriin kehotit menemään. Oletko sä ilkeäluonteinen ihminen?
Pettymykseksesi joudun toteamaan, ettet sinä minusta sairasta saa, vaikka maailman tappiin asti nälvisit. Ehkä herkkä hajuaisti on jonkun mielestä vika tai ainakin ärsyttävä piirre, mutta tunnen ihmisiä, joilla on vielä herkempi nenä. Hyvästä hajuaistista voi olla vielä joskus hyötyä, jopa rahallista, jos ilmasto lämpenee niin paljon, että metsissämme alkaa kasvaa tryffeleitä. Tullistakin vois löytyä kiva lisäansio.
Ja by the way, oletko satavarma, ettei sinusta lähde nukkuessasi mitään hajua. Kaikesta elävästä ja elottomastakin kun lähtee hajua. Roboteissakin on oma ominaishajunsa.
Ja tässä ylistystä vedelle voitehista vanhimmalle:
I´m singin´ in the shower,
Just dancin´ in the shower.
What a glorious feeling,
And I´m happy again.
I´m laughing ...
Mitä luulet, kumpi olis järkevämpi hankinta poreamme kylpyhuoneeseen vai kylpytynnyri pihalle?
- 2xpäiv
Lum*** Ber** ref***
21n
Parempaa suihkugeeliä ei maailmassa ole.- 2xvrk
On Bo** S**pin greipintuoksuinen
- sauna myös
Kuka mahtaa voitta suihkukilpailun.
- puhtoinen pulu.
Minä käyn tunnin välein, jos hikoilen, useammin.
Lakakanat vaihdan kahdesti vuorokaudessa. - Tarkka mies.
puhtoinen pulu. kirjoitti:
Minä käyn tunnin välein, jos hikoilen, useammin.
Lakakanat vaihdan kahdesti vuorokaudessa.Vaihdoin jo viidennet lakanat tänään kun ei muut sopineet sävy sävyyn aluskalsareitteni kanssa.
Suihkussa kävin 9 kertaa varmuuden vuoksi, ettei jää mitään rasvaa iholle.
Naamankin pesin tuossa 5 minuuttia sitten.
Nyt pähkäilen josko sittenkin vaihtaisin vielä pussilakanan. Eihän sen tarvii olla keltainen.
Herätyskellon pistin soimaan klo 4.00 että muistan mennä suihkuun. Toisen suihkun otan aamukahvin jälkeen jotakin 6.00.
Ai niin huomenna on lauantai. Saunapäivä. Käynkin siellä kolmesti. Naapureidenkin vuorot vien mennessäni. - ;-))))))))))))))
Tarkka mies. kirjoitti:
Vaihdoin jo viidennet lakanat tänään kun ei muut sopineet sävy sävyyn aluskalsareitteni kanssa.
Suihkussa kävin 9 kertaa varmuuden vuoksi, ettei jää mitään rasvaa iholle.
Naamankin pesin tuossa 5 minuuttia sitten.
Nyt pähkäilen josko sittenkin vaihtaisin vielä pussilakanan. Eihän sen tarvii olla keltainen.
Herätyskellon pistin soimaan klo 4.00 että muistan mennä suihkuun. Toisen suihkun otan aamukahvin jälkeen jotakin 6.00.
Ai niin huomenna on lauantai. Saunapäivä. Käynkin siellä kolmesti. Naapureidenkin vuorot vien mennessäni.Ai keltaiset k****n polttamien kalsareiden kanssa sopivat lakanat? Oliko ruskeaa sävyäkin joukossa?
Mikset vaihda alusvaatteitasi vaan suihkutat itseäsi puhtaaksi ja vaihdat lakanoitasi vähän väliä?
Vaihda puhtaat alusvaatteet suihkun jälkeen, pääset vähemmällä pyykinpesulla. - Roiskerapatut housut
;-)))))))))))))) kirjoitti:
Ai keltaiset k****n polttamien kalsareiden kanssa sopivat lakanat? Oliko ruskeaa sävyäkin joukossa?
Mikset vaihda alusvaatteitasi vaan suihkutat itseäsi puhtaaksi ja vaihdat lakanoitasi vähän väliä?
Vaihda puhtaat alusvaatteet suihkun jälkeen, pääset vähemmällä pyykinpesulla.Tais olla vaaleaa liisteriäkin keltaisen ja ruskean seassa.
- Tarkka mies.
Roiskerapatut housut kirjoitti:
Tais olla vaaleaa liisteriäkin keltaisen ja ruskean seassa.
Juu. Kaikkia kolmea ainesosaa löytyy:) Osa ilmestyy unien aikana :)
Asiasta asiaan ja vitsailu pois.
Kalsarit vaihtoon useamman kerran viikossa. Yöpuvun housujakin on.
Petivaatteet vaihtoon noin viikon välein.
- Toinen yx
Siellä nimim. yx vaan kirjoitti just niin kuin olen itsekin ajatellut: On se ikävää, kun naisille on tärkeää vaan se, minkälaisessa timmisssä on vaikka pelkästään kauppareisulla. Mutta sitten illalla nukkumaan mennesssä ei enää ole väliä. Ja kaveri kun ehkä haluaisi maistella. Siis nuolla vit.tua.
- ammeen ystävä
Ammeessa ihana likoaminen hyvässä tuoksussa pari kertaa viikossa ja aamu ja iltapesut.
Lakanat vaihdan joka toinen viikko ja tyynyliinan joka viikko.
Saunasta en ole koskaan nauttinut.
Asuin kerran asunnossa jossa oli vain suihku. Silloin en koskaan tuntebut itseäni puhtaaksi. Nyt voin vaikka lukea ammeessa ja sitten pestä ja nopea suihku päälle.
Minusta on sääli että ammeet hävitettiin monista asunnoista. Eihän suihkussa voi rentoutua.- Huvinsa kullakin
Niin että haluat lojua ammeessa likavedessä?
- unta palloon!
--Puhtoinen uni.
Siis tiedät??? paljon ihmisiä, jotka käyvät vain aamulla suihkussa??? Tiedätkö, että kaikilla ei ole niin "paskainen" duuni, että iltaisinkin pitäisi käydä suihkussa, koska iltakin on ehkä venähtänyt aamuun ja aamu suihku on se ainoa!!!
Olet sentään mielipiteinesi 60 palstalla ja täällä on liki 70- ikäisiä.
Kyllä me viellä muistamme ajan, kun suihkuja ei ollut. Sauna oli kerran viikossa, joissain ehkä kaksi.
Kuinkahan suuren trauman saisit, jos todellakin kuulisit koko Suomen tilaston joka iltaisesta ja aamuisesta suihkun käytöstä???
Naurettavaa "taivastelua" täällä, mikäli ei ole näitä "mainostajan" aloituksia.- .......
Pakkomielteistä touhua tuollainen suihkuttelu. Tunsin erään joka ei voinut jäädä mökilleni yöksi kun ei ole suihkua, sauna vain. Ei olisi päässyt aamulla suihkuun. Rajoittaa elämää tuollainen puhtaus intoilu.
Tämä on totta! Minulla käy sääliksi kaikkia joita riivaa jokin pakkomielle.
Ei me pa-kaan hukutti aikoinaan vaikka sauna oli kerran viikossa. Naamaa pestiin pesuvadissa ja vaivihkaa intiimejä paikkoja. Asunto oli niin pieni että intimiteetti suojaa ei ollut.
- Suomi ei puhdas
Hei sinä "huvinsa kullakin" et tiedä mitään amme kylvystä jos kuvittelet sen olevan likavettä. Jos on niin nopea suihku huuhtelu vain jälkeenpäin.
Ammeessa todella puhdistuu.
Olen elämässäni joutunut pesemään monia kerrostalon hienoja rouvia ja herroja , jotka ovat vain suihkuja käyttäneet, joiden selät ja kaulat ovat likaisia. Itse myöntävät että kun ammeet poistettiin niin raapimalla omaa ihoa siitä lähtee likaa kynsien alle.
Kaikissa kerostaloissa ei ole saunoja, eivätkä monet ihmiset halua niissä käydä.
Ihmiset haisevat koska varsinkin talvella eivät edes käy usein suihkussa kylmässä kylpyhuoneessa, siksi on sääli että ammeet poistettiin, jossa olisi voinut lämpimässä vedessä pestä.- eräs likainen?
"Suomi ei puhdas"
Enhän tiedä, mutta oletan, että nämä hienot rouvat käyvät pikaisesti suihkussa ja säästävät vettä?
Jos suihkussa malttaa olla kauan lämpimän veden hyväillessä ihoa ja samalla hieroskelee jotain suihkugeeliä, jonka jälkeen harjailee kunnolla ihonsa, niin luulisi (tiedän) puhdasta tulevan.
Se, mikä irtoaa raapiessa kynsien alle ei suinkaan ole välttämättä likaa, vaan ihon uusiutumisesta johtuvaa kuoriutumista, joka tietenkin saunanlöylyissä parhaiten pehmentyy ja lähtee irti, jos on tehokas pesusieni.
Itselleni alkoi muodostua ns. maksaläikkiä kasvoihin, joista tietenkin olin huolissani, että nytkö jo alkaa vanhuudenmerkit ilmentyä?
Otimpa sitten saunareissulle ruokasoodaa ja suolaa, jonka sekoituksella pesin naamaani. Sen jälkeen hunaja naamio ja viellä hetkeksi löylyihin. Eipä ole maksaläikkiä ilmentynyt.
Siis olen likainen, koska käyn perjantaisin saunassa omalla vuorollani. Viikolla käytän näitä vauvojen kosteuspyyhkeitä päivittäin kaikkeen ihon puhdistukseen. Hikisiä päiviä on vain kesällä, jolloin voin käydä useinkin suihkussa, mutta vain viileällä vedellä. - löylyyn
eräs likainen? kirjoitti:
"Suomi ei puhdas"
Enhän tiedä, mutta oletan, että nämä hienot rouvat käyvät pikaisesti suihkussa ja säästävät vettä?
Jos suihkussa malttaa olla kauan lämpimän veden hyväillessä ihoa ja samalla hieroskelee jotain suihkugeeliä, jonka jälkeen harjailee kunnolla ihonsa, niin luulisi (tiedän) puhdasta tulevan.
Se, mikä irtoaa raapiessa kynsien alle ei suinkaan ole välttämättä likaa, vaan ihon uusiutumisesta johtuvaa kuoriutumista, joka tietenkin saunanlöylyissä parhaiten pehmentyy ja lähtee irti, jos on tehokas pesusieni.
Itselleni alkoi muodostua ns. maksaläikkiä kasvoihin, joista tietenkin olin huolissani, että nytkö jo alkaa vanhuudenmerkit ilmentyä?
Otimpa sitten saunareissulle ruokasoodaa ja suolaa, jonka sekoituksella pesin naamaani. Sen jälkeen hunaja naamio ja viellä hetkeksi löylyihin. Eipä ole maksaläikkiä ilmentynyt.
Siis olen likainen, koska käyn perjantaisin saunassa omalla vuorollani. Viikolla käytän näitä vauvojen kosteuspyyhkeitä päivittäin kaikkeen ihon puhdistukseen. Hikisiä päiviä on vain kesällä, jolloin voin käydä useinkin suihkussa, mutta vain viileällä vedellä.Minulla oli maksa-arvot erittäin korkealla,
niin lääkäri puhallutti ja sanoi
jotta sisäisiä suihkuja pitäisi vähentää roimasti.
Kysyin jotta entä saunakaljat niin se sanoi
jotta ei hän ole puhunut saunasta halaistua sanaa.
Sanoin jotta enhän edes juo,
niin hän sanoi jotta nollaapa tuo näyttää,
jotta mene saunaan ja juo ne kaljasi poies. - eräs likainen?
löylyyn kirjoitti:
Minulla oli maksa-arvot erittäin korkealla,
niin lääkäri puhallutti ja sanoi
jotta sisäisiä suihkuja pitäisi vähentää roimasti.
Kysyin jotta entä saunakaljat niin se sanoi
jotta ei hän ole puhunut saunasta halaistua sanaa.
Sanoin jotta enhän edes juo,
niin hän sanoi jotta nollaapa tuo näyttää,
jotta mene saunaan ja juo ne kaljasi poies...löylyyn..
Niimpä niin, ne maksa-arvot! Sen tiedän, että kaksi sisarustani ei voi käyttää minun käyttämiä verenpaine lääkkeitä, koska maksa-arvot kohoavat jostain syystä liikaa.
Itse olen pähkäillyt noita kolesteroli arvojani, vaikka eivät olekkaan kummoiset, mutta siihen määrätyt lääkkeet ovat sitäkin kummoisemmat!?
Kysympähän vain, että kumpi on vaarallisempaa? Lievästi kohonnut kolesteroli, vai lääkkeiden aiheuttama mahdollinen lihasten hajoaminen lukuisine muine kipuineen ja kohonneet maksa-arvot??
Kaiken huipuksi lääkettä ei saisi antaa yli 70 ja senhän minä täytän ensivuona!! Hankkisinko sitä ennen maksavaurion ja lihasten hajoamisen??? En todellakaan. eräs likainen? kirjoitti:
..löylyyn..
Niimpä niin, ne maksa-arvot! Sen tiedän, että kaksi sisarustani ei voi käyttää minun käyttämiä verenpaine lääkkeitä, koska maksa-arvot kohoavat jostain syystä liikaa.
Itse olen pähkäillyt noita kolesteroli arvojani, vaikka eivät olekkaan kummoiset, mutta siihen määrätyt lääkkeet ovat sitäkin kummoisemmat!?
Kysympähän vain, että kumpi on vaarallisempaa? Lievästi kohonnut kolesteroli, vai lääkkeiden aiheuttama mahdollinen lihasten hajoaminen lukuisine muine kipuineen ja kohonneet maksa-arvot??
Kaiken huipuksi lääkettä ei saisi antaa yli 70 ja senhän minä täytän ensivuona!! Hankkisinko sitä ennen maksavaurion ja lihasten hajoamisen??? En todellakaan.Kolestroli ja lihasten hajoaminen. Varokaa!
Ensimmäisen viime vuoden kesäkuussa tehdyn syöpäleikauksen jälkeisinä makuuviikkoina painoni putosi 6kg.
Lähinnä reisien, pakaroiden ja selän lihaksista nesteineen.
Kilot tulivat nopeasti takaisin laardina.
Toinen, viime vuoden lokakuussa tehty leikkaus jatkoi laiskotteluani ja koko revohkan seurauksena oli kolestrolini ja verenpaineeni kohoaminen.
Toista vuotta meni ennen kevyenkään kuntoilun yritystä.
Nyt pystyy jo tekemään jotain oikeaan suuntaan.
Olen toista vuotta illoin popsinut kolestroliin 40mg Simvastatiinia.
Vaikutus lihaksistoon on karmea. Esimerkiksi ennen leikkauksia vedin maasta 180kg ja leukoja 10:n sarjoja.
Lääkityksen vuoksi hajonneet lihakset suoriutuvat nyt hädin tuskin 160kg:sta ja leukailussa 7:n sarjoissakin on tekemistä.
Jos haluatte kestää kasassa niin välttäkää äärimmilleen ainakin Simvastatiinia!
Nimimerkki: Kokemusta on!
Ps. Huolimatta takavuosien intensiivisestä juopottelusta ei maksassani näy merkkiäkään niistä vuosista.
Vaimoltani meni luottamus laboratorion tuloksiin.
Itse jouduin julkisen puolen labrakarenssiin jo viitisen vuotta sitten ja eturauhasen PSA:ta ei tarkisteta kolmeen vuoteen. Kirjallinen kielto.
- mummo
Älä kuivata niin usein ihoasi.Minulla ohut iho lääkäri suositteli pakallis pesuja.
vain kerran viikossa kunnon saunapesu. Eihän kaikilla ole kelmu iho. onneksi.
Kuulun siihen heikompaan srttiin keliakiani johdosta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t277752Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357311Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053600V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!643372Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5903081- 712871
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382568- 342434
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321973- 331524