tul ituossa asennettua semmoinen hökötys,ja poltan puuta öljynrinnalla.missä asennossa savusulkupellin on oltava? entä ensiö ja toisiopeltien asento? nyt säädetty siten että molemmat menee kiinni yhtäaikaa kun lämpö on n80.varaajaa ei ole.
arimax 520 plus kaksoiskattilan peltien asento
1
379
Vastaukset
- srtrsyaer
En tunne kyseistä kattilaa enkä siinä olevia peltejä. Ne selviävät ohjekirjasta.
Mutta palamis ilma kannattaa säätää niin että ensiöilma on on esim 3cm auki ja toisionilma 1cm. Joillakin homma toimii paremmin kuin ensiö onkin vain 1cm auki ja toisio 3. Tähän vaikuttaa mm. piipun koko ja ulkona vallitseva sää. Kylmällä ilmalla piipun veto on kovempi. Eli tämä pitää itse kokeilla. Nyrkkisääntönä sanotaan että luukkujen asennon on oltava sellainen että tuli palaa iloisesti ja savuttamatta, muttei kuitenkaan niin kovalla vedolla että liekit lyövät hormiin. Palamista on helppo säädellä puiden koolla. Itse suosin isoja puitä jotka palavat rauhallisesti eikä esiinny paikallista kiehumista kuten "hammastikuilla"
Sitä automaatti säädintä ei kannata kovin paljoa käyttää. Syynä on se että kun lämpö on noussut niin että luukut ovat vain hiukan raollaan niin kattilasta tulee tervamiilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759