Lavuaarin vaihto

Ärtynyt

Muutin uuteen kämppään ja kun vanhassa tehtiin lopputarkastus, tuli ilmi että kylppärin lavuaarissa oli särö. Olin se kyllä korjannut asianmukaisella liimalakalla, jonka kylppäriliikkeestä olin ostanut, mutta nyt taloyhtiö vaatii lavuaarin uusimista, he***tti vieköön! Menin ostamaan uuden lavuaarin, mutta nyt kuuluu kysymys, miten vaikea operaatio tämä vaihto on? Eli hana pitää irrottaa ja vesi sulkea? Voisiko joku minua viisaampi antaa tarkat neuvot miten tämä tehdään. En aio itse sitä tehdä, mutta haluaisin tietää miten se tehdään ennenkuin rupean värväämään ketään tee-se-itse-putkimiestä siihen... Taloyhtiön miehiä en aio pyytää siihen, he ottavat n.60 euroa tunnilta ja minimilaskutus on kaksi tuntia!! Huhuh...

Kiitos etukäteen jo auttajille!

10

13205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu

Hanaliitinten sulut kiini. Hanan putkiliittimet irti. Hana irti lavuaarista. Viemäriputki irti lavuaarista. Lavuaarin irrotus, joko kannattimineen tai kannattimista. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

• Ärtynyt

..ja ytimekkäästi, hyvä! Vielä yksi kyssäri, mitäs kaikkia työkaluja moiseen tarvitaan..? Jakkari, ruuvari..?

• Jocu
        Ärtynyt kirjoitti:

..ja ytimekkäästi, hyvä! Vielä yksi kyssäri, mitäs kaikkia työkaluja moiseen tarvitaan..? Jakkari, ruuvari..?

Toinenkin jakari ja pihdit viemäriputken irrottamiseksi lavuaarin hajulukosta, mahdollisesti. Katso se lavuaarin kiinnitys. Onnistuuko pulttien tms avaaminen jakarilla?

• Ärtynyt
        Jocu kirjoitti:

Toinenkin jakari ja pihdit viemäriputken irrottamiseksi lavuaarin hajulukosta, mahdollisesti. Katso se lavuaarin kiinnitys. Onnistuuko pulttien tms avaaminen jakarilla?

..ja kumarrus! Eiköhän se näillä hienoilla ohjeilla onnistu!

• sato oy

lavuaari kuuluu taloyhtiön omaisuuteen eli vastaa jos on rikki...tietinkin jos tahallisesti rikottu niin silloin joutuu itse korjaamaan/vaihtamaan. jos et rikkonut tahallisesti niin on toimittu väärin.mielestäni voisit jättää lavuaarin asuntoon ja taloyhtiö voisi vaihtaa sen ilman kuluja sinulle.

• Ressu

Ihmetyttää vaan joidenkin taloyhtiöiden menettely.
      Ollaan niin pirun tarkkoja pikkuasioissa. Nipottamista.
      Ei ymmärretä, että asuntoa tarvitaan asumiseen ja tottakai asumisen jälkiä näkyy vuosien jälkeen.

• Ärtynyt

Kaikissa kämpissä oli semmonen "kodin kansio", missä oli kaikki käyttöohjeet, yhteystiedot jne, ja sieltähän mä luin että jos joku hajoaa mutta se on asianmukaisesti korjattu, sitä ei tarvitse vaihtaa saati korvata. Eli nythän ne puhuu sit ihan ristiin! Ymmärtäisin jos se perhanan lavuaari olisi kokonaan halki ja vesi valuisi läpi, mutta kun se särö on vain pinnassa eikä haittaa käyttöä mitenkään!
      Ja on se ihme että kun pitäisi nyhtää rahaa ihmisiltä niin se hoituu erittäin nopeasti, puhelimet käy kuumana ja kaiken pitäisi tapahtua heti. Laitoin kys. asiasta kirjallisen reklamaation tiistai-aamuna sähköpostilla eikä siihen olla vieläkään reagoitu mitenkään... Että näin!!

• Niino

Onko kyseessä kerrostalo, jonka asunnot ovat kaikki vuokra-asuntoja? Jos kyseessä on vuokrayhtiö, on kai ihan luonnollista, että halutaan asunnot mahdollisimman vastaavassa kunnossa takaisin? Tällaiset asiat kun riistäytyvät helposti käsistä ja jos asukkaiden vaihtuvuus on suurta, koko talo slummiutuu muutamassa vuodessa. Toki seuraava asukas huomaa kaikenlaiset paikkailut ja "korjailut" ja ottaa mieluummin parempikuntoisen asunnon muualta. Näin taloon majoittuu vain niitä, jotka eivät välitä juuri mistään muutenkaan tai eivät ainakaan voi saada parempaa asuntoa muualta.

• Ressu

Maksettu vuokra kattaa myös pääomakulut ja korjaukset. Tai ainakin pitäisi kattaa, muussa tapauksessa yhtiön talous on epävarmalla pohjalla.

Vuokralainen kustantaa kaikki taloyhtiön kulut vastikkeessa. Muita tuloja taloyhtiöllä ei ole. Se elää vuokralaisistaan.

• moho
        Ressu kirjoitti:

Maksettu vuokra kattaa myös pääomakulut ja korjaukset. Tai ainakin pitäisi kattaa, muussa tapauksessa yhtiön talous on epävarmalla pohjalla.

Vuokralainen kustantaa kaikki taloyhtiön kulut vastikkeessa. Muita tuloja taloyhtiöllä ei ole. Se elää vuokralaisistaan.

Jos asukas rikkoo, asukas myös korvaa. Kyllä asukkaan tekemistä vaurioista laskutetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe