Muutin uuteen kämppään ja kun vanhassa tehtiin lopputarkastus, tuli ilmi että kylppärin lavuaarissa oli särö. Olin se kyllä korjannut asianmukaisella liimalakalla, jonka kylppäriliikkeestä olin ostanut, mutta nyt taloyhtiö vaatii lavuaarin uusimista, he***tti vieköön! Menin ostamaan uuden lavuaarin, mutta nyt kuuluu kysymys, miten vaikea operaatio tämä vaihto on? Eli hana pitää irrottaa ja vesi sulkea? Voisiko joku minua viisaampi antaa tarkat neuvot miten tämä tehdään. En aio itse sitä tehdä, mutta haluaisin tietää miten se tehdään ennenkuin rupean värväämään ketään tee-se-itse-putkimiestä siihen... Taloyhtiön miehiä en aio pyytää siihen, he ottavat n.60 euroa tunnilta ja minimilaskutus on kaksi tuntia!! Huhuh...
Kiitos etukäteen jo auttajille!
Lavuaarin vaihto
10
12933
Vastaukset
- Jocu
Hanaliitinten sulut kiini. Hanan putkiliittimet irti. Hana irti lavuaarista. Viemäriputki irti lavuaarista. Lavuaarin irrotus, joko kannattimineen tai kannattimista. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
- Ärtynyt
..ja ytimekkäästi, hyvä! Vielä yksi kyssäri, mitäs kaikkia työkaluja moiseen tarvitaan..? Jakkari, ruuvari..?
- Jocu
Ärtynyt kirjoitti:
..ja ytimekkäästi, hyvä! Vielä yksi kyssäri, mitäs kaikkia työkaluja moiseen tarvitaan..? Jakkari, ruuvari..?
Toinenkin jakari ja pihdit viemäriputken irrottamiseksi lavuaarin hajulukosta, mahdollisesti. Katso se lavuaarin kiinnitys. Onnistuuko pulttien tms avaaminen jakarilla?
- Ärtynyt
Jocu kirjoitti:
Toinenkin jakari ja pihdit viemäriputken irrottamiseksi lavuaarin hajulukosta, mahdollisesti. Katso se lavuaarin kiinnitys. Onnistuuko pulttien tms avaaminen jakarilla?
..ja kumarrus! Eiköhän se näillä hienoilla ohjeilla onnistu!
- sato oy
lavuaari kuuluu taloyhtiön omaisuuteen eli vastaa jos on rikki...tietinkin jos tahallisesti rikottu niin silloin joutuu itse korjaamaan/vaihtamaan. jos et rikkonut tahallisesti niin on toimittu väärin.mielestäni voisit jättää lavuaarin asuntoon ja taloyhtiö voisi vaihtaa sen ilman kuluja sinulle.
- Ressu
Ihmetyttää vaan joidenkin taloyhtiöiden menettely.
Ollaan niin pirun tarkkoja pikkuasioissa. Nipottamista.
Ei ymmärretä, että asuntoa tarvitaan asumiseen ja tottakai asumisen jälkiä näkyy vuosien jälkeen. - Ärtynyt
Kaikissa kämpissä oli semmonen "kodin kansio", missä oli kaikki käyttöohjeet, yhteystiedot jne, ja sieltähän mä luin että jos joku hajoaa mutta se on asianmukaisesti korjattu, sitä ei tarvitse vaihtaa saati korvata. Eli nythän ne puhuu sit ihan ristiin! Ymmärtäisin jos se perhanan lavuaari olisi kokonaan halki ja vesi valuisi läpi, mutta kun se särö on vain pinnassa eikä haittaa käyttöä mitenkään!
Ja on se ihme että kun pitäisi nyhtää rahaa ihmisiltä niin se hoituu erittäin nopeasti, puhelimet käy kuumana ja kaiken pitäisi tapahtua heti. Laitoin kys. asiasta kirjallisen reklamaation tiistai-aamuna sähköpostilla eikä siihen olla vieläkään reagoitu mitenkään... Että näin!! - Niino
Onko kyseessä kerrostalo, jonka asunnot ovat kaikki vuokra-asuntoja? Jos kyseessä on vuokrayhtiö, on kai ihan luonnollista, että halutaan asunnot mahdollisimman vastaavassa kunnossa takaisin? Tällaiset asiat kun riistäytyvät helposti käsistä ja jos asukkaiden vaihtuvuus on suurta, koko talo slummiutuu muutamassa vuodessa. Toki seuraava asukas huomaa kaikenlaiset paikkailut ja "korjailut" ja ottaa mieluummin parempikuntoisen asunnon muualta. Näin taloon majoittuu vain niitä, jotka eivät välitä juuri mistään muutenkaan tai eivät ainakaan voi saada parempaa asuntoa muualta.
- Ressu
Maksettu vuokra kattaa myös pääomakulut ja korjaukset. Tai ainakin pitäisi kattaa, muussa tapauksessa yhtiön talous on epävarmalla pohjalla.
Vuokralainen kustantaa kaikki taloyhtiön kulut vastikkeessa. Muita tuloja taloyhtiöllä ei ole. Se elää vuokralaisistaan. - moho
Ressu kirjoitti:
Maksettu vuokra kattaa myös pääomakulut ja korjaukset. Tai ainakin pitäisi kattaa, muussa tapauksessa yhtiön talous on epävarmalla pohjalla.
Vuokralainen kustantaa kaikki taloyhtiön kulut vastikkeessa. Muita tuloja taloyhtiöllä ei ole. Se elää vuokralaisistaan.Jos asukas rikkoo, asukas myös korvaa. Kyllä asukkaan tekemistä vaurioista laskutetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264