Toyota GT86 turboahdin ja GERS

Kiala Viulu

Toyota
suunnittelee GT86:sta
mallia, jossa olisi 300-
hevosvoimainen
turboahdettu moottori
sekä KERS,
formulamaailmasta tuttu
jarrutusenergian
talteenotto - auton
jarrutusenergiaa otettaisi
siis talteen ja sen antamaa
voimaa käytettäisi
lisäboostina ajossa.

48

2272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K V

      Linkki ei suostunut mukaan

      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288515767263.html

      • evvk

        E.V.V.K Se on silti Subaru


      • Haittaakse---
        evvk kirjoitti:

        E.V.V.K Se on silti Subaru

        sitäkin Toyota omistaa


      • evvk
        Haittaakse--- kirjoitti:

        sitäkin Toyota omistaa

        Varo ettei Tero tule kiusaamaan kun kerrot Toyotan sekaantuneen muihin merkkeihin. Ai niin mutta eihän se enää olenkaan autonvalmistaja vaan tukkuri joka myy omalla tuotemerkillä.


      • GT86 300 hv
        evvk kirjoitti:

        Varo ettei Tero tule kiusaamaan kun kerrot Toyotan sekaantuneen muihin merkkeihin. Ai niin mutta eihän se enää olenkaan autonvalmistaja vaan tukkuri joka myy omalla tuotemerkillä.

        petteriä taas harmittaa kovasti Toyotan ylivoima kaikessa


      • evvk
        GT86 300 hv kirjoitti:

        petteriä taas harmittaa kovasti Toyotan ylivoima kaikessa

        Hahhahhahhhhh Toyotan ylivoima hahahaahaaaahh kyllä te jaksatte uskoa näppiskin kastuu kun saa vedet silmissä nauraa Teroille


      • evvk-eversti
        evvk kirjoitti:

        Varo ettei Tero tule kiusaamaan kun kerrot Toyotan sekaantuneen muihin merkkeihin. Ai niin mutta eihän se enää olenkaan autonvalmistaja vaan tukkuri joka myy omalla tuotemerkillä.

        Mikäs siinä Terossa sua niin pelottaa?


      • kyllä huomattu
        GT86 300 hv kirjoitti:

        petteriä taas harmittaa kovasti Toyotan ylivoima kaikessa

        pikku-petterimme on todella raivona tästä turbo ja KERS tiedosta


      • 0lavi
        evvk-eversti kirjoitti:

        Mikäs siinä Terossa sua niin pelottaa?

        pikku-petteriämme aina pelottaa Terot ja joutuu väistelemään totuutta parhaimpansa mukaan, siinä onnistumatta


      • totta kirjoitat
        kyllä huomattu kirjoitti:

        pikku-petterimme on todella raivona tästä turbo ja KERS tiedosta

        petteri on sanaton ja murtunut


      • maansa myynyt
        totta kirjoitat kirjoitti:

        petteri on sanaton ja murtunut

        petteri on täysin lyöty


    • pelkkä kesäauto

      Ei tuo nyt oikein Suomen oloihin sovellu. Maavarakin liian pieni ja talvella vaikeuksia jo pelkästään liian isojen tehojen vuoksi

    • kiinnostavampi!

      Sittenhän se alkaisi lähes pärjäämään kilpailijoiden tehoille!!!!!

      • kuuste

        Nyt mennään pilaamaan hieno ja kestävä auto turbolla. Toivottavasti pysyy turbototon malli rinnalla myynnissä ja tuovat myös hybridi version


      • turpoo se
        kuuste kirjoitti:

        Nyt mennään pilaamaan hieno ja kestävä auto turbolla. Toivottavasti pysyy turbototon malli rinnalla myynnissä ja tuovat myös hybridi version

        Huomenta ja tervetuloa 2010luvulle!!!
        Turbo koneet kestävät nykyää yhtä hyvin kuin turbottomat!!!


        Toyotan bensaturboista ei tiedä, kun Toyotalla ei o kokemusta... Tai subaruhan senkin kai toyolle tekee!!!


      • Kiala Viulu
        turpoo se kirjoitti:

        Huomenta ja tervetuloa 2010luvulle!!!
        Turbo koneet kestävät nykyää yhtä hyvin kuin turbottomat!!!


        Toyotan bensaturboista ei tiedä, kun Toyotalla ei o kokemusta... Tai subaruhan senkin kai toyolle tekee!!!

        Älä valehtele taas, kun totuus on aivan toinen.

        Yleensä jo 130 tkm ajettuihin pitää asentaa kolmatta turboa kun ei kestä.

        Onneksi Toyotan omistajalla on mielenrauha ja pääsee eroon todella kalliista remonteista.

        Http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=623404&sid=f78c26298c7530e7c2dd27ad17e26214


      • viala kiulu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Älä valehtele taas, kun totuus on aivan toinen.

        Yleensä jo 130 tkm ajettuihin pitää asentaa kolmatta turboa kun ei kestä.

        Onneksi Toyotan omistajalla on mielenrauha ja pääsee eroon todella kalliista remonteista.

        Http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=623404&sid=f78c26298c7530e7c2dd27ad17e26214

        ettekö raasut terot tiedä onnettoman toyotanne lisäksi muita kuin vagin autot??
        Kyllä se turbokone nykyään kestää yhtä hyvin kuin vaparikin..muutatte taas mielipiteenne heti kun toyoihinkin lopulta tulee turbot!!

        Sen jälkeen se on loistava, kestävä, luotettava ja toyotan kehittämä!!


      • Kiala Viulu
        viala kiulu kirjoitti:

        ettekö raasut terot tiedä onnettoman toyotanne lisäksi muita kuin vagin autot??
        Kyllä se turbokone nykyään kestää yhtä hyvin kuin vaparikin..muutatte taas mielipiteenne heti kun toyoihinkin lopulta tulee turbot!!

        Sen jälkeen se on loistava, kestävä, luotettava ja toyotan kehittämä!!

        Höpö höpö

        Onneksi turboja ei tule vakiona yhteenkään Toyotaan, joita tuodaan suomeen. Ainoastaan lisåvaruste valinnaisena voi ehkä tulevaisuudessa saada joihinkin malleihin turbon. Suurin osa ei halua ritsaturboja autoihinsa, jotka hajoavat ja hajottavat vielä koneetkin. Pienet bensakoneet kun ei kestä turbojen tuomaa tehon ja paineen lisäystä, hajoten aina ja kalliit korjaukset on edessä.

        Miksi muuten Toyota alkaisi enää turboja suunnittelemaan, kun Toyota on ilmoittanut jo ajat sitten että lopettaa normaalien bensakoneiden valmistuksen v. 2020-2025 vaheilla ja pääpaino siirtyy ainoastaan hybridi-, kaasu- ja vetyautoihin.

        Nytkin Toyota on tuomassa markkinoille 21 uutta hybridi mallia, joten turboille saa sanoa hyvästi.

        Ehkä joihinkin malleihin tulee valinnaisena turbo, mutta vapaasti hengittävä seuraa rinnalla koska sitä menee huomattavasti enemmän


      • Kiala Viulu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Höpö höpö

        Onneksi turboja ei tule vakiona yhteenkään Toyotaan, joita tuodaan suomeen. Ainoastaan lisåvaruste valinnaisena voi ehkä tulevaisuudessa saada joihinkin malleihin turbon. Suurin osa ei halua ritsaturboja autoihinsa, jotka hajoavat ja hajottavat vielä koneetkin. Pienet bensakoneet kun ei kestä turbojen tuomaa tehon ja paineen lisäystä, hajoten aina ja kalliit korjaukset on edessä.

        Miksi muuten Toyota alkaisi enää turboja suunnittelemaan, kun Toyota on ilmoittanut jo ajat sitten että lopettaa normaalien bensakoneiden valmistuksen v. 2020-2025 vaheilla ja pääpaino siirtyy ainoastaan hybridi-, kaasu- ja vetyautoihin.

        Nytkin Toyota on tuomassa markkinoille 21 uutta hybridi mallia, joten turboille saa sanoa hyvästi.

        Ehkä joihinkin malleihin tulee valinnaisena turbo, mutta vapaasti hengittävä seuraa rinnalla koska sitä menee huomattavasti enemmän

        Hybridit valtaa markkinat maailmalla ja Toyota varautuu siihen parhaimmalla tekniikalla, josta muut vasta haaveilee

        www.tekniikkatalous.fi/autot/priukselle seuraa ndash toyotalta tulossa 21 uutta hybridimallia/a841920


      • D¤D¤D¤D¤D¤D
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Höpö höpö

        Onneksi turboja ei tule vakiona yhteenkään Toyotaan, joita tuodaan suomeen. Ainoastaan lisåvaruste valinnaisena voi ehkä tulevaisuudessa saada joihinkin malleihin turbon. Suurin osa ei halua ritsaturboja autoihinsa, jotka hajoavat ja hajottavat vielä koneetkin. Pienet bensakoneet kun ei kestä turbojen tuomaa tehon ja paineen lisäystä, hajoten aina ja kalliit korjaukset on edessä.

        Miksi muuten Toyota alkaisi enää turboja suunnittelemaan, kun Toyota on ilmoittanut jo ajat sitten että lopettaa normaalien bensakoneiden valmistuksen v. 2020-2025 vaheilla ja pääpaino siirtyy ainoastaan hybridi-, kaasu- ja vetyautoihin.

        Nytkin Toyota on tuomassa markkinoille 21 uutta hybridi mallia, joten turboille saa sanoa hyvästi.

        Ehkä joihinkin malleihin tulee valinnaisena turbo, mutta vapaasti hengittävä seuraa rinnalla koska sitä menee huomattavasti enemmän

        Onko Toyotan dieselit vapareita?


      • ei turpoo, ei autoja
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Höpö höpö

        Onneksi turboja ei tule vakiona yhteenkään Toyotaan, joita tuodaan suomeen. Ainoastaan lisåvaruste valinnaisena voi ehkä tulevaisuudessa saada joihinkin malleihin turbon. Suurin osa ei halua ritsaturboja autoihinsa, jotka hajoavat ja hajottavat vielä koneetkin. Pienet bensakoneet kun ei kestä turbojen tuomaa tehon ja paineen lisäystä, hajoten aina ja kalliit korjaukset on edessä.

        Miksi muuten Toyota alkaisi enää turboja suunnittelemaan, kun Toyota on ilmoittanut jo ajat sitten että lopettaa normaalien bensakoneiden valmistuksen v. 2020-2025 vaheilla ja pääpaino siirtyy ainoastaan hybridi-, kaasu- ja vetyautoihin.

        Nytkin Toyota on tuomassa markkinoille 21 uutta hybridi mallia, joten turboille saa sanoa hyvästi.

        Ehkä joihinkin malleihin tulee valinnaisena turbo, mutta vapaasti hengittävä seuraa rinnalla koska sitä menee huomattavasti enemmän

        Eikös toyo ole lopettamassa myös omien autojensa tekemisen????

        -"hiacen" tekee PSA

        -Mazda tekee uuden pikkuauton

        -PSA tekee myös Aygot

        -BMW:ltä tulee dieelkoneita

        -Subaru tekee GT86:n

        -GM:n kanssakin on toyotalla yhteistyötä, kai se tekee kohta jenkki mallit!


        Eipä siinä Toyotalle jää kuin omien logojen teko ja senkin tekee joku kiinalainen alihankkija!!

        Jospa nuo takaisin kutsut sitten lopulta vähenisivät...mene ja tiedä!!


      • Kiala Viulu
        ei turpoo, ei autoja kirjoitti:

        Eikös toyo ole lopettamassa myös omien autojensa tekemisen????

        -"hiacen" tekee PSA

        -Mazda tekee uuden pikkuauton

        -PSA tekee myös Aygot

        -BMW:ltä tulee dieelkoneita

        -Subaru tekee GT86:n

        -GM:n kanssakin on toyotalla yhteistyötä, kai se tekee kohta jenkki mallit!


        Eipä siinä Toyotalle jää kuin omien logojen teko ja senkin tekee joku kiinalainen alihankkija!!

        Jospa nuo takaisin kutsut sitten lopulta vähenisivät...mene ja tiedä!!

        Toynta valmistaakin vain itse niitä malleja, jotka on kannattavia yritykselle. Kaikki kannattamaton ja vähäisen kysynnän tuoteryhmät siirretään muille valmistettavaksi. Muista yrityksistä kun saa hyviä tarjouksia tekemään Toyotan alihankintaa heidän oman hipuvan menekin kustannuksella.

        PSA, Opel ja moni muu eurooppalainen pyörii raskailla tappioilla ja johtajia lähtee puolen vuoden työn jälkeen.

        Toyota sentään menestyy ja tuottaa voittoa maailman eniten autoja valmistamana yhtiönä. Autojen myynti vain nousuee Toyotalla. Euroopassa ja Yhdysvalloissa on nyt myynti noussut 50 %. Vastaavasti muilla heikkenee ja tehtaita suljetaan urakalla.

        Hybridi-, sähkö,- kaasu- ja vetyautot on tulevaisuuden autot, mutta tähän ei muut valmistajat käsitä. Askartelevat aivan väärien asijoiden kanssa ja menettävät kilpailuasemansa Toyotan kanssa, joka on jo nyt havaittavissa.


      • kannattikoräpeltää

        Paino sanalla melkein. Muutenkin olisivat voineet ottaa mallin suoraan subarulta, ilman muutoksia, nythän ovat itse muutelleet suihkutusjärj. moottoriin ja alustaa, ja testien perusteella huonompaan suuntaan.... Subarun kone on miellyttävämpi ja subaru on parempi ajaa.


      • laiskojapaskuja
        D¤D¤D¤D¤D¤D kirjoitti:

        Onko Toyotan dieselit vapareita?

        no, ainakin niin luulee ku, ajaa uutta diesel toyotaa, mutta kai siellä joku hiustenkuivain hönkäilee.... Toisin on kun saavat bmw;n nykyaiset ja tehokkaat dieselit.


    • 350

      Jaa Toyotalla ei kokemusta turboista. Toyotalla on sattumoisin Japanissa ollut AINA bensakäyttöisiä turbomoottoreita, jos et tiennyt.

      • Kiala Viulu

        Turbo on moneen Toyota malliin Japanissa valinnainen vaihtoehto ja saman saa ilman turboakin, jonka useimmiten Japanilaiset valitsee. Juuri siksi Suomen tuontiohjelmassa ei juurikaan ole turboa saatavissa kun menekki on heikkoa. Kaikki sen tietävät, ettei tusbot kestä ja lisää vain kustannuksia, hajottaen myös moottoreita.

        Turbot eivät sovellu kuin järeään dieselkalustoon, jota koneet kestävät.

        Uusissa rekka-autoissa on jopa neljää turboa. Yleisin on kaksoisturbo.


      • ayrisssssss.
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turbo on moneen Toyota malliin Japanissa valinnainen vaihtoehto ja saman saa ilman turboakin, jonka useimmiten Japanilaiset valitsee. Juuri siksi Suomen tuontiohjelmassa ei juurikaan ole turboa saatavissa kun menekki on heikkoa. Kaikki sen tietävät, ettei tusbot kestä ja lisää vain kustannuksia, hajottaen myös moottoreita.

        Turbot eivät sovellu kuin järeään dieselkalustoon, jota koneet kestävät.

        Uusissa rekka-autoissa on jopa neljää turboa. Yleisin on kaksoisturbo.

        kerroppa mihin malliin valinnais varuste japanissa. kerro miksi turbot ei kestä mukamas. idiootti suomessa ei ole turboa saatavilla tojotalla ei ole bensa turboja pelle. millä nimellä kutsutaan tupla turboa.kerro vitun tojota pelle..... hhhhaaa


    • 684

      Varmana tollanen tubotettu GT86 maksaa ainakin 30 000 enemmän ku perusversio.

      • Kiala Viulu

        Toyota GT86:n hinta on perusv. alkaen 46 624 € toimituskulut.

        Turbon hintaa ei tiedossa ja myös GERS maksaa jotain????


      • C180 Kompressor
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota GT86:n hinta on perusv. alkaen 46 624 € toimituskulut.

        Turbon hintaa ei tiedossa ja myös GERS maksaa jotain????

        GT86 autoveroton hinta Suomessa 33000€
        GT86 kuluttajavähittäishinta Saksassa 27000€


    • Kiala Viulu

      Subaru BRZ:aan myös turboahdin ja muutakin vauhdin lisuketta.

      www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/subaru-haluaa-brzaan-ahtimen

    • Gumilandet och BMW

      Päääköhän tuo turbo Gt86 Bmw 125i 218hp turbolle kun perus 200hp Gt86 jää todella pahasti jälkeen suorituskyvyssä kaikilla mittausväleillä ja radallakin paremmasta teho/painosuhteesta huolimatta. Suosittelen Toyotalle vain tylsiin perusautoihin perustuvaa liiketoimintastrategiaa. Ei Gt86 mene varmaan edes kaupaksi ja moottori onneton.

      Mittaustulokset var så god:
      http://www.zeperfs.com/duel4396-4069.htm

    • Doe, John

      Hienoa, hienoa. Alkaakohan hinta seiskalla vai kahdeksaisella? GT86 on Suomessa järjettömän kallis jo ilman turboa. Korostan järjettömän.

    • BMW forever

      Siis Bemarin uus 125d dieselkoneella 218 heppanenki nöyryyttää tuon Gt86 mennen tullen

    • ei Kersiä tai turboa

      Älytön ajatus, fiksuinta olisi vaan porata tuo boxeri 2,5 litraiseksi, eikös Subarulla olekin siitä sen kokoinen versio, eli mikseivät varusta sitä Toyotan ruiskusysteemillä ja heitä sitä GT86 nokalle, painokin varmaan vain laskisi kun on isompi poraus lohkossa.

    • tur11

      myynti kikka toi gt 86den 200hv .tulee varmasti subarulta joku 300 hv kone parin vuoden sisälle myöskin toyotaan.olihan enne toyota celikakin vajaa tehoinen sitte tuli carlos sainz malleja ja muita turbo versioita.

      • EVVVK.

        Pitikö tämäkin saatanan paska ketju tuoda taas esiin? Vitun pelelle perkele!!!


      • KVK=kyl vähä kinnost
        EVVVK. kirjoitti:

        Pitikö tämäkin saatanan paska ketju tuoda taas esiin? Vitun pelelle perkele!!!

        Mitä nolottaako??
        Kun Toyotan autot ovat tehottomia ja suurimmaksi osaksi muiden valmistajien valmistamia!!!


    • jjghg

      Mistä toi GT86 nimi tulee,,,,,,no siitä kun tekniikka on vuodelta 1986,,,

    • harmillista!

      Toyota vasta suunnittelee kun muut ovat valmistaneet jo vuosia, näinhän se menee joka asiassa.
      Turboa tuo wannabe-urheiluauto tarvitseekin ollakseen edes hitusen urheilullinen. Noilla tehoilla ja moottorin luonteella se on lähinnä säälittävä vingutin!
      Viime vuonna autolehtien pohjoismaisena yhteistyönä tehdyssä Scandinavian Sportscar of The Year 2012 vertailussa mutkikkaalla ja hitaalla Knutstorpin radalla GT86 sai ajan 1.19,0 sek. ja sisarmalli BRZ ajan 1.19.8 sek. Samantehoinen, mutta yli 130kg painavampi ja 20cm korkeampi, V-koppaiseen Golfiin perustuva VW Beetle Sport keski-Euroopan talvirenkaila ajoi ajan 1.19,3. Jossain on GT86/BRZ:ssa jotain pielessä kun kuitenkin ajettavuuden sanotaan olevan kunnossa.
      Vertailun vuoksi mainittakoon, että tänä vuonna vastaavassa vertailussa samalla radalla uusi automaattivaihteinen Golf GTI sai Robert Koistisen ohjastamana ajan 1.16,4 ja ajettavuudesta pelkkää ylistystä. Ai on kallis? Ei ole kun vertaa GT86:een. On n. 10% halvempi.

      • Tämä...

        ..kannattaa huomata!


      • -------------
        Tämä... kirjoitti:

        ..kannattaa huomata!

        Minusta kolopalloautoa ei voi edes verrata siihen Toyota 86:een.
        Kenenkään katse ei golfista käänny


      • harmillista!
        ------------- kirjoitti:

        Minusta kolopalloautoa ei voi edes verrata siihen Toyota 86:een.
        Kenenkään katse ei golfista käänny

        Golf GTI on vakavasti otettava GTI-auto, johon perhekin mahtuu tarvittaessa mukaan ja jolla on muutakin käyttöarvoa kuin leikittely. GT86 on rankasti ylihintainen leikkikalu, mutta ostakoon haluaa, ei se ole muilta pois. Myyntilastot kertoo kumpaa halutaan enemmän!


      • 2.4 STW
        harmillista! kirjoitti:

        Golf GTI on vakavasti otettava GTI-auto, johon perhekin mahtuu tarvittaessa mukaan ja jolla on muutakin käyttöarvoa kuin leikittely. GT86 on rankasti ylihintainen leikkikalu, mutta ostakoon haluaa, ei se ole muilta pois. Myyntilastot kertoo kumpaa halutaan enemmän!

        Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin ja moottoripyörät on myös ylihintaisia leluja (itsellä kolme).

        Kuinkas monella on ylihintainen iPhone, lelu sekin kuten kaikki muutkin ns. älykännykät.

        Juttu vaan on niin että suurin osa meistä haluaa ostaa niitä leluja. Tojotin GT86ssa on sitä jotain. Se on oikeasti urheiluauton näköinen ja ajoltaa hieno. Golf on hiton hyvä ajaa mutta se on silti vain "hot hatch" eikä siitä muuksi muutu vaikka pellin alla olisi rakettimoottori.
        Juttu onkin niin että joskus haluaa jotain muuta kuin VAKAVASTI otettavan järkilaitteen. Jos siihen ei itsellä ole rahaa niin se ei silti tee siitä yhtään sen typerämpää kuin iPhone tai tabletit.


      • selkeä ero
        2.4 STW kirjoitti:

        Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin ja moottoripyörät on myös ylihintaisia leluja (itsellä kolme).

        Kuinkas monella on ylihintainen iPhone, lelu sekin kuten kaikki muutkin ns. älykännykät.

        Juttu vaan on niin että suurin osa meistä haluaa ostaa niitä leluja. Tojotin GT86ssa on sitä jotain. Se on oikeasti urheiluauton näköinen ja ajoltaa hieno. Golf on hiton hyvä ajaa mutta se on silti vain "hot hatch" eikä siitä muuksi muutu vaikka pellin alla olisi rakettimoottori.
        Juttu onkin niin että joskus haluaa jotain muuta kuin VAKAVASTI otettavan järkilaitteen. Jos siihen ei itsellä ole rahaa niin se ei silti tee siitä yhtään sen typerämpää kuin iPhone tai tabletit.

        "Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin ja moottoripyörät on myös ylihintaisia leluja (itsellä kolme)."

        Ne ovat urheiluautoja.
        GT86 on räikeästi ylihintainen urheiluauton näköinen kulkine jonka tavallinen saksalainen perheauto hakkaa radalla ja autobahnilla nopeudessa ja turvallisuudessa.


      • 2.4 STW
        selkeä ero kirjoitti:

        "Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin ja moottoripyörät on myös ylihintaisia leluja (itsellä kolme)."

        Ne ovat urheiluautoja.
        GT86 on räikeästi ylihintainen urheiluauton näköinen kulkine jonka tavallinen saksalainen perheauto hakkaa radalla ja autobahnilla nopeudessa ja turvallisuudessa.

        Mikäs se urheiluauton määritelmä on ja mikä instanssi sen on määritellyt?

        Kyllä nuo kaikki on urheiluautoja ja sitäkautta myös leluja joilla ei ole muuta tarkoitusta kuin fiilistely ja elvistely. Mitään hyötyä niistä ei ole.
        Kaikiasta asioista ei tietysti tarvitsekaan olla hyötyä. Ymmärrätkö tämän?

        Jos sinä et pidä GT86sta niin se on ihan ok. Se on täysin sinun mielipiteesi.
        Et kuitenkaan ymmärrä näemmä mitään muuta kuin radan ja moottoritien. Kerroppa kuinka montaa Suomessa kadulla aolevaa autoa käydään ajamassa radalla tai kuinka monella ajetaan maksiminopeutta? ...niinpä.
        Kuinka oleellista se sitten olikaan?
        Oleellisempaa on että ne tuottaa omistajalleen mielihyvää ja onhan ne kivan näköisiä muidenkin silmissä.
        Jos rata ja moottoritie on ne oleelliset asiat niin lienee parempi hankkia ihan siihenkäyttöön tarkoitettu auto.

        Suurin osa maailmalla myytävistä Lamboista, Ferrareista ym. järjettömän kalliista erikoisautoista päätyy vain näyttäytymiskäyttöön oikeasti rikkaille. Ei siinä ole juuri ratasuorituksilla väliksi kun ajat auton ruuhakassa ravintolan eteen ja autopoika käy sen parkkaamassa. Tämä on sitä todellisuutta.


      • GT86
        2.4 STW kirjoitti:

        Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin ja moottoripyörät on myös ylihintaisia leluja (itsellä kolme).

        Kuinkas monella on ylihintainen iPhone, lelu sekin kuten kaikki muutkin ns. älykännykät.

        Juttu vaan on niin että suurin osa meistä haluaa ostaa niitä leluja. Tojotin GT86ssa on sitä jotain. Se on oikeasti urheiluauton näköinen ja ajoltaa hieno. Golf on hiton hyvä ajaa mutta se on silti vain "hot hatch" eikä siitä muuksi muutu vaikka pellin alla olisi rakettimoottori.
        Juttu onkin niin että joskus haluaa jotain muuta kuin VAKAVASTI otettavan järkilaitteen. Jos siihen ei itsellä ole rahaa niin se ei silti tee siitä yhtään sen typerämpää kuin iPhone tai tabletit.

        "Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin..."

        Mainitsemasi ovat urheiluautoja, GT86 on urheiluauton näköinen lelu, jonka tavallinen saksalainen perheauto hakkaa radalla ja autobahnilla.


      • sama jatkaa
        GT86 kirjoitti:

        "Mitäs sitten on Lambo tai Ferrari muuta kuin ylihintainen leikkikalu. sama pätee Porcheenkin..."

        Mainitsemasi ovat urheiluautoja, GT86 on urheiluauton näköinen lelu, jonka tavallinen saksalainen perheauto hakkaa radalla ja autobahnilla.

        Sorry, viesti tuli vahingossa kahteen kertaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe